Perbincangan pengguna:SNN95/Arkib 3

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Arkib Laman ini merupakan arkib. Kandungannya harus dipelihara dalam bentuk asal.
Sila tujukan komen anda ke laman perbincangan.


Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, June 2013[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, June 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 16:44, 19 Julai 2013 (UTC)


Ucapan selamat datang[sunting sumber]

Terima kasih atas ucapan selamat datang tersebut. --Rosmah Gwiyomi (bincang) 06:38, 27 Julai 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Admin activity review/2013/Notice to inactive right holders[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Admin activity review/2013/Notice to inactive right holders sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:


Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-08-10.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 03:44, 4 Ogos 2013 (UTC)


Undangan[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Arctic Kangaroo sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.--Apli kasi 15:52, 6 Ogos 2013 (UTC)

Tawaran[sunting sumber]

Anda tidak mahu ke sekiranya mencalonkan diri anda sebagai penyelia WBM?--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 12:33, 8 Ogos 2013 (UTC)

Sila ke laman tersebut dan tuliskan permohonan anda untuk menjadi penyelia. Nanti saya siapkan laman pengundian. Namun, penyelia juga kena melibatkan diri dalam setiap bidang. Contohnya, anda perlu menghapuskan laman-laman yang mengarut atau mengembangkan rencana2 mengarut kepada rencana yang lebih baik serta menyekat pengguna yang melakukan vandalisme. Tetapi anda kena memberi amaran dahulu kepada pengguna tersebut agar tidak mengulangi kesalahan yang dilakukan.--Apli kasi 13:10, 8 Ogos 2013 (UTC)

Saya akan menyiapkan laman undian.--Apli kasi 14:04, 8 Ogos 2013 (UTC)

Tetapi anda juga perlu melakukan kerja-kerja sebagai calon penyelia dengan membalikkan suntingan tidak berguna, barulah ramai yang akan menyokong anda.Apli kasi 14:09, 8 Ogos 2013 (UTC)


Talkback[sunting sumber]

Nuvola apps edu languages.svg
Hai, SNN95. Anda mempunyai mesej baru pada Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Arctic Kangaroo sebagai penyelia 6 Ogos 2013#Catatan.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

Arctic Kangaroo () 15:41, 8 Ogos 2013 (UTC)

Kod rasional kegunaan bukan bebas[sunting sumber]

Kod itu nampaknya dah OK. Saya dah pasang di mw:RasionalKegunaanBukanBebas.js

Nampak gayanya rasional itu dipaparkan setiap kali laman muat naik dibuka tanpa mengi ra lesen. Pada saya Ok, tapi tak tahulah pendapat pengguna lain. Saya akan alihkan balik perbicangan berkaitan dgn kod ini yang anda mulakan tempoh hari ke Kedai Kopi Teknikal. Tak tahu kenapa tapi ia telah dipindahkan ke KK Lain-lain. --Algazel (bincang) 09:12, 14 Ogos 2013 (UTC)

Maaf, terdapat kesilapan pada kod tadi. Sekarang OK. Penjelasan lanjut di Kedai Kopi. --Algazel (bincang) 14:37, 14 Ogos 2013 (UTC)

Unused files[sunting sumber]

Hi.

You have uploaded some unfree files that is now in Khas:Imej_tak_digunakan. Unfree files should be used in an article or deleted.

Perhaps you could check if the files should be used somewhere and if not get them deleted?

--MGA73 (bincang) 18:13, 19 Ogos 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, July 2013[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, July 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 00:30, 31 Ogos 2013 (UTC)

Selamat kembali[sunting sumber]

Selamat kembali semula ke WBM.--Apli kasi 16:25, 8 November 2013 (UTC)

Tidak mengapa, saya mungkin menyunting yang terakhir pada 22 November ini kerana nak menyiapkan diri untuk memasuki semester baru. Berkenaan UiTM itu, bolehlah cuma sukatan pelajarannya agak sukar sedikit. Almaklumlah kena study hard dalam tempoh 3 bulan aje.--Apli kasi 16:37, 8 November 2013 (UTC)

Aku pun kena ulang semula 2 paper. Public administration dengan Business Maths. Agak menyerabutkan kepala otak ni sebenarnya. Pointer pun agak teruk tapi tak perlu diberitahu pasal pointer tu. Bikin malu je.--Apli kasi 16:48, 8 November 2013 (UTC) Haha.--Apli kasi 16:56, 8 November 2013 (UTC)

Jemputan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @Adikhebat: sebagai usul perlucutan daripada penyelia WBM kerana sudah lebih 10 bulan tidak aktif. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 10:02, 18 November 2013 (UTC)

Sudah tiba masanya[sunting sumber]

Saya rasa sudah tiba masanya anda memohon jawatan sebagai penyelia. Saya pasti menyokong saudara sekiranya anda mencalonkan diri sebagai penyelia.--Apli kasi 10:38, 30 November 2013 (UTC)

Anda sudi sekiranya saya calonkan anda sebagai penyelia WBM?--Apli kasi 11:04, 30 November 2013 (UTC)

Saya nasihatkan agar anda selalu pantau perubahan terkini. Sekiranya ada seseorang memasukkan maklumat palsu mahupun vandalisme, cuma perlu undurkan sahaja suntingannya ataupun memberi amaran dengan menggunakan peralatan Twinkle.--Apli kasi 11:52, 30 November 2013 (UTC)

Sebentar. Tetapi anda juga kena suntingan dalam pelbagai jenis rencana seperti lokasi, isu semasa, pemain bola sepak dan sebagainya. Saya hargai sumbangan anda dalam bidang anime/mangga. Cuma anda sebagai penyelia suatu hari nanti perlu melibatkan diri dalam pelbagai bidang. Sekiranya ada kesilapan ejaan cuma perlu membetulkannya ataupun membantu untuk mengembangkannya. Ia semua bergantung kepada usaha anda. Saya akan sentiasa menyokong anda kerana saya lihat anda begitu rajin di WBM.--Apli kasi 13:43, 30 November 2013 (UTC)
Bagus. Saya suka semangat anda. Buktikan kepada mereka terutama yang tidak menyokong anda dahulu bahawa anda seorang penyelia yang berkebolehan. Ini satu kelebihan buat anda untuk menjadi seorang penyelia yang berwawasan. Semoga berjaya. 👍Semangat.--Apli kasi 13:58, 30 November 2013 (UTC)

Penyelia/Pengundian[sunting sumber]

Semoga Berjaya! --►Cekli829 14:07, 30 November 2013 (UTC)

Ĉar vi kandidatas kiel administranto mi havas demandon, kion vi opinas pri la universala mondpontlingvo, Esperanto? Amikajn salutojn[Kerana anda berlari untuk pentadbir, saya mempunyai satu soalan, apa yang perlu berfikir tentang mondpontlingvo sejagat, Bahasa Esperanto? salam mesra (Mesin terjemahan oleh Google)]DidiWeidmann (bincang) 18:43, 30 November 2013 (UTC)

Penghargaan[sunting sumber]

Barnstar of Diligence Hires.png Bintang Penghargaan Ketekunan
Sebagai penghargaan kerana tekun membangunkan rencana berkaitan anime, membangunkan Wikipedia dengan mencipta/ membaiki kategori dan templat serta aktif dalam perbincangan kedai kopi terutama dalam bidang teknikal. Semoga berjaya menjadi penyelia yang baik suatu hari nanti. Saya akan sentiasa menyokong anda.Apli kasi 11:01, 1 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Grants:Index/Eligibility requirements[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Grants:Index/Eligibility requirements sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:



Dear translators,

I have updated the Eligibility Requirements page for the Project and Event Grants program, and re-organized the information to be more readable, as well as easier to translate.

Your help in bringing this information to different language communities has tremendous value: many people are timid about grants, and having to digest all this relatively-formal information in English makes it even more scary.

Your translations can help more Wikimedians apply for funding, and thereby enable more awesome work to take place around the world. Thank you for your valuable efforts!

Asaf Bartov, Grantmaking team, WMF

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:00, 2 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Grants:Index/Eligibility requirements[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Grants:Index/Eligibility requirements sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:



Dear translators,

I have updated the Eligibility Requirements page for the Project and Event Grants program, and re-organized the information to be more readable, as well as easier to translate.

Your help in bringing this information to different language communities has tremendous value: many people are timid about grants, and having to digest all this relatively-formal information in English makes it even more scary.

Your translations can help more Wikimedians apply for funding, and thereby enable more awesome work to take place around the world. Thank you for your valuable efforts!

Asaf Bartov, Grantmaking team, WMF

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:02, 2 Disember 2013 (UTC)

Template[sunting sumber]

Saya kurang faham. Saya telah buka kunci sementara bagi anda kemaskinikan. Yosri (bincang) 16:48, 3 Disember 2013 (UTC)

Tahniah[sunting sumber]

Beribu-ribu tahniah kerana anda telah menerima 15 undi setuju, jadi laman undian penyelia anda telah ditutup seminggu lebih awal. Keputusan jawatan anda akan dilantik menjadi penyelia akan dilakukan oleh @Yosri: ataupun @Aurora:. Tahniah. Tiba-tiba teringat lagu Beribu-ribu tahniah. Haha--Apli kasi 18:24, 6 Disember 2013 (UTC)

Sama-sama. Sebelum dilantik, apakata anda cuba membalikkan suntingan yang tidak elok sepeti maklumat palsu, vandalisme, ejaan dsb.--Apli kasi 18:31, 6 Disember 2013 (UTC)

Tahniah, anda secara rasmi dilantik sebagai penyelia WBM berkuatkuasa 9 Disember 2013.--Apli kasi 16:47, 8 Disember 2013 (UTC)

Asal[sunting sumber]

Sebenarnya anda ini berasal dari Kelantan atau Selangor?--Apli kasi 19:00, 6 Disember 2013 (UTC)

Jadi, sekarang anda sekeluarga menetap di Selangor ya? Nanti apabila anda telah dijadikan sebagai seorang penyelia. Saya hanya letak negeri yang anda menetap sekarang (Selangor).--Apli kasi 19:10, 6 Disember 2013 (UTC)

Tajuk[sunting sumber]

Maaf, saya terlalu mengantuk sehinggakan terpaksa berhenti kerana menjadi keliru. Akan saya betulkan kemudian. Yosri (bincang) 21:45, 7 Disember 2013 (UTC)

Upload gambar[sunting sumber]

Saya user baru dan saya mahu upload gambar tapi gambar saya didelete kerana tidak letakkan tag yg betul. Saya tak tahu cara yg betul kerana gambar yg saya upload adalah gambar yg benar berkaitan tajuk yg saya lakukan. mohon bantu saya cara yg betul utk upload gambar. saya sudah baca tapi kurang mengerti. – Komen tanpa tandatangan ini diberikan oleh Meeneunos10

Meeneunos10 (bincang)Gambar fail Fail:LogoJDT2014.PNG mempunyai resolusi yg lebih rendah dan gambar bersaiz besar. Manakala gambar Fail:Johordtlogo2014.png bersaiz besar sedikit.

Meeneunos10 (bincang)Baiklah saya bersetuju untuk melencongkan gambar tersebut. Terima kasih ya.

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, November 2013[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, November 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 02:37, 12 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Fundraising/Translation/Thank you email 20131202[sunting sumber]

SNN95,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Fundraising/Translation/Thank you email 20131202 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2014-01-02.

Thank you for your help translating this 'Thank you letter' from the Wikimedia Foundation's Executive Director Sue Gardner into your language.

If you have any questions, please post them on my talk page https://meta.wikimedia.org/wiki/User_talk:Jrobell

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:34, 12 Disember 2013 (UTC)

Templat:Infobox person[sunting sumber]

Anda telah merosakkan Templat:Infobox person birthdate. Semua rencana yang sebelum ini memaparkan birthdate kini hilang tarikh lahir. Yosri (bincang) 13:44, 19 Disember 2013 (UTC)

Anda boleh tambah supaya ia boleh menerima birthdate dan birth_date. Lihat https://ms.wikipedia.org/w/index.php?title=Adlin_Aman_Ramlie&diff=3340825&oldid=3340737 Yosri (bincang) 14:25, 19 Disember 2013 (UTC)

Abjad Bismillah[sunting sumber]

Saya rasa ayat di TA, "...bahawa nombor 786 adalah jumlah nilai huruf dalam ayat Bismillah?" tidak tepat kerana ia tidak lengkap dengan qualifier yang menyatakan ia tidak diterima/digunakan oleh semua orang Islam. Buat masa ini ia berbunyi seolah-olah nombor ini fakta. Numerology, sama dengan menilik nasib, popular di kalangan orang Islam di subbenua India tapi tidak di tempat lain. Ada orang Islam berpendapat yang numerology datang daripada amalan penganut agama lain, khususnya amalan Kabbalah Yahudi. Malah rencana Bismillah menyatakan demikian dan saya pun ada memasukkan caveat dalam rencana.

Topik keagamaan sensitif di kalangan penganut *semua* agama dan saya fikir kita kena berhati-hati dan adil apabila menulis tentang agama yang lain daripada agama anutan kita. Itu yang saya buat apabila menterjemah rencana2 berkaitan dengan agama lain, misalnya Kristian dan Hinduisme—saya cuba sedaya upaya untuk memastikan terjemahan itu tepat dan faithful dengan rencana asal, dan memastikan jika hanya mampu menulis tunas, maka kandungan tunas itu seimbang dan tidak berakhir dengan gambaran negatif tanpa berusaha untuk mencari dan memuatkan ayat/ayat2 pengimbang. Maaf kerana berleter panjang :) --Algazel (bincang) 02:25, 31 Disember 2013 (UTC)

Saya rasa tambah sedikit sudah mencukupi: bahawa dalam numerologi nombor etc --Algazel (hubung) 00:08, 1 Januari 2014 (UTC)

Pengundian CRP[sunting sumber]

SNN95, sebenarnya saya boleh mengundi dalam CRP tak? Saya ingin memberikan suara tidak setuju terhadap CRP anda yaitu Itachi Uchiha disertai alasan yang jelas, namun malah dibalikkan tanpa alasan yang jelas. Kenapa, 'ya? Hanamanteo (bincang) 07:20, 31 Disember 2013 (UTC)

Sama-sama. Tiap-tiap orang punya hak untuk mengundi dan kita tidak boleh menghalanginya. Hanamanteo (bincang) 09:52, 31 Disember 2013 (UTC)