Brahmin

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Pergi ke navigasi Pergi ke carian

Brahmin merupakan satu golongan karya atau warna dalam agama Hindu. Merupakan induvidu yang diketahui, sebagai cendekiawan yang, mampu untuk menguasai pelbagai jenis ajaranNya, berpengetahuan sangat luas dan yang amat mendalam bagi didalam soal, adat & adat, adab daripada peradaban yang beradab, dan masih kekal sehingga kini, dan juga sehinggalah bagi pengetahuan yang, berkenaan kefahaman mengenai sejarah keagamaan, hindu serta ilmu pengetahuan sejarah keagamaan dunia, serta pengetahuan awam serta am nya berkenaan atau didalam kepintaran intelektual alumuni didalam sejarah sains pelbagai agama yang pada kelazimannya sinonim pada sektor awam serta diketahui oleh masyarakat umum.

[Sejarah Brahmin]

Dan di ketika, zaman dahulu, golongan ini, sangat mudah, padaNya bagi yang memandang melalui sudut pengetahuan bagi yang, didalam pandangan umumnya, adalah merupakan kaum pendeta, ahli agama ataupun jua sinonim dan lazim digayakan sebagai brahmin. Mereka juga, mudah disebut, sebutan berasal dari sebutan masyarakat golongan deri ataupun sami.

Gaya kehidupan & amalan permakanan

Bangsa dan keturunannya kaum Brahmin tidak suka terhadap kekerasan serta keganasan, yang umumnya dilambangkan oleh-Nya dengan tidak memakan dari kebanyakan makanan berdarah, sebagaimana, sudah dipratik-kan sejak dari sekian berzaman-zaman iaitu, tidak mengamalkan gaya permakanan berkolestrol tinggi, seperti daging merah, berasal dari kebanyakan haiwan ternakan, mahupun haiwan belantara memiliki tanduk, taring. hidup melata sehinggakan tiap-tiap dari seorang atau lebih jelas sedang, dimaksudkan bagi setiap induvidu yang diketahui sebagai seseorang Brahmin sering menjadi bangsa, atau manusia iaitu satu induvidu yang sememangnya bersifat, serta berselera Vegetarian didalam amalan permakanan harian bermaksud di sepanjang kehidupannya.

Kemampuan & ilmu pengetahuan Brahmin

Brahmin juga adalah merupakan golongan karya yang memiliki kemampuan penguasaan ilmu pengetahuan sama ada dari pengetahuan jalan yang suci ataupun pengetahuan ilmiah secara umum iaitu dari jalan yang lurus. kita bertanya mengenai ilmu pengetahuan dan fenomena alam kepada para brahmin. Bakat kelahiran kurniaan, yang dimiliki setiap, dari brahmin adalah ia mampu untuk mengendalikan fikiran dan perilaku, menulis dan bercakap yang benar, yang baik sebaikNya pekara yang membawa segala jenisNya kebaikan daripada 1001 dari tiap satu kurnia disifatkan darinya sifat iaitu kenikmatan pengurniaanNya yang terhasil datang, melalui pekara yang baik, yang mempunyai sifat yang bersifat dengan penuh keindahan dari terindah dari yang maha terindah seindahanya keindahan panorama alam semulajadi, yang mendamaikan, yang mempermaikan, yang menyejukkan dan menyenangkan segala yang memerlukan semuanya kenikmatan syurgawiNya. KemampuanNya itulah yang menjadi sebuah landasan yang diperuntukan sebagai yang, memakmurkan masyarakat, mensejahterakan negara dan juga, kesemua bangsa, iaitu setiap darinya umat manusia, yang dengan caranya melalui kaedah pengamalan amalan yang, mengamalkan sains bermaksud, ilmu pengetahuan yang berupaya bagi memudahkan untuk mendidik tiap ihsan Brahmin agar berupaya menjadi insan yang boleh, berdaya upaya terus berupaya bagi memimpin, tiap dari setiap kalinya upacara keagamaan, diperupacarakan, diperlansungkan.

Rencana ini ialah rencana tunas. Anda boleh membantu Wikipedia dengan mengembangkannya.