Senarai watak Kill la Kill

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Siri anime Kill la Kill (Jepun: キルラキル, Hepburn: Kiru Ra Kiru) yang dihasilkan oleh Trigger, menampilkan pelakon watak dengan pelbagai reka bentuk dan kebolehan. Anime ini ditetapkan di Akademi Honnouji (本能字学園, Honnōji Gakuen), sebuah sekolah tinggi fiksyen dalam Teluk Tokyo ditetapkan di Jepun yang dikuasai oleh majlis pelajar yang menakutkan, yang diketuai oleh Satsuki Kiryuin. Ahli-ahli majlis memakai pakaian seragam khas yang dipanggil Seragam Goku (極制服, Gokuseifuku, lit. "seragam berkualiti tinggi", daripada gokusei (極製?) + seifuku (制服?)) yang memberikan mereka kebolehan luarbiasa. Watak protagonis utama Ruko Matoi, pelajar yang berpindah ke akademi ini untuk mencari orang yang membunuh bapanya, berlawan dengan ahli majlis pelajar dan presiden bongkak daripada Honnouji Akademi, Satsuki Kiryuin, dan kemudian empayar fesyen ibunya.

Watak utama[sunting | sunting sumber]

Ryuko Matoi (纏 流子, Matoi Ryūko)
Disuarakan oleh: Ami Koshimizu (Bahasa Jepun), Erica Mendez (Bahasa Inggeris)
Seorang pelajar berusia 17 tahun pengembara yang dipindahkan kepada Honnouji Akademi untuk mencari petunjuk yang berkaitan dengan kematian bapanya. Ryuko menggunakan {{nihongo4|Pedang Gunting, sebelah daripada sepasang gunting gergasi dicipta oleh bapanya dengan sebelah lagi dicuri oleh pembunuhnya. Senjatanya mampu memusnahkan pakaian seragam kuasa oleh Serat Hayat, sekali gus meletakkannya bertentangan dengan majlis pelajar. Dia juga memiliki seragam sendiri khasnya dikenali sebagai "Kamui", dinamakan Senketsu, yang memberikan kebolehan istimewa itu. Ryuko kini tinggal dengan keluarga Mankanshoku. Dalam peperangan di Akademi Honnouji Festival Besar Kebudayaan & Sukan, ia mendedahkan bahawa Ryuko adalah anak perempuan Ragyo dan adik perempuan Satsuki yang dianggap mati. Ryuko juga seolah-olah telah bergabung dengan Serat Hayat apabila Ragyo Kiryuin lakukan eksperimen untuk menggabungkan serat hidup dengan manusia.
Senketsu (鮮血, Senketsu)
Disuarakan oleh: Toshihiko Seki (Bahasa Jepun), David Vincent (Bahasa Inggeris)
Sepasang seragam kelasi yang hidup, Ryuko menemuinya dibawah rumahnya. Senketsu adalah sepasang {{nihongo4|Kamui, pakaian yang dibuat sepenuhnya Serat Hayat yang menyediakan pemakainya dengan kebolehan luarbiasa dalam pertukaran untuk darah mereka. Melalui penyegerakan dengan Ryuko, Senketsu boleh mengubah ke dalam sut perisai tidak boleh dimusnahkan, walaupun dengan penampilan kain yang agak menjolok mata menyebabkan Ryuko agak berasamalu pada mulanya. Setiap kali Ryuko memusnahkan Seragam Goku, Senketsu menyerap Serat Hayat. Namanya bermaksud "darah segar".
Satsuki Kiryuin (鬼龍院 皐月, Kiryūin Satsuki)
Disuarakan oleh: Ryōka Yuzuki (Bahasa Jepun), Carrie Keranen (Bahasa Inggeris)
Seorang presiden majlis pelajar Akademi Honnouji yang berumur 18 tahun, yang memerintah dengan kuku besi. Kerana ibunya memimpin lembaga pengarah sekolah, Satsuki menguasai sekolah kepada ketidakupayaan pengetua dan guru-guru. Dia menguruskan Pakaian Seragam Goku kepada pelajar-pelajar berdasarkan kemahiran mereka. Dia menggunakan katana yang bernama {{nihongo4|Bakuzan dan memiliki Kamui {{nihongo4|Junketsu. Walaupun bermusuhan dengan Ryuko pada mulanya, beliau mendedahkan semasa Akademi Honnouji Festival Besar Kebudayaan & Sukan bahawa dia mencipta Akademi Honnouji sebagai benteng untuk mengalahkan Serat Kehidupan dan ibunya. Dalam pertempuran yang berikut, Ryuko didedahkan sebagai adik Satsuki yang dianggap mati.
Mako Mankanshoku (満艦飾 マコ, Mankanshoku Mako)
Disuarakan oleh: Aya Suzaki (Bahasa Jepun), Christine Marie Cabanos (Bahasa Inggeris)
Seorang pelajar tahun kedua bertenaga dan rakan sekelas Ryuko di Akademi Honnouji. Dia segera berkawan Ryuko setibanya di sekolah tersebut. Mako tinggal dengan ibu dan adik yang lebih muda di kawasan miskin dari Honnouji. Dia agak lembab mengerti dan tidak mendapati dirinya dalam situasi berbahaya, tetapi dia mempunyai hati yang baik dan mengambil berat untuk Ryuko, menyediakan dia dengan galakan yang berterusan.

Empat Elit Akademi Honnouji[sunting | sunting sumber]

Ira Gamagoori (蟇郡 苛, Gamagōri Ira)
Disuarakan oleh: Tetsu Inada
Salah seorang majlis pelajar Empat Elit. Seorang susuk badan yang tegap, dia penguatkuasa setia Satsuki yang mengetuai jawatankuasa disiplin di Akademi Honnouji. Seragam Goku tiga bintangnya ialah {{nihongo4|Shackle Regalia, yang mengambil bentuk pemakaian perhambaan. Dengan menjalani pelbagai serangan menyeksa, dia boleh mengaktifkan transformasi kedua, {{nihongo4|Scourge Regalia, yang meliputi tubuhnya dengan cambuk berduri. Kemudian dia menerima versi Ultima dinaik taraf, Persona Unleashed/Ego Letus, yang menyerupai mumia/keranda. Dia berumur 20 tahun, setelah menunggu selama dua tahun selepas menamatkan pengajian Sekolah Menengah sebelum mendaftarkan diri di Honnouji untuk membantu Satsuki rancangan beliau. Selepas mendapat lesen memandunya, dia menganggap dirinya sebagai pemanduperibadi Satsuki, memandu 1959 Cadillac Eldorado merah jambu.[1]
Uzu Sanageyama (猿投山 渦, Sanageyama Uzu)
Disuarakan oleh: Nobuyuki Hiyama
Salah seorang majlis pelajar Empat Elit. Dia mengawal kelab olahraga di Akademi Honnouji, termasuk kelab tinju dan tenis. Beliau sendiri mempunyai kepakaran dalam kendo dan mempunyai Seragam Goku tiga bintang, {{nihongo4|Blade Regalia, yang mengambil bentuk perisai besar bōgu. Beliau pada awalnya mempunyai {{nihongo4|Tengantsu , yang membolehkan kepadanya untuk meramalkan bergerak lawannya dengan penglihatan super cepat. Walau bagaimanapun, selepas mengalami kekalahan dari Ryuko , dia memilih untuk mempunyai matanya dijahit, sekaligus meningkatkan deria yang lain dan memberinya {{nihongo4|Shingantsu yang lebih berkuasa, yang membolehkannya untuk melihat segala-galanya di sekelilingnya tanpa titik buta, walaubagaimanapun kebolehannya melebihi had Seragam Goku sendiri. Kemudian dia menerima versi Ultima dinaik taraf, The Secret Unveiled/Wondrous Enlightenment, yang jauh lebih kecil tetapi lebih cepat, dan membolehkan beliau untuk melawan dengan sepenuhnya dengan mata terbuka.
Houka Inumuta (犬牟田 宝火, Inumuta Hōka)
Disuarakan oleh: Hiroyuki Yoshino
Salah seorang majlis pelajar Empat Elit. Dia bertanggungjawab dalam maklumat dan strategi jawatankuasa Honnouji Akademi, membantu majlis pelajar dengan menganalisis maklumat melalui komputer riba beliau. Beliau juga bertanggungjawab dalam analisis Pakaian Seragam Goku dibuat di Kelab Menjahit. Dia memiliki Seragam Goku tiga bintang, {{nihongo4|Probe Regalia, yang membolehkan beliau untuk segera mengira trajektori serangan dan menggunakan penyamaran optik untuk bersembunyi dari lawannya. Kemudian dia menerima versi Ultima dinaik taraf, Truth Unveiled/Truth Determination, yang menjadikan dia muncul sebagai model poligon.
Nonon Jakuzure (蛇崩 乃音, Jakuzure Nonon)
Disuarakan oleh: Meiumi Shintani
Salah seorang majlis pelajar Empat Elit. Dia mengawal kelab bukan olahraga sekolah, seperti kelab-kelab berkebun dan biologi. Antara ahli-ahli Empat Elit, dia telah berkhidmat dengan Satsuki sejak tadika dan dengan itu mendakwa bahawa dia sahaja yang mengetahui segala berkenaan Satsuki. Dia memiliki Seragam Goku tiga bintang {{nihongo4|Symphony Regalia, yang mengambil bentuk satu sistem yang menghasilkan gelombang suara gergasi berkuasa dan boleh mengubah ke bentuk kapal terbang. Kemudian dia menerima versi Ultima dinaik taraf, Final Movement, yang bebentuk kapal terbang yang dikecilkan dalam jetpack/weaponpack.

Nudist Beach[sunting | sunting sumber]

Aikuro Mikisugi (美木杉 愛九郎, Mikisugi Aikurō)
Disuarakan oleh: Shin-ichiro Miki
Guru kelas yang membingungkan Ryuko. Dia diam-diam memerhati dan membantu Ryuko dengan membawa dia kepada Senketsu. Walaupun secara amnya mempunyai penampilan yang lemah, guru kesat, dia sebenarnya adalah lancar berbicara dengan tabiat perlahan-lahan menanggalkan pakaiannya dan membuat pergerakan tidak senonoh pada Ryuko apabila mereka bersendirian, banyak yang menjengkelkan Ryuko. Walaupun dia mendedahkan kewujudan Nudist Beach dan dia menjadi agen-agen kepada Ryuko, Ryuko tidak mempercayainya kerana nama organisasi yang tidak masuk akal. Setiap kali separuh bogel, jalur cahaya merah jambu memancarkan dari puting dan dari kelangkangnya, mengaburkannya.
Perwatakan Mikisugi dicipta berdasarkan seseorang iaitu seorang vokalis TM Network Takashi Utsunomiya dan Kenji Sawada, orang yang ditampilkan bijak dan sempurna.[2]
Tsumugu Kinagase (黄長瀬 紬, Kinagase Tsumugu)
Disuarakan oleh: Katsuyuki Konishi
Seorang kenalan Aikuro. Dia menanggung kebencian yang kuat terhadap Kamui, yang berpunca daripada satu eksperimen di mana kakaknya, {{nihongo4|Kinue, meninggal dunia apabila Kamui yang diujinya mengeringkan darah Kinue. Tsumugu berlwan menggunakan jarum khas yang memutuskan sambungan antara Serat Hayat di Kamui dan Pakaian Seragam Goku dan pemakai mereka. Beliau dikenali berkata, {{nihongo4|"Biar saya memberi anda dua maklumat".
Isshin Matoi (纏 一身, Matoi Isshin) / Soichiro Kiryuin (鬼龍院 総一郎, Kiryūin Sōichirō)
Disuarakan oleh: Kinryū Arimoto
Bapa Ryuko ynag sudah mati telah mencipta Senketsu dan dibunuh oleh Nui. Dia juga telah menghasilkan bilah gunting, yang digunakan terhadapnya oleh Nui, yang mencuri bilah ungu, manakala dia meninggalkan bilah merah untuk Ryuko. Beliau juga merupakan pengasas Nudist Beach, sebuah organisasi diwujudkan untuk menentang Revocs. Ia kemudian mendedahkan bahawa identiti sebenar ialah Soichiro Kiryuin, bapa Satsuki dan suami Ragyo, yang memalsukan kematiannya dan mengambil identiti Isshin Matoi untuk membesarkan Ryuko.

Revocs[sunting | sunting sumber]

Ragyo Kiryuin (鬼龍院 羅暁, Kiryūin Ragyō)
Disuarakan oleh: Romi Park
Ryuko dan Satsuki ini ibu yang melihat tindakan anaknya sulung itu dari jauh dan tidak lama lagi menjadi antagonis utama. Beliau adalah Ketua Pegawai Eksekutif daripada Revocs Corporation, sebuah konglomerat yang mengeluarkan dan membekalkan semua pakaian di dunia. Ragyo adalah seorang tokoh keanggunan besar dan kuasa. Dalam semua penampilan, dia dikelilingi oleh cahaya pelbagai warna, yang juga berasal dari rambutnya. Dia juga mempunyai beberapa parut di belakang badannya, bagaimana dia mendapatnya tidak didedahkan. Dia telah digabungkan badannya dengan Serat Hayat, dapat menyembuhkan apa-apa kecederaan dia menerima dan juga terus hidup setelah dipancung, selagi benang tunggal kekal. Beliau mendapat memakai Pakaian Dewa muktamad. Shinra Kotetsu, dalam pertempuran muktamad untuk menentukan jika planet bumi terpaksa menjadi Planet Kokon atau tidak.
Nui Harime (針目 縫, Harime Nui)
Disuarakan oleh: Yukari Tamura
Grand Couturier (Pegawai Tukang Jahit Tertinggi) keluarga Kiryuin itu, yang kekuatan walaupun Satsuki kebimbangan. Dia adalah orang yang membunuh Isshin Matoi, mencuri separuh bilah gunting ungu, tetapi juga kehilangan mata kirinya semasa bertempur. Dia mempunyai keupayaan untuk menggunakan tangannya untuk menyasarkan dan menghancurkan Banshi, yang merupakan Serat Hayat khas yang penting kepada struktur yang seragam Goku. Beliau juga mempunyai keupayaan untuk memanipulasi boneka seperti hidup dan juga mengubah penampilannya. Sama seperti Ryuko, badannya terdiri daripada Serat Hayat, walaupun dia dilahirkan dalam rahim tiruan diperbuat daripada Serat Hayat tidak seperti yang lain yang bertentangan dengan Ragyo. Dia pembuat pakaian dewa muktamad, Shinra Kotetsu.
Rei Hououmaru (鳳凰丸 礼, Hōōmaru Rei)
Disuarakan oleh: Ayumi Fujimura
Seorang pegawai korporat Revocs dan setiausaha peribadi Ragyo.

Keluarga Mankanshoku[sunting | sunting sumber]

Mataro Mankanshoku (満艦飾 又郎, Mankanshoku Matarō)
Disuarakan oleh: Ayumi Fujimura
Adik Makoyang bermasalah, yang sering mencuri untuk mendapatkan apa yang diidamkan.
Barazo Mankanshoku (満艦飾 薔薇蔵, Mankanshoku Barazō)
Disuarakan oleh: Kenyuu Horiuchi
Bapa Mako yang menjalankan klinik lorong belakang, didakwa membunuh lebih ramai pesakit daripada dia telah menyelamatkan.
Sukuyo Mankanshoku (満艦飾 好代, Mankanshoku Sukuyo)
Disuarakan oleh: Yukari Fukui
Ibu Mako sangat riang yang bekerja sebagai seorang suri rumah.
Guts (ガッツ, Gattsu)
Disuarakan oleh: Katsuyuki Konishi
Haiwan kesayangan keluarga Mankanshoku - pug.

Watak sampingan[sunting | sunting sumber]

Shiro Iori (伊織 糸郎, Iori Shirō)
Disuarakan oleh: Yūji Ueda
Presiden Kelab Menjahit Honnouji Akademi. Dia bekerja rapat dengan Houka dalam menambah baik dan menaik taraf Pakaian Seragam Goku. Walaupun tidak menjadi sebahagian daripada majlis pelajar, beliau berada di kedudukan bersama Empat Elit mengambil pesanan terus daripada Satsuki dan memakai Seragam Goku tiga bintang sendiri, {{nihongo4|Tailor Regalia.
Mitsuzo Soroi (揃 三蔵, Soroi Mitsuzō)
Disuarakan oleh: Akio Nojima
Butler peribadi dan dipercayai Satsuki ini, yang selalunya dilihat menyebelah Satsuki, telah berkhidmat sejak zaman kanak-kanak awal Satsuki. Beliau juga merupakan bapa saudara Shiro.

Nota[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

Anime Kill la Kill
  • Episod 1: "If Only I Had Thorns Like a Thistle...". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 2: "So Sexy She Might Pass Out". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 3: "Junketsu". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 4: "Dawn of a Miserable Morning". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 5: "Trigger". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 6: "Don't Toy With Me on a Whim". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 7: "A Loser I Can't Hate". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 8: "I Will Wipe My Own Tears". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 9: "A Once in a Lifetime Chance". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 10: "I Want to Know More About You". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 11: "I'm Not Your Cute Woman". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 12: "Spit Your Sadness Away". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 13: "Crazy for You". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 14: "Ride Like the Wind". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 15: "Don't Stop Me Now". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 16: "The Girl Can't Help It". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 17: "Tell Me Why". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 18: "Into the Night". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 19: "Raindrops Keep Falling On My Head". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 20: "Far from the Madding Crowd". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 21: "Incomplete". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 22: "Tell Me How You Feel". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 23: "Imitation Gold". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • Episod 24: "Past the Infinite Darkness". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
  • OVA: "Goodbye Again". Kill la Kill (dalam bahasa Jepun dan sarikata Inggeris). Netflix. Unknown parameter |episodelink= ignored (bantuan); Cite has empty unknown parameters: |began=, |city=, |transcripturl=, |ended=, dan |seriesno= (bantuan); |access-date= requires |url= (bantuan)CS1 maint: unrecognized language (link)
Rujukan lain
  1. ^ "Ore no Namida wa Ore ga Fuku". Kill la Kill. Musim 1. Episod 8 (dalam bahasa Jepun). 21 November 2013. TBS.CS1 maint: unrecognized language (link)
  2. ^ http://news.ameba.jp/20131024-153/

Pautan luar[sunting | sunting sumber]