Purble Place

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Purble Place
Purble Place di Windows Vista
PembangunOberon Games dan Microsoft
Keluaran stabil
6.0.6000.16386 / November 8, 2006
Sistem pengendalianWindows Vista & Windows 7
JenisPermainan komputer
LesenBebas
Tapak webOberon Games

Purble Place (Tempat Purble) adalah permainan komputer dimajukan oleh Oberon Games dan dimasukkan di sesuatu versi-versi Windows Vista. Ia merupakan permainan pendidikan untuk kanak-kanak, mengajar pengenalan corak, bentuk-bentuk,dan warna-warna.

Permainan[sunting | sunting sumber]

Tiga permainan teka-teki yang dimasukkan: Kek Comfy, Kedai Purble dan Pasangan Purble, setiap permainan itu mempunyai tiga tahap kesukaran yang berbeza: Easy, Intermediate, dan Advanced.

Kek Comfy[sunting | sunting sumber]

Kek Comfy memerlukan pemain memadankan sifat-sifat (bentuk, warna, penghiasan, dan lain-lain) kek itu. Di tahap orang yang baru mula belajar, permainan ini mempunyai tiga bentuk; a heart, bulat, dan segi empat; tiga perasaan warna kek dan aising; strawberi, vanila, dan coklat. Untuk tahap pertengahan, isi-isi, lapisan kek tambahan dan penghiasan ditambahkan. Kek-kek berganda di baris penghasilan juga ditambahkan. Akhirnya, teknik penghabisan seperti taburan gula aising dan perawatan haba ditambahkan untuk tahap tinggi. Pemain mesti membuat kek seperti yang ditunjukkan di dalam gambar dan tidak membuat kek yang salah. Pembuat kek memberi bayangan kepada pemain dan pangkat-pangkat.

Pasangan Purble[sunting | sunting sumber]

Pasangan Purble merupakan permainan ingatan yang mempunyai bonus mengintai yang membolehkan pemain untuk melihat di bawah daun tanpa didenda.

Mengikut tahap kesukaran yang ditambahkan, permainan ini menjadi kena pada waktunya, saiz grid bertambah, dan gambar-gambar menjadi serupa dengannya.

Kedai Purble[sunting | sunting sumber]

Kedai Purble is a permainan pemecah kod, yang dimana baju-baju yang dipilihkan baju-baju secara rawak dan disembunyikan daripada pemain itu. Pemain kemudian memilih gaya baju-baju dan diberi ketepatan pilihannya. Pemain mendapat nombor pencubaan untuk memilih baju-baju dengan betul.