Perbincangan pengguna:Zamwan/Arkib1

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Teruskan!!![sunting sumber]

Teruskan usaha anda untuk penuhkan koleksi pesawat udara dalam Wikipedia ini. -- Tebu.an 12:03, 10 April 2008 (UTC)

Jadual[sunting sumber]

Kenapa padamkan? Yosri 13:18, 11 April 2008 (UTC)
Yang mana satu ni? Kalau spesifikasi pesawat tu, saya padamkan kerana ia bertindih dengan kotak maklumat pesawat di bahagian atas-kanan - zamwan.

Wikipedia:Templat peluru berpandu[sunting sumber]

Anda telah mengalihkan Wikipedia:Templat kepada tajuk di atas. Perbuatan ini tidak patut dilakukan. Sekiranya anda ingin menciptakan templat baru, cuma taip Template:NamaTemplat pada kotak gelincir di kiri anda. Atau pada mana-mana laman yang anda ingin letakkan templat baru tersebut (sekiranya ia belum wujud, ia adalah sebuah pautan merah. Adalah dinasihatkan anda terlebih dahulu membuat carian bagi templat tersebut, bagi mempastikan yang ia belum wujud lagi. Sekiranya ia telah wujud, gunakan templat yang sedia ada. Saya harap anda dapat batalkan perubahan yang anda lakukan pada Wikipedia:Templat. Sekiranya mempunyai masalah, anda boleh menanya mana-mana penyelia yang ada. Apa-apa pun, teruskan usaha anda untuk menyumbang. :) — kurnia[binc|sumb] 04:13, 12 April 2008 (UTC)

Padam[sunting sumber]

Kenapa padamkan pautan interwiki bagi MBDA MICA ? Yosri 06:26, 24 April 2008 (UTC)

Templat bertindan[sunting sumber]

Anda mencipta Templat:Kotak info unit tentera sedangkan Templat:Infobox Military Unit telah wujud. Minta tolong gabungkan. ...Aurora... 15:23, 5 Mei 2008 (UTC)

Oh kalau begitu, tak mengapalah. Saya ingat anda tidak tahu. Cuma saya minta anda letakkan kategori pada templat itu supaya lebih mudah orang mencarinya. ...Aurora... 13:18, 6 Mei 2008 (UTC)

Sumbangan[sunting sumber]

Gembira melihat anda aktif di sini. Yosri 12:50, 19 Jun 2008 (UTC)

RE: AIM-120 AMRAAM[sunting sumber]

Hi Zamwan.

Kalau rencana itu sudahpun anda baiki, sila buangkan templat tersebut. Pastikan tiada perubahan yang serupa dibuat pada masa akan datang, kalau tidak tak guna keluarkan. Tindakan anda tidak terhad kepada rencana itu mahupun waktu ini sahaja. Sekian. - p.m.c. 05:44, 24 Jun 2008 (UTC)

Bantuan template[sunting sumber]

Boleh anda bantu cipta template:Infobox Aircraft Perlu di parser kepada bahasa Melayu. Yosri 07:53, 11 Julai 2008 (UTC)


Cuba lihat Messerschmitt Me 323. Tq. Yosri 12:38, 12 Julai 2008 (UTC).

Kapal pengangkut pesawat[sunting sumber]

Bukankah Kapal pengangkut pesawat dinamakan kapal induk? Ia lebih pendek dan mudah. Yosri 02:22, 13 Julai 2008 (UTC)

Tetapi kapal induk lebih ringkas, mudah dan telah lama digunakan. Ini terutama sekiranya ia digabungkan dengan nama kapal contoh Kapal pengangkut pesawat HMS Furious, agak panjang dan sulit dikendali (unwieldy) berbanding kapal induk HMS Furious. Selain itu ini selaras dengan istilah bersama dgn negara jiran. Yosri 15:02, 14 Julai 2008 (UTC)
Hum... Cuba lihat http://sbmb.dbp.gov.my/knb/cariankata/nb_carian_kata_istilah_umum_terperinci.aspx?KataKunci=CARRIER&Type=1 Yosri 15:17, 14 Julai 2008 (UTC)

Istilah[sunting sumber]

Pesawat penangki minyak bukankah sepatutnya pesawat tangki/pengisi minyak. Yosri 10:14, 28 Julai 2008 (UTC)

Aku malas og mask[sunting sumber]

Zamwan, aku sebenarya Muhraz. Yang 161.139.100.98 tu aku malas nak log masuk. Hehehe. Selamat raya! ...Muhraz... (bincang) 04:25, 25 Oktober 2008 (UTC)

Wakakakaka saje nak wat saspen ...Muhraz... (bincang) 05:32, 26 Oktober 2008 (UTC) `

RE: Rumah Api Tumpat[sunting sumber]

Saya telah melayari laman web Majlis Daerah Tumpat berkaitan rencana di atas. Saya menyedari rencana di atas adalah 100% sama. Seperti yang anda tahu, polisi ms.wiki untuk tidak melanggar/memuat turun artikel kepunyaan oran lain ke dalam ms.wiki. Harap anda dapat menjelaskan perkara ini.Zamwan (bincang) 14:32, 12 Disember 2008 (UTC)

Terima kasih kerana memberi teguran kesilapan saya. Saya telah melakukan sedikit perubahan kepada rencana tersebut supaya menepati format Wikipedia dan menunjukan perbezaan dengan sumber asal.Mhby87 (bincang) 15:27, 12 Disember 2008 (UTC)

Image:Kelantan stub.PNG[sunting sumber]

Kalau saya copy imej "Kelantan stub.PNG" kat laman pengguna awak melanggar polisi ms.wiki jugak ke???Mhby87 (bincang) 15:33, 12 Disember 2008 (UTC)

TQ.Mhby87 (bincang) 16:15, 12 Disember 2008 (UTC)

Plz mind your language[sunting sumber]

I don't see any need to revert back the infobox. As I receive complaints from fellow user that you misuse ur power. This is ensiklopedia bebas, and everyone can edit not only for your ownself.

If u decided to carry on, stern action can be taken.

New infobox[sunting sumber]

I saw most of article about aircraft have redirect infobox. So I would be deciding whether to rename the infobox or to make changes on the article instead.

For temporary solution, I will create a new infobox that is (Infobox Aircraft) so that current article won't have redirect. Article about Airbus and Boeing have no problem but the others still have problem. So can you please make a decision by today as I don't violates the article.

I have a request from IP user to rename the infobox. He is actually my friend so I sincerely say sorry about that. Fritz (bincang) 06:09, 18 Disember 2008 (UTC)

Now we have problem Templat:Infobox Aircraft is redirect to Templat:Info Pesawat. So what should I do. I suggest we use back Infobox Aircraft and new article uses Infobox Aircraft Type. Fritz (bincang) 02
12, 19 Disember 2008 (UTC)
Is alright I'm checking the article one by one. Meanwhile I will continue to edit in commercial aircraft i.e Boeing and Airbus. Thanks a lot ..

RE: Strike vs Attack vs Fighter Aircraft[sunting sumber]

Assalamualaikum, mintak maaf bro sebab lambat pm kat ko.

Pesawat pemukul - Pesawat udara yang direka untuk menyerang kedua-dua sasaran sama ada udara mahupun daratan.

Pesawat penyerang - Pesawat udara yang direka hanya untuk menyerang sasaran di darat. (macam pengebom)

Pesawat pejuang - Pesawat udara yang direka hanya untuk menyerang sasaran di udara. (dogfight)

Aku pun tak berapa pasti sangat sebab semuanya nampak serupa. Apa yang saudara lakukan pada artikel terbabit mungkin betul. Ini cuma anggapan saya dan sedikit rujukan dari internet. Bagaimanapun, pesawat udara pada hari ini dianggap lengkap. (mampu mengendalikan serangan udara, laut dan darat) -- Tebu.an (bincang) 04:02, 20 Disember 2008 (UTC)

Mungkin kita akan mendapat jawapan sebenar setelah saya menghantar soalan ini ke Yahoo Answer. -- Tebu.an (bincang) 04:09, 20 Disember 2008 (UTC)

Baiklah Zamwan,sebenarnya saya ingin wikipedia Bahasa Melayu lebih jauh dari wikipedia bahasa Basque.Marilah kita sama-sama menyunting artikel bahasa melayu supaya dapat tewaskan wikipedia Bahasa Cebuano.Pengguna:Rashdan


Menurut Kamus Istilah cruise missile = peluru berpandu krus. ...Aurora... (b) 13:35, 2 Januari 2009 (UTC)

Kalau ada dalam kamus, saya akan ikut kamus, kalau tiada baru saya cari sumber lain. Sepelik manapun perkataan, jika selalu digunakan, akan jadi biasa juga. Lagipun, istilah biasa kan dah jadi lencongan? ...Aurora... (b) 14:29, 5 Januari 2009 (UTC)

Terima kasih Zamwan.Saya minta maaf kerana akaun Rashdan itu saya punya.Tetapi saya tidak gunakannya lagi. Perbincangan pengguna:Kiteretsu

Terima kasih kerana menyumbang di wikipedia bahasa melayu. Marilah meningkatkan wikipedia bahasa melayu. Rakyat Malaysia sangat rajin. Perbincangan pengguna:Kiteretsu