St Edward's School, Oxford

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
St. Edward's School, Oxford
Fail:St Edward's School, Oxford logo.png
Cogan kataPietas Parentum
(Latin: "Parental Devotion")
Ditubuhkan1863
JenisSekolah siang hari Bebas dan sekolah asrama
AgamaGereja England
WardenStephen Jones
Pengerusi GabenorMike Stanfield
PengasasRev. Thomas Chamberlain
LokasiWoodstock Road
Oxford
Oxfordshire
OX2 7NN
England
DfE URNTemplat:EduBase Templat:DfE performance tables
Kakitanganc.100
Pelajar680
Boys:422, Girls:258
JantinaCoeducational
Usia13–18
Rumah asrama11
WarnaYellow and Blue          
PenerbitanSt Edward's Chronicle
Old Pupils NetworkOSE Society
Telefon01865 319 204
Kelab Bot1st VIII St Edward's School VIII Bilah Dayungan ke-1 Other SESBC CrewsSt Edward's School Kelab Bot Bilah Dayungan
Laman webwww.stedwardsoxford.org

St. Edward's School (juga percakapan dikenali sebagai "Teddies") adalah co-pendidikan al bebas sekolah berasrama penuh (disebut sebagai sekolah awam) yang terletak di Oxford, England. Sekolah ini terletak di Jalan Woodstock di utara Oxford. Baik Sekolah Panduan yang dinyatakan sekolah sebagai 'kawasan yang kurang besar daripada pesaing jelas dan menekan kurang daripada beberapa, tetapi menawarkan segala jenis peluang dalam suasana yang sangat istimewa dan bertamadun."[1]

Sekolah ini mempunyai 12 buah rumah papan yang mempunyai purata 60 ahli. Sekolah ini adalah ahli Persidangan Guru Besar dan Guru Besar Perempuan dan Perkongsian Oxfordshire Bebas dan Sekolah Negeri. Pada permulaan tahun 2011-12 akademik sekolah ini mempunyai 657 murid membayar £22,929 setahun bagi bayaran hari dan £ 29,805 setahun bagi Asrama.[2]

Sekolah ini mengajar GCSE dan A-Level sukatan pelajaran. Sejak tahun 2008 sekolah ini telah mula mengajar [[Baccalaureate] Antarabangsa] Diploma Program berikut trend yang ditetapkan oleh lain sekolah awam.

Sejarah[sunting | sunting sumber]

Apsley House, bahagian Quad sekolah

Sekolah ini ditubuhkan pada tahun 1863 oleh Wahyu Thomas Chamberlain, pelajar Gereja Christ, Vikar St Thomas yang Martyr. Bangunan sekolah asal adalah Mackworth Hall, yang kemudian berdiri di New Inn Hall Street di pusat bandar Oxford.

Pada tahun 1873, selepas ribut rosak bangunan sekolah dan pada menjangkakan semakin ramai, Rev. AB Simeon, Warden pertama, berpindah sekolah untuk Summertown. Pada masa itu, laman web ini adalah di sempadan Oxford dan dikelilingi oleh tanah ladang, dan Rev. Simeon membeli sebuah plot besar untuk sekolah. Sekolah ini masih di 100-ekar (0.40 km2) pada tapak itu hari ini, dengan segi empat dan padang pada pihak yang bertentangan dengan Jalan Woodstock.

Rev. Simeon mewujudkan satu aliran awam dengan bangunan gaya-monastik seluruh segi empat.[3] St. Edward ialah segi empat kedua terbesar di Oxford[perlu rujukan], kedua hanya kepada Tom Quad di Christ Church. Bangunan asal telah direka oleh William Wilkinson. Julat utara telah dibina pada tahun 1873 dan 1886, rumah gerbang pada tahun 1879, dan julat timur termasuk Big School dan perpustakaan pada tahun 1881. Bangunan yang paling penting Wilkinson di St. Edward ini adalah gereja yang dibina pada tahun 1876.[4]

Pada Perang Dunia Pertama lebih murid-murid St. Edward, pro rata, pergi berkhidmat kepada negara mereka daripada daripada mana-mana lain sekolah bebas di UK.[perlu rujukan] Di Chapel nama-nama bekas murid-murid itu yang telah kehilangan nyawa mereka di barisan hadapan telah diumumkan. Dinding gereja tersebut dipenuhi dengan plak mengingat orang-orang bekas murid yang meninggal dunia dalam Perang Boer, [[Perang Dunia] Pertama], Perang Dunia Kedua dan peperangan berikutnya.

Sekolah berkembang di bawah bimbingan Warden Kendall dari tahun 1925 hingga 1954. Dalam tahun 1930-an, kereta bawah tanah yang dibina di bawah Jalan Woodstock berikutan kematian seseorang murid yang telah dilanggar oleh sebuah kereta. Kereta bawah tanah adalah yang pertama yang akan dibina di Oxford dan masih digunakan hari ini. Dindingnya dicat dengan warna sekolah.

Dalam Perang Dunia Kedua perlindungan serangan udara telah digali ke dalam rumput daripada Quad. Sekolah telah disampaikan dengan tingkap kaca berwarna oleh RAF pada akhir Perang dalam pengiktirafan "sumbangan yang luar biasa untuk usaha perang yang dibuat oleh bekas murid Sekolah". Ini termasuk, antara yang lain, Wing Commander Guy Gibson VC DSO DFC daripada 617 Squadron, yang mengetuai 'The Dambusters', terbang ace Kumpulan Kapten Sir Douglas Bader DSO DFC, dan Adrian Warburton DSO & Bar DFC & Dua Bar, terkenal dengan beliau peranan dalam pertahanan Malta. Kecenderungan suka damai dalam tahun 1970-an dan 1980-an menyebabkan tetingkap untuk ditempatkan semula, tetapi ia kini boleh didapati kembali dipamerkan di Perpustakaan Lama.

Pada tahun 1982, sekolah ini mengakui gadis pertama, yang menyertai dalam Enam Rendah. Warden-11, David Christie, membawa satu perubahan yang besar kepada sekolah apabila dia maju idea membenarkan kanak-kanak perempuan untuk menyertai untuk dua tahun terakhir sekolah (dikenali sebagai Tingkatan Enam). Berikutan kejayaan Borang Keenam bersama pendidikan, seluruh sekolah menjadi sepenuhnya bersama-pendidikan pada tahun 1997. Pada tahun 1999, Holly Branson, anak perempuan Sir Richard Branson, menjadi wanita pertama Ketua Pengawas sekolah dan Ketua Sekolah .

Terdapat mural besar di dewan makan sekolah yang menggambarkan kehidupan di St. Edward. Termasuk dalam lukisan itu beberapa watak-watak dari Bayu di Willows, yang ditulis oleh bekas murid Kenneth Grahame.

Sejarah Terkini[sunting | sunting sumber]

Giliran alaf membawa perubahan dalam bangunan dan kemudahan sekolah. Berturut-turut, dua buah rumah asrama baru telah dibina, pada bulan September 1999 Kendall House dibuka dan Quad Kendall telah ditubuhkan. Pada masa yang sama, Corfe menjadi Asrama perempuan yang pertama yang akan ditempatkan di sebelah padang permainan sekolah. Pada tahun 2000, Esporta / St. Kesihatan dan Raquets Club Edward dibuka, pembangunan ini menyaksikan mereka bentuk semula dan landskap utama telah berlalu. Pada tahun 2001, asrama baru yang kedua telah dibuka, apabila Avenue House menjadi rumah kedua kanak-kanak perempuan untuk berada di pihak padang sekolah. A-2 semua-cuaca AstroTurf padang telah dibuka pada tahun 2002.

Pada tahun 2004 Andrew Trotman menjadi Warden 12 sekolah dan ini Segar berpindah keluar dari bangunan tersebut ia dikongsi dengan ini Cowell ke dalam sebuah rumah asrama baru, yang terletak di atas tapak lama masuk Oakthorpe Road.

Pada tahun 2005 Sekolah St Edward adalah salah satu daripada lima puluh sekolah bebas yang telah didapati bersalah kerana menjalankan penetapan harga kartel haram yang membolehkan sekolah-sekolah untuk mengembung yuran buatan. [5] Setiap sekolah dikehendaki membayar denda nominal sebanyak £10,000 dan semua bersetuju untuk membuat bayaran ex-gratia berjumlah tiga juta pound menjadi amanah yang direka untuk memberi manfaat kepada murid-murid yang menghadiri sekolah dalam tempoh yang berkenaan dengannya maklumat bayaran dikongsi.[6]

Julai 2007 menandakan pembukaan rasmi Pusat Wall Seni Utara. Pusat ini telah dibina di atas tapak kolam renang sekolah lama, yang merupakan kolam renang paling tua di negara ini[perlu rujukan]. Pusat Seni North Wall dikendalikan oleh Lucy Maycock dan teater yang mengemukakan. Tembok Utara adalah pusat kepada sekolah, mengukuhkan hubungannya dengan masyarakat tempatan, yang telah dilihat oleh banyak pihak sebagai penting memandangkan perbahasan politik semasa di status yang bersedekah sekolah awam.[7]

Pusat Seni North Wall memenangi beberapa anugerah seni bina utama untuk reka bentuk,[7] termasuk suatu anugerah RIBA.[8]

Pada bulan Ogos 2008 £4 juta Sains Hayat blok telah dibuka. Seni bina, ia sesuai dalam juga dengan rumah-rumah bersebelahan itu Tilly dan ini Macnamara, dan rumah hijau kaca boleh dilihat dari Quad. Juga pada tahun 2008 inventori sekolah komputer melebihi 1,000; majoriti yang murid menghadap.

Pada tahun 2009 penginapan murid yang telah dipertingkatkan dan Field House dan House Sing telah diperluaskan untuk menyediakan enam bilik tidur baru yang rata dan kakitangan baru. Kriket pavilion baru Martyrs ', direka oleh arkitek John Pawson, telah dibuka pada bulan September oleh Tuhan Sandberg daripada Passfield (OSE).

Yang baru dibina Pavilion Martyrs 'memenangi anugerah Oxford Pemeliharaan Amanah 2010 dalam kategori Bangunan Baru.[9]

Kumpulan Tahun[sunting | sunting sumber]

Sekolah ini mempunyai lima kumpulan tahun. Murid biasanya tiba di sekolah itu pada 13 tahun, setelah mengambil Peperiksaan Common Entrance mereka untuk mendapatkan tempat di sekolah, atau mereka boleh mengambil peperiksaan kemasukan Biasiswa Sekolah. Murid-murid di sekolah yang berusia antara 13 dan 18 tahun. Kumpulan tahun adalah seperti berikut:

Shells
Tahun bahagian bawah sekolah. Murid-murid yang dikenali sebagai Kerang (kerana mereka di Radley College dan Harrow School dan King_Edward's_School,_Birmingham) kerana apabila sekolah bermula murid-murid akan dibuat untuk duduk di pembentukan kerang sekitar pinggir Perpustakaan Lama. Apabila Kerang dianggap bijak untuk menukar tahun, mereka meninggalkan pembentukan kerang berbentuk dan menyertai murid lain duduk dalam kumpulan kecil di tengah-tengah Perpustakaan Lama. Hari ini nama Shell kekal. Murid-murid dalam tahun ini berusia 13-14 tahun. Mereka menjalankan kurikulum yang luas dan pada akhir tahun pertama mereka memilih mata pelajaran yang mereka ingin berjanji untuk GCSE peringkat. Dalam Kerang murid mendapatkan untuk mencuba semua aktiviti kurikulum yang ditawarkan di sekolah itu di Shell Circus. Kegiatan-kegiatan termasuk tembakan merpati tanah liat, menyelam, berenang dan mendayung.
Tingakatan 4
Borang 4 adalah tahun pertama GCSE kursus yang betul. Murid menjalankan kursus GCSE dalam Kesusasteraan Inggeris, Bahasa Inggeris, Matematik dan Sains. Murid-murid dibenarkan untuk memilih mata pelajaran lain yang mereka belajar daripada senarai yang termasuk Perancis, Sepanyol, Jerman, Latin, Tamadun klasik, Drama, Pendidikan Jasmani, Geografi dan Sejarah. Murid perlu melakukan sekurang-kurangnya satu bahasa asing. Murid-murid boleh menjalankan Kajian Agama tidak diperiksa atau Pengajian Agama GCSE. Semasa murid Borang Keempat juga menjalankan satu tahun wajib dalam Pasukan Kadet Gabungan atau setahun aku janji projek khidmat masyarakat.
Tingakatan 5
Tingkatan 5 adalah tahun terakhir GCSE kursus. Ia juga adalah tahun yang paling tua di sekolah rendah. Murid-murid mengambil peperiksaan GCSE olok-olok pada bulan Disember sebelum menjalankan peperiksaan GCSE awam pada musim panas.
Keenam Bawah
Secara tradisinya berada di Tingkatan Enam bermakna keistimewaan tambahan di sekolah, sebagai contoh murid lelaki yang digunakan untuk dapat memakai yang lebih santai seragam sekolah sut berwarna gelap. Pada tahun ini murid-murid mula mereka kajian A Level. Di Keenam Bawah bilangan murid meningkat sebagai murid baru tiba untuk menjalankan kajian A Level mereka di sekolah ini. Murid-murid mengambil peperiksaan A/S Level mereka dalam penggal musim panas sebelum memulakan permohonan mereka kepada universiti.
Keenam Atas
Tahun terakhir di sekolah. Murid-murid pada tahun ini sedang menjalankan tahun terakhir pengajian A Level mereka. Murid biasanya sekurang-kurangnya House Pengawas, yang bermaksud mereka yang bertanggungjawab bagi menjalankan tugas-tugas rumah tertentu. Pada akhir tahun ini, murid-murid mengambil peperiksaan akhir A Level atau IB. Murid-murid lelaki dan perempuan Keenam Atas diberi sedikit kebebasan yang lebih daripada tahun-tahun yang lebih rendah; contohnya mereka dibenarkan ke dalam Oxford tanpa kebenaran guru besar dan berbual.

Rumah asrama[sunting | sunting sumber]

Terdapat 12 Rumah Penginapan yang adalah rumah kepada kira-kira 50-60 kanak-kanak lelaki atau perempuan. Setiap rumah dikendalikan oleh guru pengawas asrama lelaki atau perempuan yang merupakan seorang ahli tenaga pengajar di sekolah itu dan tinggal di asrama dengan keluarga mereka. Setiap rumah juga mempunyai satu set House Tutor yang menyelia Prep (kerja rumah) dalam minggu ini dan juga tutor ahli-ahli rumah itu. Seorang wanita bersuami rumah pastoral juga tinggal di setiap rumah menaiki menjaga murid perubatan (dan sering sosial) memerlukan.

Sekolah ini mempunyai kira-kira 120 murid hari, sebahagian kecil daripada jumlah keseluruhan. Murid Siang Hari dijangka berada di sekolah dari 8.30 pagi sehingga 9:00 malam setiap hari minggu dan dari pukul 8.30 pagi sehingga akhir komitmen petang pada hari Sabtu. Sekolah ini tidak mempunyai rumah hari: semua murid hari mempunyai sebuah bilik di dalam sebuah rumah asrama dan dalam kebanyakan kes mempunyai tempat tidur mereka sendiri dan almari pakaian. Dasar ini bermakna sekolah yang tidak mempunyai jurang hari/pemondok. Guru sering tidak tahu yang murid hari dan yang bukan.

Apabila sahaja Tingkatan Enam adalah sepenuhnya bersama-pendidikan, kanak-kanak perempuan adalah anggota rumah kanak-kanak lelaki tetapi tidur di tempat yang kini Oakthorpe. Rumah dikenal pasti secara dalaman oleh sistem tulisan yang berasaskan apabila rumah yang telah ditubuhkan. Jadi rumah yang pertama, ini Cowell adalah huruf "A", ini Sing adalah "B", Field House adalah "C" dan sebagainya. Surat tertentu seperti L dan saya telah ketinggalan.

Cowell's[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Spartan Crimson
  • Huruf Rumah: 'A'
  • Guru pengawas asrama: Nick Coram-Wright(2004-)

Dinamakan selepas seorang bekas guru lama berkhidmat, Cowells adalah rumah berasaskan quad. Bangunan yang itu Cowell kini menduduki dikongsi dengan sehingga Segar sehingga 2004 apabila Segars berpindah ke bangunan baru di sebelah. Apabila Segars bergerak, bangunan ini telah diubahsuai dan rumah Cowell telah diperluaskan untuk menginap di dalam atas dua tingkat bangunan. Jabatan Bahasa Inggeris menduduki tingkat bawah.

Sing's[sunting | sunting sumber]

  • Rumah Warna: Kuning
  • Huruf Rumah: 'B'
  • Guru pengawas asrama: David Corran (2007-2013), guru pengawas asrama-umat pilihan: Matthew Parker

Sing's pada asalnya terletak di dalam bangunan yang sama dengan Apsley House semasa sehingga tahun 1965. Ia kini terletak di padang permainan sekolah, berkongsi dengan quad Field House dan Kendall House. Ia dibina pada tahun 1960-an dan mula didiami pada tahun 1965. Ia dipasang pada satu hujung untuk Rumah Field. Rumah Sing menghadap Avenue St. Edward dan padang permainan Avenue. Pada tahun 2009 lanjutan baru siap yang meningkatkan saiz dan suasana rumah. Ini adalah sebahagian daripada projek untuk menghias-semula semua bilik dan memperbaharui semula mereka.

Rumah Field[sunting | sunting sumber]

  • Rumah Warna: Blue Eton
  • Huruf Rumah: 'C'
  • Guru pengawas asrama: Mark Hanslip (2013-kini)

Salah satu daripada beberapa buah rumah di sekolah yang nama rasmi termasuk Dewan perkataan di dalamnya. Field House pada asalnya terletak di luar kawasan sekolah yang lebih tinggi dalam Woodstock Road off Squitchey Lane pada apa yang pada masa itu merupakan bekas bidang sekitar Oxford. Murid-murid dalam Bidang House digunakan untuk perlu berjalan kaki batu ke bawah Jalan Woodstock ke sekolah. Dalam tahun 1960-an pertengahan sekolah dijual Field House asal dan memindahkan kanak-kanak lelaki menjadi tujuan bangunan baru dibina di atas padang permainan sekolah. Mungkin disebabkan oleh keadaan yang, Field House sentiasa mempunyai tradisi sukan terutamanya kuat, yang telah dijalankan oleh guru pengawas asrama ini Mark Hanslip[perlu rujukan]. Field House asal hari ini adalah satu blok rumah pangsa tetapi ditandakan di Jalan Woodstock oleh Field House Drive. Sehingga September 2003, Rumah Field dan menyanyi mempunyai ibu asrama rumah bersama. Housemasters Bekas termasuk Robert Aldred, Geoffery Boult (OSE dan guru besar semasa Giggleswick School) dan Richard Murray yang bersara sebagai guru pengawas asrama pada tahun 2013 untuk mengambil peranan baru sebagai tuan di kepala di Christ Church. James Pantas (guru besar semasa sekolah persediaan Gresham's School) menjadi orang pertama yang telah menjadi guru pengawas asrama dua buah rumah St. Edward, pernah menjadi guru pengawas asrama Apsley 1994-2000. A Field House OSE, Tom Pellereau memenangi rancangan realiti British The Apprentice. Menurut edisi 2010-2011 majalah rasmi Sekolah, St. Edward's Chronicle, Kim Aris, anak muda yang memenangi Hadiah Nobel Burma demokrasi berkempen, Aung San Suu Kyi dan Michael Aris, adalah seorang ahli Field House pada awal tahun 1990an.

Macnamara's[sunting | sunting sumber]

  • Warna asrama: Hot Pink
  • Huruf asrama: 'D'
  • Guru pengawas asrama: Debra Clayphan (2012-)

Macnamara's (atau Mac's ini kerana ia dikenali) pada asalnya adalah sebuah rumah kanak-kanak lelaki. Ia bersambung dengan ini Tilly dan terletak di Quad. Pada tahun 1997 rumah telah ditukar ke dalam rumah perempuan apabila sekolah menjadi sepenuhnya bersama-pendidikan.

Apsley[sunting | sunting sumber]

  • Warna asrama: Pink
  • Huruf asrama: 'E'
  • Guru pengawas asrama: Ollie Richards (2011-)

Apsley pada asalnya terletak sehingga Jalan Banbury. Hari ini satu blok rumah pangsa dipanggil Apsley House menduduki tapak asal. Rumah itu kini duduk di quad yang bertentangan ini Tilly dan Mac ini di atas dewan makan sekolah dan pejabat Warden ini. Pada tahun 1997 kediaman Warden telah berpindah ke sebuah hotel di Jalan Woodstock dan hasilnya Apsley telah dilanjutkan. Apsley mempunyai banyak penguasa dan beberapa tahun kebelakangan ini. Richard Plemming baru-baru ini telah meninggalkan dan Ollie Richards telah mengambil alih kedudukan guru pengawas asrama.

Tilly's[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Hijau
  • Huruf Rumah: 'F'
  • Guru pengawas asrama: Lewis Faulkner (2010-)

Tilly ini dinamakan selepas Warden Tilly. Ia terletak di Quad dan melekat pada Mac ini. Ia baru-baru ini telah diubahsuai untuk membenarkan empat bilik bentuk VI baru, Penolong HM dan penginapan tutor pemastautin. Ini Tilly tradisional telah kukuh dalam sukan dan lebih baru-baru ini telah menemui kekuatan di sebelah akademik dengan hadiah-hadiah yang dimenangi bagi kecemerlangan Kerang prep dan borang merit ke-4.

Segar's[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Unggu
  • Huruf Rumah: 'G'
  • Guru pengawas asrama: David Gibbon

Segar yang diiktiraf oleh kakitangan St Edward sebagai rumah utama sekolah, mengekalkan murid paling berbakat St Edward. Rumah itu pada asalnya terletak di bangunan yang sama dengan ini Cowell tetapi pada tahun 2004 rumah berpindah ke bangunan baru bersebelahan dengan bangunan / Segar yang Cowell ini. Bangunan Segar baru telah dibina di atas tapak lama Oakthorpe Jalan pintu masuk balik ke sekolah. David Gibbon mengambil alih sebagai guru pengawas asrama dari Andrew Wright pada bulan September 2007, beliau sebelum ini Ketua Matematik di sekolah.

Segar ini mempunyai persaingan tradisional dengan Cowells - rumah yang dikongsi pembinaan Segar ini dengan sehingga 2004.

Corfe[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Hijau Hutan
  • Huruf Rumah: 'K'
  • Guru pengawas asrama: Eve Singfield (2009- )

Corfe dinamakan selepas Castle Corfe yang mempunyai hubungan yang kukuh dengan Santo Edward si Syahid. Ia telah dilanjutkan pada 1990-an. Ia pada asalnya Asrama yang lelaki walaupun pada tahun 1999 ia ditutup pintunya untuk kanak-kanak lelaki. Dalam satu langkah yang agak mengejutkan, nama Corfe yang tinggal bersama Asrama dan bukannya kohort kanak-kanak lelaki yang telah menetap di sana. Jadi untuk kali antara 1999 dan 2004, beberapa kanak-kanak lelaki di sekolah itu ialah ahli-ahli kedua-dua Corfe dan Kendall House (rumah yang baru dibina kanak-kanak lelaki berpindah ke). Untuk menyukarkan, huruf "H", yang telah digunakan untuk mengenal pasti Corfe dengan trengkas menjadi trengkas untuk Kendall House. Oleh itu surat trengkas diikuti kanak-kanak lelaki tetapi nama rumah tidak. Hari ini Corfe adalah salah satu daripada dua buah rumah kanak-kanak perempuan terletak di padang permainan dan dikenal pasti dengan huruf "K".

Oakthorpe[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Biru Pucat
  • Huruf Rumah: 'J'
  • Guru pengawas asrama: Judy Young (1999-)

Oakthorpe telah dibuka pada tahun 1997 untuk tahun pertama penuh bersama pendidikan dan mengambil namanya dari keadaan pada Oakthorpe Road. Pada tahun 1999 Judy Young mengambil alih dari Anne Brookes. Guru pengawas asrama: Judy Young menyertai Oakthorpe sebagai Housemistress pada tahun 1999. Judy telah mengajar di St Helen dan St Katharine ini, Abbey Wycombe, Lancing College, Oxford High School dan di Westfield Sekolah, Newcastle upon Tyne. Beliau mengajar Fizik dan juga berjalan Dewan. Beliau kini HM kanan dan dia juga membantu dengan seksyen RAF yang CCF.

Rumah Kendall[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Biru Tua
  • Huruf Rumah: 'H'
  • Guru pengawas asrama: James Cope

Kendall House telah dibuka pada tahun 1999 untuk menampung kanak-kanak lelaki daripada Corfe yang telah berpindah untuk memberi laluan kepada kanak-kanak perempuan untuk bergerak ke Corfe. Setelah selesai, ia membentuk Quad Kendall di sebelah padang permainan sekolah, dengan Field House dan ini Sing membentuk sisi lain quad itu. Kendall menghadap Atas Satu, Perdana ragbi padang sekolah. Kendall dikenalpasti oleh huruf "H" yang. Ia adalah rumah kanak-kanak lelaki yang paling moden di sekolah (1999) oleh itu rumah yang sangat moden dan biasanya dilihat oleh murid-murid sebagai salah satu yang terbaik houses.It mempunyai persaingan yang hebat dengan Field House kerana kedudukannya yang berhampiran. James Cope, yang dikenali sebagai "Paus" atau "BM" secara dalaman oleh kanak-kanak lelaki di Kendall, menjadi guru pengawas asrama pada tahun 2007, yang sebelum menjadi Ketua sekolah Geografi. Walau bagaimanapun James Cope meletakkan jawatan pada akhir tahun 2014 dan sekolah akan digantikan oleh Encik Waghorn, juga dikenali sebagai "waggers"

Rumah Avenue[sunting | sunting sumber]

  • Warna Rumah: Pic
  • Huruf Rumah: 'M'
  • Guru pengawas asrama: Rachel Bellamy

Avenue House telah dibuka pada tahun 2001. Ia pada asalnya dibina dalam dua fasa dengan pembukaan fasa kedua pada tahun 2004. Ia terletak di Avenue St. Edward itu namanya. Ia adalah sebuah rumah kanak-kanak perempuan dan terletak di padang permainan sekolah. Ia disambungkan kepada Corfe. Untuk masa yang, sebelum pembukaan fasa kedua, beberapa kanak-kanak perempuan telah ditempatkan di pusat perubatan bekas sekolah, Cooper Lodge. Cooper Lodge telah, sejak pembukaan rumah penuh, telah bertukar menjadi bilik Junior Bersama (JCR) dan kediaman guru.

Rumah Jubilee[sunting | sunting sumber]

  • Guru pengawas asrama: Phaedra Gowen

Dibuka secara rasmi pada September 2013.

Sukan[sunting | sunting sumber]

Sekolah ini mempunyai reputasi sebagai salah satu terkemuka di negara ini [sekolah awam [(England) | sekolah awam]] di sukan.[perlu rujukan] Sekolah utama sukan ragbi, hoki, kriket, mendayung, bola jaring, tenis, skuasy dan olahraga. Sekolah ini mempunyai lebih daripada 90 ekar (360,000 m2) lapangan bermain di tengah-tengah Oxford Utara di atas tanah.

Sekolah ini hanya mempunyai dua peristiwa antara rumah "sebenar"[[:]], yang Berhalangan Sekolah dan Hari Sukan Sekolah. The Berhalangan adalah tahunan perlumbaan merentas desa sekolah, ia diadakan sekali setahun dan seluruh sekolah dijangka mengambil bahagian. Tingkatan Enam bangsa dalam Berhalangan Kanan yang merupakan perlumbaan 4-batu (6.4 km) di sepanjang Port Meadow yang dataran banjir yang Sungai Thames, dicapai dari kawasan sekolah melalui jalan tunda Oxford Canal. Junior Steeplechase, sementara itu, membatasi dirinya pada di dalam kawasan sekolah. Hari Sukan Sekolah yang diadakan pada bulan Jun, dan merupakan urusan yang kurang penting, dengan pelbagai acara telah dikeluarkan daripada program itu atas alasan 'Kesihatan dan Keselamatan'. Hari Sukan biasanya dibatalkan kerana trek banjir dan sebagainya tidak berjalan selama empat tahun lepas.

Sekolah ini mempunyai senarai perlawanan tetap terhadap utama UK lain sekolah awam. Sebahagian daripada lekapan pada senarai perlawanan telah dimainkan pada hujung minggu yang sama setiap tahun selama beberapa dekad. Dalam sukan kanak-kanak lelaki, sekolah saingan utama termasuk Radley College dan Marlborough College dan dalam sukan kanak-kanak perempuan, Marlborough, Stowe, dan Oundle School.

Dalam mendayung sekolah telah memenangi The Princess Elizabeth Challenge Cup di Henley Royal Regatta pada 4 kali. Satu-satunya sekolah Inggeris lain telah memenangi acara yang lebih daripada ini adalah Eton.[10] Pada tahun 2013 bot kanak-kanak lelaki VIII pertama mendayung dalam terpantas Princess Elizabeth Challenge Cup akhir yang pernah dilihat di Henley, mengejar pemegang Abingdon School ke dalam setengah panjang. Kedua-dua anak kapal mengalahkan rekod kursus yang sedia ada, dengan menghantarkan sekolah antarabangsa terkemuka yang lain dalam perjalanan ke perlawanan akhir. Pada tahun 2014, anak-anak VIII pertama sekali lagi finalis yang kalah, kali ini untuk Eton dalam satu lagi saingan sengit. Setelah memenangi acara Henley 7 kali, (termasuk tiga tahun sebagai pemenang kini dihentikan Race Khas untuk Sekolah) dan menjadi finalis kehilangan tujuh kali,[11] St. Edward's School adalah sekolah dayung kanak-kanak lelaki yang paling berjaya ketiga di belakang Eton dan Shrewsbury School. Sekolah ini kerap menyediakan pengayuh untuk Great Britain anak kapal junior sebelum pergi untuk bersaing dalam Oxbridge perlumbaan bot tahunan atau di Universiti-Universiti Ivy League.

Kejayaan terkini dalam hoki telah termasuk membuat Peringkat Akhir Kebangsaan untuk pasukan-pasukan hoki kanak-kanak lelaki dan perempuan berdua. Pasukan hoki perempuan telah kukuh terutamanya sejak sepuluh tahun yang lalu dan pasukan sering Juara Wilayah. Pada tahun 2013/14 sekolah yang mempunyai kedua-dua lelaki dan perempuan dalam skuad Wilayah, Negara dan Great Britain. Pada tahun 2010 pasukan hoki lelaki XI pertama memenangi Charlie Barker Trophy yang sulung, pertandingan antara sekolah saingan tempatan termasuk Radley, Eton, Marlborough, Abingdon dan Cheltenham dan menamatkan musim tanpa kalah.

St Edward dianggap sebagai sekolah ragbi. XV 1 tahun 2007 hanya dipukul dalam satu perlawanan, menjadi pasukan pertama yang berbuat demikian sejak tahun 1998 dan terdapat beberapa 6 murid bekas atau hadir dalam skuad/pasukan pembangunan England umur kumpulan masing-masing termasuk James Forrester. Sekolah ini pada tahun-tahun kebelakangan ini mempunyai kadar kejayaan 82% dalam Rugby Sevens. Jumlah lebih kecil daripada banyak pesaing mereka, mereka sering menumbuk di atas berat badan mereka, dibantu oleh bimbingan yang kuat di seluruh sekolah.

Kriket telah kukuh dalam tahun-tahun kebelakangan ini, memuncak pada musim 2013 yang merupakan salah satu yang paling berjaya dalam sejarah sekolah kerana XI 1, yang termasuk kemenangan ke atas Radley, Harrow, Uppingham dan Cheltenham.

Sekolah ini kerap menghantar pasukan pada pelancongan sukan asing. Gadis-gadis pasukan bola jaring mempunyai pelancongan sangat berjaya ke Barbados pada tahun 2014, dan gabungan hoki kanak-kanak perempuan dan kanak-kanak lelaki ragbi pelancongan ke Australia dirancang pada tahun 2015.

Sebuah buku tentang sukan di Sekolah, "Marilah Teddies" baru-baru ini telah diterbitkan.

Kemudahan

Kemudahan sukan termasuk:

Dewan Sukan Tertutup
2 Padang Semua Cuaca Astro Turf
Padang Golf 9 lubang
Boat House terletak di Sungai Thames di kampung yang berdekatan Wolvercote
Gelanggang Tujuan DibinaBola Jaring
Gelanggang Bola Keranjang
Jarak Senapang Tertutup
Kawasan Tembakan Merpati Tanah Liat
15 Padang Rugby
8 Padang Kriket
Kolam Renang (dalam Esporta/Pukan Sukan St. Edward)
Indoor Gelanggang Tenis (dalam Esporta/Pusat Sukan St.Edward)
Gelanggang Skuasy
Gim (dalam Virgin Active/Pusat Sukan St. Edward)

Sekolah adalah rumah kepada Kelab Kesihatan Esporta. Ini dibina di atas tapak bekas pusat sukan sekolah (Pusat Sukan Bader Douglas) dan kolam renang luaran pada tahun 1999 dan dibuka pada tahun 2000. Dalam kelab sekolah yang mempunyai dewan sukan sendiri, menamakan Dewan Sukan Douglas Bader. Sebagai sebahagian daripada perjanjian itu antara St. Edward dan Esporta, murid mempunyai jalan masuk percuma ke gimnasium dan kelab rak mencangkung. Gimnasium telah diubahsuai pada musim panas tahun 2013, dengan peralatan baru termasuk 3 bangku tekan, dan rak lencong. Sekolah ini telah mempunyai masyarakat Estetik sejak 2011, dengan pelajar latihan kerap untuk menyempurnakan bentuk badan mereka.

Teddies juga menjadi tuan rumah kepada sekolah touring. Yang terketara ini adalah The King's School, Sydney yang datang ke St. Edward's bermain ragbi sekali setiap dua tahun pada waktu di pelancongan UK mereka.

Pautan Tentera[sunting | sunting sumber]

Sekolah ini mempunyai pautan dengan angkatan tentera, terutamanya Tentera Udara Diraja British. Sebilangan besar bekas murid telah pergi untuk berkhidmat dalam angkatan, terutamanya Perang Dunia Kedua wira Arthur Banks, Douglas Bader, Guy Gibson dan Adrian Warburton.[12] Di Old Library sekolah telah di paparan tetingkap kaca berwarna yang dikemukakan kepada mereka oleh Tentera Udara Diraja terima kasih kepada mereka atas peranan mereka dalam pendidikan wira-wira Perang Dunia Kedua. Sehingga hari ini sekolah mengekalkan Pasukan Kadet Gabungan. Sekolah ini juga mempunyai dana biasiswa bagi membantu pelajar yang ibu bapa dalam angkatan tentera.

Alumni (OSE)[sunting | sunting sumber]

Templat:Alumni

Bekas pelajar St Edward dikenali sebagai OSE. Persatuan St Edward wujud untuk mengekalkan tradisi dan untuk memajukan kepentingan Sekolah, dan untuk menggalakkan saling membantu di antara mereka yang berada dan mereka yang telah menjadi ahli-ahlinya. Ia terdiri daripada dahulu dan sekarang Penjaga dan anggota Bilik Masters Common dan semua murid bekas.

Persatuan ini dikendalikan oleh Presiden dan Setiausaha. Setiap tahun satu OSE Presiden baru dipilih. Persatuan OSE menganjurkan Gaudies Khas untuk bekas murid. Gaudies Khas diadakan dua kali setahun dan digunakan sebagai satu cara untuk bekas murid sekolah untuk melawat dan melihat apa yang telah berubah. Persatuan OSE juga berjalan yang sangat berjaya "OSE Prasiswazah Malam"; malam ini terjadi di bandar-bandar universiti yang ketara sepanjang tahun, yang dituanrumahkan oleh YB. Setiausaha.

Semua anggota persatuan boleh memakai tali leher masyarakat yang biru, dengan cawan emas dan pisau di atasnya. Bekas murid berhak untuk memakai Tali Leher Rhubarb.

OSE yang ketara termasuk:

Tuan ketara[sunting | sunting sumber]

Tuan ketara sekolah termasuk:

Pautan antarabangsa[sunting | sunting sumber]

Sekolah ini mengekalkan hubungan dengan institusi di seluruh dunia. Gambar di atas adalah The Doon School, India.

Sekolah ini telah membina hubungan dengan beberapa buah sekolah di seluruh dunia, yang termasuk:

Mayo College, India.
Satu program pertukaran telah ditubuhkan pada tahun 1997 yang menyaksikan kajian budak rendah keenam di Mayo dan seorang anak keenam lebih rendah daripada kajian Mayo di Teddy's.
The Gilman School Baltimore, Amerika Syarikat.
Gilman dan St. Edward beroperasi biasiswa yang dikenali sebagai Biasiswa Hardie itu. Seorang budak lelaki Tingkatan Enam Bawah dari Gilman belajar di St. Edward pada bulan Mac/April dan Junior dari kajian Gilman di St. Edward sepanjang bulan Jun. Biasiswa ini telah dicipta oleh Thomas G Hardie II dan isterinya Dee Hardie dalam tahun 1970-an. Encik Hardie meninggal dunia pada 7 Jun 2007. Gilman dan St. Edward telah mengesahkan biasiswa itu akan berterusan. Hubungan antara Gilman dan Teddy telah diperkukuhkan lagi pada tahun 2003 apabila koir Gilman Sekolah dinyanyikan di Teddy sebagai sebahagian daripada pelancongan UK mereka dan sekali lagi pada tahun 2007 apabila koir Teddy dinyanyikan di Gilman sebagai sebahagian daripada Tour AS mereka. St Edward mengadakan konsert bersama dengan Gilman pada Mac 2008 untuk meraikan kehidupan Encik Hardie.
Roland Park Country School, Baltimore, Amerika Syarikat.
Pada tahun 2004 St. Edward menubuhkan program pertukaran dengan Roland Park. Program ini berjalan pada masa yang sama dengan Biasiswa Harry Hardie, dengan seorang gadis keenam lebih rendah dari St Edward belajar di Roland Park dan seorang gadis Junior dari Roland Park belajar di St Edward.
The Doon School, India.
Satu program pertukaran telah ditubuhkan pada tahun 2002 yang menyaksikan kajian budak keenam rendah pada Doon Sekolah dan seorang anak keenam lebih rendah daripada kajian Doon di Teddy.
The King's School, Parramatta
King's terdahulunya bermain dengan Teddy's sekali setiap dua tahun semasa lawatan UK Rugby mereka. Tahun 2003 adalah kali pertama Teddy's bertamin dengan Raja di Sydney.

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "St Edward's Oxford, Oxford - The Good School Guide". Goodschoolsguide.co.uk. Dicapai pada 2011-05-12.
  2. ^ "St Edward's Oxford, Oxford - Fees". stedwardsoxford.co.uk. Dicapai pada 2011-09-26.
  3. ^ Tyack, Geoffrey (1998). Oxford An Architectural Guide. Oxford & New York: Oxford University Press. m/s. 238. ISBN 0-19-817423-3.
  4. ^ Sherwood, Jennifer; Pevsner, Nikolaus (1974). The Buildings of England: Oxfordshire. Harmondsworth: Penguin Books. m/s. 332. ISBN 0-14-071045-0.
  5. ^ Halpin, Tony (2005-11-10). "Independent schools face huge fines over cartel to fix fees". The Times. London. Dicapai pada 2010-05-24.
  6. ^ "OFT names further trustees as part of the independent schools settlement - The Office of Fair Trading". Oft.gov.uk. Dicapai pada 2011-05-12.
  7. ^ a b Northwall website
  8. ^ "RIBA National Awards 2008". Architecture.com. 2008-06-23. Diarkibkan daripada yang asal pada 2012-05-05. Dicapai pada 2011-05-12.
  9. ^ "News". Johnpawson.com. 2011-01-18. Dicapai pada 2011-05-12.
  10. ^ "Results of Final Races - 1946-2003". Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-07-16. Dicapai pada 2014-12-04.
  11. ^ "Results of Final Races - 1946-2003". Diarkibkan daripada yang asal pada 2011-07-16. Dicapai pada 2014-12-04.
  12. ^ a b c d e f g h i j k l "St Edward's Oxford - Notable OSE". Stedwardsoxford.co.uk. Dicapai pada 2012-04-11.
  13. ^ Tozer, Malcolm, penyunting (2012). Physical Education and Sport in Independent Schools. John Catt Educational Ltd. m/s. 291. ISBN 9781908095442.
  14. ^ Holmes, Thom (2013). The Routledge Guide to Music Technology. Hoboken: Taylor and Francis. m/s. 223. ISBN 9781135477806. Dicapai pada 22 July 2014.
  15. ^ School website
  16. ^ [1], The Guardian.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]

Koordinat: 51°46′36.55″N 01°16′07.27″W / 51.7768194°N 1.2686861°W / 51.7768194; -1.2686861

Templat:Schools in Oxfordshire