Wikipedia:Kedai Kopi (lain-lain)

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari
Laman ini merupakan salah satu daripada bahagian-bahagian Kedai Kopi untuk perbincangan mengenai topik-topik yang tidak bertepatan dengan bahagian-bahagian Kedai Kopi yang lain. Sila pos di laman dasar, cadangan, atau teknikal, atau di meja bantuan mengikut kesesuaian perkara yang anda ingin bincangkan. Untuk soalan pengetahuan umum, rujuklah di meja rujukan.
Sila letakkan tandatangan beserta tarikh bagi kiriman anda (dengan menaip ~~~~ atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada bar peralatan menyunting).kenapa?

Isi kandungan


Tahun baru[sunting sumber]

WBM tidak membuat sambutan tahun baharu 2015 ke?? - Muhd Aiman65 (bincang) 7:07, 31 Disember (UTC)

@Muhd Aiman65: Kekurangan penyelia menyebabkan kami tak dapat nak lakukan. Lagi2 pula ramai penyelia tak aktif mungkin disebabkan banjir. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 10:47, 31 Disember 2014 (UTC)

Jemput undi @Muhd Aiman65 dan @SyahirSQRT2 di sini. Azim Melaka (bincang) 13:31, 1 Januari 2015 (UTC)

Terima kasih invite, @Ajeem95. Woo, kita mula tahun dengan undian. Hope this year will turn out good. Syahir√2 (bs) 14:29, 1 Januari 2015 (UTC)

Terima kasih @Ajeem95 kerana beritahu, dah lama WBM ni tak ada pelantikan penyelia. - Muhd Aiman65 (bincang 7:16, 2 Januari 2015 (UTC)

Setuju @Muhd Aiman65, kali terakhir perlantikan penyelia pun tahun 2013 iaitu @SNN95. Walaupun saya masih belum menyertai Wikipedia pada zaman tersebut, tetapi saya ingin merasai sebenarnya. Paling meriah sekitar akhir 2012 hingga pertengahan 2013. Itu pun saya melihat sejarah kegemilangan WBM di Wikipedia:Pengumuman/Arkib 2013. Alangkah bagusnya jika dulu saya melalui zaman tersebut. Sayangnya sekarang penyelia seperti Aplikasi, Ranking Update dan JerichoNation dah bersara. Harap tahun 2015 ini lebih cemerlang daripada 2013. Cuma saya kekurangan idea nak cipta rencana.Azim Melaka (bincang) 01:28, 2 Januari 2015 (UTC)
rencana baru akan menyusahkan proses pemantauan oleh penyelia supaya berada pada kualiti terbaik --Ab8 (bincang) 00:19, 12 Januari 2015 (UTC)
Kami di WBM tidak kisah pasal kualiti atau kuantiti kerana setiap individu berhak untuk mencipta rencana yg dirasakan sesuai. Jangan menghalang usaha orang lain untuk mencipta rencana baru! Kenapa dengan anda ni @Ab8! Sejujurnya, saya sudah meluat dan menyampah melihat sikap anda ini! Sekiranya anda terlalu mementingkan kualiti dan ingin mempertikaikan hasil usaha orang lain! Silakan keluar daripada Wikipedia bahasa Melayu dan pilih Wikipedia bahasa lain yang anda inginkan! Jangan memperlekeh hasil usaha orang lain. Untuk pengetahuan anda! Hasil kemajuan Wikipedia bahasa Melayu meningkat maju dari 30,000+ rencana pada tahun 2008 sehingga 200,000 rencana pada tahun 2013 adalah hasil usaha pengguna lain terutama sekali bekas penyelia WBM @Aplikasi dan penyelia @Yosri. Jadi anda sebagai pengguna baru lebih baik diam. Dan jika anda tidak mahu menyumbang sekalipun, jangan mempertikaikan hasil usaha orang lain yang telah bertungkus-lumus memajukan Wikipedia bahasa Melayu! Orang macam anda inilah yang akan menghalang kemajuan Wikipedia bahasa Melayu. Wikipedia ini juga dimajukan bersama-sama antara pengguna biasa dan penyelia. Saya ingatkan anda sekali lagi @Ab8, jangan mempertikaikan hasil usaha orang lain. Sikap anda boleh diumpamakan seperti pengguna sebelum ini. Lihat [disini]. Anda juga boleh membaca melalui perbincangan di [disini], para penyelia sendiri tidak kisah mengenai sesuatu rencana yang dicipta, mengapa anda yang bukan penyelia seperti saya ingin mempertikaikan hasil usaha orang lain? Minta maaf sekiranya saya berterus-terang, anda ini hanya menganggu komuniti di Wikipedia. Saya ambil semua apa yg saudara penyelia @Algazel pernah menyatakan dahulu dan saya tujukan kepada anda.Anda ada cadangan? Kalau tak ada, baik diam dan hormati usaha orang lain. Rencana2 sedemikian ada membantu dalam penulisan rencana2 lain, misalnya Masjid Azizi. Maaf cakap ya wahai Ab8, tapi selalunya anda kena fikir sebelum menurunkan soalan atau komen di laman awam wiki ini. Jangan sesuka hati anda terus persoalkan usaha orang lain macam apa dibuat @Yosri dan @Aplikasi: dengan botnya. Anda umur berapa? Terus terang sebenarnya saya terlalu muak dengan ulasan2 anda. Dan ya, saya sudah fikirkan komen saya ini. Dan juga, anda selalu menentang dan juga merosakkan undian pengguna yang paling layak diangkat sebagai penyelia dan saya malas dan melayan ulasan bodoh anda kononnya rencana baru akan menyusahkan proses pemantauan oleh penyelia supaya berada pada kualiti terbaik. Anda penyelia ke? Penyelia sendiri tidak menghalang hasil usaha orang lain malah turut menyumbang sekali dalam kerja2 penciptaan rencana baru. Tolonglah jangan bersikap seperti anda seorang penyelia. Azim Melaka (bincang) 06:26, 12 Januari 2015 (UTC)

Laman yang menggunakan argumen pendua dalam panggilan templat[sunting sumber]

Boleh tak sesiapa tolong terangkan apa maksud ini "Laman yang menggunakan argumen pendua dalam panggilan templat". Sebab bila buat laman, tiba-tiba keluar benda itu. - Muhd Aiman65 (bincang) 23:16, 6 Januari 2015

Saya juga setuju dengan pendapat awak. Mohon penjelasan. -- محمد حكيمي Mari berbincang! 01:30, 7 Januari 2015 (UTC)

Ia bermaksud templat tu menggunakan parameter-parameter yang berulang. Cuba lihat templat {{Manchester United F.C. squad}} yang anda gunakan untuk lebih memahami. Saya dah betulkan. Mazlisaffawi (bincang) 01:46, 7 Januari 2015 (UTC) Terima kasih @Mazlisaffawi. Azim Melaka (bincang) 01:48, 7 Januari 2015 (UTC)

Boleh bantu dengan templat {{Vocaloid}} ini tak? Saya tak tahu apa lagi yang tak kena. -- محمد حكيمي Mari berbincang! 13:50, 8 Januari 2015 (UTC)

Apa yang saya nampak, ada masalah pada templat {{Navbox subgroup}}. Dah dikemaskini. Mazlisaffawi (bincang) 01:50, 12 Januari 2015 (UTC)
Terima kasih -- محمد حكيمي (bincang!) 01:10, 19 Januari 2015 (UTC)

Permohonan sekatan[sunting sumber]

Diminta mana2 penyelia tolong sekat pengguna [[1]] kerana sering melakukan vandalisme di rencana2 tertentu. Azim Melaka (bincang) 12:54, 8 Januari 2015 (UTC)

Vandalisme[sunting sumber]

Diminta mana2 penyelia semak perubahan pada laman K-pop, sebab saya rasa terdapat vandalisme di laman tersebut. (mungkin juga salah sangka saya) -- محمد حكيمي Mari berbincang! 03:36, 9 Januari 2015 (UTC)

Yes check.svgY Telah diundurkan. --توفيق بينچڠ 03:42, 9 Januari 2015 (UTC)

Penggunaan istilah 区 (Ku)[sunting sumber]

Salam sejahtera. Saya ingin bertanya mengenai penterjemahan bagi kawasan pentadbiran dalam bahasa Melayu. Saya terlihat perkataan 区 / 區 "Ku, Qu, Gu" (dalam bahasa Jepun, Cina / Korea, Cina) dalam Wikipedia bahasa Inggeris gunakan dua istilah iaitu ward (Jepun) dan district (Korea) (Untuk negara China juga digunakan istilah district). Saya tertanya-tanya, kenapa ada istilah wad (区) dalam bahasa Melayu? Saya lihat istilah tersebut tiada dalam PRPM tetapi hanya istilah "mukim/daerah". Jadi istilah apakah yang betul? Harap sesiapa dapat membantu saya.

Nota:

  • Dalam Wikipedia bahasa Inggeris, lagi satu perkataan yang saya terjumpa adalah 郡 "gun" (dalam bahasa Korea, Cina dan Jepun). Ia juga diterjemahkan dalam dua istilah yang berbeza iaitu district (Jepun) dan county (Korea).
  • Kedua-dua istilah 区/區 dan 郡 mempunyai konteks dan maksud yang sama dalam ketiga-tiga bahasa tersebut.

26 Ramadan (Bincang) 02:46, 15 Januari 2015 (UTC)

Bagi sayalah, terjemahan yang paling sesuai bagi ialah daerah dan ialah wilayah. --توفيق بينچڠ 07:03, 15 Januari 2015 (UTC)
Untuk 区, guna mukim (kawasan yg di bawah perintah seorang penghulu) kerana sesuai dengan maksud ward. --Kurnia [ bual ] 04:06, 16 Januari 2015 (UTC)
@Malaysiaboy Saya rasa 郡 untuk wilayah tidak sesuai. Perkataan 道 "do" (Korea) atau 県 "ken, xian" (Jepun, Cina) bagi saya lebih sesuai. @Kurniasan, saya sependapat dengan anda.

Soalan.[sunting sumber]

Dalam WBM, ada banyak rencana tentang sekolah-sekolah, dan saya takkan protes; rencana sekolah dijamin terkecuali daripada WP:N setakat mana yang saya faham. Tapi, ada terlalu banyak rencana sekolah yang kekurangan rujukan. Sesetengah sekolah mempunyai laman sesawang rasmi, tetapi kebanyakan sekolah ada mempunyai blog sendiri di mana pihak pengurusan menulis berkenaan berita-berita, serta memberikan beberapa maklumat berkenaan sekolah tersebut.

Soalan saya ialah bolehkah blog-blog ini dikira sebagai sumber rujukan yang sahih, atau adakah ia dikira sebagai sumber terbitan sendiri? Selain itu, bolehkah ia dikira sebagai "laman sesawang rasmi" sekolah tersebut? Jika tidak, apa yang dikira sebagai laman sesawang rasmi sesebuah sekolah?

Kalau-kalau soalan ini pernah dijawab sebelum ini, saya minta maaf sangat-sangat sebab buat benda jadi redundant. Apa-apa, siapa-siapa yang nak respon, saya ucap terima kasih sangat. Syahir√2 (bs) 18:32, 18 Januari 2015 (UTC)

@SyahirSQRT2 Sekolah tidak mempunyai bajet untuk menyediakan pelayan (server) yang hanya dikhaskan untuk web dan penyimpanan data sekolah. Blospot menjadi pilihan sekolah bagi merekodkan apa yang berlaku dan maklumat tentang sekolah itu. Jika di Wikipedia, rujukan sebegitu amatlah dilarang kerana menggunakan laman sosial. Tetapi bagi saya, laman rujukan seperti blog mungkin boleh dijadikan sumber rujukan kerana sekolah menganggapnya sebagai laman rasmi sama seperti peraturan yang membenarkan rujukan untuk organisasi menggunakan laman web rasmi. Itu pandangan saya, tak tahu pula pandangan penyelia lain. Jangan ambil serius sangat sebab pandangan saya tak termaktub dalam polisi Wikipedia. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 06:28, 19 Januari 2015 (UTC)

@SyahirSQRT2 & @SNN95 Mengikut en:WP:UGC, kebanyakan sumber terbitan sendiri (self-published, termasuk blog) tidak dikira sebagai sumber yang boleh dipercayai dan oleh itu tidak boleh diterima sebagai rujukan di Wikipedia. Walaupun adalah difahami bahawa banyak sekolah kecil tidak mempunyai pelayan sendiri supaya mempunyai tapak web rasmi, kami sebenarnya juga tidak dapat ketahui siapa di belakang blog tersebut – sesiapa pun boleh berpura-pura menjadi sebuah sekolah. Juga, rencana sekolah tidak terkecuali dari WP:N. Ia sahaja terkecuali dari WP:KPS#R7. Dari WP:N: "Sekiranya sumber bersesuaian tidak dijumpai, kami mempertimbang supaya kandungan rencana digabungkan dalam rencana yang memberikan konteks lebih umum" (di enwiki); dan dari nota kaki ke-5 WP:N: "...rencana tentang sekolah wajar digabungkan kepada daerah-daerah di mana letaknya sekolah-sekolah tersebut..." (di enwiki).

Sementara kami berada dalam topik sekolah, saya terlihat banyak rencana sekolah dengan lagu/visi/misi sekolah seperti di sini, di sini, di sini, di sini dan banyak lagi. Bahan-bahan tersebut adalah berhak cipta secara automatik di bawah Konvensyen Berne dan tidak boleh digunakan di Wikipedia tanpa ulasan berkritik mengikut en:WP:NFCCEG dan WP:BW#Kegunaan yang boleh diterima. Oleh itu, lagu-lagu sekolah dan bahan-bahan berhak cipta tanpa kegunaan yang boleh diterima mestilah dikeluarkan dari Wikipedia kerana mereka merupakan pelanggaran hak cipta.

Juga, terdapat banyak rencana-rencana sekolah yang pendek/tunas yang mengandungi sebuah alamat sahaja, tiada kandungan lain lagi. Sambil gagal WP:N, Wikipedia bukanlah sebuah direktori dan rencana-rencana tersebut, jika tidak dikembangkan, patut digabungkan kepada rencana daerah-daerah mereka (seperti di atas) ataupun mereka boleh dihapuskan. – Pizza1016 (bincang (ms) | talk (en) | sumb) 06:01, 29 Januari 2015 (UTC)

@Pizza1016 Betul juga! Jadi, halaman utama rencana sekolah hanya menjadi laman pelencongan yang melencong ke rencana daerah atau tempat yang berkaitan dengan sekolah/institusi. Bagi saya, laman senarai juga bagus untuk sekolah/institusi ni. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:37, 29 Januari 2015 (UTC)
@Pizza1016@SNN95Oleh itu, adakah laman-laman sekolah yang sedia ada dan bukan merupakan rencana tunas perlu dihapuskan? Mohon pandangan kalian. -- محمد حكيمي (bincang!) @ (sumbangan?) 02:51, 30 Januari 2015 (UTC)
@5662595lai Andai ikutkan peraturan memang sebegitu. Rencana sekolah yang sedia ada patut dihapuskan kerana tidak mempunyai sumber yang kukuh. Tetapi eloklah jika rencana itu dilencongkan ke dalam senarai sekolah dalam daerah atau ada rencana senarai sendiri. Jika sekolah itu ada pengiktirafan dunia atau Malaysia, karangkan satu bahagian dalam senarai atau daerah yang berkaitan dengan sekolah/institusi itu serba sedikit. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 02:59, 30 Januari 2015 (UTC)

Pertolongan[sunting sumber]

Ada tak penyelia yang boleh menggabungkan rencana Laporan Razak dan Penyata Razak 1956? Kedua-dua rencana ini boleh menimbulkan kekeliruan kepada pengguna lain mengenai laman mana yang patut mereka rujukkan. -- محمد حكيمي (bincang!) @ (sumbangan?) 02:57, 30 Januari 2015 (UTC)

@5662595lai Sudah! Anda juga boleh melakukannya. Takpe kalau salah kami boleh bantu membetulkannya. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 03:13, 30 Januari 2015 (UTC)

Salah satu artikel kena vandal[sunting sumber]

Perhatian. Saya nak melaporkan salah satu artikel kena vandal iaitu, Senarai persatuan di Malaysia. AsyrafFile (bincang) 08:08, 3 Februari 2015 (UTC)

Rencana ini akan dicalonkan untuk penghapusan. Terlalu banyak masukan kelab/persatuan yang wujud hanya melalui laman sosial. Jika betul wujud di dunia sertakan bukti. Dan @AsyrafFile terima kasih kerana menyatakan hal ini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 09:09, 3 Februari 2015 (UTC)

Artikel bagus[sunting sumber]

WBM tidak ada "artikel bagus" (bintang berwarna hitam jika lihat pada tetingkap bahasa) ke macam kebanyakan wikipedia-wikipedia yang lain? - Muhd Aiman65 (bincang) 6:34, 15 Disember 2015 (UTC)

@Muhd Aiman65 Kalau boleh nak sangat buat. Tapi nak buat semua tak larat la... dan sekali lagi saya ungkitkan pasal kekurangan penyelia. Jika ada ramai penyunting yang sanggup menjalankan operasi ni, kami ikutkan sahaja. Janji ikut peraturan. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 10:15, 17 Februari 2015 (UTC)

Sorotan Wikimedia, Disember 2014[sunting sumber]

Sorotan daripada blog Wikimedia untuk bulan Disember 2014, meliputi beberapa pilihan aktiviti Yayasan Wikimedia dan peristiwa-peristiwa penting daripada gerakan Wikimedia yang lain.
Wikimedia Foundation RGB logo with text.svg

Help is welcome for translating the January 2015 Wikimedia Highlights, too.

About · Subscribe · Distributed via MassMessage (wrong page? Correct it here), 21:15, 28 Februari 2015 (UTC)

[Global proposal] m.Wikipedia.org: (semua) Menyunting laman[sunting sumber]

MediaWiki mobile

Hi, this message is to let you know that, on domains like ms.m.wikipedia.org, unregistered users cannot edit. At the Wikimedia Forum, where global configuration changes are normally discussed, a few dozens users propose to restore normal editing permissions on all mobile sites. Please read and comment!

Thanks and sorry for writing in English, Nemo 22:32, 1 Mac 2015 (UTC)

New Wikipedia Library Accounts Available Now (March 2015)[sunting sumber]

Apologies for writing in English, please help translate this into your local language. Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

The Wikipedia Library is announcing signups today for, free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page. Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 21:14, 2 Mac 2015 (UTC)

Help us coordinate Wikipedia Library's distribution of accounts, communication of access opportunities and more! Please join our team at our new coordinator page.
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List.

Inspire Campaign: Improving diversity, improving content[sunting sumber]

This March, we’re organizing an Inspire Campaign to encourage and support new ideas for improving gender diversity on Wikimedia projects. Less than 20% of Wikimedia contributors are women, and many important topics are still missing in our content. We invite all Wikimedians to participate. If you have an idea that could help address this problem, please get involved today! The campaign runs until March 31.

All proposals are welcome - research projects, technical solutions, community organizing and outreach initiatives, or something completely new! Funding is available from the Wikimedia Foundation for projects that need financial support. Constructive, positive feedback on ideas is appreciated, and collaboration is encouraged - your skills and experience may help bring someone else’s project to life. Join us at the Inspire Campaign and help this project better represent the world’s knowledge!

(Sorry for the English - please translate this message!) MediaWiki message delivery (bincang) 20:01, 4 Mac 2015 (UTC)

SUL finalization update[sunting sumber]

Hi all,apologies for writing in English, please read this page for important information and an update involving SUL finalization, scheduled to take place in one month. Thanks. Keegan (WMF) (talk) 19:46, 13 Mac 2015 (UTC)

Stewards confirmation rules[sunting sumber]

Hello, I made a proposal on Meta to change the rules for the steward confirmations. Currently consensus to remove is required for a steward to lose his status, however I think it's fairer to the community if every steward needed the consensus to keep. As this is an issue that affects all WMF wikis, I'm sending this notification to let people know & be able to participate. Best regards, --MF-W 16:12, 10 April 2015 (UTC)

Kenapa kebanyakan pengguna wikipedia melayu ini terlalu bebal sangat?[sunting sumber]

Saya mahukan explanation, kenapa kebanyakan pengguna wikipedia melayu ini terlalu bebal sangat nak buat suntingan hebat...sampaikan penyelia pun bebal dan sering ambil jalan mudah serta bercuti, apa jeniskah orang seperti ini? Nak buat rencana panjang pun malas dengan liat....cuma ambil jalan mudah buat rencana baru... tambah pula dengan pengguna alamat IP buat rencana bebal dan karu-marut...tambahan lagi dengan pengguna berdaftar wikipedia melayu yang terlalu malas nak guna otak dan akal.... nak buat rencana tapi tak letak kategori...buat templat pun susah dan malas... cubalah jadi expert dalam buat suntingan... kan ada kotak pasir...nanti saya katakan pengguna wiki melayu malas dan bebal, nanti marah, inilah hakikatnya...sedarlah... think about it... maafkan saya banyak-banyak atas my complaint... Sir Daniel O' Rashid (bincang) 12:49, 14 April 2015 (UTC)

Sebelum anda mencemuh sesiapa, sila sedari bahawa laman ini adalah sukarela, oleh itu tiada istilah cuti kerana mereka bukan bekerja. Jika anda ingin jadi sukarelawan, anda dialu-alukan menyertai kami, tetapi tidak perlu mempersoalkan sumbangan orang lain. Semua penyelia perlu melepasi tapisan dan telah menyumbang sekurang-kurangnya melebihi tempoh tiga bulan, dan dilantik melalui undian. Anda boleh memeriksa sumbangan anda di sini. Yosri (bincang) 13:58, 14 April 2015 (UTC)
Maafkan saya banyak-banyak, saya cuma hendak pengguna wiki melayu pandai buat rencana berkualiti, kalau rencana wiki melayu banyak yang panjang dan berkualiti, pembaca internet yang masuk ke wiki melayu boleh mencari informasi berguna dan banyak ilmu boleh diperolehi dari rencana yang panjang dan berkualiti, sehinggakan informasi dari wiki melayu boleh dikongsi dalam blogspot, tidakkah perkara seperti itu perlu dititikberatkan? God willing, perkara ini suatu hari akan jadi reality. Satu lagi, saya sudahpun lihat sumbangan saya, terima kasih, Yosri. Sir Daniel O' Rashid (bincang) 14:10, 14 April 2015 (UTC)
Adalah lebih baik jika amarah anda ini disalurkan kepada semangat untuk lebih banyak menyumbang. ;) --Kurnia [ bual ] 14:48, 15 April 2015 (UTC)

Nominations are being accepted for 2015 Wikimedia Foundation elections[sunting sumber]

This is a message from the 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee. Translations are available.

Wmf logo vert pms.svg

Greetings,

I am pleased to announce that nominations are now being accepted for the 2015 Wikimedia Foundation Elections. This year the Board and the FDC Staff are looking for a diverse set of candidates from regions and projects that are traditionally under-represented on the board and in the movement as well as candidates with experience in technology, product or finance. To this end they have published letters describing what they think is needed and, recognizing that those who know the community the best are the community themselves, the election committee is accepting nominations for community members you think should run and will reach out to those nominated to provide them with information about the job and the election process.

This year, elections are being held for the following roles:

Board of Trustees
The Board of Trustees is the decision-making body that is ultimately responsible for the long term sustainability of the Foundation, so we value wide input into its selection. There are three positions being filled. More information about this role can be found at the board elections page.

Funds Dissemination Committee (FDC)
The Funds Dissemination Committee (FDC) makes recommendations about how to allocate Wikimedia movement funds to eligible entities. There are five positions being filled. More information about this role can be found at the FDC elections page.

Funds Dissemination Committee (FDC) Ombud
The FDC Ombud receives complaints and feedback about the FDC process, investigates complaints at the request of the Board of Trustees, and summarizes the investigations and feedback for the Board of Trustees on an annual basis. One position is being filled. More information about this role can be found at the FDC Ombudsperson elections page.

The candidacy submission phase lasts from 00:00 UTC April 20 to 23:59 UTC May 5 for the Board and from 00:00 UTCApril 20 to 23:59 UTC April 30 for the FDC and FDC Ombudsperson. This year, we are accepting both self-nominations and nominations of others. More information on this election and the nomination process can be found on the 2015 Wikimedia elections page on Meta-Wiki.

Please feel free to post a note about the election on your project's village pump. Any questions related to the election can be posted on the talk page on Meta, or sent to the election committee's mailing list, board-elections -at- wikimedia.org

On behalf of the Elections Committee,
-Gregory Varnum (User:Varnent)
Coordinator, 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee

Posted by the MediaWiki message delivery on behalf of the 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee, 05:03, 21 April 2015 (UTC) • TranslateGet help

Wikimedia Foundation Funds Dissemination Committee elections 2015[sunting sumber]

Wikimedia Foundation RGB logo with text.svg

This is a message from the 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee. Translations are available.

Voting has begun for eligible voters in the 2015 elections for the Funds Dissemination Committee (FDC) and FDC Ombudsperson. Questions and discussion with the candidates for the Funds Dissemination Committee (FDC) and FDC Ombudsperson will continue during the voting. Nominations for the Board of Trustees will be accepted until 23:59 UTC May 5.

The Funds Dissemination Committee (FDC) makes recommendations about how to allocate Wikimedia movement funds to eligible entities. There are five positions on the committee being filled.

The FDC Ombudsperson receives complaints and feedback about the FDC process, investigates complaints at the request of the Board of Trustees, and summarizes the investigations and feedback for the Board of Trustees on an annual basis. One position is being filled.

The voting phase lasts from 00:00 UTC May 3 to 23:59 UTC May 10. Click here to vote. Questions and discussion with the candidates will continue during that time. Click here to ask the FDC candidates a question. Click here to ask the FDC Ombudsperson candidates a question. More information on the candidates and the elections can be found on the 2015 FDC election page, the 2015 FDC Ombudsperson election page, and the 2015 Board election page on Meta-Wiki.

On behalf of the Elections Committee,
-Gregory Varnum (User:Varnent)
Volunteer Coordinator, 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee

Posted by the MediaWiki message delivery 03:45, 4 May 2015 (UTC) • TranslateGet help

New Wikipedia Library Accounts Available Now (May 2015)[sunting sumber]

Apologies for writing in English, please help translate this into your local language. Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

Today The Wikipedia Library announces signups for more free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

  • MIT Press Journals — scholarly journals in the humanities, sciences, and social sciences (200 accounts)
  • Loeb Classical Library — Harvard University Press versions of Classical Greek and Latin literature with commentary and annotation (25 accounts)
  • RIPM — music periodicals published between 1760 and 1966 (20 accounts)
  • Sage Stats — social science data for geographies within the United States (10 accounts)
  • HeinOnline — an extensive legal research database, including 2000 law-related journals as well as international legal history materials (25 accounts)

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including Project MUSE, JSTOR, DeGruyter, Newspapers.com and British Newspaper Archive. Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 22:12, 4 Mei 2015 (UTC)

We need your help! Help coordinate Wikipedia Library's account distribution and global development! Please join our team at Global our new coordinator signup.
This message was delivered via the Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List

Wikimedia Foundation Board of Trustees elections 2015[sunting sumber]

Wmf logo vert pms.svg

This is a message from the 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee. Translations are available.

Voting has begun for eligible voters in the 2015 elections for the Wikimedia Foundation Board of Trustees. Questions and discussion with the candidates for the Board will continue during the voting.

The Wikimedia Foundation Board of Trustees is the ultimate governing authority of the Wikimedia Foundation, a 501(c)(3) non-profit organization registered in the United States. The Wikimedia Foundation manages many diverse projects such as Wikipedia and Commons.

The voting phase lasts from 00:00 UTC May 17 to 23:59 UTC May 31. Click here to vote. More information on the candidates and the elections can be found on the 2015 Board election page on Meta-Wiki.

On behalf of the Elections Committee,
-Gregory Varnum (User:Varnent)
Volunteer Coordinator, 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee

Posted by the MediaWiki message delivery 17:20, 17 May 2015 (UTC) • TranslateGet help

Wikimedia Foundation Board of Trustees elections 2015[sunting sumber]

Wmf logo vert pms.svg

This is a message from the 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee. Translations are available.

Voting has begun for eligible voters in the 2015 elections for the Wikimedia Foundation Board of Trustees. Questions and discussion with the candidates for the Board will continue during the voting.

The Wikimedia Foundation Board of Trustees is the ultimate governing authority of the Wikimedia Foundation, a 501(c)(3) non-profit organization registered in the United States. The Wikimedia Foundation manages many diverse projects such as Wikipedia and Commons.

The voting phase lasts from 00:00 UTC May 17 to 23:59 UTC May 31. Click here to vote. More information on the candidates and the elections can be found on the 2015 Board election page on Meta-Wiki.

On behalf of the Elections Committee,
-Gregory Varnum (User:Varnent)
Volunteer Coordinator, 2015 Wikimedia Foundation Elections Committee

Posted by the MediaWiki message delivery 17:20, 17 May 2015 (UTC) • TranslateGet help

Pywikibot compat will no longer be supported - Please migrate to pywikibot core[sunting sumber]

Sorry for English, I hope someone translates this.
Pywikibot (then "Pywikipediabot") was started back in 2002. In 2007 a new branch (formerly known as "rewrite", now called "core") was started from scratch using the MediaWiki API. The developers of Pywikibot have decided to stop supporting the compat version of Pywikibot due to bad performance and architectural errors that make it hard to update, compared to core. If you are using pywikibot compat it is likely your code will break due to upcoming MediaWiki API changes (e.g. T101524). It is highly recommended you migrate to the core framework. There is a migration guide, and please contact us if you have any problem.

There is an upcoming MediaWiki API breaking change that compat will not be updated for. If your bot's name is in this list, your bot will most likely break.

Thank you,
The Pywikibot development team, 19:30, 5 June 2015 (UTC)

Pywikibot compat will no longer be supported - Please migrate to pywikibot core[sunting sumber]

Sorry for English, I hope someone translates this.
Pywikibot (then "Pywikipediabot") was started back in 2002. In 2007 a new branch (formerly known as "rewrite", now called "core") was started from scratch using the MediaWiki API. The developers of Pywikibot have decided to stop supporting the compat version of Pywikibot due to bad performance and architectural errors that make it hard to update, compared to core. If you are using pywikibot compat it is likely your code will break due to upcoming MediaWiki API changes (e.g. T101524). It is highly recommended you migrate to the core framework. There is a migration guide, and please contact us if you have any problem.

There is an upcoming MediaWiki API breaking change that compat will not be updated for. If your bot's name is in this list, your bot will most likely break.

Thank you,
The Pywikibot development team, 19:30, 5 June 2015 (UTC)

New Wikipedia Library Accounts Available Now (June 2015)[sunting sumber]

Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

Today The Wikipedia Library announces signups for more free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

  • Taylor & Francis — academic publisher of journals. The pilot includes two subject collections: Arts & Humanities and Biological, Environment & Earth Sciences. (30 accounts)
  • World Bank eLibrary — digital platform containing all books, working papers, and journal articles published by the World Bank from the 1990s to the present. (100 accounts)
  • AAAS — general interest science publisher, who publishes the journal Science among other sources (50 accounts)

New French-Language Branch!

  • Érudit (en Francais) — Érudit is a French-Canadian scholarly aggregator primarily, humanities and social sciences, and contains sources in both English and French. Signups on both English and French Wikipedia (50 accounts).
  • Cairn.info (en Francais) — Cairn.info is a Switzerland based online web portal of scholarly materials in the humanities and social sciences. Most sources are in French, but some also in English. Signups on both English and French Wikipedia (100 accounts).
  • L'Harmattan — French language publisher across a wide range of non-fiction and fiction, with a strong selection of francophone African materials (1000 accounts).

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including an expansion of accounts for Royal Society journals and remaining accounts on Project MUSE, JSTOR, DeGruyter, Highbeam Newspapers.com and British Newspaper Archive. If you have suggestions for journals or databases we should seek access to make a request! Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 22:08, 15 June 2015 (UTC)

We need your help! Help coordinate Wikipedia Library's account distribution and global development! Please join our team at our new coordinator signup.
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List

New Wikipedia Library Accounts Available Now (June 2015)[sunting sumber]

Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

Today The Wikipedia Library announces signups for more free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

  • Taylor & Francis — academic publisher of journals. The pilot includes two subject collections: Arts & Humanities and Biological, Environment & Earth Sciences. (30 accounts)
  • World Bank eLibrary — digital platform containing all books, working papers, and journal articles published by the World Bank from the 1990s to the present. (100 accounts)
  • AAAS — general interest science publisher, who publishes the journal Science among other sources (50 accounts)

New French-Language Branch!

  • Érudit (en Francais) — Érudit is a French-Canadian scholarly aggregator primarily, humanities and social sciences, and contains sources in both English and French. Signups on both English and French Wikipedia (50 accounts).
  • Cairn.info (en Francais) — Cairn.info is a Switzerland based online web portal of scholarly materials in the humanities and social sciences. Most sources are in French, but some also in English. Signups on both English and French Wikipedia (100 accounts).
  • L'Harmattan — French language publisher across a wide range of non-fiction and fiction, with a strong selection of francophone African materials (1000 accounts).

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including an expansion of accounts for Royal Society journals and remaining accounts on Project MUSE, JSTOR, DeGruyter, Highbeam Newspapers.com and British Newspaper Archive. If you have suggestions for journals or databases we should seek access to make a request! Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 22:08, 15 June 2015 (UTC)

We need your help! Help coordinate Wikipedia Library's account distribution and global development! Please join our team at our new coordinator signup.
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List

HTTPS[sunting sumber]

22:00, 19 Jun 2015 (UTC)

HTTPS[sunting sumber]

23:56, 19 Jun 2015 (UTC)

Article request: Singapore General Hospital[sunting sumber]

Is anybody interested in starting a stub on en:Singapore General Hospital?

Thanks WhisperToMe (bincang) 17:11, 11 Julai 2015 (UTC)

Done @WhisperToMe. You can look at this article. Azim Melaka (bincang) 15:20, 16 Julai 2015 (UTC)
@Ajeem95 Thank you so much :) WhisperToMe (bincang) 21:30, 16 Julai 2015 (UTC)

Proposal to create PNG thumbnails of static GIF images[sunting sumber]

The thumbnail of this gif is of really bad quality.
How a PNG thumb of this GIF would look like

There is a proposal at the Commons Village Pump requesting feedback about the thumbnails of static GIF images: It states that static GIF files should have their thumbnails created in PNG. The advantages of PNG over GIF would be visible especially with GIF images using an alpha channel. (compare the thumbnails on the side)

This change would affect all wikis, so if you support/oppose or want to give general feedback/concerns, please post them to the proposal page. Thank you. --McZusatz (talk) & MediaWiki message delivery (bincang) 05:08, 24 Julai 2015 (UTC)

What does a Healthy Community look like to you?[sunting sumber]

Community Health Cover art News portal.png

Hi,
The Community Engagement department at the Wikimedia Foundation has launched a new learning campaign. The WMF wants to record community impressions about what makes a healthy online community. Share your views and/or create a drawing and take a chance to win a Wikimania 2016 scholarship! Join the WMF as we begin a conversation about Community Health. Contribute a drawing or answer the questions on the campaign's page.

Why get involved?[sunting sumber]

The world is changing. The way we relate to knowledge is transforming. As the next billion people come online, the Wikimedia movement is working to bring more users on the wiki projects. The way we interact and collaborate online are key to building sustainable projects. How accessible are Wikimedia projects to newcomers today? Are we helping each other learn?
Share your views on this matter that affects us all!
We invite everyone to take part in this learning campaign. Wikimedia Foundation will distribute one Wikimania Scholarship 2016 among those participants who are eligible.

More information[sunting sumber]


Happy editing!

MediaWiki message delivery (bincang) 23:42, 31 Julai 2015 (UTC)

What does a Healthy Community look like to you?[sunting sumber]

Community Health Cover art News portal.png

Hi,
The Community Engagement department at the Wikimedia Foundation has launched a new learning campaign. The WMF wants to record community impressions about what makes a healthy online community. Share your views and/or create a drawing and take a chance to win a Wikimania 2016 scholarship! Join the WMF as we begin a conversation about Community Health. Contribute a drawing or answer the questions on the campaign's page.

Why get involved?[sunting sumber]

The world is changing. The way we relate to knowledge is transforming. As the next billion people come online, the Wikimedia movement is working to bring more users on the wiki projects. The way we interact and collaborate online are key to building sustainable projects. How accessible are Wikimedia projects to newcomers today? Are we helping each other learn?
Share your views on this matter that affects us all!
We invite everyone to take part in this learning campaign. Wikimedia Foundation will distribute one Wikimania Scholarship 2016 among those participants who are eligible.

More information[sunting sumber]


Happy editing!

MediaWiki message delivery (bincang) 01:15, 1 Ogos 2015 (UTC)

Wikidata: Access to data from arbitrary items is coming[sunting sumber]

(Sorry for writing in English)

When using data from Wikidata on Wikipedia and other sister projects, there is currently a limitation in place that hinders some use cases: data can only be accessed from the corresponding item. So, for example, the Wikipedia article about Berlin can only get data from the Wikidata item about Berlin but not from the item about Germany. This had technical reasons. We are now removing this limitation. It is already done for many projects. Your project is one of the next ones. We will roll out this feature here on August 12.

We invite you to play around with this new feature if you are one of the people who have been waiting for this for a long time. If you have technical issues/questions with this you can come to d:Wikidata:Contact the development team.

A note of caution: Please be careful with how many items you use for a single page. If it is too many pages, loading might get slow. We will have to see how the feature behaves in production to see where we need to tweak and how.

How to use it, once it is enabled:

Cheers Lydia Pintscher MediaWiki message delivery (bincang) 17:46, 3 Ogos 2015 (UTC)

Wikidata: Access to data from arbitrary items is here[sunting sumber]

How can we improve Wikimedia grants to support you better?[sunting sumber]

My apologies for posting this message in English. Please help translate it if you can.

Hello,

The Wikimedia Foundation would like your feedback about how we can reimagine Wikimedia Foundation grants, to better support people and ideas in your Wikimedia project. Ways to participate:

Feedback is welcome in any language.

With thanks,

I JethroBT (WMF), Community Resources, Wikimedia Foundation.

(Opt-out Instructions) This message was sent by I JethroBT (WMF) through MediaWiki message delivery. 23:08, 18 Ogos 2015 (UTC)

Introducing the Wikimedia public policy site[sunting sumber]

Hi all,

We are excited to introduce a new Wikimedia Public Policy site. The site includes resources and position statements on access, copyright, censorship, intermediary liability, and privacy. The site explains how good public policy supports the Wikimedia projects, editors, and mission.

Visit the public policy portal: https://policy.wikimedia.org/

Please help translate the statements on Meta Wiki. You can read more on the Wikimedia blog.

Thanks,

Yana and Stephen (Talk) 18:12, 2 September 2015 (UTC)

(Sent with the Global message delivery system)

Open call for Individual Engagement Grants[sunting sumber]

My apologies for posting this message in English. Please help translate it if you can.

Greetings! The Individual Engagement Grants program is accepting proposals until September 29th to fund new tools, community-building processes, and other experimental ideas that enhance the work of Wikimedia volunteers. Whether you need a small or large amount of funds (up to $30,000 USD), Individual Engagement Grants can support you and your team’s project development time in addition to project expenses such as materials, travel, and rental space.

Thanks,

I JethroBT (WMF), Community Resources, Wikimedia Foundation. 20:52, 4 September 2015 (UTC)

(Opt-out Instructions) This message was sent by I JethroBT (WMF) (talk) through MediaWiki message delivery.

New Wikipedia Library Database Access (September 2015)[sunting sumber]

Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

The Wikipedia Library is announcing signups today for free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

  • EBSCOHost - this is one of our largest access donations so far: access to a wide variety of academic, newspaper and magazine sources through their Academic Search Complete, Business Source Complete and MasterFILE Complete
  • Newspaperarchive.com - historical newspapers from the United States, Canada, UK and 20 other countries, and includes an Open Access "clipping" feature (1000 accounts)
  • IMF Elibary- a digital collection of the IMF's reports, studies and research on global economics and development (50 accounts)
  • Sabinet - one of the largest African digital publishers, based in South Africa, with a wide range of content in English and other European and African languages (10 accounts)
  • Numérique Premium - a French language social science and humanities ebook database, with topical collections on a wide range of topics (100)
  • Al Manhal - an Arabic and English database with a wide range of sources, largely focused on or published in the Middle East (60 accounts)
  • Jamalon - an Arabic book distributor, who is providing targeted book delivery to volunteers (50 editors)

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including expanded accounts for Elsevier ScienceDirect, British Medical Journal and Dynamed and additional accounts for Project MUSE, DeGruyter, Newspapers.com, Highbeam and HeinOnline. Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 19:42, 16 September 2015 (UTC)

We need help! Help us coordinate Wikipedia Library's distribution of accounts, communication of access opportunities and more! Please join our team at our new coordinator signup.
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List.

Hari jadi ke-15 Wikipedia[sunting sumber]

Hari jadi ke-15 Wikipedia dan gerakan Wikimedia itu akan datang tidak lama lagi! Kami tidak sabar-sabar untuk membuat perancangan untuk menyambut pada 15 Januari 2016.

Sebagai satu cara bagi memulakan merancang sekitar ulang tahun ke-15, terdapat sebuah halaman di Meta bagi Wikipedia 15. Akhirnya, kami merancang untuk halaman itu untuk mempunyai sumber-sumber termasuk:

  1. Sumber-sumber untuk merancang acara dan perjumpaan tempatan untuk menyambut ulang tahun ke-15.
  2. Maklubat lanjut tentang berkongsi gambar hari jadi, video, cerita, kandungan WIkipedia dan media lain.
  3. Petua untuk anggulan media tempatan untuk membuat liputan anda.

Banyak bahagian di halaman meta kini kosong tetapi kami akan bekerja dengan anda untuk menambah lebih maklumat ke halaman dalam tempoh beberapa bulan akan datang yang membawa kepada sambutan hari jadi pada bulan Januari. Jangan ragu-ragu untuk menambah, menyunting dan membincang apa yang anda ingin lihat bagi hari jadi ke-15 Wikipedia!

Kami berharap untuk meraikan dengan anda!

-Pasukan Perhubungan Yayasan Wikimedia

JSutherland (WMF) (bincang) 21:41, 18 September 2015 (UTC)

Only one week left for Individual Engagement Grant proposals![sunting sumber]

(Apologies for using English below, please help translate if you are able.)

There is still one week left to submit Individual Engagement Grant (IEG) proposals before the September 29th deadline. If you have ideas for new tools, community-building processes, and other experimental projects that enhance the work of Wikimedia volunteers, start your proposal today! Please encourage others who have great ideas to apply as well. Support is available if you want help turning your idea into a grant request.

I JethroBT (WMF), Community Resources 21:01, 22 September 2015 (UTC)

Reimagining WMF grants report[sunting sumber]

(My apologies for using English here, please help translate if you are able.)

Last month, we asked for community feedback on a proposal to change the structure of WMF grant programs. Thanks to the 200+ people who participated! A report on what we learned and changed based on this consultation is now available.

Come read about the findings and next steps as WMF’s Community Resources team begins to implement changes based on your feedback. Your questions and comments are welcome on the outcomes discussion page.

With thanks, I JethroBT (WMF) 16:56, 28 September 2015 (UTC)

ESEA Newsletter October 2015[sunting sumber]

ESEA Newsletter Header

ESEA Newsletter is out! Check out some amazing work done by Wikimedia Communities in East and Southeast Asia! Here is the summary of the Newsletter.

  • Wikimedia Taiwan initiated a monthly meetup called “A Room of WikiWomen's Own”. They are also planning to incubate Wikipedia of local aboriginal languages in Taiwan.
  • Wikimedia Indonesia is helping to build the Sundanese Wikipedia community by launching various activities called “Wiki Sabanda”.
  • Wikimedians in Kansai successfully held “Wikipedia ARTS”, an offline edit-a-thon, to integrate fine arts information from a library into Wikipedia articles.
Subscribe/unsubscribe this newsletter. -- AddisWang (WMCN) (talk)

MediaWiki message delivery (bincang) 23:15, 18 Oktober 2015 (UTC)

‎70.39.186.102[sunting sumber]

Kepada mana-mana penyelia tolong sekat pengguna ‎70.39.186.102 kerana seringkali mencipta rencana tergantung walaupun telah diberi amaran. Apli kasi 08:05, 27 Oktober 2015 (UTC)

Saya sedang cuba membantu mengembangkan rencana beliau. Yosri (bincang) 13:48, 27 Oktober 2015 (UTC)
Tidak perlu disekat, sebenarnya dia nak buat rencana cuma kurang kemahiran. Jadi sepatutnya kita membantu mengembangkan rencananya. Kamalzack (bincang) 05:05, 28 Oktober 2015 (UTC)

Promosi penulis WIkipedia di Indonesia[sunting sumber]

Saya jadi kagum membacanya. Sila lihat :-

Yosri (bincang) 22:51, 3 November 2015 (UTC)

Wikiproject Erasmus Prize Winners[sunting sumber]

Dear fellow wikipedians,

My apologies for using English here, please help translate if you are able.
Wikipedia has been awarded the Erasmus Prize 2015. This international prize is awarded annually to a person or institution that has made an exceptional contribution to culture, society or social science. The King of the Netherlands will present the award on 25 November. This will create media attention which will hopefully result in plenty of new volunteers. Prior to the award ceremony we would like to write and improve articles on former Erasmus Prize winners. All 80 former laureates should be notable enough to merit an article.

Please join the project and help us provide our fellow laureates with articles.

Sincerely, Taketa and FrankTMeijer (bincang) 18:57, 8 November 2015 (UTC)

Community Wishlist Survey[sunting sumber]

Community Tech Team via MediaWiki message delivery (bincang) 21:57, 9 November 2015 (UTC)

Wikimania 2016 scholarships ambassadors needed[sunting sumber]

Hello! Wikimania 2016 scholarships will soon be open; by the end of the week we'll form the committee and we need your help, see Scholarship committee for details.

If you want to carefully review nearly a thousand applications in January, you might be a perfect committee member. Otherwise, you can volunteer as "ambassador": you will observe all the committee activities, ensure that people from your language or project manage to apply for a scholarship, translate scholarship applications written in your language to English and so on. Ambassadors are allowed to ask for a scholarship, unlike committee members.

Wikimania 2016 scholarships subteam 10:48, 10 November 2015 (UTC)

PRPM tak berfungsi[sunting sumber]

Ada sesiapa yang dapat masuk ke PRPM? Di tempat saya, ia sekarang tidak dalam perkhidmatan. Ada alternatif lain untuk rujukan terjemahan? --Kurnia [ bual ] 07:00, 14 November 2015 (UTC)

Ia agak selalu luar talian. Biasanya saya terjemah dahulu, ganti kemudian semasa semakan. Yosri (bincang) 07:14, 14 November 2015 (UTC)

Harassment consultation[sunting sumber]

Please help translate to your language

The Community Advocacy team the Wikimedia Foundation has opened a consultation on the topic of harassment on Meta. The consultation period is intended to run for one month from today, November 16, and end on December 17. Please share your thoughts there on harassment-related issues facing our communities and potential solutions. (Note: this consultation is not intended to evaluate specific cases of harassment, but rather to discuss the problem of harassment itself.)

Regards, Community Advocacy, Wikimedia Foundation

ESEA Newsletter November 2015[sunting sumber]

ESEA Newsletter Header

ESEA Newsletter is out! Check out some amazing work done by Wikimedia Communities in East and Southeast Asia! Here is the summary of the Newsletter.

-- Addis Wang (WMCN)

Subscribe/unsubscribe this newsletter. MediaWiki message delivery (bincang) 07:44, 25 November 2015 (UTC) (talk)

Your input requested on the proposed #FreeBassel banner campaign[sunting sumber]

This is a message regarding the proposed 2015 Free Bassel banner. Translations are available.

Hi everyone,

This is to inform all Wikimedia contributors that a straw poll seeking your involvement has just been started on Meta-Wiki.

As some of your might be aware, a small group of Wikimedia volunteers have proposed a banner campaign informing Wikipedia readers about the urgent situation of our fellow Wikipedian, open source software developer and Creative Commons activist, Bassel Khartabil. An exemplary banner and an explanatory page have now been prepared, and translated into about half a dozen languages by volunteer translators.

We are seeking your involvement to decide if the global Wikimedia community approves starting a banner campaign asking Wikipedia readers to call on the Syrian government to release Bassel from prison. We understand that a campaign like this would be unprecedented in Wikipedia's history, which is why we're seeking the widest possible consensus among the community.

Given Bassel's urgent situation and the resulting tight schedule, we ask everyone to get involved with the poll and the discussion to the widest possible extent, and to promote it among your communities as soon as possible.

(Apologies for writing in English; please kindly translate this message into your own language.)

Thank you for your participation!

Posted by the MediaWiki message delivery 21:47, 25 November 2015 (UTC) • TranslateGet help

Community Wishlist Survey[sunting sumber]

MediaWiki message delivery (bincang) 14:38, 1 Disember 2015 (UTC)

New Wikipedia Library Accounts Available Now (December 2015)[sunting sumber]


Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

The Wikipedia Library is announcing signups today for, free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for new accounts and research materials from:

  • Gale - multidisciplinary periodicals, newspapers, and reference sources - 10 accounts
  • Brill - academic e-books and journals in English, Dutch, and other languages - 25 accounts
  • Finnish Literature Society (in Finnish)
  • Magiran (in Farsi) - scientific journal articles - 100 articles
  • Civilica (in Farsi) - Iranian journal articles, seminars, and conferences - 50 accounts

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including EBSCO, DeGruyter, and Newspaperarchive.com. Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 01:01, 11 December 2015 (UTC)

Help us a start Wikipedia Library in your language! Email us at wikipedialibrary@wikimedia.org
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List.

Get involved in Wikipedia 15![sunting sumber]

This is a message from the Wikimedia Foundation. Translations are available.

International-Space-Station wordmark blue.svg

As many of you know, January 15 is Wikipedia’s 15th Birthday!

People around the world are getting involved in the celebration and have started adding their events on Meta Page. While we are celebrating Wikipedia's birthday, we hope that all projects and affiliates will be able to utilize this celebration to raise awareness of our community's efforts.

Haven’t started planning? Don’t worry, there’s lots of ways to get involved. Here are some ideas:

Everything is linked on the Wikipedia 15 Meta page. You’ll find a set of ten data visualization works that you can show at your events, and a list of all the Wikipedia 15 logos that community members have already designed.

If you have any questions, please contact Zachary McCune or Joe Sutherland.

Thanks and Happy nearly Wikipedia 15!
-The Wikimedia Foundation Communications team

Posted by the MediaWiki message delivery, 20:58, 18 Disember 2015 (UTC) • Please help translate to your languageBantuan

Happy Public Domain Day 2016![sunting sumber]

Logo Public Domain Day

Feel free to translate this message in your language!

On January 1 we celebrate Public Domain Day as many works of authors who died 70+ years ago now enter the public domain and can be used freely.

Let us be aware: copyright is temporary. It only lasts during the authors lifetime and 70 years afterwards (in most countries). During those years it is limiting Wikipedia and her sister projects in showing works of art, literature, public art and buildings in countries without freedom of panorama, and more in the articles. But now a new batch is freed from copyrights!

An overview of images and texts that are restored or added to the Wikimedia Commons, are collected on: this page.

Many of these files still need a place in articles. You can help!

You can also help by uploading new files of subjects that are freed of copyrights.
You can also help by tagging all requests for deletion pages with the category when the file can be restored, which will be/was deleted.

As I follow the log of restored files this week, more images and texts will follow. If still files or texts are missing in the list, let me know or add them yourselves.

A very happy Public Domain Day! Romaine (bincang) 13:04, 2 Januari 2016 (UTC)


  • Some of the freed files:

Wikimania 2016 Scholarships - Deadline soon![sunting sumber]

Please help translate to your language

A reminder - applications for scholarships for Wikimania 2016 in Esino Lario, Italy, are closing soon! Please get your applications in by January 9th. To apply, visit the page below:

Patrick Earley (WMF) via MediaWiki message delivery (bincang) 01:49, 5 Januari 2016 (UTC)

2016 WMF Strategy consultation[sunting sumber]

Please help translate to your language

Hello, all.

The Wikimedia Foundation (WMF) has launched a consultation to help create and prioritize WMF strategy beginning July 2016 and for the 12 to 24 months thereafter. This consultation will be open, on Meta, from 18 January to 26 February, after which the Foundation will also use these ideas to help inform its Annual Plan. (More on our timeline can be found on that Meta page.)

Your input is welcome (and greatly desired) at the Meta discussion, 2016 Strategy/Community consultation.

Apologies for English, where this is posted on a non-English project. We thought it was more important to get the consultation translated as much as possible, and good headway has been made there in some languages. There is still much to do, however! We created m:2016 Strategy/Translations to try to help coordinate what needs translation and what progress is being made. :)

If you have questions, please reach out to me on my talk page or on the strategy consultation's talk page or by email to mdennis@wikimedia.org.

I hope you'll join us! Maggie Dennis via MediaWiki message delivery (bincang) 19:06, 18 Januari 2016 (UTC)

ESEA Newsletter January 2016[sunting sumber]

ESEA Newsletter Header

ESEA Newsletter is out! Check out some amazing work done by Wikimedia Communities in East and Southeast Asia! Here is the summary of the Newsletter.

Subscribe/unsubscribe this newsletter. -- AddisWang (WMCN) (talk)

MediaWiki message delivery (bincang) 14:28, 1 Februari 2016 (UTC)

Completion suggestor[sunting sumber]

- User:CKoerner (WMF) (talk) 22:09, 7 Mac 2016 (UTC)

New Wikipedia Library Accounts Available Now (March 2016)[sunting sumber]

Apologies for writing in English. Please help translate to your language

Hello Wikimedians!

The TWL OWL says sign up today!

The Wikipedia Library is announcing signups today for free, full-access accounts to published research as part of our Publisher Donation Program. You can sign up for access to research materials from:

  • Cambridge University Press - a major publisher of academic journals and e-books in a variety of subject areas. Access includes both Cambridge Journals Online and Cambridge Books. 25 accounts.
  • Alexander Street Academic Video Online - a large academic video collection good for a wide range of subjects, including news programs (such as PBS and BBC), music and theatre, lectures and demonstrations, and documentaries. 25 accounts.
  • Baylor University Press - a publisher of academic e-books primarily in religious studies and the humanities. 50 accounts.
  • Future Science Group - a publisher of medical, biotechnological and scientific research. 30 accounts.
  • Annual Reviews - a publisher of review articles in the biomedical sciences. 100 accounts.
  • Miramar Ship Index - an index to ships and their histories since the early 19th century. 30 accounts.

Non-English

  • Noormags - Farsi-language aggregator of academic and professional journals and magazines. 30 accounts.
  • Kotobna - Arabic-language ebook publishing platform. 20 accounts.

Expansions

  • Gale - aggregator of newspapers, magazines and journals. 50 accounts.
  • Elsevier ScienceDirect - an academic publishing company that publishes medical and scientific literature. 100 accounts.

Many other partnerships with accounts available are listed on our partners page, including Project MUSE, De Gruyter, EBSCO, Newspapers.com and British Newspaper Archive. Do better research and help expand the use of high quality references across Wikipedia projects: sign up today!
--The Wikipedia Library Team 20:30, 17 Mac 2016 (UTC)


You can host and coordinate signups for a Wikipedia Library branch in your own language. Please contact Ocaasi (WMF).
This message was delivered via the Global Mass Message tool to The Wikipedia Library Global Delivery List.

Open Call for Individual Engagement Grants[sunting sumber]

IEG barnstar 2.png

Please help translate to your language:

Greetings! The Individual Engagement Grants (IEG) program is accepting proposals until April 12th to fund new tools, research, outreach efforts, and other experiments that enhance the work of Wikimedia volunteers. Whether you need a small or large amount of funds (up to $30,000 USD), IEGs can support you and your team’s project development time in addition to project expenses such as materials, travel, and rental space.

With thanks, I JethroBT (WMF) 15:47, 31 Mac 2016 (UTC)

Server switch 2016[sunting sumber]

The Wikimedia Foundation will be testing its newest data center in Dallas. This will make sure Wikipedia and the other Wikimedia wikis can stay online even after a disaster. To make sure everything is working, the Wikimedia Technology department needs to conduct a planned test. This test will show whether they can reliably switch from one data center to the other. It requires many teams to prepare for the test and to be available to fix any unexpected problems.

They will switch all traffic to the new data center on Tuesday, 19 April.
On Thursday, 21 April, they will switch back to the primary data center.

Unfortunately, because of some limitations in MediaWiki, all editing must stop during those two switches. We apologize for this disruption, and we are working to minimize it in the future.

You will be able to read, but not edit, all wikis for a short period of time.

  • You will not be able to edit for approximately 15 to 30 minutes on Tuesday, 19 April and Thursday, 21 April, starting at 14:00 UTC (15:00 BST, 16:00 CEST, 10:00 EDT, 07:00 PDT).

If you try to edit or save during these times, you will see an error message. We hope that no edits will be lost during these minutes, but we can't guarantee it. If you see the error message, then please wait until everything is back to normal. Then you should be able to save your edit. But, we recommend that you make a copy of your changes first, just in case.

Other effects:

  • Background jobs will be slower and some may be dropped.

Red links might not be updated as quickly as normal. If you create an article that is already linked somewhere else, the link will stay red longer than usual. Some long-running scripts will have to be stopped.

  • There will be a code freeze for the week of 18 April.

No non-essential code deployments will take place.

This test was originally planned to take place on March 22. April 19th and 21st are the new dates. You can read the schedule at wikitech.wikimedia.org. They will post any changes on that schedule. There will be more notifications about this. Please share this information with your community. /User:Whatamidoing (WMF) (talk) 21:08, 17 April 2016 (UTC)

Undangan Wikipedia bahasa Minang 2016[sunting sumber]

Yang terhormat rakan-rakan sekalian, anda diundang untuk mengundi saudara Pengguna:Algazel sebagai pengurus di Wikipedia bahasa Minang di laman ini, memandangkan bahawa di Wikipedia bahasa Minang hingga kini hanya ada tiga orang pengurus sahaja. Beliau pun telah terlibat dalam mencipta rencana di sana. Terima kasih sebelumnya atas perkenanan dan sokongan anda. Salam, Naval Scene (bincang) 07:23, 21 April 2016 (UTC)

Wikipedia to the Moon[sunting sumber]

Hello! Sorry that this is in English only, but we are using village pump messaging in order to reach as many language communities as possible. Wrong page? Please fix it here.

This is an invitation to all Wikipedians: Wikimedia Deutschland has been given data space to include Wikipedia content in an upcoming mission to the Moon. (No joke!) We have launched a community discussion about how to do that, because we feel that this is for the global community of editors. Please, join the discussion on Meta-Wiki (and translate this invitation to your language community)! Best, Moon team at Wikimedia Deutschland 15:35, 21 April 2016 (UTC)

Additional machine translation support enabled today for Content Translation[sunting sumber]

Hello, machine translation support for Content Translation (beta feature) has now been extended for users of Malay Wikipedia and in addition to Apertium, Yandex has also been enabled. It can be used when translating Wikipedia articles into Malay with Content Translation. To start using this service, please choose ‘’Yandex.Translate’’ from the ‘’Automatic Translation’’ dropdown menu that you see on the sidebar after you start translating an article. Please note, machine translation is available from all the languages that are supported by Yandex.Translate, but Content Translation can still be used in the usual manner for translating from all languages, with or without machine translation support.

Wikimedia Foundation’s Legal team and Yandex had collaborated earlier to work out an agreement that allows the use of Yandex.Translate without compromising Wikipedia’s policy of attribution of rights, privacy of our users and brand representation. Since November 2015, Yandex machine translation has been used for articles translated for Wikipedias in many languages. Details about Yandex translation services, including a summary of the contract are available on this page. More information about the machine translation services in Content Translation is available on this page. We request you to kindly take a look at these pages.

We have tested the service for use on the Malay Wikipedia, but there could be unknown problems that we are not aware of yet. Please do let us know on our Project Talk page or phabricator if you face any problems using Content Translation. This message is only in English and we will be very grateful if it could be translated into Malay for other users of this Wikipedia. Thank you. On behalf of WMF Language team: --KartikMistry (bincang) 13:11, 27 April 2016 (UTC)

A new "Welcome" dialog[sunting sumber]

Hello everyone. Apologies for using English on this page. Please help translate to your language. Terima kasih!

This is a heads-up about a change which has just been announced in Tech News: Add the "welcome" dialog (with button to switch) to the wikitext editor.

In a nutshell, later this week this will provide a one-time "Welcome" message in the wikitext editor which explains that anyone can edit, and every improvement helps. The user can then start editing in the wikitext editor right away, or switch to the visual editor. (This is the equivalent of an already existing welcome message for visual editor users, which suggests the option to switch to the wikitext editor. If you have already seen this dialog in the visual editor, you will not see the new one in the wikitext editor.)

  • I want to make sure that, although users will see this dialog only once, they can read it in their language as much as possible. Please read the instructions if you can help with that.
  • I also want to underline that the dialog does not change in any way current site-wide and personal configurations of the visual editor. Nothing changes permanently for users who chose to hide the visual editor in their Preferences or for those who don't use it anyway, or for wikis where it's still a Beta Feature, or for wikis where certain groups of users don't get the visual editor tab, etc.
    • There is a slight chance that you see a few more questions than usual about the visual editor. Please refer people to the documentation or to the feedback page, and feel free to ping me if you have questions too!
  • Finally, I want to acknowledge that, while not everyone will see that dialog, many of you will; if you're reading this you are likely not the intended recipients of that one-time dialog, so you may be confused or annoyed by it—and if this is the case, I'm truly sorry about that. This message also avoids that you have to explain the same thing over and over again—just point to this section. Please feel free to cross-post this message at other venues on this wiki if you think it will help avoid that users feel caught by surprise by this change.

If you want to learn more, please see https://phabricator.wikimedia.org/T133800; if you have feedback or think you need to report a bug with the dialog, you can post in that task (or at mediawiki.org if you prefer).

Thanks for your attention and happy editing, Elitre (WMF) 17:03, 16 Mei 2016 (UTC)

Suara partisipasi[sunting sumber]

Kan beri suara panyuwunan penyelia di Disini

(bila nganggu padamkan) Trimakasih .:)Murbaut (bincang) 15:09, 29 Mei 2016 (UTC)