Perbincangan pengguna:Digimon Adventure

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search


Face-smile.svgSelamat datang ke Wikipedia, Digimon Adventure!

Terima kasih kerana menyertai Wikipedia bahasa Melayu, kini terdapat seramai 240,731 pengguna berdaftar!
Selamat sejahtera. Selamat datang ke Wikipedia dan terima kasih atas sumbangan anda! Saya CyberTroopers, salah seorang penyunting di sini dan saya berharap anda sudi untuk membantu laman ini.
Beberapa panduan yang mungkin berguna untuk anda:
Face-smile.svg   Pengenalan kepada Wikipedia
BluePillar.svg   Lima tonggak Wikipedia
Crystal Clear app ktip.svg   Tutorial suntingan
Crystal package utilities.png   Bagaimana menyunting halaman
Crystal Clear app kedit.png   Manual gaya penulisan
LetterW.svg   Asas-asas Kod Wiki
Cscr-featured.svg   Bagaimana mencipta artikel
Crystal khelpcenter.png   Laman bantuan
Octagon-warning.svg   Apa yang Wikipedia bukan
Sesetengah perkara yang digalakkan dan dilarang:
UncialB-01.png   Digalakkan berani dalam mengemaskini laman
Face-angel.svg   Digalakkan beranggapan niat baik
Face-tongue.svg   Digalakkan mengamalkan prinsip kesopanan
Symbol neutral vote.svg   Digalakkan mengamalkan pandangan berkecuali
Ambox warning blue.svg   Jangan melaku musnah
Stop hand.svg   Jangan sampai disekat
Jika anda memerlukan bantuan, anda boleh:
Nuvola apps filetypes.svg   Meja bantuan
atau:
Presa de decissions.png   Bertanya soalan kepada penyelia
Terdapat beberapa cara untuk menyumbang kepada Wikipedia. Antaranya seperti:
Fée.svg WikiWitch Black.png   Menjadi seorang WikiPari dan WikiSihir
Crystal package settings.png   Membantu menyumbang pada artikel
           
Vista-advancedsettings.png   Melaksanakan tugas-tugas penyelenggaraan
Curly Brackets.svg   Membantu mencipta templat baru
WikiProject Council.svg   Membantu dalam projek yang tersedia di WikiProjek

Sentiasa ingat untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbincangan dengan meletakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan di Wikipedia bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Do not understand Malay? Visit our embassy now.
Ikhlas daripada saya, CyberTroopers

Digimon Adventure (bincang) 11:01, 29 Ogos 2009 (UTC)

Kawan lama[sunting sumber]

Assalamualaikum Digimon Adventure. Aku dulu guna akaun yamlikha utk sunting wikipedia. Igt aku lagi tak. Aku pun berhenti sebab PMR 2010 dulu. Tapi lepas tu dah berhenti terus. Sekarang aku rasa macam nak mule balikla. Email aku, sifulanbinsifulan@gmail.com kalau nak aku tolong buat artikel ape2 atau ada bende baru kau nak cite psl wikipedia(dah lame, tak igt dah mcm mane nak pakai). Kalau nak tau aku skrg dh sambung blaja kat UPNM.

Balas lagi[sunting sumber]

InsyaAllah, tapi pihak penyelialah kene tingkatkan promosi dari mase ke semase. Kite backup bolehlah. Saye dah menulis hampir 3 tahun berturut-turut dah lebih dari 2000 rencana dah ade, tapi saye masih belum apply penyelia lagi. Mungkin kerana saye tak fikir tanggungjawab penyelia tu mudah. Penyelia pun banyak kerjanye kot. Kita harap je lah tapi kene usaha jugak....

60,000 susah tu, tapi klu nak capai pon boleh kot, kerje mesti mau kene lebih lagi 1000 hingga 2000 satu hari..he..he..he..:-)

Cube n terus cube, InsyaAllah boleh tu.....

Balas[sunting sumber]

Salam sejahtera Digimon Adventure, sasaran saya untuk WBM bagi tahun 2010 ni harap WBM lebih dikenali umum sebagai medium informasi terunggul yang menawarkan perkhidmatan rencana secara online no 1 di dunia saya juga harap dapt meperbaiki kosa kata saya kearah yang lebih baik. Saya juga harap WBM dapat mengumpulkan sebanyak 100,000 rencana pada pertengahan tahun 2010. Sasaran untuk menterjemahkan lebh banyak rencana ke dalam bahasa Melayu. Menjadikan WBM medium sosial yang setanding dengan Twitter, Myspace & Facebook & Friendster. Mempromosikan WBM ke peringkat yang lebih tinggi sehingga mendapat sokongan dari pihak media di Malaysia khususnya. Smim90 (bincang) 08:54, 12 Disember 2009 (UTC)

Translation request[sunting sumber]

Hi Digimon Adventure! Would you be so kind to help me translate part of this article into the wonderful Malay language? Please. 3-4 lines would be enough. Thanks a lot and best regards:)--Amaqqut (bincang) 06:41, 6 November 2009 (UTC)

Terima kasih diatas sumbangan anda[sunting sumber]

Pada kesempatan ini saya ingin merakamkan jutaan terima kasih diatas sumbangan anda. Wikipedia bahasa Melayu amat menyanjugi KEIKHLASAN rencana dan wang ringgit yang telah anda dermakan, TERIMA KASIH. Smim90 (bincang) 10:21, 8 Disember 2009 (UTC)

Hai, tumpang tanya, apakah kegunaan rencana desa Indonesia banyak2 yang anda buat tu? Tak ada isi pun. --Yang musykil

Saya sebagai penyelia?[sunting sumber]

Saya sebagai penyelia? Kalau begitu berat nanti tugas yang akan dipikul, bukan? Ada baiknya kekal sebagai penyumbang biasa buat masa ini. - Fanatix (bincang) 08:18, 13 Disember 2009 (UTC)

betul ke nk hantar mesej tekan kat sini?[sunting sumber]

say ni baru lagi, kamu boleh tak bg email sng sikit nak cakap say tak brp tahu nak cakap macam mana


100,000 rencana[sunting sumber]

Heee.... Heee.... Heee.... Mintak maaf. Dahulu nak capai 50K pun sudah penat. Sekarang saya tidak kejar jumlah, tetapi lebih kepada menambah kualiti. 10:54, 23 Januari 2010 (UTC)


Wiki Jawi[sunting sumber]

Anda boleh memohon di laman ini. Yosri (bincang) 01:25, 31 Januari 2010 (UTC)


UNDILAH SAYA[sunting sumber]

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Digimon Adventure, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 23:29, 8 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Sasaran 100,000[sunting sumber]

Kalau boleh, 11.1.2011 kita capai sasaran 100,000 rencana. --Jufert (bincang) 09:27, 2 Januari 2011 (UTC)

Baguslah tu, sama-sama kita berusaha untuk mencapainya. --Jufert (bincang) 09:33, 2 Januari 2011 (UTC)

Insya-Allah. Kita mesti cipta sekurang-kurangnya 300 rencana dalam sehari. --Jufert (bincang) 09:37, 2 Januari 2011 (UTC)

Hari ini pun sudah lebih 300 rencana dicipta. Semalam lebih 700 rencana dicipta dalam sehari oleh kita semua.--Digimon Adventure (bincang) 09:53, 2 Januari 2011 (UTC)

Ya, anda yang banyak menciptanya. Jadi, kita kena konsisten untuk mencipta rencana, jika 150 orang sehari pun dah cukup. --Jufert (bincang) 09:58, 2 Januari 2011 (UTC)

100,000 rencana[sunting sumber]

Tahniah juga kerana berjaya mencapai rencana 100,000 untuk WBM ini hasil usaha anda yang gigih terutamanya. Diharapkan usaha ini akan berterusan lagi. --Jufert (bincang) 10:38, 9 Januari 2011 (UTC)

Fail tanpa lesen sah[sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Nana Khairina.jpg
  2. Fail:Gunawan.jpg
  3. Fail:Azhar Sulaiman2.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:21, 11 Julai 2011 (UTC)

Your opinion/vote appreciated[sunting sumber]

Hi Digimon Adventure,

Feel free to voice your opinion regarding this proposal here. --Philippe Jackson (bincang) 06:16, 1 Disember 2013 (UTC)

Pencalonan SINDOtv Medan untuk penghapusan segera[sunting sumber]

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Sebuah teg telah diletakkan pada SINDOtv Medan yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah dibuat di bawah bahagian R2 kriteria untuk penghapusan segera, kerana rencana itu kelihatan sebagai sebuah rencana bahasa asing yang telah disalin dan ditampal daripada projek Wikimedia yang lain, atau telah ditranswikikan keluar ke projek yang lain. Sila lihat Wikipedia:Terjemahan untuk mempelajari tentang permintaan untuk, serta penyelarasan, terjemahan dari Wikipedia bahasa asing ke dalam Bahasa Melayu.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. Azim Melaka (bincang) 05:28, 25 November 2014 (UTC)

Pencalonan Nobita and the Green Giant Legend DS untuk penghapusan segera[sunting sumber]

Jika ini adalah rencana pertama yang anda mencipta, anda mungkin mahu membaca panduan untuk mencipta rencana pertama anda.

Pertimbanglah juga penggunaan Bestari Rencana untuk membantu anda mencipta rencana.

Sebuah teg telah diletakkan pada Nobita and the Green Giant Legend DS yang memohonkan supaya ia dihapuskan dari Wikipedia dengan segera. Ini telah dibuat di bawah bahagian R2 kriteria untuk penghapusan segera, kerana rencana itu kelihatan sebagai sebuah rencana bahasa asing yang telah disalin dan ditampal daripada projek Wikimedia yang lain, atau telah ditranswikikan keluar ke projek yang lain. Sila lihat Wikipedia:Terjemahan untuk mempelajari tentang permintaan untuk, serta penyelarasan, terjemahan dari Wikipedia bahasa asing ke dalam Bahasa Melayu.

Jika anda merasakan laman ini tidak patut dihapuskan atas sebab ini, anda boleh melawankan pencalonan dengan melawati laman tersebut dan mengeklik butang berlabel "Lawankan penghapusan segera ini". Ini akan memberikan anda peluang untuk menjelaskan mengapa anda percaya laman tersebut tidak patut dihapuskan. Walau bagaimanapun, notakan bahawa selepas sesebuah laman telah ditandakan untuk penghapusan segera, ia boleh dikeluarkan dengan serta merta. Sila jangan keluarkan teg penghapusan segera dari laman itu sendiri, tetapi jangan teragak-agak untuk menambah maklumat yang selaras dengan dasar dan garis panduan Wikipedia. Jika laman tersebut telah dihapuskan, dan anda ingin mendapatkan semula bahan yang dipadam untuk rujukan atau perbaikan masa depan, sila menghubungi penyelia yang menghapuskkannya, atau jika anda sudah berbuat demikian, anda boleh meletakkan permohonan di sini. CyberTroopers (bincang) 10:11, 16 Disember 2018 (UTC)