Perbincangan:Sekolah Menengah Pendidikan Khas Shah Alam

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Anak Ada kad oku (lemah dlm pembelajaran)[sunting sumber]

Kepada yang berkenaan,

Saya Rogayah Mohd Ali, ingin bertanya. Anak saya bernama Nur Syakirah Mohamad Azikin. Skrg tahun 6 di Sek. Keb. Puncak Alam 2. Saya ingin menghantar anak ke Sekolah tuan. Apakah syarat2nya.? Adakah Sekolah ini menyediakan asrama .? Ini Kerana anak saya lemah dlm pelajaran.

Saya kamisah baharaduddin, saya ingin bertanya berkenaan dengan anak saya pemegang KAD OKU,berusia 9 tahun bersekolah di SJK(C) CHUNG HWA DAMANSARA, dan dikategorikan dalam murid yang mempunyai masalah pembelajaran(Disleksia) dan beliau berada didalam kelas murid PPKI di sekolah tersebut. Di sini saya sertakan beberapa soalan untuk perhatian pihak Tuan/Puan :-

1) Adakah perlu sekiranya ibubapa membuat pendaftaran awal atau tunggu sehingga umur 12 tahun. 2) Cara mendaftar anak di sekolah SM pendidikan Khas, Shah Alam. 3) Adakan sekolah ini sekolah harian atau berasrama. 4) Adakah anak saya wajib duduki peperiksaan tahun 6(KSSR) untuk melayakkan dia di SM Pendidikan Khas, Shah Alam. 5) Diumur berapakah murid boleh membuat pendaftaran kemasukkan kesekolah SM PENDIDIKAN KHAS, SHAH ALAM.


Sekian terima kasih.