Lapangan Terbang Southend, United Kingdom

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lapangan Terbang Southend

London Southend Airport
Rumusan
LokasiSouthend, United Kingdom
Ketinggian AMSL14.94 m / 49.02 kaki
KoordinatLatitud N51* 34.2833', Longitud E00* 41.7333'


Lapangan Terbang Southend (IATA: SENICAO: EGMC) adalah sebuah lapangan terbang yang terletak di bandar Southend, United Kingdom.

Lapangan Terbang Southend terletak pada kedudukan Latitud N51* 34.2833', Longitud E00* 41.7333' pada ketinggian 14.94 meter dari aras laut..

Lapangan Terbang Southend merupakan sebuah lapangan terbang kecil di tenggara Essex county. Ia berkhidmat bagi penerbangan tempahan dan perniagaan, dan menawarkan perkhidmatan baikpulih bagi kapalterbang yang digunakan bagi perkhidmatan pelanggan di lapangan terbang lebih besar.

Kini dikenali sebagai London Southend Airport kerana kedudukannya berdekatan dengan London. Perkhidmatan kereta api kerap menyambung Stesyen Rochford dengan London (Liverpool Street) dan bus dan taxi mudah didapati di luar terminal sedia ada.


Terdapat banyak aktiviti di lapangan terbang ii berkait dengan pesawat perniagaan, latihan juruterbang bagi kapal terbang dan helikopter, peerbangan rehlah, dll. Lapangan terbang ini mengaji lebih 1000 orang dalam syarikat ditempatkan di lapangan terbang, kebanyakkannya berkait dengan penyelenggaraan dan spray semula kapal terbang dan syarikat berkait. Pertunjukkan udara yang dilakukan berhampiran pantai menyebabkan banyak kapal terbang ditempatkan sementara di lapangan terbang selama pertunjukkan.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]