Templat:Jadual perlindungan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Hubungan antara kumpulan pengguna Wikipedia dan tahap perlindungan halaman
  Tidak berdaftar atau baru berdaftar Disahkan atau autosah Lanjutan yang disahkan Penyunting templat Penyelia Penyelia antara muka Sesuai untuk
(Lihat juga: Wikipedia:Polisi perlindungan)
Tiada perlindungan Suntingan biasa Sebahagian besar halaman. Ini merupakan tahap perlindungan lalai.
Perubahan belum selesai Semua pengguna boleh menyunting
Suntingan oleh penyunting tidak berdaftar atau baharu (dan sebarang suntingan seterusnya oleh sesiapa pun) disembunyikan daripada pembaca yang tidak melog masuk, sehingga disemak oleh pengulas perubahan belum selesai atau penyelia. Penyunting yang melog masuk dapat melihat semua suntingan, sama ada diterima atau tidak.
Halaman yang jarang disunting dengan tahap laku musnah yang tinggi, pelanggaran BLP, perang sunting atau gangguan lain daripada pengguna yang tidak berdaftar dan baharu.
Separa Tidak dapat menyunting Suntingan biasa Halaman dengan tahap laku musnah yang berlaku secara berterusan oleh pengguna tanpa nama dan berdaftar. Beberapa templat dan modul yang sangat kelihatan.
Lanjutan yang disahkan Tidak dapat menyunting Suntingan biasa* Halaman di mana perlindungan separa telah gagal, atau templat berisiko tinggi di mana perlindungan templat akan menjadi terlalu ketat.
Templat Tidak dapat menyunting Suntingan biasa Templat-templat atau modul-modul berisiko tinggi atau yang digunakan dengan kerap. Beberapa halaman berisiko tinggi di luar ruang templat.
Penuh Tidak dapat menyunting Suntingan biasa Halaman dengan gangguan yang berterusan daripada akaun-akaun lanjutan yang disahkan. Templat dan modul kritikal.
Antara muka Tidak dapat menyunting Suntingan biasa Skrip, lembaran gaya dan objek serupa yang menjadi pusat pengendalian tapak atau yang terdapat dalam ruang pengguna penyunting lain.
* Untuk menyunting halaman dengan perlindungan lanjutan yang disahkan, penyunting templat juga hendaklah mempunyai status lanjutan yang disahkan, namun secara praktis hal ini hampir selalu terjadi.
Pendokumenan templat[cipta]