Templat:Db-f3

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Templat-templat penghapusan segera

Templat ini digunakan untuk menteg laman untuk penghapusan segera di bawah kriteria untuk penghapusan segera, khususnya KPS F3. Terdapat templat berasingan untuk setiap kriteria – lihat jadual di sebelah kanan.

Templat ini meletakkan laman tersebut ke dalam kategori-kategori: Calon untuk penghapusan segera, dan Calon untuk penghapusan segera sebagai fail dengan lesen yang tidak boleh diterima.


Penggunaan

Templat ini hendak diletakkan di puncak laman untuk dihapuskan.

Parameter

{{Db-f3}}

.

{{db-f3|bot=BotContoh}}

Akaun bot akan menggunakan parameter |bot= untuk memberitahu penyelia yang menyemak bahawa laman tersebut telah diteg oleh proses automatik.

Pemakluman pencipta

Jika anda mencalonkan sebuah laman untuk penghapusan di bawah kriteria ini, letakkan kod ini:

{{subst:fdw-noncom|PageName|header=1}}

...pada laman perbincangan pengguna untuk penyumbang-penyumbang utama kepada laman tersebut, menggantikan PageName dengan laman yang telah ditandakan untuk penghapusan. Ini akan memaparkan templat amaran pengguna berikut:

{{subst:#ifeq:{{{header}}}|1|==[[:{{{1}}}]]==}}
Kepada pemuat naik: Fail media yang anda muat naik sebagai [[:{{{1}}}]] telah disenaraikan untuk penghapusan segera kerana anda memilih jenis lesen hak cipta yang membayangkan sesetengah jenis penggunaan terbatas, misalnya untuk kegunaan bukan komersial sahaja, atau untuk kegunaan pendidikan sahaja atau untuk kegunaan Wikipedia dengan izin. Walaupun adalah munasabah untuk menganggapkan bahawa fail-fail seperti fail tersebut boleh digunakan dengan bebas dalam Wikipedia, inilah dalam fakta bukan kesnya[1][2]. Tolong jangan muat naikkan lagi fail dengan batasan sebegini kerana fail dalam Wikipedia perlu serasi dengan lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa Creative Commons (Inggeris) atau lesen bebas yang lain yang membenarkan sesiapa jua untuk menggunakannya bagi apa-apa tujuan, baik komersial mahupun yang bukan. Lihat garis panduan kandungan tidak bebas kami untuk maklumat lanjut.

Jika anda mencipta fail media ini dan ingin menggunakannya dalam Wikipedia, anda boleh memuat naiknya semula (atau mengubah butiran fail jika ia masih belum dihapuskan) dan menggunakan lesen {{cc-by-sa-3.0}} untuk melesenkannya di bawah lesen Pengiktirafan-Perkongsian Serupa 3.0 Creative Commons, atau menggunakan ((tl|PD-self)) untuk melepaskannya ke dalam domain awam. Notakan bahawa, jika anda benar-benar mencipta fail ini, anda mungkin ingin memuat naiknya ke dalam Wikimedia Commons yang akan membenarkan fail itu dicapai oleh semua projek Yayasan Wikimedia (yang merangkumi pelbagai versi Wikipedia yang disetempatkan).

Jika anda tidak mencipta fail media ini, kami berharap bahawa anda akan memahami bahawa sebahagian besar gambar yang didapati dalam internet tidak sesuai untuk Wikipedia. Kebanyakan kandungan dalam internet berhak cipta dan pencipta fail itu memiliki hak eksklusif untuk menggunakannya. Wikipedia menghormati hak cipta orang lain – jangan muat naik fail yang melanggar hak cipta orang lain. Dalam sesetengah kes yang terhad, kami mungkin boleh menggunakan sesuatu fail atas dakwaan kegunaan wajar – jika anda yakin bahawa kegunaan wajar terpakai di sini, anda boleh memilih salah satu daripada teg-teg kegunaan wajar di dalam senarai ini. Jika tiada rasional kegunaan wajar yang terpakai, anda mungkin ingin menghubungi pemegang hak cipta dan memohon agar mereka membenarkan media tersebut disediakan di bawah lesen bebas (Inggeris).

Jika anda ada sebarang soalan, sila buat pertanyaan anda di Wikipedia:Soalan hak cipta media. Terima kasih. ~~~~

Lihat juga