Perbincangan pengguna:Ma Hzi Wong: Perbezaan antara semakan

Kandungan laman tidak disokong dalam bahasa lain.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
→‎Teguran: bahagian baru
Ma Hzi Wong (bincang | sumb.)
Baris 825: Baris 825:


</pre>
</pre>

:Terima kasih atas teguran itu dan membantu saya mengembangkan artikel [[merentas desa]]. Saya amat menghargainya. Jika ada masa saya akan kembangkan, jika tidak saya akan simpan dahulu artikel itu untuk pengembangan kemudiannya. Saya letakkan rujukan agar nanti jika saya terjumpa rujukan akan saya letak kemudian. Sama-sama kita bantu membantu membangunkan Wikipedia Bahasa Melayu. Terima kasih. --&nbsp;[[Pengguna:Ma Hzi Wong|<span style="color:blue; font-family:Tahoma">'''莫哈末'''</span>]]&nbsp;([[Perbincangan pengguna:Ma Hzi Wong|<span style="color:green; font-family:Comic Sans MS">'''Wong'''</span>]]) 15:10, 23 Mac 2014 (UTC)

Semakan pada 15:10, 23 Mac 2014

Archive Arkib
  1. 2012
  2. Jan-Mac 2013
Masa untuk pecut!

Suntingan dan sekatan melampau saudara Irfanshaharuddin

Assalamualaikum Saudara Izham Wong,

saya ingin adukan masalah saya dan pelajar-pelajar saya kepada saudara Izham tentang beberapa tindakan Saudara Irfan Shaharuddin. Saya mohon saudara boleh membantu dan ambil tindakan.

wassalam,

Nashrul


Assalamualaikum Irfan dan Yosri

Saya, Dr Nashrul Fazli Mohd Nasir, pensyarah Universiti Malaysia Perlis, Pusat Pengajian Kejuruteraan Mekatronik untuk kursus subjek Organ Buatan ENT 318. Saya minta agar Sdr Irfan agar tidak terlalu tegas dalam memantau wikipedia dengan memblok pelajar-pelajar saya yang ingin menyumbangkan artikel kepada wikipedia. Mereka telah cuba menulis artikel yang berkaitan dengan organ buatan, tetapi Irfan telah bertindak memblok dan menuduh mereka atas tuduhan vandalisme dan membuka laman yang "karut". Saya sebelum ini turut menyumbang beberapa artikel dan tidak menghadapi masalah ini. Saya meminta agar sdr Irfan tidak memblok pelajar-pelajar saya kerana ini adalah sebahagian tugasan mereka. Tujuan saya memberikan tugasan ini atas niat untuk memperkasakan bahasa Melayu yang kurang artikel berunsurkan sains dan teknologi.

Nashrul (bincang) 10:43, 26 Mac 2013

Assalamualaikum Sdr Irfan,

Tugasan yang saya berikan kepada pelajar saya bukanlah untuk main-main atau bereksperimentasi dengan wikipedia. Salah satu akaun yang saudara blok adalah BEE AO dan malang sekali, saudara bukan saja memblok akaun tersebut tetapi semua pengguna yang menggunakan IP yang sama. IP tersebut adalah IP kepada semua pengguna internet di Universiti Malaysia Perlis. Oleh itu, saya sendiri hanya boleh dan terpaksa membalas isu ini di rumah. Menurut pelajar saya, dia hanya menyuntingnya 2-3 kali saja dan terus didakwa melakukan vandalisme. Untuk pengetahuan saudara Irfan, kumpulan pelajar luar negara yakni dari Indonesia dan negara Arab, telah saya tugaskan untuk menghasilkan artikel wikipedia dalam bahasa Indonesia dan bahasa Arab dan mereka tidak menghadapi sebarang masalah seperti yang dihadapi oleh pelajar tempatan.

Saudara Irfan, anda tidak boleh mengharapkan semua orang mampu menghasilkan artikel wikipedia sekali sunting saja. Harus diingat bahawa artikel yang saya tugaskan adalah artikel yang mengkhusus melibatkan organ-organ palsu dan aplikasi kejuruteraan bioperubatan.Yang rugi dalam jangka masa pendek ini adalah pelajar saya, tetapi jangkasa masa panjang adalah negara kita dan bangsa kita sendiri. Siapa lagi yang hendak menyumbang artikel dalam Bahasa Melayu seperti ini jika bukan orang akademik yang ada kesedaram seperti saya dan juga pelajar-pelajar di peringkat pengajian tinggi? Ini adalah inisiatif saya untuk mendaulatkan Bahasa Melayu. Saya ada rancangan untuk mengajak rakan-rakan saya untuk menterjemah dan menyumbang artikel, tapi melihat perkembangan ini, saya rasa saya perlu tangguhkan dulu.

wassalam,

Dr Nashrul

Nashrul (bincang)

Ucapan Terima kasih

Assalamualaikum Sdr Izham,

Terima kasih banyak-banyak atas bantuan saudara. Harapan saya adalah agar sahabat-sahabat kita di luar sana dapat berkongsi sedikit-sebanyak pengetahuan yang selama ini hanya boleh dicapai di dalam Bahasa Inggeris. Diharapkan dengan adanya penyelia seperti saudara,Wikipedia Bahasa Melayu dapat berkembang dengan lebih maju.

wassalam,

– komentar Wikipedia:Tandatangan oleh Nashrul (bs).

Balas: Melindungi laman

Maaf jika saya terlalu tegas. Saya akan cuba mematuhi garis panduan tersebut. Irfanshaharuddin (bincang) 00:11, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Harap menggunakan pertimbangan yang baik lain kali. Matlamat kita di WBM adalah menambah ahli penyunting. Penyelia bukanlah apa-apa. Teruskan menyumbang mengikut tahap anda. 👍Teruskan usaha — i Wong (bincang) 02:37, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]
Baiklah. Irfanshaharuddin (bincang) 08:19, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Bls: Menyalahgunakan akaun berganda

Benar kata anda, saya turut sedar mengenai apa yang berlaku dengan saudara Irfan beberapa hari ini. Namun, kita perlu ambil perhatian juga terdapat sesetengah dari mereka tetap berdegil walaupun telah dihalang. Jika mereka terus seperti itu, maka tiada jalan lain melainkan sekatan. Tapi bagi saya, saya sendiri kurang suka menyekat mereka ini. Hanya apabila mereka berkeras barulah diambil tindakan. — пz scόυт ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ? 08:32, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Hai, Ma Hzi Wong. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Ranking Update.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.
Arctic Kangaroo 10:18, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Penukaran nama

Anda pasti hendak menukar nama akaun anda?--Apli kasi 12:41, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Rasanya mesti dapat tukar punya. Awa aan menjadi penyelia ke-2 menukar nama selepas ms.wiki dulu.--Apli kasi 13:03, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

Hi Izhamwong, I have expressed my opinions on Aplikasi's talk page. Cheers! Arctic Kangaroo 13:30, 27 Mac 2013 (UTC)[balas]

👍Ranking Update thumbs up for this! Nama yang hebat. пz scόυт () 11:26, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: FDC portal/CentralNotice2013-2

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, FDC portal/CentralNotice2013-2 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi.


These banners are for a "last call" inviting logged-in editors on all projects to participate in the current public review phase (until March 31) about funding requests by 4 Wikimedia organizations, for around 1.3 million US dollars of donation money. (Questions about the translation notification system can be asked at [1], and you can manage your subscription at [2].)

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 13:44, 27 Mac 2013 (UTC)

Terima kasih

Terima kasih kepada bantuan saudara. Saya sedang membuat responden terhadap kedai serbaneka untuk menghabiskan projek pbs saya. Pertolongan anda amat dihargai! – komentar Wikipedia:Tandatangan oleh Hooishan (bs).

Pemberitahuan penterjemahan: Turning off outdated skins

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Turning off outdated skins sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-04-12.

Please translate to help inform non-English-language users about some important changes that will affect some users across all of our wikis. If you have questions about the translation notifications system, you can ask them at [3]. You can manage your subscription at [4].

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 19:15, 28 Mac 2013 (UTC)

Bls : Biasa sahaja

Sama-sama, baguslah tu ada perubahan. пz scόυт () 11:34, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

Masing-masing dah tukar tandatangan.--法汉 Aplikasi 11:52, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

👍Cantik! -- 莫哈末 (Wong) 11:54, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

Nama cina tu nama sebenar saya cuma yang jingga tu nama di Wikipedia saja. --法汉 Aplikasi 11:57, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]
Aplikasi, I don't get what you mean. Arctic Kangaroo 16:38, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

BTW, why everyone changing signature at the same time? A case of "Monkey see monkey do"? LOL. :P Arctic Kangaroo 16:38, 29 Mac 2013 (UTC)[balas]

Maybe. Heh. -- 莫哈末 (Wong) 02:13, 30 Mac 2013 (UTC)[balas]

Talkback

Hai, Ma Hzi Wong. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Ranking Update.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

--法尔汉 Aplikasi 11:08, 4 April 2013 (UTC)[balas]

Bls: Twinkle di WBM

Dialu-alukan, anda juga boleh membantu kami menerjemahkannya. пz scόυт () 18:12, 9 April 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Foundation elections 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Foundation elections 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-04-26.

Please translate to help inform non-English-language users about the important upcoming Wikimedia Foundation elections, including those for the Board of Trustees and the Funds Dissemination Committee . If you have questions about the translation notifications system, you can ask them at [5]. You can manage your subscription at [6].

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 20:33, 18 April 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Requests for comment/Activity levels of advanced administrative rights holders/Global message

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Requests for comment/Activity levels of advanced administrative rights holders/Global message sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:


Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-04-23.

Using Global message delivery, this message will be sent to all Wikimedia community discussion pages.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 13:55, 21 April 2013 (UTC)

Templat:Ujian

Hai, Ma Hzi Wong. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Irfanshaharuddin.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

Pemberitahuan penterjemahan: Single User Login finalisation announcement/Personal announcement

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Single User Login finalisation announcement/Personal announcement sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-05-13.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 08:22, 1 Mei 2013 (UTC)

Balas : Perbezaan Wikia dan Wikipedia

Baiklah, saya faham! SNN95 (bincang) 15:51, 7 Mei 2013 (UTC)[balas]

Saya masih tercari-cari sumber bagi setiap satu watak di luar dunia Fairy Tail... Berikan saya masa seminggu untuk mencari jika tidak saya akan pindahkan setiap satu watak ke dalam satu artikel... SNN95 (bincang) 16:17, 7 Mei 2013 (UTC)[balas]
Saya akan cuba ubah kemudian mengikut rujukan yang diberi... dan sekali lagi berikan saya masa untuk melakukan semua perubahan... SNN95 (bincang) 16:27, 7 Mei 2013 (UTC)[balas]

templat:Portal/Gambar/Fairy Tail ada ralat


ini adalah hasil saya tulis sebegini {{Portal|Fairy Tail}}
Saya mahu menukar gambar serpihan puzzle tu kepada logo ni tetapi tak menjadi...
Saya pun sudah "upload"kannya ke Templat:Portal/Gambar/Fairy Tail seperti yang disuruh tetapi tidak menjadi juga....
apa yang perlu say buat? SNN95 (bincang) 09:51, 8 Mei 2013 (UTC)[balas]

Secara peribadi saya tiada masalah kerana is berada di laman berbeza (bukan laman utama) dan saya tidak perlu klik kesana jika saya tidak ingin melihatnya. Selain itu ia memudahkan pentadbiran kerana template, penyelia, tools tidak perlu diulang di sana. Tetapi anda boleh letakkan untuk undian jika mahu. Wikipedia adalah laman kita semua selagi meletakkan fakta sedia ada, bukan ciptaan sendiri. Yosri (bincang) 00:43, 9 Mei 2013 (UTC)[balas]
Sebagaimana yang saya katakan, buat masa ini hanya ada seorang penyumbang. Saya merasakan lebih sesuai dia menyumbang kandungan tanpa dibebankan dgn pengurusan. Apabila lebih ramai mungkin boleh dipindahkan. Tetapi anda boleh usulkan untuk undian. Yosri (bincang) 15:50, 10 Mei 2013 (UTC)[balas]

Jemputan

Anda dijemput untuk mengundi saudara SpartacksCompatriot sebagai penyelia di Wikipedia bahasa Minang di sini memandangkan Wikipedia bahasa Minang kini tiada seorang pun penyelia.--파한 Aplikasi 11:24, 10 Mei 2013 (UTC)[balas]

Balas: Amaran!

Terima kasih atas maklum balas dan keprihatinan yang anda berikan... Saya akan menyimpan templat yang perlu... SNN95Bincang 15:25, 12 Mei 2013 (UTC)[balas]

Sebenarnya saya sudah mencipta sebuah wiki disitu dan ianya masih dalam perkembangan... SNN95Bincang 15:30, 12 Mei 2013 (UTC)[balas]
Oh... itu adalah wiki ciptaan saya... memang saya mahu menyumbang tetapi saya masih dalam peringkat belajar dan menaikkan taraf utk elak vandalisma... Saya akan menyumbang kemudian... Terima kasih sekali lagi kerana prihatin... SNN95Bincang 15:35, 12 Mei 2013 (UTC)[balas]
Baiklah... SNN95Bincang 15:52, 12 Mei 2013 (UTC)[balas]

Balas: Wiki Fairy Tail

Terima kasih dan masih lagi dalam pembikinan dari segi templat dan sistem... Susah juga menjadi Pentadbir.... Baru saya faham perasaan penyelia di sini spt Aplikasi dan awak. Saya juga mahu kamu iktiraf artikel utk WBM bagi artikel Persatuan dalam Fairy Tail dalam kotak pasir saya... Masih lagi perlu dikembangkan tetapi saya mahu meminta pendapat kamu jika ini layak utk WBM... SNN95Bincang 15:36, 15 Mei 2013 (UTC)[balas]

Jadi saya perlu buang warna dan gantikan dengan ayat? SNN95Bincang 15:44, 15 Mei 2013 (UTC)[balas]
Okay... tetapi boleh saya kekalkan artikel persendirian bagik watak utama yang saya sudah cipta? Saya mengikut pandangan dari awak jika mahu buat artikel persendirian mestilah mengikut artikel seperti di laman Wikipedia Perancis...(Bukti perbincangan) Bukannya apa... saya takut awak beralih pandangan kerana selama ini saya sentiasa merosakkan WBM dan memeningkan kepala sesetengah penyelia seperti awak. SNN95Bincang 16:06, 15 Mei 2013 (UTC)[balas]

Balas: Selamat menjalankan ibadah!

Terima kasih... dan mungkin saya akan ambil masa yang lama untuk mengemaskini teguran yang anda berikan kepada saya dahulu... tapi saya akan mengusahakannya dalam tempoh dua tahun itu. SNN95Bincang 05:35, 22 Mei 2013 (UTC)[balas]

Lega saya dengar kamu berkata begitu... Saya akan meningkatkan lagi kualiti penulisan berdasarkan rujukan, polisi dan laman bantuan yang diberi... SNN95Bincang 06:10, 22 Mei 2013 (UTC)[balas]


Balas: Terjemahan mesin

Hi.Kenapa anda memadam sejarah AEON?dan anda menuduh saya melakukan Vandalisme..pada hal saya menulis sejarah AEON mengikut fakta.dan untuk pengetahuan anda saya juga pekerja AEON...di manakah kesalahan saya melakukan vandalisme di wikipedia AEON?Nasir36 (bincang) 06:54, 25 Mei 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, April 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, April 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please help non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, Identi.ca and project village pumps. If you have questions about the translation notifications system, you can ask them at [7]. You can manage your subscription at [8].

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 23:47, 25 Mei 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Foundation elections 2013/Voter e-mail

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Foundation elections 2013/Voter e-mail sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-06-03.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 03:07, 28 Mei 2013 (UTC)

Re:Akaun FB

Terima kasih, saya sudah menerima, mari berkhidmat untuk kelestarian Wikipedia Bahasa MelayuSmim90 (bincang) 03:19, 28 Mei 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: User:SamoaBot/Wikidata Summary/translate

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, User:SamoaBot/Wikidata Summary/translate sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti rendah.


It is a new and improved version of User:Addbot/Wikidata Summary, featuring full support for "plural" directives and a new "$user" variable. We are working on enabling these summaries for all "new-generation" interwiki bots.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 07:56, 28 Mei 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Foundation elections 2013/Translation/SecurePoll

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Foundation elections 2013/Translation/SecurePoll sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-06-06.

We could greatly use your help doing some quick translations for the SecurePoll (voting) interface that will be used for this years Board and FDC elections. The translation consists of a short, 2 sentence, intro for the vote and 3 short 'titles' saying which vote or question they will be on. The page also lists the candidates for each election which do not need to be translated but can be transliterated if that makes sense for your language/script. Thank you! If you have any questions please feel free to ask on the Elections talk page.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 00:27, 3 Jun 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Foundation elections 2013/Translation/SecurePoll

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Foundation elections 2013/Translation/SecurePoll sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-06-06.

Please accept my apologies for the second notification. Because of the importance of the election and 2 new sentences that need to be translated we decided it was worth it to message everyone again. Please double check to make sure everything in your language is translated!

If you can please also translate the Central Notice banners that will alert people that the election has started (and when results are ready). So that we do not have to send out another notice you can find those translations:

Here (for the voting banner)

Here (for the results banner)

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 02:05, 6 Jun 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Announcement Universal Language Selector

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Announcement Universal Language Selector sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-06-11.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 21:37, 7 Jun 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, May 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, May 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, Identi.ca and project village pumps. If you have questions about the translation notifications system, you can ask them at [9]. You can manage your subscription at [10].

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 18:35, 13 Jun 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: PRISM

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, PRISM sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-06-18.

Hi translators,

the Wikimedia Foundation legal team has just published this page, asking the Wikimedia community to comment on whether they should take any action with regards to the recently uncovered PRISM surveillance scandal.

I'll greatly appreciate your involvement & contributions to have this page translated into as many languages as possible as well as popularised as widely as possible — please let your communities know about this so we can make the most use of this consultation period.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 15:20, 15 Jun 2013 (UTC)

Syiah

Saya undurkan kerana suntingan anda membuang kenyataan yang menyatakan ...salah satu mazhab terbesar dalam Islam selepas..... itu telah menghilangkan maklumat mazhab kedua terbesar. Yosri (bincang) 09:46, 19 Jun 2013 (UTC)[balas]

Pandangan saya, perkataan mazhab itu sendiri telah menunjukkan ia berbeza. Selain itu saya lihat suntingan anda tidak menambah maklumat tambahan, ie. rujukan tambahan. Sebab itu saya undurkan. Jadi saya tidak rasa saya terburu-buru dalam hal ini. Yosri (bincang) 09:58, 19 Jun 2013 (UTC)[balas]
Sama-sama. Yosri (bincang) 10:15, 19 Jun 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Admin activity review/2013/Notice to communities

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Admin activity review/2013/Notice to communities sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:


Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-07-20.

This text will be used to inform communities which will be affected by the new global Admin activity review process which is carried out by stewards. You can also translate the page about the review itself. In order to ensure the global community understands what is happening, your translations will be very helpful.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 01:54, 16 Julai 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Admin activity review/2013/Notice to communities

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Admin activity review/2013/Notice to communities sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:


Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-07-20.

This text will be used to inform communities which will be affected by the new global Admin activity review process which is carried out by stewards. You can also translate the page about the review itself. In order to ensure the global community understands what is happening, your translations will be very helpful.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 01:55, 16 Julai 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, June 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, June 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 16:44, 19 Julai 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Admin activity review/2013/Notice to inactive right holders

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Admin activity review/2013/Notice to inactive right holders sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:


Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2013-08-10.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 03:43, 4 Ogos 2013 (UTC)

Re: Surname Vs Nickname

Baiklah. Arctic Kangaroo () 02:11, 9 Ogos 2013 (UTC)[balas]

Talkback

Hai, Ma Hzi Wong. Anda mempunyai mesej baru pada laman perbincangan pengguna Arctic Kangaroo.
Anda boleh membuang notis ini pada bila-bila masa dengan membuang templat {{Talkback}}.

--Arctic Kangaroo () 02:43, 9 Ogos 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, July 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, July 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 00:30, 31 Ogos 2013 (UTC)


RE:H&M

Bukan ke rencana tersebut perlu diperbaiki semula?kenapa perlu di hapuskan? Anda sepatutnya beri peluang pada saya untuk memperbaiki rencana tersebut.Nasir36 (bincang) 9:33, 5 Oktober 2013 (UTC)

kalau anda nak tahu,Sekarang saya tinggal di Australia dan sudah 5 bulan saya di australia.Jadi Bahasa Melayu saya makin lama makin pudar.Kalau macam itu bolehkah saya remove notis itu di H&M.Kalau tidak di remove notis tersebut nanti penyelia lain terus padam..Nasir36 (bincang) 9:51, 5 Oktober 2013 (UTC)

Peluang

Saya di sini ingin memohon peluang dari Wong untuk membenarkan saya menyunting di Wikipedia. Saya tidak melakukan vandalisme tetapi adalah kesalahan menyunting yang menyebabkan kekeliruan, suntingan yang dianggap vandalisme dan lain-lain. Tujuan saya menyunting di Wikipedia adalah untuk memperbanyakkan artikel-artikel yang kemas, kandungan yang cantik dan menepati skala, terma, syarat dan polisi Wikipedia. Saya pelajar sekolah menengah di Tingkatan Dua hanya menyunting untuk kebenaran dan ketepatan Wikipedia. Maaf kerana tersalah sunting atau menyunting dengan tujuan dianggap melakukan vandalisme. Saya tersalah kerana kurang ilmu terhadap Bahasa Melayu. Sekali lagi saya ingin menegaskan bahawa saya menyunting untuk memperkasakan WBM. – komentar Wikipedia:Tandatangan oleh Raptor 12 (bs).

Rujukan

https://en.wikipedia.org/wiki/Ecumenism CTMakerbot (bincang) 16:26, 6 Oktober 2013 (UTC)[balas]

Jemputan

Anda dijemput untuk mengundi saudara @Adikhebat: sebagai usul perlucutan daripada penyelia WBM kerana sudah lebih 10 bulan tidak aktif. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 10:00, 18 November 2013 (UTC)[balas]

Jemputan 2

Anda dijemput untuk mengundi saudara @SNN95: sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 12:09, 30 November 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Grants:Index/Eligibility requirements

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Grants:Index/Eligibility requirements sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:



Dear translators,

I have updated the Eligibility Requirements page for the Project and Event Grants program, and re-organized the information to be more readable, as well as easier to translate.

Your help in bringing this information to different language communities has tremendous value: many people are timid about grants, and having to digest all this relatively-formal information in English makes it even more scary.

Your translations can help more Wikimedians apply for funding, and thereby enable more awesome work to take place around the world. Thank you for your valuable efforts!

Asaf Bartov, Grantmaking team, WMF

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 21:59, 2 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Grants:Index/Eligibility requirements

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Grants:Index/Eligibility requirements sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:



Dear translators,

I have updated the Eligibility Requirements page for the Project and Event Grants program, and re-organized the information to be more readable, as well as easier to translate.

Your help in bringing this information to different language communities has tremendous value: many people are timid about grants, and having to digest all this relatively-formal information in English makes it even more scary.

Your translations can help more Wikimedians apply for funding, and thereby enable more awesome work to take place around the world. Thank you for your valuable efforts!

Asaf Bartov, Grantmaking team, WMF

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:01, 2 Disember 2013 (UTC)

Shoutul Harokah

Boleh, sih, jika ada masa, kebetulan minggu depan Insya Allah ada peperiksaan di sekolah saya, jadi mungkin saya tak boleh lama-lama di Wikipedia... Hanamanteo Laman perbincangan saya 04:28, 3 Disember 2013 (UTC)[balas]

Maaf, 'ya, Ma Hzi Wong, saya benar-benar tak dapat menemukan akhbar yang menceritakan Shoutul Harokah. Hanamanteo Laman perbincangan saya 00:12, 5 Disember 2013 (UTC)[balas]
Sepertinya macam itu. Ianya jarang diwartakan di akhbar-akhbar di Indonesia. Jadi Shoutul Harokah sebenarnya kurang terkenal di Indonesia. Hanamanteo Laman perbincangan saya 02:25, 5 Disember 2013 (UTC)[balas]
Ia dikenali di Malaysia dan dalam Internet. Di Indonesia saya pernah baca akrtis perlu bayar untuk publisiti. Tak sure berapa benar andaian tersebut. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?dt=0813&pg=hi_03.htm&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&y=2009 Yosri (bincang) 06:37, 5 Disember 2013 (UTC)[balas]
Juga lihat http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0714&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_03.htm Yosri (bincang) 06:46, 5 Disember 2013 (UTC)[balas]

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, November 2013

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, November 2013 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from last month. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists. If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 02:36, 12 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Fundraising/Translation/Thank you email 20131202

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Fundraising/Translation/Thank you email 20131202 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi. Tarikh tutup penterjemahan laman ini ialah 2014-01-02.

Thank you for your help translating this 'Thank you letter' from the Wikimedia Foundation's Executive Director Sue Gardner into your language.

If you have any questions, please post them on my talk page https://meta.wikimedia.org/wiki/User_talk:Jrobell

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:33, 12 Disember 2013 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Privacy policy

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Privacy policy sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi.


The discussion phase about the draft for the Wikimedia Foundation's new privacy policy is ending on January 15. Your help is welcome in translating the current version of the draft, which is expected to be

close to the final version. This will also enable more community members to contribute comments before the discussion phase ends.

The main text of the privacy policy is contained in the following pages, please click "Translate" on each of them:

Privacy policy / Summary / What the policy doesn't cover / Definitions

Please also consider translating the FAQ and other supplementary material, which can be found (along with the main text) here:

[11]

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 08:41, 8 Januari 2014 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Data retention guidelines

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Data retention guidelines sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti tinggi.


The discussion phase about the draft for the Wikimedia Foundation's new data retention guidelines is ending on February 14. Your help is welcome in translating the current version of the draft, which is expected to be close to the final version. This will also enable more community members to contribute comments before the discussion phase ends.

Please click "Translate" on both of these pages:

Introduction explaining the discussion phase / Main text of the guidelines

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 05:17, 10 Februari 2014 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Meta:About

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Meta:About sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


-----------------

Dear Collegues! This main description of Meta-wiki. Please check translation into your language and make it up to date.


Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 22:42, 17 Februari 2014 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Blog/Drafts/Board Service

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Blog/Drafts/Board Service sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


This is the second in a series of blogs posts by the Wikimedia Foundation Board of Trustees, explaining the work of the Board Governance Committee. It is planned to be published at https://blog.wikimedia.org/ on Friday, February 28.

Translations are also still welcome for the first post in the series, titled "Introduction to the Wikimedia Foundation Board of Trustees", where Vice Chair Phoebe Ayers explains the Board, its mandate, and its work within the community. It will hopefully remain a useful reference for a long time to come. It can be translated at [12].

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 19:39, 26 Februari 2014 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Wikimedia Highlights, January 2014

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Wikimedia Highlights, January 2014 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


Please consider helping non-English-language Wikimedia communities to stay updated about the most important Wikimedia Foundation activities, MediaWiki development work and other international Wikimedia news from January. Completed translations will be announced on Facebook, Twitter, project village pumps and (for some languages) mailing lists.

Translations are also still welcome for the recently published December Highlights, at [13].

If you have questions about the translation notifications system, ask them here. You can manage your subscription here.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 09:19, 1 Mac 2014 (UTC)

Pemberitahuan penterjemahan: Grants:APG/Proposals/2012-2013 round2/Staff summary/Progress report form/Q2

Izhamwong,

Anda sedang menerima pemberitahuan ini kerana anda mendaftar diri sebagai penterjemah ke bahasa Bahasa Melayu di Meta.

Satu halaman baru, Grants:APG/Proposals/2012-2013 round2/Staff summary/Progress report form/Q2 sedia untuk diterjemahkan. Sila terjemahkannya:

Laman ini diberi prioriti sederhana.


This report is written by FDC Staff and is intended for the FDC, FDC grantees, and the larger movement. It includes a summary table of financial information from this past quarter, and summaries of each entity’s progress report in this past quarter.

Pertolongan anda amat dihargai. Para penterjemah seperti anda membantu Meta berfungsi sebagai komuniti berbilang bahasa yang sejati.

Terima kasih!

Penyelaras penterjemahan Meta‎, 10:39, 12 Mac 2014 (UTC)

Teguran

Salam sejahtera. Saya sebenarnya telah melihat saudara untuk sekian lama. Saya lihat kalau saudara membuat rencana baharu, saudara pasti akan membuat satu tajuk bahagian dengan ruangan kosong seperti dibawah. Seboleh-bolehnya, jika ingin hendak membuat rencana baharu, jangan letakkan tajuk bahagian (jika kandungan atau maklumatnya tiada) dan kalau itu rencana tunas, sila letakkan {{Tunas}} (lihat Wikipedia:Rencana tunas). Tidak lupa juga, sila letakkan kategori walaupun kategori itu belum wujud. Ini supaya rencana tersebut kelihatan kemas. Lihat contoh rencana Thomas à Kempis. Sekian, terima kasih. 60.49.109.248 14:53, 23 Mac 2014 (UTC)[balas]

== Rujukan ==

Terima kasih atas teguran itu dan membantu saya mengembangkan artikel merentas desa. Saya amat menghargainya. Jika ada masa saya akan kembangkan, jika tidak saya akan simpan dahulu artikel itu untuk pengembangan kemudiannya. Saya letakkan rujukan agar nanti jika saya terjumpa rujukan akan saya letak kemudian. Sama-sama kita bantu membantu membangunkan Wikipedia Bahasa Melayu. Terima kasih. -- 莫哈末 (Wong) 15:10, 23 Mac 2014 (UTC)[balas]