Bantuan:Pengenalan laman perbincangan/2

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.


Laman perbincangan
Memulakan perbincangan

Laman perbincangan pengguna
Mesej kepada anda

Menarik perhatian
Memanggil pengguna lain

Rumusan
Rumusan apa yang dipelajari



Setiap pengguna memiliki laman perbincangan pengguna mereka. Di halaman ini, sesiapa boleh menghantar mesej kepada anda. Para penyunting serta orang ramai boleh menanyakan soalan atau memberi nasihat. Ada juga akaun bot bersifat automatik yang boleh memberi mesej berguna.

Pengguna tak berakaun dalam jaringan Internet berkongsian seperti jaringan rumah atau sekolah, memiliki laman pengguna yang dikongsikan. Sekiranya seseorang memberikan mesej, anda akan memperoleh satu pemberitahuan di atas halaman yang kini anda berada: When you receive a message, you'll get a notification at the top of your screen:

Anda boleh membalas dengan cara sama seperti dalam laman perbincangan rencana: klik pautan [balas] selepas komen mereka, dan panggil mereka dengan ikon Add user icon untuk memberi notifikasi.

Secara am, anda boleh mencari laman perbincangan seseorang penyunting dengan mengikut pautan berlabel "bincang" di tandatangan mereka di akhir mesej. Anda boleh pergi ke laman perbincangan pengguna mereka dengan klik di nama mereka di tandatangan, dan kemudiannya mengeklik butang "Perbincangan" di atas halaman seperti bagi laman rencana. Anda juga boleh mencapainya dengan menaip "Perbincangan pengguna:", diikuti dengan nama pengguna di bar carian.