League of Legends: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Emmanuelleger (bincang | sumb.)
k →‎Rujukan: https://modskin.org/mod-skin-lol-pro-download.html
Ahmad Kanik (bincang | sumb.)
Membatalkan semakan 4650602 oleh Emmanuelleger (Perbincangan) : xwiki spam
Teg-teg: Buat asal Suntingan mudah alih Suntingan web mudah alih
Baris 4: Baris 4:


==Rujukan==
==Rujukan==
{{reflist}}
{{reflist}}Mystic Messenger https://modskin.org/mod-skin-lol-pro-download.html

[[Kategori:Sukan elektronik]]
[[Kategori:Sukan elektronik]]

Semakan pada 04:30, 6 Oktober 2019

League of Legends ialah permainan video arena pertarungan atas talian multipemain (MOBA) yang dibangunkan and diterbitkan oleh Riot Games untuk Microsoft Windows and macOS.

League of Legends ialah permainan arena pertarungan atas talian multipemain orang ke-3 3D.[1] League of Legends dibiayai melalui belian kecilan dengan Riot Points (RP), iaitu mata wang dalam permainan yang boleh dibeli pemain melalui kedai pelanggan. Latar tempat League of Legends ialah dunia fiksyen Runeterra. Pembangun permainan ini, Riot Games, diasaskan Brandon "Ryze" Beck dan Marc "Tryndamere" Merrill, dan mereka berdua merupakan rakan sebilik semasa mereka belajar di Universiti California Selatan. League of Legends diterbitkan pada 27 Oktober, 2009. League of Legends menerima ulasan yang baik secara umumnya berdasarkan ulasan pengumpul Metacritic. League of Legends merupakan salah 1 permainan sukan elektronik yang paling besar, dengan pelbagai pertandingan tahunan yang berlangsung di seluruh dunia.

Rujukan

  1. ^ "New Player Guide". leagueoflegends.com. Diarkibkan daripada yang asal pada Julai 1, 2014. Unknown parameter |deadurl= ignored (bantuan)