Perbincangan pengguna:Masmerahaziz

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!
Salam sejahtera Masmerahaziz! Terima kasih kerana mendaftar di Wikipedia Bahasa Melayu!
Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial dan meja bantuan Wikipedia. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.
Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang! ...Aurora... (b) 10:40, 4 Jun 2011 (UTC)[balas]

Khiron Azman bin Shariff

{{{imej}}}
Nama lahir {{{ Nama lahir }}}
Juga dikenali sebagai Khiron
Lahir 28 Oktober 1955 , Kedah,Malaysia
Pekerjaan Pengerusi, Pengasas Agensi Khiron, Etiqa Takaful
Kekayaan bernilai {{{ Kekayaan bernilai}}}
Isteri Hamisah Osman
Anak-anak sulaiman,khairulnisa
Laman web [[1]]

KAPT (B) HAJI KHIRON AZMAN B SHARIFF [sunting sumber]

Pengenalan Agensi Khiron merupakan syarikat pemilikan tunggal yang dimiliki oleh Kapt(B) Khiron Azman Bin Shariff. Beliau merupakan seorang yang sangat berpengalaman dalam bidang insurans dan takaful. Beliau mula menceburkan diri dalam bidang ini sejak tahun 1991 lagi di MCIS Insurans.Bermula pada Sept 1999 , beliau telah berhijrah ke Takaful Nasional (sekarang dikenali sebagai eTiQa Takaful) kerana menyedari peluang yang amat luas dalam dunia kewangan Islam khususnya sistem insurans yang berlandaskan hukum syarak yang dikenali sebagai Takaful. Pada tahun 2000 beliau telah dilantik sebagai Pengurus Agensi oleh eTiQa Takaful dan mendaftarkan Agensi beliau sendiri yang dinamakan sebagai Agensi Khiron. Sejak tahun 2001, beliau telah menerajui Persatuan Wakil-Wakil Takaful Seluruh Malaysia (WATAKMAS)sebagai Presiden sehingga tahun 2008.Sekarang beliau merupakan Penasihat bagi persatuan tersebut. Selain dari itu, Kapt(B) Khiron Azman bin Shariff merupakan Top 3 Agency Manager/Group Agency Manager’ seluruh Malaysia sejak tahun kewangan 2000/2001 lagi sehingga sekarang. Beliau merupakan seorang usahawan takaful yang berwawasan yang sentiasa fokus kepada bidang ini kerana beliau yakin bahawa Agensi Khiron boleh melahirkan lebih ramai lagi jutawan takaful di Malaysia.