A2Z (saluran TV)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Ketersediaan
Terestrial
ZOE TV
(Mega Manila)
Channel 11 (Analog)
Channel 20 (Digital)
Kabel
Sky Cable / Destiny Cable
(Nationwide)
Channel 11
Cablelink
(Metro Manila)
Channel 33
Available on most cable providers in the PhilippinesCheck local listings for channel assignments
Satelit
CignalChannel 20
G SatChannel 9
SatLiteChannel 20
Media penstriman
Cignal PlayWatch Live (Philippines only)

A2Z (dikenali ke udara sebagai A2Z Channel 11) ialah rangkaian televisyen siaran percuma Filipina. Ia dimiliki dan dikendalikan oleh ZOE Broadcasting Network dengan kerjasama ABS-CBN Corporation menerusi perjanjian blok siaran. Stesen televisyen perdana ialah A2Z ialah DZOE-TV yang membawa VHF Saluran 11 (siaran analog).[1][2] Nama rangkaian ini ialah singkatan dari huruf pertama dua syarikat induknya, ABS-CBN dan ZOE, nombor frekuensi siaran yang telah ditarik balik, dan huruf aksara bahasa Inggeris dari huruf pertama A hingga huruf terakhir Z. A2Z bersiaran setiap hari dari jam 7 pagi hingga 11 malam.

Kandungan rancangan[sunting | sunting sumber]

Sebagai sebahagian daripada perjanjian blok siaran antara ABS-CBN dan ZOE TV, kandungan rancangan A2Z Channel 11 termasuk rancangan-rancangan ABS-CBN terpilih dan filem daripada Kapamilya Channel dan rangkaian televisyen kembar lain. Selain itu, serupa dengan pajakan waktu siaran terdahulu bersama GMA/Citynet untuk Channel 11, A2Z juga menampilkan kandungan dari stesen kembar ZOE TV, Light TV dan rakan kongsi kandungannya, CBN Asia dan Trinity Broadcasting Network.

Lihat juga[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ "ABS-CBN shows return to free TV after ZOE deal". Rappler (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada October 6, 2020.
  2. ^ Aguilar, Krissy (October 6, 2020). "Zoe TV rebrands as A2Z to feature ABS-CBN Shows". INQUIRER.net (dalam bahasa Inggeris). Dicapai pada October 6, 2020.