Perbincangan pengguna:piecemealcranky

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search


Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!

Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia.

Untuk menandatangani sebuah pesan pada halaman perbualan, seperti halaman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang). Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Melayu. Salam!  — ...Aurora... 13:56, 12 April 2007 (UTC)

Bleach[sunting sumber]

Hai Piecemealcranky, terjemahan anda berkaitan rencana-rencana anime dan bleach sememangnya hebat. ;-) — Master2841 07:35, 7 Mei 2007 (UTC)

Terima kasih, Master2841. Awak tidak kurang hebat juga! Saya sedikit sebanyak berharap dapat membantu dalam rencana-rencana anime di wikipedia kita ini! Salam sejahtera. Piecemealcranky 07:41, 7 Mei 2007 (UTC)

Bantuan:Bahasa Jepun[sunting sumber]

Telah ditukar seperti yang diminta oleh anda. :) — Master2841 17:44, 8 Jun 2007 (UTC)

Kotak pengguna[sunting sumber]

Apa kata anda tambah kotak-kotak pengguna di laman pengguna anda? Anda juga boleh pergi cipta kotak-kotak pengguna... --Edmund The King of The Woods! (Sedang memohon menjadi penyelia) 10:05, 7 Julai 2007 (UTC)

Hmm... hahaha sudah lama saya tak melihat kotak-kotak pengguna... Saya mempunyai sejumlah yang besar di laman pngguna edisi inggeris saya sebenarnya... Tetapi terima kasih atas "feedback" anda. Saya akan pertimbangkan.

P.S. Sudah lama menyunting wikipedia BM?

Piecemealcranky 10:11, 7 Julai 2007 (UTC)

Anda maksud keaktifan saya di sini? Anda boleh baca sumbangan saya... --Edmund The King of The Woods! (Sedang memohon menjadi penyelia) 10:25, 7 Julai 2007 (UTC)

Tahniah kepada anda![sunting sumber]

Tahniah Piecemealcranky, di atas usaha anda yang berharga mengenai Anime. — Imran Al-Sahih 11:12, 10 Ogos 2007 (UTC)

Terima kasih, Emrrans! Saya akan terus membantu mebentangkan rencana-rencana anime di Wikipedia BM ini dan menaiktarafkan mereka kepada tahap yang lebih baik! =)

Classical Japanese(古典日本語)[sunting sumber]

Hi, I am 榎, a user of Japanese Wikipedia. Now, I have a request to you. Could you write a new article about Classical Japanese in Malay based on the English article or the Japanese article or the others, and then please put an External link to Wp/jpn-classical. A few sentences would be enough.
日本語版ウィキペディアの利用者の榎と申します。恐れ入りますが、「中古日本語(古典日本語)」についての新しい記事を、英語の記事日本語の記事かその他の記事をもとにマレー語で書いて頂けませんか。もしお書き頂けましたら、Wp/jpn-classicalにリンクを繋げて下さい。二、三行で結構です。どうぞよろしくお願い致します。-- 05:49, 10 Oktober 2007 (UTC)

That article sure looks brief, but at the moment I have to kindly pass on that. I'll be sure to take note of your request, but if possible, I need a little extra time as I am pretty much occupied throughout the whole month or so. I cannot promise when it'll be done, but I'll reschedule my priorities for the said work. Any particular reason though, on why you're requesting this article on such short notice?

pmc 12:06, 10 Oktober 2007 (UTC)

Nak Minta Maaf.[sunting sumber]

Maaf dengan komen saya terhadap pencalonan saudara ke atas Claymore. Cuma saya nak cadang kalau saudara, calonkan kembali rencana Gun X Sword. Boleh dijadikan rencana Anime pertama macam semua impikan atau lebih spesifik saya. Erm.....moga sukses dalam SPM. Habis tak lagi SPM, berapa mata peljaran yang saudara ambil. Andre Arthur 21:36, 29 November 2007 (UTC)

Err takpelah saya tak kisah sangat. Saya pun nak minta maaf juga. Hmm SPM dah habis untuk saya. Saya kelas sains (pure), sepuluh subjek. Terima kasih kerana sudi bertanya. =) - pmc 06:02, 30 November 2007 (UTC)

Bahasa Aramia dan Donald Duck is good ReogWarrior | bicara 00:09, 9 Disember 2007 (UTC)

anyway, sorry for opposing many articles, i just want the proper one be the featured, so this wikipedia's face will be more good 00:11, 9 Disember 2007 (UTC)
Please, don't have to apologize. People are supposed to be making choices on what they want to be featured, so there is no right or wrong. I just wanted to know why you gave the same reasons everytime, that is all. - pmc 07:21, 9 Disember 2007 (UTC)

Final Fantasy VIII[sunting sumber]

Terima kasih kerana mencipta rencana Final Fantasy VIII. Sebagai balasan, saya akan membantu anda menyunting bahagian yang mana yang masih belum lengkap. Harap-harap suatu hari nanti rencana ini akan tersenarai menjadi rencama pilihan memandangkan versi Bahasa Inggeris sudah pun disenaraikan sebagai rencana pilihan, hehehe... ;p Hezery99 09:01, 14 Disember 2007 (UTC)

Hehe. Saudara minat ke FFVIII? Pernah main FF lain? Apa kata kita team-up buat rencana-rencana FF? Kalau boleh seluruh sirinya pun saya mampu. Tapi, satu-per-satu dahulu la yer... Hehe... balaslah balik dan catatkan pendapat saudara.
Saya memang berhasrat hendak mencalonkan FFVIII punya rencana sebenarnya... =) - pmc 17:22, 14 Disember 2007 (UTC)
Hehe... memang minat pun, dah beberapa kali "khatam" dah pun... ;p Saya pun pernah main FF7, FF9 dgn FF10, semuanya dah "khatam" jugak, hehehe... Hezery99 02:46, 17 Disember 2007 (UTC)

thank u[sunting sumber]

trime kasih kerane mengundi! :D ditulis oleh: IzZ pada: 19:06, 16 Disember 2007 (UTC)

Dan terima kasih di atas sokongan saudara! - pmc 09:43, 17 Disember 2007 (UTC)
Dan undilah saya di Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Izzudin sebagai penyelia 17 Disember 2007! :D ditulis oleh: IzZ pada: 04:26, 19 Disember 2007 (UTC)

Calon Pemeriksa Wikipedia bahasa Melayu 2008[sunting sumber]

Selamat. Saudara dijemput mengundi ke laman pengundian saudara berhubung perlantikan sebagai pemeriksa → Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Yosri sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Malekhanif sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Polar sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Che090572 sebagai pemeriksa 1 Januari 2008. Undian saudara cukup berharga untuk laman pengundian ini. Sekian. — Didie (bincang) 03:12, 11 Januari 2008 (UTC)

Final Fantasy VII[sunting sumber]

Terima kasih atas undangan saudara untuk mengajak saya menyunting rencana FFVII. Berbeza dengan versi Bahasa Inggeris, versi Bahasa Melayu sedia ada memang agak mengecewakan, maka jom kita ubah rencana itu untuk menjadikannya menarik. Terima kasih. Hezery99 07:16, 26 Januari 2008 (UTC)

Ahh, termeterailah perjanjian jika begitu. Bila boleh kita mula? Saya tak kisah. - pmc 16:42, 27 Januari 2008 (UTC)

Penyelia[sunting sumber]

Adakah anda berminat menerima tawaran menjadi penyelia di Wikipedia bahasa Melayu? Saya lihat anda telah memenuhi kriteria sebagai seorang calon. Baca polisi ini → Wikipedia:Penyelia/Polisi#Sysop. Di samping itu, jika anda mahukan informasi lanjut, anda boleh lihat laman-laman yang berkaitan pentadbiran. Harap anda tidak keberatan menerima tawaran ini dan sanggup memikul amanah/tanggungjawab sebagai penyelia nanti. Selamat berjaya! — Didie (bincang) 17:12, 25 Mei 2008 (UTC)

Berikutan penerimaan anda menerima tawaran sebagai penyelia, satu laman khas mengenai perlantikan anda diwujudkan iaitu Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Piecemealcranky sebagai penyelia 27 Mei 2008. Selamat berjaya. — Didie (bincang) 07:59, 27 Mei 2008 (UTC)

Ucapan selamat datang[sunting sumber]

Untuk informasi tambahan buat anda, jika anda ingin meletakkan ucapan selamat datang kepada pengguna baru. Anda boleh berbuat demikian dengan hanya meletakkan templat {{subst:sd}} bagi pengguna berdaftar manakala tempat {{subst:td}} bagi pengguna tidak berdaftar diikuti dengan tandatangan anda. Bagi menghantar ucapan selamat datang kepada pengguna yang tidak fasih berbahasa Melayu pula, anda boleh meletakkan templat {{subst:interd}}. Selamat berjaya. — Didie (bincang) 16:28, 27 Mei 2008 (UTC)

O_o Terima kasih... - pmc 16:32, 27 Mei 2008 (UTC)

Terjemahan[sunting sumber]

Saya membaca laman anda dan menyarankan:- His business ethics are questionable Etika perniagaannya diragui.

It is hinted that a second season of the show is currently being produced Terdapat bayangan bahawa siri kedua tayangan/cerita (show) ini sedang dihasilkan. Yosri 01:08, 30 Mei 2008 (UTC)


Questionable boleh juga digantikan dengan menimbulkan keraguan. Saya guna diragui kerana memendekkan ayat. Polis menahas pemuda itu kerana kelakuannya menimbulkan keraguan. Ragu ini dari segi perbuatannya menimbulkan persoaalan. Oleh itu boleh juga digunakan Etika perniagaannya boleh menimbulkan persoalan. Tetapi ini ayat panjang.
"I kept looking at my watch, but Laura wouldn't take the hint - she didn't leave till midnight".
"Saya melihat jam saya beberapa kali, tetapi Laura masih tidak faham-faham - dia tidak pergi sehingga tengah malam."
Bahasa pasar "Saya menjeling/tenguk jam banyak kali, tetapi Laura masih tak faham-faham - dia tak blah sampai tengah malam." Yosri 04:29, 30 Mei 2008 (UTC)

Saya baru perasan persoalan dalam laman anda.

Merajuk = Petulant, intractable, sulky humor, obstinate, morose.
Hinted = membayangkan. Yosri 16:01, 16 Julai 2008 (UTC)

Penyelia: Tambahan[sunting sumber]

Saudara Piecemealcranky, saya harap anda mengaktifkan alamat e-mel (surat elektronik) pada laman keutamaan anda(preferences). Untuk maklumat lanjut, sila baca laman Wikipedia:Penyelia/Polisi#Sysop. Kerjasama anda amat saya hargai. Sekian. — Didie (bincang) 06:55, 30 Mei 2008 (UTC)

Okay, saya akan kemaskinikan secepat mungkin. - pmc 14:58, 30 Mei 2008 (UTC)

Penyelia: Perlantikan[sunting sumber]

Tahniah! Anda(Piecemealcranky) telah berjaya dilantik menjadi penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Anda menerima 14 sokongan dan 2 bantahan daripada laman pengundian mengenai perlantikan anda selepas tarikh tamat pengundian. Peratusan sokongan anda pula ialah 87.5% dan ia memenuhi syarat perlantikan penyelia yang tertera dalam polisi pentadbiran. Teruskan komitmen anda sebagai penyumbang Wikipedia dan jalankan tugas-tugas kepentadbiran sebaik mungkin. Sekian. — Didie (bincang) 15:06, 10 Jun 2008 (UTC)

Maktab Rendah Sains MARA Yayasan Terengganu[sunting sumber]

Apa kata anda lihat pautan tersebut?--Kekacang 05:15, 21 Jun 2008 (UTC)

AIM-120 AMRAAM[sunting sumber]

Saya sedang mengemas kini laman di atas semasa anda meletakan tag "penyusunan semula" diperlukan. Bolehkah anda melihatnya sekali lagi? Terima kasih.Zamwan 05:24, 24 Jun 2008 (UTC)

Kumpulan Rock[sunting sumber]

Hai Piecemealcranky,
Saya sebenarnya kurang menulis mengenai kumpulan rock kerana sudah ada laman yang khusus mengenainya, dengan itu tidak mahu dikatakan bersaing. Sekiranya anda berminat untuk mengemas kini maklumat mat rock, anda boleh dapatkan maklumat lanjut dari http://www.muzikrock.com/index.html Yosri 11:21, 25 Jun 2008 (UTC)

Maklumat tu dah ada seperti dipautan atas, cuma mengolah kembali agar menurut piwaian Wikipedia. Yosri 12:06, 25 Jun 2008 (UTC)
Sebenarnya ini kerana saya kurang senang melihat tanda stub di laman sebegitu, tetapi pada masa yang sama saya lebih suka menumpu kepada rencana ilmiah. Jadi sekiranya ada yang menyunting rencana ilmiah, dan ada yang rock barulah seimbang. Bukan begitu. Rock brothers... Yosri 12:14, 25 Jun 2008 (UTC)


K Yosri 12:36, 25 Jun 2008 (UTC)

Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods[sunting sumber]

Selamat. Saudara Edmundwoods telah melakukan satu kesalahan yang boleh menjejaskan reputasi pentadbiran Wikipedia Bahasa Melayu iaitu terlibat dalam kes penyalahgunaan akaun di Wikipedia bahasa Melayu. Oleh yang demikian, sebuah laman khusus untuk perbincangan, penghakiman, dan pengundian oleh para penyelia Wikipedia bahasa Melayu diwujudkan. Anda dijemput menyertainya → Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods (Penyelia). Kerjasama anda amatlah saya hargai. — Didie (bincang) 17:17, 15 Julai 2008 (UTC)

RE: Saya (Maksudnya - andalah!)[sunting sumber]

Oh, saya sudah baca laman pengguna anda di Wikipedia Bahasa Inggeris, nampak Babel di sana. Anda letak en-4, ms-4, dan ja-1. ms-4 sebenarnya adalah setaraf dengan ms-N, cuma bezanya, ms-4 adalah untuk mereka yang bahasa utama mereka bukan Bahasa Melayu. Kalau Orang Melayu pula sepatutnya guna ms-N atau ms (sebenarnya sama!). Dari Babel anda saya boleh teka latar belakang anda (no offence ya) - anda Orang Cina yang selama ini berpendidikan Melayu dan tak tau Bahasa Cina? --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 16:33, 16 Julai 2008 (UTC)

Templat:Penyanyi-rock-Jepun-stub[sunting sumber]

Nama templat ini panjang sangat, kenapa tidak namakannya sebagai "stub-Jrock"? — クルニア[binc|sumb] 15:32, 18 Julai 2008 (UTC)

Kana? Tidak seberapa. Sukoshi wakarimasu. Saya hanya hafal sedikit kana, hana dan kanji. — クルニア[binc|sumb] 15:39, 18 Julai 2008 (UTC)

Haha, rupanya kana itu bermaksud tulisan jepun. Dan hana pula adalah bunga. Nihong go ga mada yoku wakarimasu. Haha — クルニア[binc|sumb] 16:00, 18 Julai 2008 (UTC)

Deo Volente[sunting sumber]

Selamat Datang di id.wiki! Mikhailov Kusserow (bincang) 03:30, 29 Ogos 2008 (UTC)

Tolong pindah[sunting sumber]

Sila pindahkan Aurora (nyahkekaburan) ke Aurora supaya menggantikan laman "Aurora". Terima kasih. --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 17:42, 18 Oktober 2008 (UTC)

Pendapat anda[sunting sumber]

Macamana kalau kita wajibkan semua pengguna urus akaun global? (jangan salahkan saya, engkau tengok wikipedia Sepanyol ke Turki ke, mesti ade name aku}Muhraz (bincang) 06:46, 1 November 2008 (UTC)

TV4,5,6[sunting sumber]

Betul ke wujud TV ni nanti? Rujuk NSC Television Network mane sumber dia? Kurosagi7 (bincang) 14:16, 29 November 2008 (UTC)

[sunting sumber]

Halo Piecemealcranky, bisa ikut berpartisipasi di Wikimedia? Terima Kasih. Mikhailov Kusserow (bincang) 04:54, 3 Disember 2008 (UTC)

Dasar dan garis panduan[sunting sumber]

Saya lihat anda tidak menyenaraikan dasar dan garis panduan di laman utamanya selepas menggubalnya, tetapi ada pula dalam templat. Sila jangan buat begini sebab sukar untuk mengenalpasti dasar dan garis panduan yang dikuatkuasakan dan yang tidak. Alistaire (bincang) 10:42, 25 Januari 2009 (UTC)

Memang betul tetapi tidak menyenaraikan dasar/garis panduan tidak membantu. Semasa saya sedang mengemaskinikannya saya lihat ada dasar/GP yang terdapat dalam templat tetapi tidak tersenarai. Malah, ada pula dasar yang dicipta lapuk kerana sudah ada yang lama! Ini tidak boleh berlaku nih oleh tu saya telah bentukkan dua laman penting Wikipedia:Senarai dasar untuk dasar dan Wikipedia:Senarai garis panduan untuk garis panduan. Jika anda karyakan dan usulkan mana-mana daripada kedua itu sila bantu dengan menyenaraikannya terima kasih. Alistaire (bincang) 15:51, 25 Januari 2009 (UTC)

Pengundian sebagai sysop[sunting sumber]

Hai, terima kasih kerana menyokong saya. Hahahaha, saya mungkin "aktif sedikit" daripada anda kebelakangan ini. Apa2pun anda masih tetap merupakan pengguna "senior" berbanding saya. Zamwan (bincang) 14:21, 1 Mei 2009 (UTC)

Sysop[sunting sumber]

Undilah saya sebagai penyelia terbaru. Kiteretsu 10:52, 10 Mei 2009 (UTC)

Sysop[sunting sumber]

Cuba anda lihat Zamwan dia akan jadi calon penyelia. Dia sangat aktif , rajin dan berkebolehan. Tetapi saya janji apabila saya menjadi penyelia saya akan sentiasa aktif. Tolonglah undi saya plesaeee.. Kiteretsu 15:57, 10 Mei 2009 (UTC)

Tentang kedalaman Wikipedia (Depth)[sunting sumber]

Hai, maaf banyak2 kerana kembali sekali dan janji untuk tidak lagi menyunting tidak kesampaian. serta atas kesalahan besar yang lalu. Tapi saya ada cadangan untuk kemukakan sebelum saya pergi sekali lagi. Saya lihat kedalaman Wikipedia Bahasa Melayu semakin berkurangan, dulu kedalaman (depth) wiki ms 32, sekarang 24 balik. kalau tak percaya lihat gambar ini:

List of Wikipedias.JPG

List of Wikipedias 2.JPG

Kalau nak kedalaman (depth) Wikipedia Bahasa Melayu tinggi adalah seperti berikut:

A) Rencana kena panjang, terperinci dan perlu diupdate secara kerap.
B) Kategori kena banyak pada pada setiap dan/atau kebanyakan rencana.
C) Pastikan kedalaman wiki ms ditambah bagi menunjukkan mutu rencana wiki ms tinggi.

Jadi kalau boleh, tolonglah sangat sangat sangat sangat sangat, supaya kalian dengar dan ikut apa yang hendak saya katakan ini. Saya hanya mahu membantu Wikipedia Bahasa Melayu. Sekian sahaja dari saya, selamat tinggal... Emrrans (bincang) 09:13, 30 Ogos 2009 (UTC)

Sila lihat pautan list of wikipedia's. Emrrans (bincang) 09:54, 30 Ogos 2009 (UTC)

Rencana 'elektroskop'[sunting sumber]

Saya sebenarnya belum habis mengalih bahasa rencana 'elektroskop', maka sebenarnya masih dalam peringkat tunas. Boleh tak kembalikan rencana tersebut?

Sebenarnya kalau dari awal diletak sebagai calon penghapusan saya akan memberikan penjelasan, tetapi kali ni terus-terus dihapus. Apa-apa pun, terima kasih. --Coljames (bincang) 03:06, 28 Ogos 2010 (UTC)

Image deletion[sunting sumber]

Thanks for doing this. There was a lot of images here that have source or license so I hope those can be cleared out in due time. Zscout370 (bincang) 21:04, 2 September 2010 (UTC)

Delete gambar[sunting sumber]

Mengapa gambar yang saya letakkan anda delete. Etika mana nih. Malekhanif (bincang) 13:16, 3 September 2010 (UTC)

Gambar[sunting sumber]

Hello, kenapa gambar saya dipadamkan. Gambar itu saya punya sendiri. Yosri (bincang) 15:50, 3 September 2010 (UTC)

Tak perlu. Anda perlu mendapatkan kebenaran pemuat sebelum memadamkan mana-mana gambar yang tidak jelas hakciptanya. Who the hell is that guy to simply tag any picture as copyright violations. I block him for that. Yosri (bincang) 15:59, 3 September 2010 (UTC)
Saya tidak kata tidak boleh, saya kata tanya dahulu. Pemuat sepend a bloodly lot of time and efforts to take picture, load. At the least you can do, ask. Saya pun tidak simpat salinan, jika dipadamkan, sia-sia usaha saya selama ini. Padam memang mudah, oleh itu berhati-hati. Tanggung jawab penyelia mengesahkan hakcipta, kalau dah jelas melanggar boleh padam serta merta. kalau tidak jelas, pemuat memiliki hak menjawab. Selain itu, gambar saya memang saya muatkan, tetapi nampaknya ada orang yang buang, saya perlu meneliti dahulu, kalau perlu saya sendiri yang padam (selepas buat backup). Yosri (bincang) 17:06, 3 September 2010 (UTC)
Gambar itu bukan free, I spend money buying things, ticket, spend an effort to travel. Saya percaya ada orang lain juga yang sama. Senang-senang boleh buang itu macam ke? Yosri (bincang) 17:09, 3 September 2010 (UTC)
Lihat contoh pengesahan yang dilakukan oleh Aurora. Anggaplah ini sebagai asam garam hidup, walaupun saya agak bengang seketika.


  • No free equivalent. Non-free content is used only where no free equivalent is available, or could be created, that would serve the same encyclopedic purpose. Where possible, non-free content is transformed into free material instead of using a fair-use defense, or replaced with a freer alternative if one of acceptable quality is available; "acceptable quality" means a quality sufficient to serve the encyclopedic purpose. (As a quick test, before adding non-free content requiring a rationale, ask yourself: "Can this non-free content be replaced by a free version that has the same effect?" and "Could the subject be adequately conveyed by text without using the non-free content at all?" If the answer to either is yes, the non-free content probably does not meet this criterion.)

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Non-free_content

Provide me with free image, and I will delete the image myself. Yosri (bincang) 17:51, 3 September 2010 (UTC)

In case you did not read the above, the above is Wikipedia policy. Please refer on how loader is inform before any deletion is done here http://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:Yosri reason why I stopped loading picture is http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Yosri or read it here http://www.theregister.co.uk/2007/09/24/creative_commons_deception/ Yosri (bincang) 00:52, 4 September 2010 (UTC)
Ok. I am familiar with that policy because it is the same that we use on en.wikipedia (and I am an admin there). If you decide not to upload images to the Commons, fine, your personal choice. Some of the users that I tagged images as copyvios, they have not edited in three years. Zscout370 (bincang) 04:54, 4 September 2010 (UTC)
Sorry Piecemealcranky,
I not sure if you are the one and the same, but to reply the above, yes, I'm not interested being forced to contribute any picture under Public Domain/Common Creativity (commercial allowed), and have stopped since .... oh.. around 3 years. I guess it's the same with some of people. http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Deletion_policy

Before deletion, administrators should check the article, its history, and deletion log to confirm that:

  1. The proposed deletion tag has been in place continuously for at least 7 days
  2. No objections have been raised on the talk page.
  3. The article is eligible for proposed deletion: never previously proposed for deletion, never undeleted, and never discussed at AfD.

Only clear violation allow speedy deletions. Yosri (bincang) 12:10, 4 September 2010 (UTC)

Ps: Do not use BOT as the edit is invisible and nobody notice the tagging have been done. This is underhand way of doing things. Yosri (bincang) 12:16, 4 September 2010 (UTC)

Undian[sunting sumber]

Sila kemukakan undian anda di http://ms.wikipedia.org/wiki/Perbincangan_MediaWiki:Gadgets-definition Yosri (bincang) 17:26, 4 September 2010 (UTC)

Unused files nominated for deletion[sunting sumber]

Hi! I have nominated some of your uploaded files for deletion because they are unused and not under a free license. See the files here [1]. --MGA73 (bincang) 18:09, 4 Mei 2011 (UTC)

Fail tanpa lesen sah[sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:KurosakiIchigo.jpg
  2. Fail:Kei Kurono.jpg
  3. Fail:Masaru Katou.jpg
  4. Fail:Kei Kishimoto.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:26, 11 Julai 2011 (UTC)

Aktif[sunting sumber]

Salam,
Saya lihat anda sudah lama tidak aktif. Bolehkah anda aktifkan diri di sini. Yosri (bincang) 15:57, 27 Januari 2013 (UTC)

Salam, disebabkan hal-hal dunia saya memang tak mampu aktif seperti dulu lagi. Tetapi saya masih melihat perkembangan di Wiki MS. Jika pihak Penyelia memerlukan bantuan, eloklah tugas saya diberikan kepada pengguna lain yang mampu melakukan tugas-tugas penyelia dengan lebih kerap. Pp.Mm.Cc. 11:47, 28 Januari 2013 (UTC)

Keaktifan penyelia[sunting sumber]

Sebagai penyelia, anda seharusnya menjadi lebih aktif agar dapat menjadi contoh kepada pengguna-pengguna lain. Janganlah menjadi penyelia yang tenggelam-timbul. Sekiranya anda ingin bercuti, silakan untuk meletakkan templat cuti wiki di laman pengguna anda. Maaf sekiranya penulisan saya ini menyebabkan anda berkecil hati.--Wikipedia bahasa Melayu (Bincang) 14:25, 10 Mac 2013 (UTC)

Tidak mengapa, saya cuma tidak mengubah status separa aktif ke tidak aktif sahaja. Memang benar sekarang saya agak sibuk dan tidak mempunyai masa terluang yang boleh diagihkan untuk Wikipedia. Seperti yang telah saya katakan kepada saudara Yosri, eloklah jika jawatan Penyelia diberikan kepada mereka yang lebih banyak masa untuk menyumbang dan menyelenggara. Sekian. Pp.Mm.Cc. 14:36, 10 Mac 2013 (UTC)

Memang benar kita tidak dapat mengelak daripada dunia kehidupan yang realiti. Tetapi saya sarankan anda sekurang-kurangnya seminggu sekali menyunting wikipedia pun dikira jadilah. Maaf jika bahasa saya ini terkasar.--Wikipedia bahasa Melayu (Bincang) 14:38, 10 Mac 2013 (UTC)

Saya akan cuba ambil masa lebih lagi untuk Wikipedia. Terima kasih kerana sudi memberi maklum balas anda. Pp.Mm.Cc. 14:41, 10 Mac 2013 (UTC)
Sama-sama. Sebenarnya saya sedang berusaha untuk meningkatkan jumlah kuantiti dan kualiti ms.wiki ini. Memandangkan kurang daripada 5,000 rencana lagi untuk mencapai sasaran 200,000 rencana serta dapat menewaskan Wikipedia bahasa Indonesia.--Wikipedia bahasa Melayu (Bincang) 14:43, 10 Mac 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Arctic Kangaroo sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.-Apli kasi 05:34, 7 Ogos 2013 (UTC)

Jemputan[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @Adikhebat: sebagai usul perlucutan daripada penyelia WBM kerana sudah lebih 10 bulan tidak aktif. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 10:07, 18 November 2013 (UTC)

Jemputan ke WikiProjek Jepun[sunting sumber]

Japanese rising sun.svg
Helo, Piecemealcranky.

Anda dijemput untuk menyertai WikiProjek Jepun, sebuah WikiProjek dan sumber khusus untuk meningkatkan liputan Wikipedia bagi Jepun serta rencana yang berkaitan dengan Jepun.
Untuk sertai projek ini, sila bubuh laman pengguna anda dengan meletakkan teg {{Pengguna WikiProjek Jepun}}. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:22, 5 Januari 2014 (UTC)

Anugerah[sunting sumber]

Barn-Ogi-Sensu-Red-Hinomaru.png Anugerah Barnsensu WikiProjek Jepun
Terima kasih kerana mengembangkan liputan Jepun di Wikipedia Bahasa Melayu. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:22, 5 Januari 2014 (UTC)

Tahap keaktifan awak sebagai penyelia[sunting sumber]

Sudah lama awak tidak aktif sebagai penyelia. Boleh saya cadangkan usul perlucutan awak sebagai penyelia nanti?--Ng Pey Shih 07 (bs) 17:07, 28 Februari 2014 (UTC)

Saya memang tak mampu nak aktif di atas kesulitan kehidupan, sumbangan pun sukar diberi. Eloklah jika jawatan Penyelia saya diberikan kepada yang lebih berupaya dan memerlukan. Pp.Mm.Cc. 17:41, 28 Februari 2014 (UTC)
Hmm...susah juga begini. Tahun ni pun Wikipedia ini macam suram. 2 penyelia aktif spt @Ranking Update: dan @Aplikasi: telah pun pergi.--Ng Pey Shih 07 (bs) 18:14, 28 Februari 2014 (UTC)