Impmon

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Impmon
(インプモン)
Pelakon suaraHiroki Takahashi (Jepun)
Derek Stephen Prince (Inggeris)
Zahisham Ujang Shah(Bahasa Melayu)
RakanAi dan Mako
Digivolusi
Dalam LatihanYaamon
RukiImpmon
MegaBeelzemon
MegaBeelzemon Blast Mode

Impmon (インプモン Inpumon) ialah watak fiksyen daripada francais Digimon. Impmon tampil sebagai watak utama dalam Digimon Tamers (dan filem Runaway Locomon) dan merupakan rakan Digimon Ai dan Mako.

Penampilan[sunting | sunting sumber]

Impmon adalah makhluk imp humanoid kecil dengan ekor dan menunjuk besar telinga. Dia memakai sepasang sarung tangan merah dan syal merah yang serasi dan yang jahat senyum bergigi tajam di dadanya.

Digimon Season 3: Episode 6 (Wahai Mitra, Seni Di mana Engkau?)

Penceritaan[sunting | sunting sumber]

Pada awal Digimon Tamers, Impmon adalah kesulitan membuat digimon yang menghabiskan sebahagian besar waktunya memilih pada manusia, dan kemudian mengganggu Tamers dan Digimon mereka (Terriermon sebentar kemudian perkelahian semula dan menghantar dia terbang). Impmon tampaknya tidak suka kepada manusia, mengatakan bahawa tidak ada 'diri-menghormati Digimon' akan pernah bersekutu satu. Hal ini terungkap kemudian dalam siri yang Impmon sebenarnya adalah rakan Digimon dua anak - Ai dan Mako. Impmon telah melarikan diri daripada kedua selepas mereka terus bertengkar di atasnya, dan memperlakukan dia seolah-olah ia mainan.

Impmon telah membenci Tamers dan Digimon mereka kerana mereka, tidak seperti dia, mampu Digivolve. Percaya diri, ia cuba untuk membuktikan diri dengan memerangi Indramon (meskipun Renamon amaran), tetapi menderita kekalahan yang menghancurkan dan menyakitkan. Dipermalukan, kerana egonya hancur, dan perasaan tidak bahagia dan membenci, Impmon mudah menerima tawaran Chatsuramon Deva. Chatsuramon ditawarkan Impmon kemampuan untuk digivolve, tapi sebagai imbalannya, Impmon harus membunuh Tamers dan Digimon mereka. Dia sangat bertentangan dengan ini pada awalnya, mengingat kebaikan akan menunjukkan Guilmon meskipun terus-menerus Impmon hinaan padanya, tetapi masih menerima, putus asa untuk digivolve.

Impmon diberikan kekuatan untuk menjadi Beelzemon, sebuah mega-digimon tingkat yang berdaulat Zhuqiaomon menjadi pembunuh peribadi, dan disarankan agar ia rosak dalam proses. Beelzemon akhirnya bertemu dengan para Tamers dan membunuh Leomon, Jeri's Digimon rakan. Growlmon kemudian Digivolves ke WarGrowlmon, kemudian kembali ke Megidramon. Takato melihat bahawa ia telah melakukan hal yang mengerikan, dan ini mengarah kepada kehancuran D-Arc. Setelah Megidramon ditewaskan oleh Beelzemon, Guilmon dan Takato untuk bio-bergabung dalam Gallantmon, yang bertempur melawan mendedah Beelzemon. Gallantmon memenangi pertempuran, tapi suku cadang Jeri Beelzemon pada permintaan.

Beelzemon, dalam keadaan lemah, de-digivolves ke Impmon lagi. Untungnya, ia bertemu Renamon dan Rika, yang memutuskan untuk membawa Impmon kembali ke Real World. Setelah tidak hanya diselamatkan, tetapi diselamatkan oleh orang-orang yang pernah membenci, Impmon mulai memiliki perubahan hati dan memutuskan untuk bukannya membantu tamers. Dengan bantuan mereka, (Mako memberinya pistol mainan) Impmon Digivolves sekali lagi dan menjadi Beelzemon Blast Mode untuk menyelamatkan Jeri tetapi akhirnya memerlukan menyelamatkan dirinya.

Pada akhir siri, setelah D-Reaper's pelupusan, Impmon Jeri akhirnya meminta pengampunan. Dia bersetuju, sehingga akhirnya Impmon berdamai dengan manusia.

Dia mempunyai hubungan yang sangat menarik dengan Renamon. Mula-mula ia membencinya, kemudian membenci dan suka padanya, lalu akhirnya, pada akhir siri, ia mengembangkan naksir dia.

Impmon juga tampaknya mempunyai hubungan yang aneh dengan Calumon. Pada awalnya, ia tampaknya benci dia, sementara Calumon menyangka mereka teman. Setelah ia menjadi Beelzemon, Calumon mendapat mesej bahawa dia membenci dirinya, bahawa dia tidak punya teman. Ketika ia Impmon lagi, beliau menerima Calumon persahabatan, membantunya melarikan diri dari D mesin penuai dan headbutted dia di lingkup untuk mendapatkan kernal Jeri.

Serangan[sunting | sunting sumber]

  • Badda-Boom (Night of Fire): Menciptakan sebuah bola api kecil di hujung jari kemudian membaling itu di lawan.
  • Infernal Saluran (Dark Panggil): Menciptakan dua cincin api, satu dalam yang lain, dan mencipta sebuah bola api dari cincin, yang kemudian melemparkan pada target.

Bentuk-bentuk lain[sunting | sunting sumber]

Nama "Impmon" hanya merujuk pada bentuk rookie digimon ini. Sepanjang siri, keuntungan Impmon kemampuan untuk Digivolve kepada bentuk-bentuk lain yang lebih kuat (dengan nama yang berbeza).

Sejak Impmon Digivolves langsung ke bentuk mega Beelzemon, para juara dan akhirnya bentuk tidak diketahui.

Yaamon[sunting | sunting sumber]

Yaamon adalah Impmon's In-bentuk Pelatihan. Nama "Yaamon" biasanya berasal dari perkataan dalam Bahasa Jepun "yancha", yang berarti nakal. Impmon De-Digivolved ke Yaamon selepas kekalahan D-Reaper, dan kembali ke Digital World.

Beelzemon[sunting | sunting sumber]

Beelzemon beralih ke laman ini. Bahagian ini merujuk kepada dipaparkan dalam Beelzemon Digimon Tamers. Sebuah Beelzemon juga muncul sebagai salah satu daripada Tujuh Great Demon Lords.

Mega Beelzemon adalah bentuk Impmon. Nama Beelzemon berasal dari Beelzebub, Perkataan Ibrani untuk Tuhan Lalat dan Perkataan yang sering sinonim dengan Syaitan.

Beelzemon muncul ketika Impmon menerima tawaran Chatsuramon. Dengan kekuatan baru ini, mampu Impmon Warp mega Digivolve ke dalam bentuk. Calumon adalah orang pertama yang dijumpainya ketika dia sebentar menghentikan motocycle di depan Digimon lelah, namun tidak diiktiraf Calumon sebagai Impmon dan meminta bantuan. Meskipun Calumon's memohon, Beelzemon meninggalkannya. Kemudian dia menemui Tamers dan Renamon mampu mengecamnya sebagai Impmon. Namun, pertempuran berikutnya terganggu oleh badai ganas dicipta oleh pengaktifan kembali program Juggernaut yang tidak stabil.

Beelzemon muncul lagi di pintu masuk Menara Merah Zhuqiaomon menghambat Takato dan kumpulannya. Selama perkelahian yang berlaku, Beelzemon nafsu untuk berkuasa dengan cepat menyusul dia, sangat melukai Digimon Tamers dan impaling Leomon, membunuh dia dan loading datanya. Takato pergi ke marah dan menyebabkan WarGrowlmon ke Dark Digivolve ke Megidramon. Pada awalnya, Megidramon tampaknya berpadanan Beelzemon merata. Namun, ketika tampaknya Makuramon mencaci Beelzemon, ia dibunuh dan data yang digunakan untuk meningkatkan kekuatan Beelzemon. Hal ini memungkinkan Beelzemon untuk menangkis Megidramon dan hampir membunuh Taomon dan Rapidmon.

Namun, Takato dan mampu Guilmon mana Biomerge pada waktunya untuk membentuk Gallantmon untuk pertama kalinya. Beelzemon kemudian ditewaskan oleh Gallantmon yang baru terbentuk, dan hampir bertemu dengan kematian itu bukan kerana Jeri's destressed permintaan agar dia terhindar (alasannya adalah bahawa ia tidak menginginkan kematian lebih lanjut di bahagian).

Beelzemon tercermin pada peristiwa-peristiwa dalam hidupnya yang menuju ke titik ini dan daun, berkeliaran di padang pasir dengan imej Jeri menghantui fikirannya. Hal ini membuat dia rentan terhadap balasan daripada Chrysalimon, yang tersedot tenaga dan meninggalkan dipukuli dan menang Impmon.

Serangan[sunting | sunting sumber]

  • Corona Blaster (Death Slinger): Kebakaran letupan tenaga yang kuat daripada meriam.
  • Corona Destroyer (Chaotic Flare): Menarik pentagram terbalik dengan meriam dan letupan tenaga api melaluinya.
  • Darkness Claw cakar garis miring pada musuh.
  • Double Impact Dengan cepat tunas gergajian daripada raifal
  • Fist of the Beast King: diserap daripada Leomon, ia hanya digunakan ketika beliau cuba untuk menyelamatkan Jeri daripada D-Reaper, selepas meriam dihancurkan oleh D-Reaper. Sayangnya itu kesan memandu pergi daripada dia.

Beelzemon Blast Mode[sunting | sunting sumber]

Setelah De-Digivolving daripada Beelzemon, Impmon ditemui oleh Rika dan Renamon, yang membawa dia kembali ke Real World. Impmon akhirnya bertemu kembali dengan Ai dan Mako, yang meminta maaf kepadanya untuk semua pertempuran mereka (yang telah menyebabkan desersi-nya). Ketika D-Reaper akhirnya muncul di Shinjuku, Impmon daun untuk membantu Tamer digimon yang lain. Ai dan Mako menghantar dia terbaik mereka keinginan dan pistol mainan kecil.

Sebagai Impmon berlari menuju ke pertempuran, tekadnya membuatnya Digivolve sekali lagi untuk Beelzemon. Pistol, "tenaga" oleh Mega bentuk, berubah menjadi besar "Blaster", Kematian Slinger. Beelzemon Tamat nya ke bersayap digivolution Blast Mode. Dalam Blast Mode ia hampir identik dengan dahulu, bagaimanapun, dia mendapatkan Slinger Kematian, matanya berubah menjadi hijau, ia mendapat sayap dan beberapa bahagian daripada pakaian dan sarung tangan jauh lebih ringan menukar warna abu-abu. Melalui keluar turun rangkaian dia menjadi lebih terbiasa dengan bentuk baru dan lebih bergairah menyelamatkan Jeri ketika dia berkata "Aku akan menyelamatkan anda jika hal terkini yang aku freakin lakukan!" (Ini sangat hampir adalah: hanya campurtangan Grani menyelamatkannya). Selama penampilan utamanya di borang ini dia sangat berdedikasi untuk menyelamatkan Jeri dalam upaya untuk menebus tindakannya meskipun dia tahu apa yang dia lakukan adalah dimaafkan. Terakhir kali dia mengambil borang ini selama siri ini selama dan Calumon misi menyelamatkan Jeri (Calumon entah bagaimana bisa merasakan kehadirannya, dan di mana dia berada) dan beberapa Bubbles menyerang mereka. Impmon digivolved untuk Blast Mode Beelzemon untuk menghancurkan mereka dan menggunakan senjata untuk mendapatkan Kernel Calumon ke Sphere dan kemudian beliau ditangkap oleh Sphere dan mengetuk pintu keluar. Beliau kemudiannya dibebaskan dan dilempar dari Sphere kerana ia sudah hampir berjaya memecahkan keluar. Dia dalam pasukan dengan Gallantmon dan Grani untuk istirahat kembali dan bebas Jeri dan selepas Gallantmon dan berjaya menghancurkan Grani Gatekeeper beliau cuba untuk rehat ke Kernel Sphere melalui kekuatan kasar sendirian. Menyebabkan dia tekadnya untuk memasuki data Leomon dalam dirinya (dan mengingati fakta bahawa gambar Leomon tampaknya muncul di atasnya pada waktu Leomon semangat mungkin membantunya) dan ia menggunakan Leomon's Fist of the Beast Raja serangan untuk berehat di tapi Jeri menolak dia sampai detik-detik terakhir kerana dia tidak Leomon. Dia mendapat luka parah kemudian oleh sebuah serangan dan jatuh ke dalam Chaos Misa dan dianggarkan mati (dia kehilangan data semua jalan ke bawah) tetapi diselamatkan oleh Grani dan de-digivolves kembali menjadi Impmon amat parah. Dia kembali dalam Runaway pertama Locomon dalam bentuk aslinya, naik Behemoth Beelzemon berusaha untuk "naik" Locomon (ia gagal dan Behemoth sekali lagi hancur) dan kemudian di Blast Mode selama pertempuran terkini dengan menggunakan serangan Blaster Corona (rupanya dia punya senjata lain sebagai aslinya hancur) dan menghancurkan dua Parasimon yang hendak membunuh Suzie dan Lopmon.

Behemoth[sunting | sunting sumber]

Behemoth adalah motor gelap yang boleh mengendalikan penunggangnya. Behemoth's asal-usul tidak diketahui, tapi pertama kali muncul selepas tiba di Tamers Digital World. Behemoth awalnya dipandu oleh MetalKoromon memiliki dan terus-menerus mengamuk melalui desa. Guilmon naik hanya untuk jatuh di bawah mantra sendiri. Berkat Leomon, Guilmon dibebaskan, dan Behemoth jatuh ke dalam kolam lava.

Yang mengejutkan semua orang, sepeda motor muncul lagi, kali ini dengan yang baru digivolved Beelzemon sebagai penunggangnya. Tidak seperti Digimon lain, Beelzemon tampaknya tidak terpengaruh oleh Behemoth fikiran-kemampuan mengendalikan. Behemoth berfungsi sebagai Beelzemon's moda transportasi, memberinya keuntungan yang serius dalam hal kecepatan.

Dalam pertempuran terakhir antara Gallantmon dan Beelzemon, maka akhirnya dihancurkan oleh Lightning Gallantmon dengan serangan Joust. Beelzemon kemudian harus menempuh dengan berjalan kaki ke mana pun ia pergi sampai dia mendapatkan kemampuan untuk terbang dalam Blast Mode. Behemoth entah bagaimana Runaway Locomon kembali di tempat itu, lagi-lagi hancur, kali ini oleh Locomon, jadi mungkin, yang Behemoth tidak pernah benar-benar hancur, kerana datanya tidak dimuat dan hal itu mungkin kerana menempatkan dirinya kembali bersama-sama, seperti yang tampaknya memiliki fikirannya sendiri.