Diskografi single Twice

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Diskografi perseorangan kumpulan gadis Korea Selatan Twice terdiri daripada tiga puluh lima single dan sepuluh single promosi .

Ditubuhkan oleh JYP Entertainment pada 2015 melalui rancangan survival Sixteen, Twice memulakan kerjaya pada Oktober 2015 dengan keluaran single, " Like Ooh-Ahh " menjadi single pertama mereka sepuluh teratas di Carta Digital Gaon. Kumpulan itu kemudiannya akan memperoleh sembilan nombor satu berturut-turut dari 2016 hingga 2018; " Cheer Up ", " TT ", " Knock Knock ", " Signal ", " Likey ", " Heart Shaker ", " What Is Love? ", " Dance the Night Away " dan " Yes or Yes ". Bujang seterusnya dari 2019 hingga 2021; " Fancy ", " Feel Special ", " More & More ", " I Can't Stop Me " dan " Alkohol-Free ", semuanya memuncak dalam sepuluh teratas. Single lain seperti " The Best Thing I Ever Did ", " Scientist " dan " Talk That Talk " semuanya berada di kedudukan empat puluh teratas. "What is Love?", "Dance the Night Away", "Yes or Yes", dan "Fancy" juga menerima pensijilan platinum daripada Persatuan Kandungan Muzik Korea (KMCA) kerana mencapai 100 juta strim.

Di Jepun, dua single Jepun pertama kumpulan itu, " One More Time " dan " Candy Pop ", telah mendapat sijil platinum oleh Persatuan Industri Rakaman Jepun (RIAJ). Manakala single ketiga, " Wake Me Up ", menjadi single fizikal pertama oleh artis wanita asing yang mendapat pensijilan platinum berganda. Bujang Jepun seterusnya kumpulan itu, " Happy Happy ", " Breakthrough ", dan " Fanfare ", juga menerima pensijilan platinum.

Pencapaian lain yang dicapai oleh kumpulan itu pada carta termasuk "Likey", yang muncul di puncak carta Jualan Lagu Digital Dunia . Single Inggeris pertama kumpulan itu, " The Feels ", menjadi lagu pertama mereka untuk carta di Billboard Hot 100 dan Carta Singles UK .

Sehingga kini, Twice telah memperoleh sembilan single nombor satu dalam Carta Digital Gaon, enam single nombor satu di K-pop Hot 100, empat single nombor satu dalam Carta Singles Oricon dan lima single nombor satu di Billboard Japan Hot 100 .