DKT International

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
DKT
Kerangka
Jenis/bentuk sahPertubuhan bukan untung Sunting ini di Wikidata
FokusPerancang keluarga dan pencegahan HIV/AIDS
KaedahPemasaran sosial perancang keluarga dan produk dan perkhidmatan HIV/AIDS
Tapak webdktinternational.org
Twitter: DKTchangeslives LinkedIn: dkt-international Youtube: UCERQNQGdC4UuNt38vbFn--Q Sunting ini di Wikidata
Sejarah
Ditubuhkan1989
PengasasPhil Harvey
Pengurusan
Presiden & CEOChristopher Purdy
Perangkaan
Hasil/pendapatan AS $206.3[1]
Lokasi
Ibu pejabatWashington Sunting ini di Wikidata
Lokasi
Kawasan perkhidmatanAfrika, Asia, Amerika Latin
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

DKT International (DKT) ialah pertubuhan amal bukan keuntungan yang menggalakkan perancangan keluarga dan HIV pencegahan melalui pemasaran sosial. DKT berpangkalan di Washington, DC ditubuhkan pada tahun 1989 oleh Phil Harvey dan beroperasi di Afrika, Asia, dan Amerika Latin. Hasilnya sebahagian besarnya berasal dari penjualan alat kos rendah kontraseptif. Pada tahun 2018, DKT menjual lebih daripada 721 juta kondom, 101 juta kitaran pil kontraseptif, 29 juta perancang suntikan dan 5.5 juta alat intrauterin (IUD). Ini bersamaan dengan 43.6 juta tahun perlindungan (CYP), menjadikan DKT sebagai salah satu penyedia swasta terbesar kontraseptif di dunia membangun. Kos purata bagi setiap CYP ialah AS $ 1.73. Strategi pemasaran DKT telah memasukkan pengiklanan, mewujudkan jenama khusus lokasi, bekerja dengan rangkaian sosial tempatan dan tentera, dan menyasarkan kumpulan berisiko tinggi.[2][3][4][5] DKT juga bekerjasama dengan pekerja kesihatan dan klinik yang menyediakan produk, maklumat, dan perkhidmatan perancangan keluarga. Charity Navigator telah memberikan DKT penarafan empat bintang untuk kewangannya, dengan 97.9% anggarannya pergi ke arah program dan 1.9% ke atas perbelanjaan ibu pejabat dan menaikkan dana pada tahun 2017.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "Current Rating - DKT International". Charity Navigator. Dicapai pada 5 June 2009.
  2. ^ Batty, David (2 November 2007). "Coffee condoms promote safe sex in Ethiopia". The Guardian. Dicapai pada 5 June 2009.
  3. ^ Jordon, Miriam (21 September 1999). "Selling Birth Control to India's Poor: Medicine Men Market an Array Of Contraceptives". The Wall Street Journal.
  4. ^ Cheshes, Jay (2002). "Hard-Core Philanthropist". Mother Jones. Diarkibkan daripada yang asal pada 6 March 2008. Dicapai pada 5 June 2009.
  5. ^ Schnayerson, Ben (24 November 2002). "AIDS in Asia: The Continent's Growing Crisis". San Francisco Chronicle. Dicapai pada 5 June 2009.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]