Pertapps

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

PERTAPPS adalah singkatan dari Persatuan Pemandu Teksi Aplikasi Kuala Lumpur dan Selangor. Sejarah penubuhan pertapps ini bermula dari idea-idea pemandu-pemandu teksi budget bermeter yang berpangkalan di padang menunggu LIMO klia pada penghujung tahun 2013. Oleh kerana belum ada lagi persatuan teksi yang benar-benaringin membela nasib pemandu teksi yang menggunakan aplikasi teksi, Maka 13 orang ajk penaja telah mula mengorak langkah pertama menubuhkan pertapps. Awal penubuhan pertapps di ketuai oleh saudara Ahmad Sobri bin Hasan sebagai pengerusi penaja pertapps.

Pertapps juga bertindak untuk membela nasib pemandu-pemandu yang menggunakan aplikasi teksi seperti Taximonger, Myteksi, Easytaxi, Unicablink(Sunlight), Ezcab(public cab) dan lain-lain penyedia aplikasi. Secara tidak langsung dapat memberi sumbangan Idea-idea kepada syarikat-syarikat penyedia aplikasi agar taraf perkhidmatan teksi tidak berada di takuk lama.

Berikut adalah senarai nama penuh AJK PENAJA PERTAPPS :-

1. Pengerusi  : Ahmad Sobri bin hasan 2. Tim.PENGERUSI: Sha'ari bin agus 3. Setiausaha  : Apriman bin Darlis 4. penolong s/  : Mohd azmi 5. Bendahari  : Saiful azli bin mokhtar 5.

AJK-AJK KECIL:

1. Khairul hamidy 2. Yus (jusfairuz) 3. Usop 4. Zahirudin @ ayahcik 5. Afiza 6. Mohd fadzli @ areyum 7. Sirajuddin 8. Noraiza Roslan

Mesyuarat Agung Pertapps Yang Pertama

Mesyuarat ahli jawatankuasa penaja telah meluluskan satu tarikh untuk diadakan mesyuarat agung yang pertama untuk pemilihan ajk tetap Pertapps pada 24hb Mei 2014. Syarikat penyedia aplikasi easytaxi bermurah hati untuk menaja makan dan minum ahli-ahli pertapps pada hari tersebut. Hasil mesyuarat agung tersebut maka semua ahli-ahli pertapps sebulat suara memilih ahli jawatankuasa seperti di bawah:-

Pengerusi  :- Jatin bin said

Tim. Pengerusi  :- Ahmad Sobri bin Hasan

Setiausaha  :- Apriman bin Darlis

Pen. Setiausaha :- Mohd azmi

Bendahari  :- Saiful azli bin mokhtar

AJK-AJK Terdiri daripada :-

1. Khairul Hamidy

2. Halimah binti Ibrahim

3. Mohd Ali khan

4. Sha'ari bin Agus

5. Noraiza Roslan

6. Noorsamsul bin Abdul malik

7. Roslan bin mohd

Juru audit :-

1. Usop

2. Syukrial