Nazan Eckes

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Nazan Eckes, 2021

Nazan Eckes (diakhiri Üngör) ( (1976-05-09) 9 Mei 1976 (umur 47) di Cologne) merupakan model Turki Jerman dan juga personaliti televisyen Jerman RTL.

Kerjaya professional[sunting | sunting sumber]

Pada 1995, Nazan Ungor, anak perempuan dari Turki berpindah dari Eskişehir, mengahkiri pelajarannya di Sekolah Tinggi Diploma Abitur di Leverkusen, ayahnya telah terpilih sebagai pekerja untuk syarikat farmasi dan kimia.

Latihan beliau di saluran televisyen muzik VIVA diikuti dengan perantisan kewartawanan formal (Volontariat) bertahan dalam tempoh 18 bulan di saluran yang sama. Pada tahun 1998, Üngör menyertai VIVA sebagai wartawan TV biasa. Antara 1998-1999, beliau juga bekerja sebagai wartawan bebas untuk akhbar serantau bahasa Turki Haftalık Posta.

Pada tahun 1999, Nazan Üngör bertukar saluran untuk RTL-Utara di Hamburg dan diandaikan pembentangan ramalan cuaca daripada program petang serantau Guten Abend RTL. Pada tahun berikutnya beliau menyampaikan ramalan cuaca dalam program berita tempatan Punkt 12. Dia berkahwin Claus Eckes pada tahun 2000.

Sejak 28 Januari 2003, Nazan telah kerap membentangkan Berita RTL II pada hari bekerja. Tahun itu beliau menyampaikan RTL Exclusiv dan Kehidupan! - Die Lust zu Leben sebagai pendirian masuk untuk pembentang berkala semasa mereka bercuti. Beliau turut menyampaikan Anugerah Muzik Dunia dengan Ole Tillmann dan Deutschlands beste doppelganger, yang melihat-sama-show pada malam Sabtu dengan Mike Krüger. Nazan Eckes adalah secara ringkas sebahagian daripada pasukan 'presenting' untuk perlindungan RTL ini Formula Satu, menyampaikan keping pada bandar dan / atau negara tuan rumah acara itu. Ini telah diputar ke dalam program yang berasingan berhak Formel Exclusiv di mana beliau menyampaikan gaya hidup dan tema glamor ukuran dasar yang berkaitan dengan Formula One.

Dari Jun 2004, beliau menjadi tuan rumah Life! - Die Lust zu Leben dan pembentangan juga anggapan Bosporus Trend dan RTL II Jahresrückblick, kajian akhir-tahun 2004 dan 2005.

Pada 2006 beliau menjadi tuan rumah "Mari Menari" dengan Hape Kerkeling, versi Jerman siri televisyen Dancing with the Star. Pada bulan Oktober 2006 beliau menyampaikan Das GROSSE TV-Quiz, program kuiz. Beliau juga memainkan wartawan dalam komedi televisyen Jerman Crazy Race 3 - Sie knacken jedes Schloss.

Pada tahun 2007, Nazan Eckes menjadi tuan rumah musim kedua Mari Menari Sekali lagi dengan Hape Kerkeling dan juga episod Harry Potter and the Order of Phoenix - Besar RTL-Khas.

Keluarga[sunting | sunting sumber]

Dia berkahwin Claus Eckes dari 2000 hingga 2007, sejak 2012 Nazan telah berkahwin dengan Julian Khol, Model Austria hidup di Düsseldorf dan anak Andreas Khol, seorang ahli politik dari Austria.