MindaRyn

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
MindaRyn
MindaRyn pada 2019
Latar belakang
Nama asalณัชชา พงศ์สุปาณี
Nama lahirNatcha Pongsupanee
Kelahiran17 Februari
Bangkok, Thailand
GenreAnison
Tahun aktif2020–kini
Syarikat rakaman
Lantis
Laman sesawang
mindaryn.com

Natcha Pongsupanee (Bahasa Thai: ณัชชา พงศ์สุปาณี, lahir 17 Februari),[1][2] lebih dikenali dengan nama pentas MindaRyn (/ˌmndəˈrɪn/)[3], ialah YouTuber dan penyanyi Thailand yang bergabung dengan Yoshimoto Entertainment Thailand dan menandatangani dengan Lantis.[4] Setelah mula mendapat perhatian selepas membuat liputan lagu tema anime di YouTube, beliau membuat penampilan sulungnya sebagai artis solo dengan mengeluarkan single pertamanya "Blue Rose Knows" pada tahun 2020, lagu tajuk yang digunakan sebagai tema penamat kepada televisyen anime. siri By the Grace of the Gods. Muziknya juga telah dipaparkan dalam That Time I Got Reincarnated as a Slime, Arifureta: From Commonplace to World's Strongest, Sakugan, Why Raeliana Ended Up at the Duke's Mansion dan Ultraman Blazar.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "เพราะอนิเมะ เราจึงไม่ยอมแพ้ : MindaRyn ศิลปินไทยที่ฝึกหนักจนได้ร้องเพลงอนิเมะญี่ปุ่น" (dalam bahasa Thai). The Matter. January 24, 2021. Dicapai pada September 5, 2021.
  2. ^ @mindaryn_ (February 17, 2020). "HAPPY BIRTHDAY TO US!! 🎂 🎁 今日は私の誕生日だけではなく、Ebbieちゃんの誕生日も今日です!(EbbieちゃんはMindaRyn Channelの音楽作成者です)、僕たちの誕生日が一緒で偶然ですよね!🥰🥰" (Twit). Dicapai pada September 5, 2021 – melalui Twitter.
  3. ^ Honey's Anime (December 9, 2020). "MindaRyn - Exclusive Interview with Honey's Anime". YouTube. Dicapai pada September 5, 2022.
  4. ^ "MindaRyn YouTube channel". YouTube. Dicapai pada September 5, 2021.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]