Perbincangan pengguna:Muffin Wizard/Arkib 5

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

RE:Laman pengguna[sunting sumber]

Hehe... Sama-sama. Sebenarnya saya ambilnya dari pengguna di idwiki (Wikipedia bahasa Indonesia).----Aplikasi (Bincang) 03:39, 1 Mac 2013 (UTC)

Emel[sunting sumber]

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 03:44, 1 Mac 2013 (UTC)

Maaf saya tersilap hantar tadi. Saya baru hantarnya semula.----Aplikasi (Bincang) 03:56, 1 Mac 2013 (UTC)
Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 04:04, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 04:10, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 04:59, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 05:07, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 06:36, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 06:45, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 06:52, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 07:03, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 07:26, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 16:09, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 16:15, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 16:22, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

----Aplikasi (Bincang) 16:31, 1 Mac 2013 (UTC)

Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.
Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.
Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

Re:Pautan KK[sunting sumber]

Sekarang hanya tinggal dua pautan mati. Saya dah tag (lihat pada Rujukan) Algazel (bincang) 16:54, 1 Mac 2013 (UTC)

Awak tinggal di Sabah bahagian Kota Kinabalu ke?----Aplikasi (Bincang) 14:13, 2 Mac 2013 (UTC)

Upload gambar[sunting sumber]

Betul tak lesen imej bagi rencana ini Hubungan Cuba - Malaysia.----Aplikasi (Bincang) 21:27, 1 Mac 2013 (UTC)

hehe. bukan ke bahasa inggeris tapi dari bahasa inggeris. kalau boleh saya nak terjemahkan semua rencana yang awak cipta di en.wiki. Syukurlah kerja penterjemahan dah selesai. Gugusan Kepulauan Spratly yang awak ciptakan itu juga telah saya siapkan.----Aplikasi (Bincang) 05:38, 2 Mac 2013 (UTC)
Tidak mengapa. Awak sudah bersara ke dari en.wiki?. Saya lihat juga ramai pengguna yang dahulunya aktif di en.wiki kini sudah tidak aktif lagi. Saya memang sudah tidak mahu terlibat lagi dengan en.wiki sebab itu saya ubah laman pengguna dan perbincangan saya disana.----Aplikasi (Bincang) 05:48, 2 Mac 2013 (UTC)

Wikidata weekly summary #47[sunting sumber]

Wikidata-logo-en.svg
Here's your quick overview of what has been happening around Wikidata over the last week.
  • Development
    • Extended diff view to include references now
    • Fixed bug where incorrect statements revision was shown in diff view
    • Added first version of Linked Data interface (RDF/XML); will be accessible from Special:EntityData
    • Updated the demo system
    • More work towards using Solr for our search
    • More investigation and fixes of search issues
    • Fixed several bugs in the entity selector and improved its behavior
    • Worked on refactoring of how our widgets use the toolbar
    • Worked on implementation of missing data model components in JavaScript
    • A lot of bug fixing
  • Events
  • Other Noteworthy Stuff
    • Rollout of phase 1 (language links) on all remaining Wikipedias is still planned for March 6
    • Next update on wikidata.org is also planned for March 6. This will have bugfixes and if all goes well string as a new available data type.
    • Proposal was made to the Hungarian, Hebrew and Italian Wikipedias to be the first batch to use phase 2 of Wikidata (infoboxes). Scheduled timeframe for this is end of March
    • d:Wikidata:Database reports has some useful reports like the list of most used properties
    • The interwiki shortcut :d was changed to always use www in the resulting link (to prevent editing issues on other URLs).
    • The list of available properties is growing and a whole bunch of new ones are being discussed
    • Reasonator gives you a nice adapted view of an item about a person
    • Items by cat helps you find missing items in a certain Wikipedia category
    • A few more additions to d:Wikidata:Tools that you should have a look at if you’re editing statements
    • We now have more than 2600 active users on Wikidata. Thanks for being awesome. <3
  • Open Tasks for You
Read the full report · Unsubscribe · Global message delivery 02:28, 2 Mac 2013 (UTC)

Amaran[sunting sumber]

OK. Saya lihat suntingan tersebut. Sebarang suntingan meragukan elok dibuang/sorok pending verifications. Yosri (bincang) 14:31, 2 Mac 2013 (UTC)
Jika berlaku percanggahan suntingan, samaada salin suntingan anda (jika ada tetingkap kedua) atau tekan butang back. Saya hargai usaha anda membangunkan Wikipedia. Mungkin saya kurang ramah, tetapi sayapun memiliki sambungan Internet terhad. Terpaksa berkongsi komputer. Yosri (bincang) 14:43, 2 Mac 2013 (UTC)

RE:Emel[sunting sumber]

Oh, saya faham emel lambat. Berbeza dengan internet saya kerana ia begitu laju sehingga kadang-kala tersilap post.

TM Streamyx Wireless.----Aplikasi (Bincang) 16:39, 2 Mac 2013 (UTC)
Mail-message-new.svg
Hai, Muffin Wizard. Sila periksa emel anda – anda mendapat emel!
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Anda mendapat emel}} atau {{AME}}.

Templat:Infobox settlement[sunting sumber]

Hi before you reverted my edit could you add the last code I added to it just copy and past it in to sandbox please so I can test it thanks 46.19.138.110 16:54, 3 Mac 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan Negara[sunting sumber]

BoNM Hires.png Bintang Penghargaan Negara
Kerana mengembangkan liputan Wikipedia terhadap beberapa negara khususnya penempatan-penempatan di Sabah dan juga isu semasa di Sabah serta membantu memperbetulkan mengenai rencana hubungan antara Malaysia dengan negara luar
Bintang ini diberikan kepada Ranking Update oleh ----Aplikasi (Bincang) 03:45, 5 Mac 2013 (UTC)

RE:Terima kasih[sunting sumber]

Tidak mengapa, saya mengalami keadaan anda. Oh iya, saya juga ingin mengucapkan terima kasih kerana setelah anda setahun di en.wiki akhirnya kembali ke ms.wiki untuk membantu disini. Saya amat terhutang budi kepada anda. Terima kasih kerana telah menasihati saya supaya kekal terus disini. Sebagai penghargaan awak boleh lihat di laman pengguna saya kerana saya telah meletakkan senarai rakan seperjuangan saya. Saya harap awak terus kekal di ms.wiki selagi berkemampuan lagipun ms.wiki amat memerlukan awak disini.----Aplikasi (Bincang) 06:26, 5 Mac 2013 (UTC)

Insyaallah, sebenarnya kalau boleh saya nak target 200,000 pada akhir Mac ni, cuma risau tak dapat mencapainya pada bulan ni, lepas 200,000 ni pun saya masih nak menyumbangnya lagi. Saya juga akan mengambil rehat tetapi cuma sekejap sahaja.----Aplikasi (Bincang) 07:07, 5 Mac 2013 (UTC)

Saya akan memantaunya dari semasa ke semasa nanti.----Aplikasi (Bincang) 08:20, 5 Mac 2013 (UTC)

Wikipedia bahasa Inggeris.----Aplikasi (Bincang) 11:56, 5 Mac 2013 (UTC)

Hmmm...baiklah. saya tak akan menulisnya lagi kerana boleh menyebabkan sumber yang ditulis itu salah. Kita tunggu sahaja laporan daripada pihak PDRM dan media.----Aplikasi (Bincang) 14:52, 5 Mac 2013 (UTC)

Insyaallah semuanya akan baik-baik lagipun askar Malaysia kan kuat-kuat. Ingat lagi tak perjanjian komanwel iaitu apabila Malaysia diserang (minta bantuan Komanwel), pihak Komanwel akan membantu Malaysia menyerang musuh. Tapi saya rasa Kota Kinabalu akan baik-baik sahaja kerana bukankah ianya dahulu terletak di bawah pemerintahan Kesultanan Brunei?. Saya doakan negeri Sabah akan kembali aman. Saya pun risau juga sebenarnya kerana terdapat rakan-rakan saya disana. Contoh terdekat iaitu awak dan Kurniasan.----Aplikasi (Bincang) 15:35, 5 Mac 2013 (UTC)
Itu memang gila, Mindanao milik mereka sendiri tak terjaga ada hati nak rampas Sabah dan Sarawak. Cuba fikir, macam mana kerajaan Filipina boleh membawa masuk orang Kristian dari kepulauan luar Mindanao masuk ke Mindanao. Yang itu mereka tak bising pula. Ni, Sabah dan Sarawak dimana wilayahnya diiktiraf oleh PBB sebahagian milik Malaysia mereka hendak merebut. Insyaallah semuanya akan berakhir kerana Sulu ini bukan sahaja tidak diiktiraf oleh Filipina bahkan dunia. Tetapi Malaysia boleh minta bantuan Komanwel kerana mempunyai perjanjian pertahanan dengan negara-negara Komanwel termasuk British,Amerika Syarikat(?), Singapura, India dan banyak lagi. Insyaallah Sulu akan tewas kerana kerajaan Filipina sendiri bersedia membantu Malaysia.----Aplikasi (Bincang) 15:52, 5 Mac 2013 (UTC)
Awak juga boleh membaca disini [1].----Aplikasi (Bincang) 15:59, 5 Mac 2013 (UTC)
Tapi misi Sulu itu akan gagal kerana Kesultanan Sulu sudah lama terhapus sejak 1917 lagi. Usaha mereka akan menjadi sia-sia sahaja kerana Sulu sememangnya tidak diiktiraf. Berkenaan Filipina tu, siapa dianya di WBI yang membenci kita. Dia Islam ke Kristian? Kita berborak di emel kerana ianya agak berbahaya disini. Reply guna emel sahaja.----Aplikasi (Bincang) 16:14, 5 Mac 2013 (UTC)
Lihat emel anda.----Aplikasi (Bincang) 16:34, 5 Mac 2013 (UTC)
Tidak mengapa, saya memahami talian internet awak lambat, line saya pun ada sedikit lambat. Saya tidak mengambil hati pun kerana saya sudah menganggap awak sebagai kawan baik saya walaupun di alam maya.----Aplikasi (Bincang) 16:46, 5 Mac 2013 (UTC)

Syafakallah[sunting sumber]

Syafakallah (Semoga Allah menyihatkan kamu) tuan. Banyakkan berehat. Nanti sudah sihat boleh sambung semula di WBM. — i Wong (bincang) 06:29, 5 Mac 2013 (UTC)

👍Aplikasi sukakan ini

Banyakkan minum air masak memandangkan cuaca sekarang tidak emnentu ni. Insyaallah saudara akan sihat semula.----Aplikasi (Bincang) 06:35, 5 Mac 2013 (UTC)
Terima kasih — i Wong dan Aplikasi. Semoga anda berdua juga sentiasa dirahmati Allah. Amin ya Rabbal Alamin. :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:03, 5 Mac 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan[sunting sumber]

Current Events Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Peristiwa Semasa
Kerana anda rajin mencipta berkenaan peristiwa semasa terutamanya berkaitan rencana Krisis pencerobohan Lahad Datu 2013 --Aplikasi (Bincang) 06:56, 5 Mac 2013 (UTC)

Emel[sunting sumber]

Anda ada 2 emel daripada saya.----Aplikasi (Bincang) 23:06, 5 Mac 2013 (UTC)

Emel apa? tak dapat pun.----Aplikasi (Bincang) 19:00, 6 Mac 2013 (UTC)

Bintang Penghargaan Geografi[sunting sumber]

Globe-barnstar2.png Bintang Penghargaan Geografi
Terima kasih kerana banyak mencipta rencana mengenai New Zealand. Tahniah! Irfanshaharuddin (bincang) 06:57, 8 Mac 2013 (UTC)
Beliau juga memang layak menerimanya kerana beliau seorang yang agak rajin.----Aplikasi (Bincang) 06:58, 8 Mac 2013 (UTC)
Terima kasih Irfan dan Aplikasi. :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 16:51, 8 Mac 2013 (UTC)
Sama-sama. Irfanshaharuddin (bincang) 07:11, 21 Mac 2013 (UTC)

Congrats[sunting sumber]

Hey Ranking, congrats on becoming admin here! :) BTW, what's the meaning of Rumahwiki? Google Chrome's translator didn't translate it. Cheers, Arctic Kangaroo 15:03, 8 Mac 2013 (UTC)

Thanks ! It means "Home Wiki". :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 16:51, 8 Mac 2013 (UTC)
Hi bro, that "X" is confusing. Do you mean home wiki is English (as in politics voting) or Malay (you can't find the tick)? Arctic Kangaroo 15:52, 13 Mac 2013 (UTC)

Wikidata weekly summary #48[sunting sumber]

Wikidata-logo-en.svg
Here's your quick overview of what has been happening around Wikidata over the last week.
Read the full report · Unsubscribe · Global message delivery 18:58, 8 Mac 2013 (UTC)

Kesunyian[sunting sumber]

Awak bercuti ke? Wikipedia ini terasa sunyi tanpa kehadiran awak disini.--Aplikasi (Bincang) 14:45, 11 Mac 2013 (UTC)

Semoga masalah kehidupan awak akan berakhir dengan segera. InsyAllah.--Aplikasi (Bincang) 22:52, 12 Mac 2013 (UTC)
InsyaAllah, bagaimanapun saya akan tetap dapat melakukan beberapa suntingan kecil jika mempunyai masa. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 19:25, 15 Mac 2013 (UTC)

Suntingan[sunting sumber]

Salam. Di templat {{Rasional kegunaan bukan bebas}}, saudara telah melakukan suntingan dimana suntingan tersebut telah menjejaskan templat yang lain seperti templat {{Album cover fur}}. Harap saudara dapat perbaikinya dan sentiasa berhati-hati ketika menyunting sesuatu templat. Sekian. - 26 Ramadan (Bincang) 10:19, 12 Mac 2013 (UTC)

Oh, saya perasan mengenainya. Terima kasih diatas tindakan saudara. :) - 26 Ramadan (Bincang) 08:00, 13 Mac 2013 (UTC)

All the best[sunting sumber]

Hi Ranking, Aplikasi told me that you are currently facing some problems. I have also read the message you posted on his talk page, and I wish you all the best and can come back to wiki soon. :) Arctic Kangaroo 14:33, 14 Mac 2013 (UTC)

Yup, just a little bit problem but yeahh I still can be back sometimes and doing some minor edits. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 19:25, 15 Mac 2013 (UTC)

Wikidata weekly summary #49[sunting sumber]

Wikidata-logo-en.svg
Here's your quick overview of what has been happening around Wikidata over the last week.
    • Development
    • Design improvements to the SetClaim API module
    • More work on implementing the simple inclusion syntax that will be 1 way to access Wikidata data on Wikipedia
    • More work on Lua (the second way to access Wikidata data on Wikipedia)
    • Added parser page property to hold entity id in client. This fixes:
      • bugzilla:45037 - don’t show edit link if noexternallanglinks has suppressed all Wikidata links
      • bugzilla:44536 - have the edit link go directly to the Q### pages, instead of Special:ItemByTitle which shall make the link be more reliable and work for all namespaces
    • Selenium tests for deleted-property-handling
    • Selenium tests for multiline references
    • Selenium tests for add-sitelinks-from-client
    • Selenium tests for Entity-Selector-as-Searchbox
    • Selenium tests for language-table
    • Implemented in-process caching for entities
    • Lua support to access the repo data and implement getEntity (so you can use stuff like entity = mw.wikibase.getEntity("Q1459") in Lua modules)
    • rebuildTermSearchKey is now ready for production (this still needs to be run but once done it will make search case-insensitive)
    • Improved error reports from the API
    • Ground work for better edit summaries from the API
    • Added a table of content to item pages
    • Added debug functionality to be able to investigate why it takes longer than it should for Wikidata changes to show up on recent changes and watchlists on Wikipedia
    • Finished implementation of References-UI
    • Implemented GUID generator in JavaScript
    • Worked on fixing a bug related to deleted properties where the UI would display wrong information
    • Minor fixes/additions to the JS datamodel implementation
    • Minor bugfixes in Statements-UI
    • More work on RDF export
  • Discussions/Press
  • Events
  • Other Noteworthy Stuff
  • Did you know?
    • If you add a Babel box to your user page Wikidata will show you items and descriptions in other languages you speak as well without you having to switch the language
    • Want to know which items use a certain property? Try the “what links here” link on a property page
  • Open Tasks for You
Read the full report · Unsubscribe · Global message delivery 18:45, 15 Mac 2013 (UTC)

Redirect[sunting sumber]

Jangan redirect tanpa memindahkan maklumat. Yosri (bincang) 17:59, 16 Mac 2013 (UTC)

Bezakan pekan dengan daerah dalam rencana. Yosri (bincang) 18:00, 16 Mac 2013 (UTC)
Maksud saya bilangan kampung dlm daerah dan maklumat lainnya daerah specifik. Maklumat sedemkian susah payah untuk didapati. Yosri (bincang) 18:09, 16 Mac 2013 (UTC)

RE:Migrate interwiki[sunting sumber]

Saya mengambil kodnya melalui Wikipedia:Wikidata. Awak boleh mengambilnya di sini sebagai contoh.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 05:42, 17 Mac 2013 (UTC)

Sama-sama. Hal kecil saja. Mungkin sasaran 200,000 kali ni agak lewat sedikit kerana saya perlu mencipta kod koordinat bagi Nepal dan juga India.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 05:50, 17 Mac 2013 (UTC)

Bot pun tengok juga, tak semestinya lagi. Kalau bot saya itu laju mengenai laman perbincangan rencana dan juga ucapan selamat datang, selain daripada itu agak lambat sedikit.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 05:59, 17 Mac 2013 (UTC)

Tetapi nak mohon status bot terlalu susah. Pernah beberapa tahun lalu saya usulkan permohonan bot kepada Aurora tetapi ditolak sebabnya saya tak berapa ingat. Kalau minta dengan Yosri senang sedikit asalkan dapat membantu memperbaiki rencana yang dicipta beliau.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 06:07, 17 Mac 2013 (UTC)

Saya rasa ianya berlaku disebabkan anda membuang kod tersebut dengan banyaknya.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 06:17, 17 Mac 2013 (UTC)

Ataupun awak cuba pergi ke en.wiki kemudian tekan edit. Apabila ditekan edit kan ada tulis edit links. Awak masukkan kod interwiki ms.wiki disitu. Apabila dah masukkan sila ke rencana yang awak cipta di ms.wiki kemudian tekan sunting. Kemudian kan ada pautan butang diatas sebelah bintang itu ada remove interwiki. Awak tekan butang tersebut, kemudian ianya akan tertulis remove ? sitelink(s) migrated to an item on Wikidata.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 06:24, 17 Mac 2013 (UTC)
Rencana yang awak salin.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 06:29, 17 Mac 2013 (UTC)
Tidak mengapa, nanti saya akan menggunakan bot saya untuk membantu cuma bot saya itu bukan automatik punya, ianya semi-auto seperti Kururubot.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 06:37, 17 Mac 2013 (UTC)

Tools available here[sunting sumber]

Hi Ranking, is there any such thing like Twinkle or Rollback right here? Arctic Kangaroo 07:56, 17 Mac 2013 (UTC)

Hi, Twinkle not yet developed here, while rollback only available on administrators. But you can still use the batalkan/undo. At first, I think I want to develop Huggle here, but no one on the Huggle page willing to help. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:05, 17 Mac 2013 (UTC)

New messages[sunting sumber]

Hi Ranking, you have new messages at your English Wiki talk page. :D Arctic Kangaroo 15:59, 17 Mac 2013 (UTC)

RE:Kedalaman[sunting sumber]

Kedalaman ini meningkat disebabkan adanya bantuan Kururubot, Addbot, EmausBot dan juga semua komuniti WBM yang berusaha keras meningkatkan jumlah kandungan dan jumlah suntingan serta membasmi kegiatan vandalisme. Mungkin juga ianya disebabkan aktifnya aktiiti perbincangan antara pengguna.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:07, 17 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih, anda juga banyak membantu WBM dengan membawa kebanyakan sumber dari WBI(bahasa omputih) dengan memperkenalkan Wikipedia:WikiCinta dan Wikipedia:Penghargaan. Ianya juga menyebabkan berlakunya transformasi di WBM ini disebabkan usaha anda.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:22, 17 Mac 2013 (UTC)

Notis Automatik[sunting sumber]

Saya juga pernah mengalaminya. Mungkin WBM ini masih mengalami banyak kekurangan.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 07:27, 19 Mac 2013 (UTC)

Saya juga mengharapkannya agar menjadi lebih mudah, nanti jika tidak dibangunkan akan menjadi seperti bug.wiki dimana suatu ketika dahulu banyak berlakunya vandalisme sehingga sukar dibendung.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 07:31, 19 Mac 2013 (UTC)

Emel[sunting sumber]

Lu mendapat emel.(haha, gurau je)Kan seronok kalau Wikipedia ni macam Facebook dan Twitter sebab saya dah terbiasa pula dengan suasana macam tu--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:48, 19 Mac 2013 (UTC)

Emel lagi.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 14:59, 19 Mac 2013 (UTC)

Haha, saya baru sahaja buat Twitter sebab tu nak capai 199,000 hari ini agak terbantut sedikit. Tengah layan peminat ni (perasan)--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:02, 19 Mac 2013 (UTC)

Awek? hoho, bukanlah, kawan rapat je. Dia seorang yang agak peramah seperti Ranking Update juga. :p--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:10, 19 Mac 2013 (UTC)

Betull pe. Dia agak peramah dengan orang lain. Tak kira laki atau gurlz.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 15:13, 19 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih atas sarannya[sunting sumber]

Terima kasih atas sarannya. Salam. ButtuHutagalung (bincang) 04:07, 20 Mac 2013 (UTC)

RE:Esok[sunting sumber]

Semestinya ingat.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 04:46, 20 Mac 2013 (UTC)

Mesti memikirkan result SPM kan?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 04:48, 20 Mac 2013 (UTC)

Jangan difikirkan sangat, nanti bertambah takut.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 04:52, 20 Mac 2013 (UTC)

Jangan datang sekolah dulu, pakai SMS je senang.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 05:10, 20 Mac 2013 (UTC)

Talkback[sunting sumber]

Nuvola apps edu languages.svg
Hai, Muffin Wizard. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Aplikasi.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.
Nuvola apps edu languages.svg
Hai, Muffin Wizard. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Aplikasi.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

About blocks here[sunting sumber]

Hi Ranking, I notice in the block log that admins here like to give long blocks when the vandal is a first timer or just does a little vandalism. And, I noticed you recently blocked a vandalism-only account, Nur A'in Jamil, for 1 year. Isn't there any indef block here, and any reason for the long block thingy? Cheers! Arctic Kangaroo 05:06, 20 Mac 2013 (UTC)

It depends what the vandalizer doing. If he/she have a sockpuppet account then he will be block indef.. Yep, there is.. I block him for 1 year when she didn't stop her action after being warned + his edits look like a big disruptive one. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 05:17, 20 Mac 2013 (UTC)
BTW, there's no such thing as "vandalizer", vandal is correct term. Arctic Kangaroo 05:19, 20 Mac 2013 (UTC)
Haha, ok. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 05:26, 20 Mac 2013 (UTC)

Is there such a thing as an autoblock here? Arctic Kangaroo 07:58, 21 Mac 2013 (UTC)

Just curious[sunting sumber]

Do you support Sabah FA or Malaysia national team? Arctic Kangaroo 17:14, 20 Mac 2013 (UTC)

Both, but because I'm a Sabahan, I support my state first. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 17:17, 20 Mac 2013 (UTC)

200,000 project[sunting sumber]

Hi Ranking, is it you and Aplikasi are targeting 200,000 articles here? Arctic Kangaroo 07:42, 21 Mac 2013 (UTC)

Yep. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 07:48, 21 Mac 2013 (UTC)
Then, do you think any Malaysian will be interested in some rookie Singapore politician or other Singapore stuff? Because I created an article about that politician on en.wiki almost 2 months ago and perhaps you want to help me translate (after finalisation) before I create it? :) Arctic Kangaroo 07:56, 21 Mac 2013 (UTC)
Of course, sure, I can help you. But I will do it later after I finished some of my work. Btw, thanks for helping here. :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:03, 21 Mac 2013 (UTC)
Thanks. :D Hopefully, a considerable amount of people will patronise that article. Any such thing as autoblock here? Arctic Kangaroo 08:22, 21 Mac 2013 (UTC)
You're welcome. I think there's no autoblock here (If I didn't wrong). But maybe you can ask Aplikasi about that. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:27, 21 Mac 2013 (UTC)
OK, it's ready for translation. Here's the link: Pengguna:Arctic Kangaroo/sandbox. Cheers! Arctic Kangaroo 09:08, 21 Mac 2013 (UTC)

RE:Tahniah[sunting sumber]

Terima kasih Ranking Update. Semoga awak berjaya di menara gading nanti. Insyaallah. Saya ada menghantar awak emel.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:14, 21 Mac 2013 (UTC)

en:Sabah[sunting sumber]

I have requested semi-protection of the page, due to addition of unsourced content (refer to page history). Also, I reverted some silliness by a Filipino IP few hours ago. Arctic Kangaroo 08:38, 21 Mac 2013 (UTC)

I mean...requested pending changes. Arctic Kangaroo 08:44, 21 Mac 2013 (UTC)
Result: s1m :) Arctic Kangaroo 15:49, 21 Mac 2013 (UTC)
Thanks. But pending changes not available here.  :) — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 16:12, 21 Mac 2013 (UTC)

"Mohd Zin Mohamed"[sunting sumber]

Boleh saya tahu kenapa suntingan "Mohd Zin Mohamed" diundurkan. Yosri (bincang) 10:16, 21 Mac 2013 (UTC)

K. Yosri (bincang) 16:07, 21 Mac 2013 (UTC)

SMS[sunting sumber]

Anda mendapat sms di emel.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 16:36, 21 Mac 2013 (UTC)

Ada. Mungkin anda tidak perasan. Ah, lupakan sahaja. Awak sekarang di New Zealand ke? Maaf, sekarang saya sudah kurang aktif disini.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 07:32, 25 Mac 2013 (UTC)
Baiklah, kita bersembang di emel sahaja.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:02, 25 Mac 2013 (UTC)

Wikidata weekly summary #50[sunting sumber]

Wikidata-logo-en.svg
Here's your quick overview of what has been happening around Wikidata over the last week.
  • Development
    • Rolled out new code on wikidata.org. The new stuff you probably care about is:
      • Improved references. They can now have multiple lines. This should make references much more useful. You can now have one reference with for example values for each of the properties "book", "author", "page" to describe one source.
      • Fixed the prev/next links in diff view (bugzilla:45821)
      • d:Special:EntitiesWithoutLabel now lets you filter by language and entity type
    • Widget to add language links on the Wikipedias directly: added setting to enable/disable it per wiki and made it available for logged-in users only
    • Widget to add language links on the Wikipedias directly: improved layout / size
    • Made it so that the “edit links” link on Wikipedia is also shown when the corresponding item only has a link to this one language and no other languages
    • Submitted improved Apache config patch to make wikidata.org always redirect to www.wikidata.org, which is awaiting code review and deployment.
    • Improved the script that is responsible for taking Wikidata changes to the Wikipedias
    • Added a few ways to better debug the script responsible for taking Wikidata changes to the Wikipedias. This should help with investigating why some changes take way to long to show up on the Wikipedias.
    • Started work on automatically adding edited items to the user’s watchlist (according to preferences)
    • Finished script for rebuilding search keys, so we can finally get case insensitive matches in a lot of places
    • Support for multi-line references in diff view
    • Selenium tests for inclusion syntax
    • Improved parser function (that will be used to access Wikidata data on the Wikipedias) to accept property ID or label
    • Increased isolation of data model component to increase clarity and visibility of bad dependencies
    • Worked on schema access in the SQLStore (of the query component)
  • Discussions/Press
  • Events
    • 3rd Media Web Symposium 2013
    • Wikidata trifft Archäologie
    • SMWCon Spring NYC
  • Other Noteworthy Stuff
  • Did you know?
    • When you edit a statement there is a little wheel in front of the text field. This lets you choose between “custom value”, “unknown value” and “no value”. “No value” means that we know that the given property has no value, e.g. Elizabeth I of England had no spouse. “Unknown value” means that the property has a value, but it is unknown which one -- e.g. Pope Linus most certainly had a year of birth, but it is unknown to us.
  • Open Tasks for You
Read the full report · Unsubscribe · Global message delivery 00:28, 23 Mac 2013 (UTC)

Sekat[sunting sumber]

Tolong sekatkan Shukur2020 kerana dia merupakan akaun boneka dan pernah menyerang saya beberapa hari lalu.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:12, 25 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih kerana menyekatnya, saya juga bimbang kerana kemungkinan dia akan terus menyerang saya pada masa akan datang.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:22, 25 Mac 2013 (UTC)
Lihat ini [4]. Saya cuma mempersoalkan tindakannya yang mengutuk saya kemudian dia memuji pula. Tidakkah itu pelik namanya.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:28, 25 Mac 2013 (UTC)
Jika mengikut polisi Wikipedia, saya dilarang untuk menyekatnya kerana saya pihak yang terlibat dan nanti saya dianggap menyalahgunakan kuasa kerana menyekat pihak musuh. Nanti berulang kembali peristiwa Edmundwoods dipecat dari penyelia kerana menyekat pihak lawan.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:36, 25 Mac 2013 (UTC)
Haha, masa tu saya terlalu marah sehinggakan ingin menyekatnya sendiri. Tetapi saya mendapat emel dari Algazel agar menyahsekatnya kerana dikhuatiri saya akan dituduh menyelewengkan kuasa. Saya tidak terfikir pula untuk meminta bantuannya.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:44, 25 Mac 2013 (UTC)
Nak buat macam mana, saya masa tu terlalu marah kepadanya sehingga menyemak akaun tersebut di meta check-user. Lihat ni [5].--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 08:51, 25 Mac 2013 (UTC)

Mungkin dia tidak akan menganggu saya lagi kerana Izhamwong telah memberinya amaran agar menjaga adab di Wiki.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 09:00, 25 Mac 2013 (UTC)

Baiklah, saya juga ingin terus menyumbang di sana. Semoga sihat selalu. Waalaikummussalam.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 09:10, 25 Mac 2013 (UTC)

Templat:Kotak info sekolah[sunting sumber]

Anda telah mengubah templat ini beberapa hari lepas. Ini menyebabkan beberapa rencana yg menggunakan templat tersebut kehilangan gambarnya. Seterusnya gambar2 itu dilihat tidak digunakan oleh Irfanshaharuddin lalu dihapuskan. Sila berhati2 pada masa hadapan. Sila baiki. ...Aurora... (b) 09:42, 25 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih. ...Aurora... (b) 09:21, 26 Mac 2013 (UTC)

Menyalahgunakan akaun berganda[sunting sumber]

Anda menyekat dua orang baru2 ini dengan alasan menyalahgunakan akaun berganda (Tan Jin Ying & Nur A'in Jamil). Boleh saya tahu bagaimana mereka menyalahgunakan akaun tersebut? Semuanya akaun baru kan? Ke ada akaun lama yg saya tak perasan? Wikipedia:Jangan hentam pengguna baru. ...Aurora... (b) 09:21, 26 Mac 2013 (UTC)

(talk page stalker) I tagged Tan Jin Ying and Pengguna:JENNYFER TAN JIN YING's talk pages with sock tags. Sockmaster for Tan Jin Ying's and sockpuppet for Jennyfer's. Because they both created the same advertising article. But how they are linked to Nur A'in Jamil, I don't know as I did not see what is Nur's contributions. Arctic Kangaroo 10:08, 26 Mac 2013 (UTC)
Saya merasakan akhir2 ini banyak sangat sekatan diberikan, atas pelbagai sebab, yang mungkin dapat dipertikaikan. Sekiranya anda ada alasan kuat, baguslah. Kerana sekadar ada dua akaun bukan suatu kesalahan. Dan saya tak nampak anda memberi nasihat. Sekiranya saya bersikap seperti ini kepada pengguna baharu pada masa lampau, tak mustahil ada pengguna aktif hari ini yg dah kena sekat dan tidak lagi menyumbang kini. Anda (& penyelia baharu lain) ada pilihan, mengulangi kesilapan orang lama atau belajar daripada pengalaman mereka. ...Aurora... (b) 07:42, 27 Mac 2013 (UTC)
Saya setuju dengan pendapat Aurora. Saya lihat trend sekat menyekat mula aktif di kalangan beberapa penyelia baru. Saya harap ia tidak diamalkan kerana kita tidak mahu seperti yang terjadi seperti kes sekatan melampau. Lebih baik beri amaran ujian sehinggalah tahap 4. Kemudian barulah menyekat pengguna itu. Bagi saya, nanti mereka penat mereka berhentilah. Lagipun di WBM semua orang boleh turut menyunting. Sekatan adalah jalan terakhir kepada penyelesaian vandalisme. — i Wong (bincang) 08:15, 27 Mac 2013 (UTC)
Sebelum saya menjadi penyelia, saya akan letak tag hapus. Kemudian pada malamnya penyelia akan menghapuskan rencana itu. Di sini saya dapati ada jeda masa untuk si pengamal salah laku untuk berfikir dahulu tentang kesalahan mereka sebelum artikel vandal (ciptaan) terhapus. Untuk yang menyebarkan fitnah atau merapu di laman artikel yang sedia ada, saya pula suka memberika amaran ujian sehingga tahap 4. — i Wong (bincang) 08:55, 27 Mac 2013 (UTC)
Reply Izhamwong and Aurora: I think this is probably because Ranking Update was an active contributor on en.wiki last time. On en.wiki, vandalism-only/advertising-only accounts are blocked indef by admins. If they create another account, then they will be blocked indef as well for "abusing multiple accounts" or "Block evasion". Arctic Kangaroo 10:15, 27 Mac 2013 (UTC)
I understood then. It just that, the work culture here is still far from en.wiki. And the vandals here can be counted in a week. So no need to worry much about them. Just praying that each the vandal's heart will be open to contribute true knowledge here. — i Wong (bincang) 11:25, 27 Mac 2013 (UTC)

Ranking, what happened to Irfan? Because I saw him editing rather voraciously on one or two of the few days after the attack. Arctic Kangaroo 10:21, 27 Mac 2013 (UTC)

My en.wiki talk page[sunting sumber]

Hi Ranking, just asking if you still stalk my en.wiki talk page, so that I can do tracking as well as calculate centijimbos. If you do, please reply to my message on my en.wiki talk page. Even if you stalk, just look at it only if you want to since you have studies to pursue. Good luck for your admission to college and college studies! :) Cheers, Arctic Kangaroo 10:15, 26 Mac 2013 (UTC)
PS: You studying in NZ?
I thought you still in NZ. :P BTW, I find this very confusing: You are back in Malaysia but you live in Brunei? Arctic Kangaroo 10:18, 26 Mac 2013 (UTC)

Replied. :) Arctic Kangaroo 14:17, 26 Mac 2013 (UTC)
BTW, even if you can't watch it very much, as long as you like to look at my talk page most of the time you visit en.wiki then I will consider as talk page stalker already. :) Arctic Kangaroo 11:10, 27 Mac 2013 (UTC)

New messages at my talk on en.wiki. :) Arctic Kangaroo 15:50, 28 Mac 2013 (UTC)

Smart[sunting sumber]

Wah! Smartlah awak punya talk page ni, siap ada target bagi wiki ini. Tapi target 300,000 mungkin akan tercapai pada tahun 2015/2016 nanti.--Apli kasi 12:57, 26 Mac 2013 (UTC)

Benar, saya akan usahakan juga rencana berkaitan Itali itu nanti, kini saya rasa ingin mencipta rencana berkaitan Matematik. Jom cipta rencana sama-sama mengikut kemampuan kita.--Apli kasi 13:04, 26 Mac 2013 (UTC)

Rasanya rencana koordinat akan saya baiki dalam bulan April ni ataupun lebih awal. Kalau mengenai tempat di Brunei terutamanya kampung rasanya Yosri pernah menciptanya dulu. Lihat [[Kategori:Kampung di Brunei]].--Apli kasi 13:13, 26 Mac 2013 (UTC)

Yup, rencana berkaitan geografi hanya perlu letak koordinat sahaja, saya hentikan sementara pembuatan rencana-rencana baru. Biar saudara Irfan dan yang lain sahaja menciptanya. Saya nak baiki koordinat rencana dahulu. Mengenai laman perbincangan rencana tu saya serahkan sahaja kepada Kurniasan untuk melakukan aktiviti bot.--Apli kasi 13:23, 26 Mac 2013 (UTC)

Yup, saya dah mula malas sebenarnya nak cipta rencana berkaitan Itali, nak fokus untuk tingkatkan kedalaman kepada 30 atau 40 menjelang 2014.--Apli kasi 13:39, 26 Mac 2013 (UTC) Hehe...Saya pun nak juga pasang statistik.--Apli kasi 13:47, 26 Mac 2013 (UTC)

Itu jelas benaran. Sejak WBM mencapai 200,000 pada 21 Mac lepas, sehingga kini masih berada pada paras yang sama, mungkin WBM kini sedang memperbaiki kedalaman.--Apli kasi 16:56, 26 Mac 2013 (UTC)

Masih lagi 200,000. Belum naik 201,000.--Apli kasi 17:02, 26 Mac 2013 (UTC)

Biasa sahaja[sunting sumber]

Terima kasih. Sudah lama memikirkannya. Akhirnya tukar jua. 莫哈末 (Wong) 11:29, 29 Mac 2013 (UTC)

Talkback[sunting sumber]

Nuvola apps edu languages.svg
Hai, Muffin Wizard. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Ma Hzi Wong.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

Arctic Kangaroo 16:39, 29 Mac 2013 (UTC)

Wikidata weekly summary #51[sunting sumber]

Wikidata-logo-en.svg
Here's your quick overview of what has been happening around Wikidata over the last week.
  • Development
    • The first 11 Wikipedias can now include data from Wikidata in their articles (If you want to see it in action see the infobox at it:Torino)
    • Worked on automatic summaries for statements
    • Worked on making properties accessible from the client using their label so you can use {{#property:executive director}} instead of {{#property:p169}} for example
    • Made qualifiers ready for the next deployment (Please test. See details further down.)
    • Selenium tests for qualifiers
    • Fixed some issues related to QUnit testing
    • Worked on improved handling and code design of multiple snak lists in the UI (qualifiers, references)
  • Discussions/Press
  • Events
    • Newline 2013
  • Other Noteworthy Stuff
    • We’re currently carefully monitoring performance after the deployment of phase 2 on the first 11 Wikipedias. There seem to be a few small issues. As soon as they are resolved we'll deploy on English Wikipedia. All other Wikipedias are planned to follow very soon after that.
    • Bye and a big thank you to Anja, Silke, Jens and John who are leaving the development team at the end of the month and will work on other cool things. You’ll be missed!
    • Ever had any doubt about the possibilities of Wikidata? Talk to Wiri!
    • We worked on reducing the time it takes for Wikidata edits to show up in the Wikipedias and made some progress. Daniel posted an analysis
    • We started running a script on the database in order to make search on Wikidata case-insensitive. This should be finished in a few days and then search should be more useful.
    • In addition to the above we have rolled out a new search box that suggests items. This should also make finding things on Wikidata a lot easier for you.
    • We’re making some progress with Internet Explorer 8 support but there are a lot of issues with it (some outside our control). It’s unclear at the moment how much we can improve it still without spending an unjustified amount of time on it. You can follow the progress at bugzilla:44228
    • Edits are now auto-confirmed for users with more than 50 edits and account age 4 days: bugzilla:46461
    • Do you need old-style interwiki links for a sister project for example? This is for you
    • The Wikimedia Foundation applied as a mentoring organisation for Google Summer of Code again. We have proposed some Wikidata projects for students to take up if the Foundation is accepted again. At least 2 other organisations that applied also propose Wikidata ideas. More details on that once we know which organisations are accepted.
    • Denny hacked together a tree of life based on data from Wikidata
    • Wikidata was added to wikipulse
    • A template to retrieve data from Wikidata if no local value is set
  • Did you know?
  • Open Tasks for You
    • See note at the end of this weekly summary
    • Help test qualifiers (m:Wikidata/Notes/Data model primer#Qualifiers - see also example statements there) on the test wiki so we can roll it out with the next release
    • Did you file a bug report for Wikidata or did someone else do it for you? Please take a minute to check if it is still valid. (Thanks for filing it btw!)
    • Add some missing descriptions to those items with the same label?
    • Hack on one of these

Could I have 2 mins of your time? As I’ll be working on some other projects for Wikimedia Germany as well from now on the time I can spend on Wikidata will be reduced. This means I’ll have to figure out what is useful to spend time on. If you’re reading this could you let me know for example on this discussion page? Also if you have ideas how to improve the weekly summaries please post them. --Lydia Pintscher (WMDE) (talk)

Baiki tandatangan[sunting sumber]

Sila baiki tandatangan anda ketika memberi ucapan selamat datang kepada pengguna baru dan juga memberi amaran kepada pengguna yang melakukan kegiatan laku musnah. Lihat perbezaan antara [[6]] dan ini sebagai rujukan.--法尔汉 Aplikasi 03:41, 31 Mac 2013 (UTC)

Saya buat ianya tiada sebarang masalah. Saya rasa ianya mungkin perlu merapatkan tandatangan. Kan ada lambang jangka lukis di bahagian atas, tekan sahaja butang tersebut.--法尔汉 Aplikasi 05:30, 31 Mac 2013 (UTC)
Maaf sekiranya anda tersinggung dengan pesanan saya tadi.--法尔汉 Aplikasi 07:27, 31 Mac 2013 (UTC)