Wikipedia:Penciptaan rencana bestari/Lencongan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kelayakan
Sumber
Kandungan
Tamat

Perlencongan adalah halaman yang secara automatik menghantar pengunjung ke laman lain - mengalihkan mereka ke sana - dengan berkesan membenarkan orang untuk mencapai satu artikel dengan tajuk alternatif untuk tajuk, kemungkinan istilah carian atau kandungan yang dimasukkan dalam halaman yang ada. Sebab-sebab untuk menggunakan lencongan termasuk, tetapi tidak terhad kepada:

Nota: Kami hanya boleh membuat pengalihan ke halaman sedia ada di Wikipedia Bahasa Melayu, bukan halaman yang tidak wujud, atau halaman pada projek Wikimedia yang lain atau laman web lain.

Apabila anda mengklik butang di bawah, anda akan dibawa ke halaman edit dengan arahan tentang cara melengkapkan permintaan anda.

Apa yang akan terjadi seterusnya: Sebaik sahaja permintaan anda dihantar, ia akan disemak oleh satu atau lebih editor berdaftar yang akan menentukan sama ada peralihan itu sesuai. Sekiranya ya, peralihan akan dibuat. Sekiranya tidak, ia akan ditolak.

Jika cadangan anda ditolak: Jangan berkecil hati! Mempunyai cadangan ditolak tidak bermaksud mencerminkan keburukan kepada anda atau mengurangkan nilai anda kepada projek itu. Kami harap anda akan terus menyumbang kepada Wikipedia.