Tarééc

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Tarééc
Nama lahirTarek Hussein
Juga dikenali sebagai
T-Soul
Kelahiran (1978-07-03) 3 Julai 1978 (umur 45)
Berlin, Germany
GenreR&B
PekerjaanSinger
Tahun aktif1996–present

Tarek Hussein (lahir 3 Julai 1978), lebih dikenali dengan nama pentasnya Tarééc, ialah penyanyi R&B Jerman dari Lebanon dan Palestin. Beliau sebelum ini adalah sebahagian daripada kumpulan lelaki Jerman The Boyz di mana beliau dikenali sebagai T-Soul.

The Boyz[sunting | sunting sumber]

Melalui pertunjukan bakat Blonds Talent Award, Hussein telah ditemui dan tidak lama selepas itu membuat rakaman studio pertamanya dan menjadi ahli kumpulan lelaki The Boyz pada tahun 1996. Kumpulan itu memasukkan dirinya di bawah nama "T-Soul", sebagai serta Florian Fischer ("Flow"), Adel Tawil ("Kane"), Salvatore Di Blasi, dan Stephane Claudio Kroll-Marongiu. The Boyz mengeluarkan dua album studio, Boyz in da House pada tahun 1997 dan Next Level pada tahun 1998. Single mereka "One Minute" mencapai status emas. Mereka berpisah pada tahun 1999.

Kerjaya solo[sunting | sunting sumber]

Selepas pembubaran The Boyz, Tarek jatuh ke dalam kemurungan dan menjadi penagih dadah. Sebagai sebahagian daripada terapinya, ahli psikologinya menasihatinya untuk meluahkan perasaan dan pengalaman secara bertulis, Tarek mula menulis lirik lagu yang mungkin dan mengarang muzik untuk mereka.