Art Cube

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Art Cube
Berasal dariChiba, Japan
GenreVisual Kei rock
Tahun aktif2007–kini
Syarikat rakaman
Danger Crue (JP)
Gan-Shin (EU)

Art Cube Band jepun yang telah ditubuhkan pada Februari 2007 sejurus selepas pembubaran band Brain Hacker.Walau bagaimanapun, band ini belum aktif sehingga pembukaan laman web rasmi pada November 2007.

Konsert pertama bermula pada 12 Disember 2007 di Meguro Rockmaykan.Pada bulan Februari 2008 drummer sokongan mereka, Shizuki, menjadi ahli rasmi dan yang pertama pada album solo Suna no hana yang telah berada pasaran pada bulan Julai. Semua salinan telah dijual dalam beberapa minggu dan solo kedua dikeluarkan pada 27 Ogos.

Art Cube mempunyai oneman persembahan pertama mereka di Meguro Rockmaykan pada 12 Disember 2008. Rakaman secara langsung dikeluarkan sebagai bentuk DVD untuk semua orang yang menghadiri pameran oneman kedua mereka pada 3 April 2009. Art Cube memapar tajaan sendiri persembahan di Art Box pada 28 September berganding dengan SaTaN dan The Candy Spooky Theater diikuti oleh dua persembahan oneman di Perancis pada bulan Oktober.Pada ketiga-tiga konsert album kompilasi Luxurious Cube telah dijual sebagai satu barang eksklusif. A digest DVD jelajah ke Eropah dan telah diedarkan secara percuma di ulang tahun kedua. Oneman domestik telah membuat persembahan pada 12 Disember 2009. Yang pertama rakaman album oleh Cube Art adalah EP Rasenzuki, yang menampilkan A-side tiga dari solo pertama mereka serta dua trek yang sebelum ini tidak dikeluarkan.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]