Templat:Tiada nota kaki

Templat yang dilindungi selama-lamanya
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
(Dilencongkan dari Templat:Tiada notakaki)
Pendokumenan templat[lihat] [sunting] [sejarah] [nyahcache]

Bila digunakan

Gunakan templat ini untuk menyatakan bahawa terdapat rujukan umum dalam rencana, tetapi tiada darinya dipautkan dengan petikan dalam baris. Jika anda ingin menyatakan bahawa sepatutnya terdapat lebih banyak pemautan melalui petikan dalam baris untuk recana yang sudah mempunyai petikan dalam baris, sebaliknya gunakan {{tambah nota kaki}}. Untuk rencana di mana masalahnya ialah bukannya rujukan umum yang tidak dipautkan, tetapi hanya terdapat rujukan yang tidak mencukupi, gunakan {{baiki rujukan}}.

Petikan dalam baris ialah apa sahaja sistem yang mengaitkan sebuah rencana dengan petikan yang tertentu. Dua bentuk yang paling popular ialah nota kaki boleh klik (<ref> teg, yang menghasilkan nota kaki seperti ini: [1]) dan rujukan parentesis (cth., (Smith 2010)). Rencana lain menggunakan nota kaki yang diformat secara manual atau petikan yang dibenam. Jangan menambah teg ini kepada rencana yang menggunakan gaya petikan dalam baris yang "salah".

Bagaimana digunakan

Untuk menambah templat ini kepada rencana, salin dan tampal {{Tiada nota kaki|{{subst:DATE}}}}.

Templat ini mempunyai parameter |tarikh=. Satu cara untuk menggunakan parameter ini ialah {{Tiada nota kaki|{{subst:DATE}}}} tetapi ianya boleh dibuat secara lebih terperinci sebagai {{Tiada nota kaki|tarikh=Mac 2024}} (keduanya menghasilkan output yang sama). Jika parameter dibiarkan kosong, bot akan menambahnya dalam masa sehari atau lebih.

Templat ini juga mempunyai parameter pilihan |BLP=. Jika nilainya ialah ya, ini akan menunjukkan yang rencana ialah biografi orang hidup, yang mempunyai piawaian lebih tinggi untuk bacaan lanjut dan pautan luar.

Contoh



Lencongan

Lihat juga

Templat:Templat penyelenggaraan rencana petikan dan ketentusahan

DataTemplat

Berikut ialah pendokumenan TemplateData untuk templat ini yang digunakan oleh VisualEditor dan alatan-alatan lain; lihat laporan penggunaan parameter bulanan untuk templat ini.

TemplateData untuk Tiada nota kaki

Templat ini menunjukkan bahawa terdapat rujukan umum dalam rencana ini, tetapi pada masa ini tiada dipautkan dengan petikan dalam baris.

Parameter templat[Sunting data templat]

Templat ini lebih menyukai pemformatan parameter dalam baris.

ParameterKeteranganJenisStatus
Bulan dan tahuntarikh date

Menyediakan bulan dan tahun permintaan petikan; cth., 'Januari 2013', tetapi bukan 'jan13'

Nilai auto
{{subst:CURRENTMONTHNAME}} {{subst:CURRENTYEAR}}
Rentetandisarankan
Biografi orang hidupBOH boh BLP blp

Menunjukkan jika rencana ialah tentang biografi orang hidup

Nilai auto
Booleanpilihan
Perkataan Rencana1

Menggantikan perkataan rencana yang digunakan dalam "Rencana ini"

Nilai auto
Rentetanpilihan
Gayagaya style

Gaya CSS untuk ditambah

Nilai auto
Tidak diketahuipilihan