Pemanas makanan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pergi ke navigasi Pergi ke carian

Pemanas makanan adalah alat yang berfungsi untuk memanaskan makanan. Bagaimana untuk memanaskan makanan dengan haba makanan agak mudah. Pemanas makanan ini dibentuk seperti kuali yang mempunyai kaki setiap sudut dan mempunyai tudung, maka di bawahnya ada relau kecil yang digunakan sebagai makanan yang hangat. Cara menggunakan pemanas makanan ini dengan meletakkannya di atas meja yang digunakan untuk menghidangkan makanan. Pemanas makanan ini mesti menggunakan api yang sangat sedikit. Pemanas makanan ini diperbuat daripada keluli supaya ia dapat menyerap haba dengan baik dan dapat menyimpan makanan di dalamnya hangat. Semua orang boleh mengendalikan pemanas makanan dengan mudah. Kelebihan pemanas makanan ini dapat menampung sejumlah besar makanan, jadi sangat mudah untuk menyediakan makanan kepada para tamu yang datang, dan makanan yang menggunakan pemanas makanan akan selalu dipelihara dan tidak memudahkan makanan menjadi basi.

Cara membaikpulih pemanas makanan[sunting | sunting sumber]

Selepas penggunaannya, kami pasti mencuci dan menyimpannya dengan cukup baik. Untuk membersihkannya serta mencuci peralatan memasak lain dan pastikan ia telah dibilas dengan teliti, selepas dibilas dengan cukup bersih, kita wajib meletakkan pemanas makanan di tempat di mana suhu udara tidak lembab, ini supaya tidak membuat cendawan di pemanas makanan.

Harga pemanas makanan[sunting | sunting sumber]

Untuk harga yang dijual untuk satu pemanas makanan berbeza bergantung pada kualiti barangan iaitu antara 600 ribu rupiah hingga 2 juta rupiah Indonesia.


Pautan luar[sunting | sunting sumber]