Wikipedia:Larangan serangan peribadi: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Ychmatematik (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Didie (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1: Baris 1:
{{panduan}}
{{panduan}}


Wikipedia bukanlah tempat untuk menyelesaikan konflik individu. Sebaliknya, ia hanya merupakan wadah penyampaian [[ilmu]]. Sekirannya anda tidakpuas hati terhadap seseorang individu, anda dinasihati memyuarakannya melalui [[e-mail]]. Jagan menggunakan sebarang kemudahan di wikipedia untuk menyuarakan kebencian anda.Sehubungan itu sebarang pencemuhan peribadi akan dipadamkan daripada wikipedia.
Wikipedia bukanlah tempat untuk menyelesaikan konflik individu. Sebaliknya, ia hanya merupakan wadah penyampaian [[ilmu]]. Sekiranya anda tidak berpuas hati terhadap seseorang individu, anda dinasihati menyuarakannya melalui surat elektronik ([[e-mail]]). Jangan sesekali menggunakan sebarang kemudahan di Wikipedia untuk menyuarakan kebencian anda. Sehubungan itu, sebarang pencemuhan peribadi akan dipadamkan terus daripada pihak komuniti Wikipedia.


Perbuatan yang boleh dianggap sebagai '''pencemuhan secara individu''' ialah sebarang pernyataan beremosi yang mengandungi penilaian negetif terhadap seorang individu biasa, yang hidup mahupun mati.
Perbuatan yang boleh dianggap sebagai '''pencemuhan secara individu''' ialah sebarang pernyataan beremosi yang mengandungi penilaian negatif terhadap seorang individu biasa, yang hidup mahupun mati.

Semakan pada 08:03, 6 November 2007

Wikipedia bukanlah tempat untuk menyelesaikan konflik individu. Sebaliknya, ia hanya merupakan wadah penyampaian ilmu. Sekiranya anda tidak berpuas hati terhadap seseorang individu, anda dinasihati menyuarakannya melalui surat elektronik (e-mail). Jangan sesekali menggunakan sebarang kemudahan di Wikipedia untuk menyuarakan kebencian anda. Sehubungan itu, sebarang pencemuhan peribadi akan dipadamkan terus daripada pihak komuniti Wikipedia.

Perbuatan yang boleh dianggap sebagai pencemuhan secara individu ialah sebarang pernyataan beremosi yang mengandungi penilaian negatif terhadap seorang individu biasa, yang hidup mahupun mati.