Portal:Agama/Berita Agama: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Membatalkan semakan 5060609 oleh 49.228.153.57 (perbincangan)
Tiada ringkasan suntingan
Teg-teg: Dibalikkan Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 1: Baris 1:
'''Persidangan Keamanan Antarabangsa''' (''International Summit for Peace'') di [[Naples]], [[Itali]] telah dihadiri oleh 300 pemimpin agama [[Gereja Roman Katolik|Katolik]], [[Protestan]], [[Gereja Ortodoks Timur|Ortodoks]], [[Islam]], [[Agama Yahudi|Yahudi]], [[Agama Buddha|Buddha]] dan [[Hindu]]. Hadirin sidang tersebut, termasuk [[Paus Benedict XVI]], Imam Ibrahim Ezzedin dari [[Emiriah Arab Bersatu]] dan Ketua Rabbi Israel, Yona Metzger telah mengeluarkan satu deklarasi bersama iaitu "... sesiapa yang menggunakan nama [[Tuhan]] untuk membenci orang lain, melakukan keganasan, mengadakan peperangan adalah mengufur nama Tuhan ...."
'''Persidangan Keamanan Antarabangsa''' (''International Summit for Peace'') di telah dihadiri oleh 300 pemimpin agama [[Islam]]. Hadirin sidang tersebut, termasu, Imam Ibrahim Ezzedin dari [[Emiriah Arab Bersatu]] Yona Metzger telah mengeluarkan satu deklarasi bersama iaitu "... sesiapa yang menggunakan nama [[Tuhan]] untuk membenci orang lain, melakukan keganasan, mengadakan peperangan adalah mengufur nama Tuhan ...."


<small>Sumber: [http://www.middle-east-online.com/english/?id=22789 Middle East Online 24 Okt 2007] </small>
<small>Sumber: [http://www.middle-east-online.com/english/?id=22789 Middle East Online 24 Okt 2007] </small>

Semakan pada 00:56, 28 Oktober 2023

Persidangan Keamanan Antarabangsa (International Summit for Peace) di telah dihadiri oleh 300 pemimpin agama Islam. Hadirin sidang tersebut, termasu, Imam Ibrahim Ezzedin dari Emiriah Arab Bersatu Yona Metzger telah mengeluarkan satu deklarasi bersama iaitu "... sesiapa yang menggunakan nama Tuhan untuk membenci orang lain, melakukan keganasan, mengadakan peperangan adalah mengufur nama Tuhan ...."

Sumber: Middle East Online 24 Okt 2007