Ku Tinggalkan Cinta Di Okinawa

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Ku Tinggalkan Cinta Di Okinawa
Genre
PengarahAmor Rizan
Dibintangi oleh
Lagu pembukaan"Ku Tinggalkan Cinta" oleh Marsha Milan Londoh
Lagu penutup"Ku Tinggalkan Cinta" oleh Marsha Milan Londoh
Negara asal Malaysia
BahasaBahasa Malaysia
Bilangan episod26 Episode.
Penerbitan
Tempoh siaranRabu, 9.30 malam.
Syarikat penerbitan
Double Vision
Penyiaran
Saluran asalAstro Bella
Astro Mustika HD
Siaran asal5 Ogos 2015 – ??

Drama ini Menariknya sesi penggambaran untuk drama ini hampir 50 peratus dilakukan di Okinawa, Jepun. Diselitkan juga seni bela diri karate sebagai warna penceritaan utama.

Sinopsis[sunting | sunting sumber]

Mengisahkan tentang Alisa (Hanis Zalikha) mahu mencari ibu kandungnya yang terpisah sekian lama. Pada suatu hari, Alisa nekad menyertai latihan seni mempertahankan diri karate kerana dia diberitahu, ibunya merupakan seorang juara dalam bidang tersebut. Biarpun tinggal bersama bapanya, Amran, namun dia tidak pernah diberitahu mengenai sejarah silam antara bapa dan ibunya. Sehinggalah rahsia tersebut terbongkar sedikit demi sedikit apabila Alisa telah menyelamatkan seorang lelaki bernama Rykal (Sharnaaz Ahmad).

Rykal adalah merupakan anak kepada Datuk Sherry (Didie Alias) yang juga merupakan kawan baik kepada Amran. Sejak itu, Datuk Sherry kemudian mendedahkan cerita mengenai ibu kandung Alisa yang masih belum ditemuinya. Sewaktu Alisa dihantar ke Okinawa untuk menjalani latihan karate, dia telah berkenalan dengan seorang jurulatih bernama Shun (Shogen Itokazu). Secara tidak sengaja, dia menaruh hati kepada jejaka Jepun tersebut sehinggakan mempunyai musuh bernama Riana. Tanpa disedari, Alisa mendapati salah seorang daripada mereka merupakan adik-beradiknya.

Pelakon[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]