Pengguna:Brainiac Amin

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Muhammad Amin Shah
Kelahiran
Amin Shah bin Shahrizal
WarganegaraOrang Malaysia

Nama saya Muhammad Amin Shah. Saya anak pertama dilahirkan dalam keluarga saya, dan yang pertama mempunyai peluang untuk bermalam di tadika. Saya juga anak yang pertama meningkatkan Bahasa Inggeris saya. Walaupun saya seorang kanak-kanak yang paling bijak dalam keluarga saya, saya juga agak pemalas. Di sekolah, saya seorang pelajar yang terkenal. Saya sentiasa mahu menjadi saintis, tetapi kemalasan saya untuk belajar mengganggu saya. Ia amat sukar untuk mengawal tingkah laku saya, saya tak akan ada apa-apa dalam hidup saya. Kelemahan saya adalah saya tiada kemarahan, dan saya tidak mempunyai banyak rakan.

Kegemaran[sunting | sunting sumber]

Saya mempunyai banyak kepentingan dalam fikiran saya. Saya sentiasa memikirkan tentang kegemaran saya, saya tidak dapat melupakannya. Walaupun, saya sudah lupa sebahagian daripada mereka dan cuba untuk ingat.

Rancangan TV[sunting | sunting sumber]

  • Numberjacks: Program pembelajaran Matematik. Saya belajar pecahan, bentuk, dan lain-lain. Watak yang saya suka yang paling adalah Shape Japer, kerana dia tidak berkelip.
  • Tinga Tinga Tales: Program pembelajaran sejarah. Saya telah tonton Mengapa Gajah mempunyai belalai, Mengapa Kuda belang mempunyai belang, dan episod lain. Beberapa bahagian berbeza dari yang saya baca dari buku.

YouTube[sunting | sunting sumber]

  • Annoying Orange: Dalam Annoying Orange, terdapat banyak jenaka yang saya belajar dari Orange, buah yang menjengkelkan dan kawan baiknya adalah Pear. Dia juga ada parodi, seperti: -
  1. Chiller (Thriller): Peti sejuk telah sedut Orange dan Pear, dan semua makanan di dalamnya telah menjadi Zombi termasuk Orange (dengan rambut Michael Jackson).
  2. Nya Nya Style (Gangnam Style): Orange menyanyi Nya Nya Style dengan Bobjenz. Squash berada di spoof itu, memenyek Bobjenz.
  3. Party Rock: Sebiji batu bernama Party Rock datang ke dapur dan menyanyi bersama Orange. Mereka, Pear, Little Apple dan Marshmallow lakukan Truffle Shuffle dalam spoof ini.

Filem[sunting | sunting sumber]

Ahli-ahli keluarga[sunting | sunting sumber]

  1. Hasliza (Mama) : Ibu saya yang rajin. Beliau memakai cermin mata dan seorang suri rumah.
  2. Rizal (Abah) : Bapa saya yang berkulit gelap. Beliau seorang pemarah dan bekerja sebagai juruteknik.
  3. Ain (/Akak) :Adik saya yang pintar. Dia suka bermain gitar dan berharap untuk menjadi doktor.
  4. Aqma (Qma) : Adik saya yang lain. Dia suka bermain permainan Facebook. Cita-citanya adalah untuk menjadi guru Matematik.
  5. Aqel (Adik) : Adik bongsu saya. Hobinya adalah bermain permainan komputer.

Cabaran dalam kehidupan[sunting | sunting sumber]

Saya telah diuji secara semula jadi dalam hidup saya. Ibu bapa saya mengatakan bahawa Tuhan menguji makhlukNya. Cabaran sepatutnya menjadi lebih mudah, tetapi sebaliknya, dari buruk kepada teruk.

Pertama, saya perlu menghadapi bunyi di sekeliling saya. Saya hilang tumpuan dan kesabaran tanpa penutup telinga (pensil). Dengan terlalu banyak bunyi, saya akan jadi gila.

Kemudian, saya mesti menjaga adik-adik saya yang menjengkelkan. Mereka bising dan gila. Hari paling teruk dalam hidup saya adalah semasa mereka bergaduh.

Akhirnya, saya perlu bantu ibu saya mengumpul semua bahan yang boleh dijual. Saya hampir tidak boleh memenyek tin dengan betul, kerana ia asyik tergelincir dari kaki saya. Dan untuk maklumat anda, saya tidak tahan lasak.