Salahkah Aku

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Salahkah Aku
GenreKomedi
Ditulis olehNasaruddin Salehuddin
PengarahAlong Kamaluddin
Kyoll Hamzah
Dibintangi oleh
Sein Ruffedge
Anzalna Nasir
Ifa Raziah
Arash Mohamad
Raja Ilya
Ropie Cecupak
Afzan Rahman
Penerbitan
PenerbitMohammad afzal Sarwar
Arniesha Azureen Mohamed Noor
Along Kamaluddin
Syarikat pengedaran
Layar Ceritera Sdn Bhd
Penyiaran
Saluran asalTV3
Siaran asal13 Oktober 2012 (2012-10-13)

Sebuah cerekarama komedi drama lakonan Sein Ruffedge dan Anzalna Nasir, berjudul "Salahkah Aku" yang bersiaran pada 13 Oktober 2012, hari Sabtu jam 10.00 malam di TV3 (Malaysia)


Cerekarama ini diterbitkan oleh "Layar Ceritera Sdn Bhd", hasil cerita dan skrip oleh "Nasarudin Salehudin", Lakon TV dan Arahan bersama oleh "Along Kamaluddin" dan "Kyoll Hamzah". Turut dibintangi barisan pelakon Ifa Raziah, Arash Mohamad, Raja Ilya, Ropie Cecupak dan Afzan Rahman.


Sinopsis[sunting | sunting sumber]

"Salahkah Aku" mengisahkan tentang pasangan suami isteri, Adam (Sein Ruffedge) dan Allysa (Anzalna Nasir) yang mempunyai gaya hidup yang berbeza. Adam seorang yang sangat warak merupakan kelulusan jurusan Ilmu Syariat Islam dari Universiti al-Azhar, Mesir manakala Allysa seorang yang gemar bersosial.

Adam cuba menasihati isterinya, tetapi sering gagal kerana bagi Allysa, Adam terlalu memaksa. Akhirnya Adam menemui jalan buntu kerana Allysa bukan sahaja berubah bahkan semakin hebat dalam dunia sosial.

Lantas atas nasihat Ustaz Khalid yang merupakan guru dan tempat rujukan agamanya, Adam bersetuju untuk masuk ke dunia Allysa..........

Lagu latar[sunting | sunting sumber]

  • Aku Yang Masih - Rahayudean ft. Diya
  • Penantian - Julfekar ft. Zubir Ali
  • Kau Telah Pergi - Farahdhiya

Rujukan[sunting | sunting sumber]


Pautan luar[sunting | sunting sumber]