Federal Register

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Federal Register
JenisJurnal harian rasmi
Diasaskan26 Julai 1935 (1935-07-26)
BahasaInggeris
Ibu pejabatAmerika Syarikat
PenerbitOffice of the Federal Register
ISSN0097-6326
Nombor OCLC1768512
Laman sesawangarchives.gov/federal-register
Arkib dalam talian percuma
federalregister.gov

Federal Register (FR atau kadang-kadang Fed. Reg.) ialah jurnal rasmi kerajaan persekutuan Amerika Syarikat yang mengandungi peraturan agensi kerajaan, peraturan yang dicadangkan, dan notis awam.[1] Ia diterbitkan setiap hari, kecuali pada cuti persekutuan. Peraturan terakhir yang diisytiharkan oleh agensi persekutuan dan diterbitkan dalam Daftar Persekutuan akhirnya disusun semula mengikut topik atau perkara dan dikodifikasikan dalam Peraturan Peraturan Persekutuan (CFR), yang dikemaskini setiap tahun.

Daftar Persekutuan disusun oleh Pejabat Daftar Persekutuan (dalam Pentadbiran Arkib dan Rekod Negara) dan dicetak oleh Pejabat Penerbitan Kerajaan. Tiada sekatan hak cipta pada Daftar Persekutuan; sebagai kerja kerajaan AS, ia berada dalam domain awam.[2][3]

Nota[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "FDLP Library Directory". Catalog of U.S. Government Publications. Diarkibkan daripada yang asal pada 2009-05-09. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)
  2. ^ govpulse.us Diarkibkan 2010-01-06 di Wayback Machine
  3. ^ "Apps for America 2: The Data.gov Challenge". Sunlight Labs. Diarkibkan daripada yang asal pada January 28, 2011. Dicapai pada January 30, 2011. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Pautan luar[sunting | sunting sumber]