Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Hwa Min, Kedah

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Hwa Min
Lokasi
Tunjang,, 06000 JITRA KEDAH, Kedah Darul Aman
 Malaysia
Maklumat
Jenis sekolahSekolah jenis kebangsaan Cina, Sekolah kerajaan
Guru besarLOW KAR IM
GPK Pentadbiran dan AkademikLEE HIANG GIN
Penolong Kanan Hal Ehwal MuridTAN YU YIN
Penolong Kanan KokurikulumLIM CHYE PENG


Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Hwa Min adalah sebuah sekolah aliran kebangsaan di Tunjang. Sekolah ini ditubuhkan pada tahun 1935 dan diasaskan oleh Lee Eng Suan, seorang penduduk tempatan.

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Sekolah kami telah ditubuhkan pada tahun 1916 oleh para bijaksana Ho Che-hung, Sun PCT bersama-sama, Encik Zhang Caixie Zhu memulakan sekolah yang terletak di kedai buku Bogong Street, Yumin, lebih daripada dua puluh pelajar, presiden pertama Encik He Peilun. Tiga tahun kemudian, beratus-ratus pelajar meningkat, rakan-rakan Grand Majlis Uncle pengarah disahkan dan kerjasama, pengumpulan dana, kerja sekolah selesai pada tahun 1920, yang dinamakan selepas sedikit skala perbincangan awam Huamin, sekolah, apabila sawit sekolah masa yang paling lama untuk Shanghai Ji Mr. Ju Jiusi, fakulti empat. Sehingga sekolah 1935 tidak mencukupi, koleksi waras kad Unit tempatan bersemangat Lin Lean Teng, Encik Lu Man-yee menderma dua pejabat, perpustakaan dan bilik darjah masing-masing. Pada tahun 1941, Jepun selatan serangan, dan sekolah pasukan pengawal. Alat muzik, piano, kerusi, alat tulis dihapuskan, sekolah ini mengalami kerugian besar. Selepas pemulihan, pengerusi lama Qiu Yao Chow (semak Encik Qiu berkhidmat sebagai pengerusi sekolah lebih daripada sepuluh tahun) seruan, semula melakukan kerja-kerja itu dijalankan. Untuk tahun 1985, hampir lima ratus pelajar, bilik darjah tidak aplikasi yang cukup. bahagian Sensible Pada mesyuarat hari diputuskan oleh pengerusi Sun Qinglong Pacific Jushen memohon kepada pihak berkuasa yang bertanggungjawab bagi menganjurkan bandar hiburan lapan hari, untuk mengumpul dana sekolah. Pujian harus diberikan kepada semua senegara pelabuhan kejayaan sokongan bersemangat. Maka pada kedua-dua belah tunai lapan bilik darjah baru selesai. Sejak itu setiap tahun peningkatan pelajar sehingga tujuh ratus orang, sekolah oleh C-Digit Jenis B. Laporan asal adalah bilik darjah tidak mencukupi dan minit berulang-alik dengan itu paksa ke kelas. unit Sensible segera dirancang rancangan mengumpul dana bagi pengembangan sekolah. Pembinaan dan sokongan bersemangat pendidik masyarakat bersama-sama dengan orang-orang berjalan di bawah, mengumpul sebanyak 37.000 yuan, dan Mongolia Kementerian Pendidikan meluluskan 14.500 yuan, sebuah bangunan sekolah dua tingkat dengan enam bilik darjah baru dan akhirnya pada tahun 1974 telah disempurnakan oleh Timbalan Menteri Pelajaran Chen dipengerusikan perasmian bunyi baru. 
 Pada tahun 1976, pengerusi sekolah Datuk Sun Qinglong kematian tragis, sebagai pengerusi oleh Taiping Lu Xiao Huan Ju Shen dihidangkan. Tidak lama kemudian, memandangkan bilangan besar pelajar tanpa tempat yang sesuai untuk mesyuarat atau perayaan, masin kesukaran. bahagian yang waras lagi mencapai dermawan Nadu Lu Liang Shan Fu Deci dengan sokongan baris kedua, Persatuan Ibu Bapa dan Guru telah ditubuhkan untuk membina auditorium Jawatankuasa Persediaan. Nadu Lu Liang Shan telah dilantik sebagai perunding, Lu Xiao Huan Ju Shen dipilih Pengerusi. Pembinaan akan jatuh semua ahli tenaga pengajar yang berjalan dalam orang-orang Cina bersemangat bawah sambutan hangat, beliau mempunyai beberapa penjanaan dana sebagai contoh terhutang. 1979 tahun daripada jumlah penjanaan dana daripada 1180-8000, dan kemudian menerima subsidi kerajaan sebanyak 30,000 yuan tempatan kerajaan merangkap perumahan bahagian $ 10,000 biasiswa manakala Jawatankuasa Datuk Sun Qinglong oleh 10.700 lima puluh yuan dail dibina dana auditorium. bangunan Auditorium berfungsi untuk memulakan segera dan siap pada tahun 1982. Untuk memperingati Allahyarham Datuk Sun Qinglong Nadu Lu Liang Shan dan merupakan sumbangan universiti, terhadap majoriti di dalam dewan yang dinamakan Liang Shan Tang, nama pentas bagi stesen Sun Qinglong. Oktober 15, 1982 hormat Datin Lijin Tang mempengerusikan majlis perasmian. 
 Sejak itu, sekolah ini setiap tahun di bawah bahagian yang waras dan persatuan tunjuk ajar, Ahli Syarikat untuk mendapatkan dana negeri untuk meningkatkan kemudahan sekolah. Peranti telah siap koridor meter, jubin bumbung meletakkan di atas kertas, kiosk kereta berjalan kaki. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini. Juga memberi Kementerian Pelajaran dan kerajaan negeri, pembinaan pusat-pusat data dan pagar. 
 1 Jan 1994, Lu Xiao Huan Ju Shen Taiping berkhidmat tujuh belas tahun sebagai pengerusi selepas pengumuman persaraan, dan digantikan oleh Chen Ju Shen Taiping Kongres. Hanya masa ini, bilangan pelajar yang semakin bertambah, bilik darjah tidak mencukupi, dan oleh itu segera mengembangkan program pembinaan semula sekolah. bahagian Sensible daripada PIBG ditubuhkan untuk membina semula sekolah, yang diketuai oleh Tony Chan Berkuasa Jushen. usaha pembinaan akan menjalankan semua ahli manakala mendapat sokongan yang menggalakkan daripada segmen atas dan bawah orang bersemangat di bawah pendidikan Cina, dalam tempoh yang singkat, mereka menimbulkan 686.350 yuan , dan selepas mendapat kelulusan Kementerian Pelajaran pengagihan 55.000 yuan. Jadi mereka mula pada tahun 1995, bangunan ini pada tahun 1920 dan pada tahun 1935 ia dikeluarkan, ditukar tiga lebih sepuluh bilik darjah dan pejabat sekolah. Bangunan sekolah baru pada bulan April 1996 dan siap yang aktif. Oleh kerana jumlah yang masih ada, seterusnya membina semula kafeteria, gelanggang bola keranjang, bilik doktor gigi, manakala bakinya akan digunakan untuk membina semula dewan, mencantikkan kampus. Diubahsuai bilik persidangan berhawa dingin dan perpustakaan. Setakat ini, semua projek selesai. 
 Tiga buah sekolah yang aktif tidak lama lagi, kerana Lunas bangunan perbandaran dan taman-taman sekitar pertumbuhan penduduk kediaman, bilangan hampir satu ribu sekolah, bilik darjah dan segera melaporkan kekurangan. Bertepatan dengan alaf Lunas DUN pilihan raya kecil, Lembaga telah mengambil peluang untuk tutor untuk enam ratus ribu ringgit pembiayaan, serta sumbangan daripada semua sektor senegara kita kerajaan negeri dan, mengumpul sebanyak RM1,166,7187.33 layak. Fu Deci majlis tempatan untuk memperuntukkan RM65,000.00 khas empat penyewa lawatan Bayaran pampasan penempatan semula. Chen Guohui Jushen membawa kepada dua jawatankuasa sekolah pertama, siap sebuah bangunan empat tingkat dengan 16 bilik darjah di sekolah baru, tandas moden, gerbang megah, koridor, pagar dan parit dan projek-projek lain, dan juga pengubahsuaian Pejabat Hal Ehwal Akademik tandas guru, perpustakaan, bilik muzik, dengan bangunan-bangunan lama. Dewan dan bilik darjah telah dicat semula, sekolah ini wajah baru, peralatan lembut dan keras. 
 Jinian Hua Min adalah ulang tahun pengasas lapan puluh lapan dengan sekolah khas pemilihan hari saya akan siap 8 Ogos 2004, yang diadakan di perayaan Double Happiness dewan sekolah. 
 Menjelang akhir tahun 2011, sekolah ini ditubuhkan Kementerian Pelajaran dibiayai bilik komputer peralatan, supaya guru-guru dan pelajar mempunyai peluang untuk menggunakan peralatan komputer yang baru dan akses internet Perkhidmatan mudah. 
 Pada tahun 2012, Kementerian Pendidikan sekolah pembiayaan RM350,000.00, pembinaan kelas dua tingkat pelbagai tujuan; sebagai bilik doktor gigi, perpustakaan, jabatan kemahiran hidup dan bilik persidangan dan seorang guru kedua dalam bilik makan. Tetapi juga meningkatkan Pejabat Hal Ehwal Akademik, Pejabat Setiausaha pengembangan. Projek yang dijalankan pada akhir tahun. Ogos 2013 selesai. 
 Pada tahun 2013, sekolah ini semula RM140,000.00 pembiayaan kerajaan dan RM120,000.00. kos pembinaan Shidao pada tahun 2012 masalah yang tidak mencukupi diselesaikan tanpa di luar penjanaan dana. Tahun ini kampus sekolah dalam asfalt penurapan, mengemas kini bumbung auditorium, pembelian dua tingkat bilik darjah pelbagai guna dan kemudahan lain; perkakasan sekolah boleh dikatakan bahawa telah cenderung untuk bertambah baik. 
 Sekolah masih kekurangan taman permainan sebagai gerakan, juga menerima tuan hangat Encik Lu Fuyu Hui dipinjam. Dalam bekas pengerusi dan pengerusi semasa kepimpinan Encik Chen Guohui Jushen Zhongyong Jiang, menjalankan kerja-kerja persediaan padang rumput: mengisi, sekitar pagar, parit pembinaan, menanam bunga dan pokok-pokok, membina tangga, pagar, membelanjakan sebanyak lebih daripada dua ratus ribu ringgit. Projek telah siap pada akhir 2014 10. Pada masa ini sekolah-sekolah awam Lu Naihua boleh dikatakan telah "diselesaikan", skala adalah antara yang terbaik di selatan Kyrgyzstan; ihsan Dong Co, alumni, ibu bapa dan rakan atas sokongan mereka, semangat memelihara pendidikan dan kebudayaan kebangsaan, mewujudkan taman bacaan yang selesa dan cantik.

Pencapaian[sunting | sunting sumber]

Alamat[sunting | sunting sumber]

Tunjang,
06000 JITRA KEDAH
Kedah Darul Aman

Pautan luar[sunting | sunting sumber]



Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.