Penggetar dubur

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Penggetar dubur

Penggetar dubur atau vibrator dubur ialah alat penggetar yang direka untuk memberi rangsangan seksual pada dubur lelaki dan wanita. Semua penggetar dubur mempunyai satu ciri yang sama: ia menghasilkan kesan getaran di dubur untuk sensasi yang menyenangkan.

Penggetar dubur berbeza daripada penggetar jenis lain kerana ia mempunyai tapak yang menonjol untuk mengelakkan kemungkinan terlepas dalam dubur. Saiz purata penggetar dubur adalah lebih kecil daripada penggetar yang dimaksudkan untuk penembusan faraj dan mungkin berbeza dari 4-6 inci panjang dan kira-kira 1 inci lebarnya. Seperti juga penggetar lain yang direka bentuk untuk rangsangan luaran dan dalaman, penggetar dubur biasanya dikendalikan oleh bateri: bateri mungkin berada di dalam unit atau disambungkan melalui wayar ke pek kuasa.

Tidak seperti dildo dubur, seperti palam punggung, probe dubur dan manik dubur, mainan dubur yang bergetar mungkin menghasilkan pelbagai kesan rangsangan: berputar, bergetar atau berdenyut, dan boleh mempunyai tahap kelajuan atau getaran yang berbeza untuk mengawal dan melaraskan penggetar kepada pelbagai sensasi.


Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.