Kagurabachi

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kagurabachi
カグラバチ
GenreAksi
Manga
PengarangTakeru Hokazono
PenerbitShueisha
Penerbit Lain
DemografikShōnen
PencetakanJump Comics
Majalah AsalWeekly Shōnen Jump
Tarikh Pengeluaran19 September, 2023 – kini
Portal Anime dan Manga

Kagurabachi (Jepun: カグラバチ) adalah siri manga Jepun yang ditulis dan dilukis oleh Takeru Hokazono. Manga ini telah diterbitkan dalam majalah Shueisha's Weekly Shōnen Jump sejak tarikh 19 September 2023.

Alur Kisah[sunting | sunting sumber]

Chihiro Rokuhira, seorang putra pandai besi kenamaan yang mampu menempa pedang-pedang kepiatuan, menginginkan pembalasan dendam melawan sekumpulan gang tukang sihir dengan bantuan pedang yang memiliki kemampuan sihir yang ditempa oleh Ayahnya sebelum dibunuh.

Cetakan[sunting | sunting sumber]

Siri manga ini ditulis dan dilukis oleh Takeru Hokazono. Siri ini dimulai dengan penerbitannya oleh majalah Shueisha's Weekly Shōnen Jump pada tarik 19 September 2023.[1][2]

Viz Media dan Manga Plus adalah penerbit manga ini dalam bahasa Inggeris.[3]

Bab masih belum tersedia dalam tankōbon[sunting | sunting sumber]

Bab-bab ini belum terbit dalam cetakan bentuk volume tankōbon

  1. "Tugas" (Jepun: すべきこと, Hepburn: Subeki Koto)
  2. "Buasir" (Jepun: 累累, Hepburn: Ruirui)
  3. "Informan" (Jepun: 目撃者, Hepburn: Mokugekisha)

Bon[sunting | sunting sumber]

Beberapa hari setelah penebitan, tak disangka Kagurabachi boleh melampui siri-siri anime lain yang lebih terkenal seperti Spy × Family, Dragon Ball Super, dan Assassin's Creed: Cinders di peringkat kepopularan Manga Plus's. Kepopularan manga yang tak lazim ini bahkan menjadi bahan lawakan meme internet yang mana ramai netizen Jepun menyebut manga ini akan melampui "Big 3" manga shonen (One Piece, Naruto, and Bleach).[4]

Rujukan[sunting | sunting sumber]

  1. ^ Cayanan, Joanna (September 3, 2023). "Fabricant 100 Manga Ends, 3 New Manga to Launch in Shonen Jump". Anime News Network. Dicapai pada September 22, 2023.
  2. ^ 父のもとで刀匠を目指していたはずが…憎しみに駆られた少年の剣戟バトルアクション. Comic Natalie (dalam bahasa Jepun). Natasha, Inc. September 19, 2023. Dicapai pada September 23, 2023.
  3. ^ Lada, Jenni (September 18, 2023). "New Shonen Jump Series Kagurabachi Begins Its Run". Siliconera. Dicapai pada September 22, 2023.
  4. ^ Whitbrook, James (September 21, 2023). "Kagurabachi Is Big, But Not as Big as the Internet Wants You to Think". Gizmodo. Dicapai pada September 25, 2023.

External links[sunting | sunting sumber]

Templat:Weekly Shōnen Jump - 2020–2029