Digimon 2.5

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Digimon 2.5.jpg

Digimon 2.5, atau disebut sebuah Digimon Adventure 3, merupakan sebuah fanfic yang berfokus pada kanak-kanak Digidestined asal dari Digimon Adventure dan Digimon Adventure 02. Walaupun aspek-aspek tertentu telah diubah, termasuk kanak-kanak sendiri, fanfic tetap setia kepada orang dewasa 'penjajahan dan timeline.

Perbezaan di antara Digimon Adventure dan Digimon 2.5[sunting | sunting sumber]

Salah satu perbezaan utama ialah bahawa pasangan tertentu telah diubah dalam menyokong pengarang. Sebagai contoh, Sora Takenouchi berkahwin Taichi Yagami bukan Yamato Ishida, walaupun ia tetap merancang busana wanita kerjaya dan Taichi masih seorang diplomat untuk Dunia Digital. Banyak yang berlaku sejak musim ke 2, namun; Hikari Yagami baru-baru ini bertunang dengan TK, yang telah berjanda selama enam tahun ketika suaminya meninggal dalam kemalangan kenderaan yang fatal.

Perbezaan lain adalah bahawa semua kanak-kanak Digimon, selain daripada Dawn's Agumon dan Stacey Gabumon, mempunyai laluan alternatif Digivolution Digimon berbanding dengan ibubapa mereka. (iaitu Bukannya Digivolving ke Stingmon, yang Wormmon yang dimiliki oleh James Digivolves ke Kuwagamon, walaupun tidak sama dengan yang asli Digidestined berjuang. Dan bukannya digivolving untuk XV-Mon, Dan's Veemon Digivolves ke Strikedramon.)

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Setelah bertemu dengan seorang gadis misterius dengan sebuah Garurumon X, pelik portal disebut Digital Splits berbalik pada turun Odaiba. Belakangan, Koushiro Izumi menemukan Digi-Port bekerja kembali. Digidestined memiliki banyak petualangan di kedua Odaiba dan dunia digital.

Namun, hal gilirannya untuk yang terburuk ketika seorang misteri yang membunuh Gennai dan mencuri Portstone. Sementara itu, Dawn telah lupa tentang sebuah karangan ia harus masuk hari Sabtu. Ibubapanya sudah mengancam untuk tanahnya dari Dunia Digital jika dia tidak mendapatkan nilai-nilainya, jadi dia janji Chuumon dan Sukamon seikat epal jika mereka memainkan beberapa pranks di sekolahnya untuk menutup turun untuk hari sehingga ia dapat menyelesaikannya pada akhir pekan. Namun, hal-hal memuat memburuk jika bukan menarik beberapa pranks, Sukamon dan Chuumon misteri Digivolve ke BlackKingNumamon dan Doggymon dan mula menyerang sekolah.

Selepas Doggymon dan BlackKingNumemon telah kembali normal, terungkap bahawa Subuh telah membiarkan mereka ke dalam dunia nyata. Taichi Yagami, yang marah kerana ia tidak mampu untuk menyelamatkan Gennai, kehilangan kesabaran pada Dawn dan Digivice membawanya pergi. Namun, kedua dan Dawn's Agumon menenangkannya dan membantunya menyedari bahawa meskipun Dawn membiarkan Sukamon dan Chuumon ke dalam Dunia nyata, dia hanya ingin mereka untuk membatalkan sekolah dan tidak tahu bahawa mereka akan Digivolve.

Selepas Taichi dan Dawn meminta maaf atas tindakan mereka, Dawn kemudian ketua ke dunia digital dengan Jon, Dan (Daisuke 'anak), Margaret (Hikari putri dan Dawn sepupu) dan mereka Digimon. Namun, sementara mereka masih berada di Digital World, yang Digi-Pelabuhan tertutup, dapat menahan empat anak di Digital World untuk malam. Keesokan paginya, dengan menggunakan data yang diambil dari Digital split, Davis Motomadya, Taichi Yagami dan YAmato Ishida memasuki dunia digital untuk menyelamatkan kanak-kanak. Ketika mereka tiba, mereka menemui Garurumon X menyerang mereka dan Dawn menyerang Garurumon X's rakan. Yamato Ishida adalah terkejut untuk mengetahui bahawa Digidestined tidak lain adalah putrinya sendiri, Stacey. Belum siap untuk menghadapi orang lain, Stacey kiri, meninggalkan Garurumon X dan Raja Undead juga. Dia mencuri pelabuhan Batu belakang dan, dengan bantuan daripada sebuah SnowAgumon, kembali ke daerah 66.

Sementara itu, Garurumon X adalah mengetuai pasukan X untuk mengalahkan Digimon Dawn dan yang lain. Dalam perjalanan pertempuran, semua kecuali Tai, Dawn dan rakan mereka melarikan diri melalui digiport di dekatnya. Garurumon X bermula api dan mengetuk ayah, anak perempuan dan rakan dari tebing, menghantar mereka jatuh ke terlupakan ...

... Tapi ayah, anak perempuan dan rakan semua selamat daripada jatuh. Sayangnya, Datamon diculik Dawn tepat sebelum Biyomon dan Sora tiba untuk membantu Tai. Tai bertekad untuk menghancurkan musuh mereka, Datamon, sampai Sora mendedahkan bahawa dia hamil. Datamon telah terperangkap dalam rangkaian gelap sampai beberapa saintis yang masih ingat tentang Digimon hack ke rangkaian gelap, membebaskan dirinya. Kebelakangan Namun, digimon android membunuh semua empat orang, mengingat mereka ancaman bagi rencananya. Tai dan Sora tiba untuk melawan balas dendam berasaskan android dan selepas banyak percubaan berjaya menewaskan mati-Datamon keras untuk selamanya dan menyimpan Dawn.

Tanpa diketahui orang dewasa, Margaret, Dan, Jon dan MJ sedang merancang untuk menyelinap masuk ke Digital World. Mereka tiba di sebuah bandar yang penuh dengan digimon, yang menatap mereka. Ketika mereka bangun keesokan paginya, mereka menemukan jalan-jalan kosong, hanya untuk menemukan diri mereka diserang oleh Starmon, yang mempunyai dendam terhadap semua manusia selama hampir memusnahkan bandar. Pasukan ditewaskan dan dipenjarakan di kandang.

Watak[sunting | sunting sumber]

'Original Pop'

  • 'Akira "Dawn" Kamiya'-anak perempuan Tai dan Sora, Dawn merupakan tomboi yang keras kepala yang jarang terlihat sebelum dia lompatan. Fajar memuat selepas ayahnya, dan dia adalah pemimpin kumpulan. Pasangannya adalah sebuah Agumon, seperti ayahnya. Fajar adalah 10 dan berada di kelas 4 SD. Dia memegang Crest Courage.
  • 'Danjuro "Dan" Motomiya'-Dan adalah Davis' putra dan Dawn sahabat. Seperti ayahnya, ia memakai sepasang kacamata seperti Fajar. Meskipun, tidak seperti ayahnya, dan tidak memimpin kumpulan. Dia boleh tebal berkepala di kali, tetapi kesetiaan kepada teman-temannya dan rasa humor yang dibuat untuk ini. Mengikuti jejak ayahnya, Dan adalah bekerja sama dengan sebuah Veemon. Dan adalah di kelas 4 SD dan adalah 10.
  • 'Jonasan "Jonathan" Izumi'-yang cerdas salah satu kumpulan dan anak kepada Izzy. Matang dan cerdas untuk usianya, Jonathan adalah jagoan komputer, tetapi tidak terobsesi seperti ayahnya itu. Sebuah Tentomon adalah pasangan Jonathan. Dia adalah 11 dan di kelas 5. Beliau memegang Crest of Knowledge.

'Spekulasi' Seperti yang ditulis oleh penulis, Jonathon kemudian mengembangkan naksir Dawn. Namun, tiada dalam siri telah membuktikan bahawa belum, seperti yang sering bertindak kejam terhadap dirinya. Dalam episod 4 "Sebuah traordinary Egg-hari!", Dia kehilangan kesabaran untuk Dawn, sementara dia biasanya tetap tenang dengan orang lain. Dalam episod 8 "The Undead Raja Makes Pindah-Nya", dia menganggap Fajar mempunyai schoolon serangan terhadap tujuan, dan kerana ini, Dawn dan ia masuk ke sebuah hujah yang menyebabkan Jonathon untuk kembali pulang dari Digital World. Meskipun demikian, pada Cherrygirluk's Fanfiction.Net, dia mencipta sebuah fanfiction disebut "A Day Dengan Kamiya Dawn". Cerita sisi Digimon 2.5 adalah tentang bagaimana Jonathon harus menghabiskan hari dengan Dawn dan bagaimana menghancurkan perlahan-lahan mula menunjukkan. Meskipun, dalam episod 9, Jonathon memegang Dawn kembali mendapatkan berkelahi dengan Stacey yang bekerja untuk raja mayat hidup, meskipun tidak jelas apakah alasannya adalah bahawa ia ingin mendengar Stacey atau bahawa dia peduli Dawn. Pasangan ini disebut sebagai Dawthon. Sesetengah percaya dalam Dan dan Dawn sebagai pasangan kerana dari sana persamaan, tetapi Dawthon pergi oleh frasa oppisites menarik. Dawthon memiliki sebuah forum di DeviantArt.

  • 'Shinju "Margaret" Kimura'-Hikari putri dan Dawn sepupu. Walaupun kasihan dan berfikiran terbuka, Margaret marah juga pendek. Dihantui oleh kematian ayahnya enam tahun lepas, Margaret sangat sensitif untuk melindungi dunia digital ketika dia takut kehilangan seorang teman atau ahli keluarga lain. Dia mempunyai Gatomon untuk pasangannya. Dia dan Dawn tampak akrab. Magaret adalah kepedulian dan tampaknya memiliki persahabatan yang baik dengan sebahagian besar Digidestined. Margaret adalah 11 dan di kelas 5. Dia memegang Crest of Light.
  • 'Torishia "Tricia" Kido'-A daddy's girl, Tricia mengejutkan memakan masa lebih selepas ibunya, Mimi, daripada ayahnya, Joe. Tricia menangis banyak dan terobsesi atas warna merah muda. Dia juga worrywart seperti ayahnya, tapi dia tidak selalu menunjukkan hal ini. Palmon merupakan pasangannya. Kerana dia dan Dawn yang berlawanan, Tricia tampaknya tidak bersetuju dengan Dawn sebahagian besar waktu. Episod 5 "Nasib Digidestined kami" menunjukkan perbezaan mereka, dan juga menunjukkan bagaimana Tricia lebih suka dibiarkan keluar daripada pertempuran Dunia Digital. Ketika Margaret memutuskan untuk pergi ke Dunia Digital untuk menyelamatkan Dawn dan Tai, Tricia menolak untuk pergi tanpa penuh explaination. Tricia adalah 10 dan berada di kelas 4 SD. Dia memegang Crest dari Ketulusan.
  • 'Kojiro "James" Ichijouji'-James merupakan keturunan daripada Ken dan Yolei. Dia mungkin berteman dengan Dan, namun dua dapat dengan mudah akhirnya berdebat tentang apa-apa. James sangat protektif terhadap adiknya, Katie, yang memiliki Hawkmon sebagai pasangannya. James mempunyai Wormmon sebagai pasangannya. James berada di kelas enam dan adalah 12. Beliau memegang Crest of Kindness.
  • 'Fernanda "Fern" Hida'-Lahir di Itali, Fern adalah putri dari Iori. Dia baik, tetapi juga pemalu dan jarang berbual, bahkan jika dia merasa bahawa ada sesuatu yang salah. Armadimon merupakan pasangannya. Pakis adalah di kelas 6 di 12.
  • 'Suteishi "Stacey" Ishida' - Stacey adalah satu-satunya putri dari Matt. Dia dan pasangannya Gabumon menghilang 5 bulan sebelum peristiwa daripada siri bermula. Hal ini kemudiannya mendedahkan bahawa dia berpihak pada penjahat misteri daripada siri, dan bahawa pasangannya telah diubah menjadi Garurumon X. Walaupun dia pernah bekerja untuk penjahat, dia melarikan diri dan mencuri kawalannya Port batu kembali dari Undead King dengan bantuan dari seorang SnowAgumon. Stacey berada di kelas 4 SD dan 10 tahun. Dia memegang Crest Persahabatan.
  • 'Misa Juni "MJ" Takaishi' - TK's anak pepermpuan dan Stacey sepupu. MJ yang sangat menyenangkan dan banyak bicara gadis. Patamon merupakan pasangan MJ. Dia tampaknya berteman dengan semua digidestined. Dia berada di kelas 5 dan 11. Dia memegang Crest of Hope.

Pautan luar[sunting | sunting sumber]