Perbincangan pengguna:Alistaire

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!
Salam sejahtera Alistaire! Terima kasih kerana mendaftar di Wikipedia Bahasa Melayu!
Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia dan Meja bantuan. Untuk menandatangani pesanan anda pada laman perbualan, seperti laman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang) atau klik butang Tandatangan dan cap waktu pada laman penyuntingan.

Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Bahasa Melayu. Selamat menyumbang!

Welcome to the Malay Wikipedia!
The following are relevant wiki links for users based here mainly for InterWiki purposes.

See also our list of local administrators. Should you require any assistance here, you may contact me or any one of our ambassadors listed at our embassy. You may also leave a message there for the attention of the whole Malay Wikipedia community. Should the assistance you require be technical in nature, please leave a note with one of our administrators.

To sign your message, please type four tildes (~~~~) after it if you are using your local Malay Wikipedia account, or the InterWiki link {{:[Wikipedia language code]: [Name of your page] | [Your personal ID] }}, followed by five tildes (~~~~~) to allow for the date to accompany your message if you are using your foreign Wikipedia account. It would be preferable if you could indicate which Wikipedia language version you are from (meaning the one you most regularly use) to simplify any referencing or liaison that may follow. Enjoy your stay here at the Malay Wikipedia. Cheers!

ArrazzazBot (bincang) 15:00, 18 Januari 2009 (UTC)

Kembali[sunting sumber]

Assalamualaikum dan apa khabar. Baguslah saudara sudah kembali dan saya berharap saudara bergiat aktif semula di wiki ms. Marilah menyumbang ke arah memartabatkan bahasa Melayu sebagai bahasa utama. -- Tebuanhijau (bincang) 14:44, 18 Januari 2009 (UTC)

Takkanlah nak ucap khabar pun tak boleh. Baru setahun lebih saya menyumbang di sini. Saya ni kira orang baru laa. -- Tebuanhijau (bincang) 14:14, 19 Januari 2009 (UTC)

Hai Alistaire, selamat kembali. Saya rasa janggal mengapa anda tidak guna sahaja nama lama anda? Saya penuhi keinginan anda dulu dengan menulis rencana Tentera Udara Amerika Syarikat. Anda boleh perbaiki kuallitinya sekiranya perlu. Zamwan (bincang) 15:44, 19 Januari 2009 (UTC)

Undian anda[sunting sumber]

Sememangnya komuniti WBM mengamalkan amalan demokrasi dan semua pengguna berdaftar layak secara terbuka untuk mengundi namun syarat yang diperlukan untuk menjadi pengundi ialah berumur (suntingan pertama) minimum seminggu, mempunyai minimum 15 suntingan, dan bukan pengguna boneka. Namun, anda belum melepasi syarat-syarat berikut sebagai pengundi kerana anda baru sahaja mendaftar menggunakan akaun Alistaire yang mana akaun anda dibuka selepas pengundian berkenaan berlangsung maka undian anda dianggap sebagai undi rosak buat masa ini. Walaupun demikian, anda layak menjadi pengundi jika anda telah melepasi syarat-syarat sebagai pengundi yang sah nanti. Apapun, selamat kembali kepada anda. — Didie (bincang) 11:00, 24 Januari 2009 (UTC)

RE:Dasar dan garis panduan[sunting sumber]

Oh, laman itu ye? Maaf la kerana mungkin terdapat kesilapan. Saya tak pasti sekarang masih macam ni atau tak, tetapi dulu laman polisi dan garis panduan agak semak. Saya hanya menyunting laman yang sedia ada (sila betulkan saya jika tersilap) dan menambah maklumat untuk tujuan mengembangkan rencana. Jika saudara boleh melihat, lebih banyak lagi rencana garis panduan Wikipedia yang harus kita perbaiki sama-sama. - Pp.Mm.Cc. 15:44, 25 Januari 2009 (UTC)

Rencana ketenteraan[sunting sumber]

Hai Alistaire, rencana "Israel Defence Forces " telah ditulis sebagai oleh Ibn Harun. Tajuk rencananya adalah Pasukan Pertahanan Israel. Zamwan (bincang) 04:22, 26 Januari 2009 (UTC)

Terima kasih kerana menyumbang di wikipedia bahasa melayu — Kiteretsu (bincang) 04:59, 26 Januari 2009 (UTC)

Selamat berkenalan.—Kiteretsu (bincang) 04:39, 27 Januari 2009 (UTC)

Sama-sama—Kiteretsu (bincang) 06:49, 27 Januari 2009 (UTC)

Tetapi tolonglah saya untuk meningkatkan wikipedia bahasa melayu.Anda juga boleh merujuk dalam wikipedia english/bahasa indonesia. — Kiteretsu (bincang) 07:28, 27 Januari 2009 (UTC)

Sebenarnya saya mula menyunting di wikipedia bermula 27 Mei 2008. — Kiteretsu (bincang) 10:08, 27 Januari 2009 (UTC)

Masukkanlah saya sebagai Rakan seperjuangan baru (Selepas bermulanya tahun 2009) didalam laman pengguna anda — Kiteretsu (bincang) 03:29, 28 Januari 2009 (UTC)

Anda kemana sahaja?[sunting sumber]

Aslkm Alistaire. Rakan seperjuangan itu.....hahaha....... Tetapi pertanyaan saya, anda kemana sahaja selama ini, menghilang seperti jenazah Firaun dicuri ( ibarat saya sahaja ). SuaraRakyatMalaysia (bincang) 12:35, 26 Januari 2009 (UTC)

Saya ni baru bergabung, abang si Muhraz. Ada banyak warisan nama pengguna dari adik saya. Salah satunya dia cakap nama Perancis pelik sikit. Dia ingat Alistair. Sbb tulah saya cari wak. SuaraRakyatMalaysia (bincang) 13:13, 27 Januari 2009 (UTC)

Tak tahulah saya. Sbb adik saya tu pelik sikit orangnya. SuaraRakyatMalaysia (bincang) 03:38, 28 Januari 2009 (UTC)

Dia tengok jer kot. SuaraRakyatMalaysia (bincang) 03:40, 28 Januari 2009 (UTC)

Era baru dalam perhubungan kita berdua[sunting sumber]

Sebenarnya saya telah membaca pesanan ini dua hari yang lalu tetapi memutuskan tidak ingin menjawab agar mengelakkan sebarang perselisehan atau salah faham. Maka tiba-tiba tadi, saya fikir bahawa kalau saya tidak mengendahkan pesanan itu, ia juga boleh menimbulkan salah faham. Maka dengan itu, saya akan cuba menjawab sedikit tentang isu-isu yang anda timbulkan:

Baguslah anda sudah menyumbang di sini kembali.
Sebenarnya tidak. Saya kecewa kerana kini tiada masa lagi nak kembali. Baru-baru sahaja, saya bertemu dengan seorang Amerika Syarikat yang mengajar saya bagaimana mencari wang dalam internet. Dikatakannya bahawa Dummipedia mempunyai potensi untuk dijual pada harga yang lumayan dalam jangka 3-5 tahun. Walaupun demikian, saya berasa Dummipedia adalah laman hobi saya (yang mana saya boleh menulis apa-apa rencana sahaja, termasuk falsafah, politik, sejarah, dan sebagainya) dan oleh itu, saya mencadangkan laman baru yang serupa secara perkongsian tetapi mengkhususkan mendapat wang.
Semua penyumbang di sini begitu terpilu melihat ugutan anda untuk pergi. Mereka sayangkan PM Poon mereka.

Sebenarnya, saya tidak berpendapat sedemikian. Sebagaimana yang anda kata, salah seorang perlu keluar. Apabila saya nak keluar, saya dikatakan ugut, manakala apabila anda keluar, itu tindakan yang wajar.

Anda sedar akan hakikat ini dan kemudian tukar pesanan anda menjemput saya kembali. Too little, too late.
Sebenarnya, saya bukan pemilik Wikipedia. Maka anda nak keluar atau nak balik, itu langsung tidak berkait dengan saya. Dalam penglibatan saya di Wikipedia bahasa Melayu selama melebihi satu tahun, saya telah melihat banyak tahi bintang.... banyak gelombang penyumbang baru yang seolah-olah kelip bintang yang begitu terang buat sementara dan lepas itu, langsung hilang dan tidak dapat dikesan lagi. Maka kehilangan anda hanya merupakan salah satu daripada fenomena itu. Sedemikian juga saya.
To make a long story short, selepas pergi, apa lagi saya terpaksa cari pengkalan baru di web yang kononnya luas ini, dan saya telah bertapak di satu tempat lain buat beberapa tahun ini, tetapi kini terpaksa pergi dari situ.
Saya tidak berasa hairan kerana burung balik ke pangkalan. Polar pun pernah pergi buat suatu tempoh dan kini dah balik. Entah bila Master2841 akan balik. Saya juga tidak hairan kerana anda "kini terpaksa pergi dari situ" kerana anda terlalu agresif. Maka saya juga tidak akan berasa hairan jika anda akan meninggalkan Wikipedia semula.
Saya kemudian tidak dapat fikirkan mana lagi tempat hendak dipergi, dan fikirkan walaupun anda berkemungkinan masih berada di sini (dan sememangnya anda masih ada) perkara yang berlaku antara kita berdua sudah lama berlalu, dan saya agak anda dapat cool off secukupnya untuk sekurang-kurangnya penjalinan hubungan yang profesional untuk bersama-sama bangunkan Wikipedia ini.
Sebenarnya, saya tidak aktif lagi di sini sejak memulakan laman sendiri pada bulan Jun 2007. Maka nampaknya, anda tidak sedar. Kan baik, saya tidak ada lagi? Maka anda boleh berasa tenteram sekarang dalam penyumbangan anda, tetapi saya tidak akan berasa hairan juga kalau anda kemudian bergaduh dengan pengguna lain. Janganlah terlalu agresif. Sumbangkan rencana banyak-banyak. Tanpa kita dua ini, Wikipedia masih terus maju. Maka mengapa kita nak memaksakan idea kita pada laman ini? Idea baru masih perlu ditimbulkan tetapi jangan paksa orang lain menelannya, LOL.
Satu lagi, sementara bercakap mengenai Edmundwoods, tahukah anda bahawa pengguna ini telah menggangu persetujuan kita mengenai rencana-rencana Taiwan dulu, dengan mengalih rencana Taiwan (nyahkekaburan), dan Republik China di Taiwan?
Sebenarnya, Aurora telah banyak mengembalikan suntingannya. — Syarikat Pemunggahan Rencana (bincang) 00:21, 29 Januari 2009 (UTC)

Jadi mulai hari ini saya cadangkan satu perhubungan profesional menggantikan persahabatan yang lalu, berlandaskan hanya niat untuk membangunkan Wikipedia Melayu, apa kata anda, setujukah? Tapi dari apa yang saya baca tersiratnya adalah "Tidak".
Sebenarnya, persoalan itu tidak timbul lagi dan tidak relevan kerana kini saya tidak aktif lagi di sini. Akan tetapi jika semua projek saya gagal, saya mesti kembali ke sini kerana di sinilah yang benar-benar saya habiskan paling banyak masa dalam internet dan oleh itu, mempunyai setakat nilai sentimental. Hahaha... lama tak tulis bahasa Melayu, entah tatabahasa masih boleh pakai atau tidak. Teknologi-maklumat.com dah lama tidak saya kerjakan. — Syarikat Pemunggahan Rencana (bincang) 15:25, 29 Januari 2009 (UTC)

Terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana menyumbang di wikipedia bahasa melayu. Teruskan usaha anda supaya dapat meningkat wikipedia melayu seperti simple english — Kiteretsu (bincang) 14:30, 31 Januari 2009 (UTC)

Apa maksud anda?—Kiteretsu (bincang) 15:02, 31 Januari 2009 (UTC)
Saya sudah aktifkan fungsi emel saya.Pengguna:Kiteretsu (bincang) 11:15, 2 Februari 2009 (UTC)
Kali ini saya sudah aktifkan fungsi emel saya.—Kiteretsu (bincang) 10:57, 3 Februari 2009 (UTC)

Austronesian languages[sunting sumber]

Hi! Just a question. Is there any mutual intelligibility between Austronesian languages like Malay and Tagalog, or Malay and Java, etc. or you can't understand them at all? I mean, for example Spanish, Portuguese and Italian can understand each other quite well, mostly in writing. Regards, --El Mexicano (bincang) 16:14, 31 Januari 2009 (UTC)

Thank you for you answer. Well, regarding the Romance languages (languages derived from ancient Latin), all but French and Romanian, are mutually intelligibly at a certain degree, mostly Spanish with Italian (orally and in writing) and Portuguese with Spanish (depending on the Portuguese dialect, but mostly in writing). --El Mexicano (bincang) 16:49, 31 Januari 2009 (UTC)

RE: Jawi[sunting sumber]

<div id="title" class="topicon" style="float: left; position: absolute; left: 0px; top: 0px; padding-top: 0px; width: 100%; display:none;"><div style="padding-top: 3.7em; padding-bottom: 0.35em; background:#F8FCFF; position:relative; left:1em;"><span style="font-size: 18pt;">Pengguna:Tebuanhijau</span><span style="font-size: 20pt; position: absolute; right: 25px;font-family:tahoma;">ڤڠڬونا:تبوان هيجاو</span></div></div>

Penggunaan[sunting sumber]

  • Kod wiki ini nampak kemas jika menggunakan Mozilla Firefox (pelayar web lain mungkin nampak lain sedikit)
  • Warna latar belakang teks = #F8FCFF (sama ngan background teks bagi monobook (asal) lihat Khas:Keutamaan
  • Jenis teks adalah Tahoma sebab ia bukan sahaja nampak kemas malah merangkumi aksara jawi
  • Width adalah 100% bagi menutup sepanduk mesej beserta butang singkir
  • Masukkan juga nama pengguna anda dalam rumi (kalau tak masuk nampak pelik, tak caya cuba buat)

Perhatikan kod di atas (mungkin ada yang lebih baik) dan harap-harap ia membantu -- Tebuanhijau (bincang) 16:15, 31 Januari 2009 (UTC)

Saya ni bukanlah pandai sangat cuma kod wiki tu saya dapat dan diubah suai dari seorang pengguna wiki.en yang juga ada buat perubahan pada laman pengguna. Pasal nak translate dari rumi kepada jawi layari laman sesawang www.ejawi.net
Saya rasa apa yang saya terangkan kepada saudara tentang cara penggunaan lagi memeningkan kepala anda. Betul tak? -- Tebuanhijau (bincang) 16:45, 31 Januari 2009 (UTC)
Perkataan "alistaire" tu disebut dalam bahasa Melayu kerr atau omputih? Perkataan jawi saudara berbunyi macam "Alistari" kalau disebut dalam bahasa Melayu. Kalau disebut dalam bahasa Inggeris, baik letak "ڤڠڬونا:عليستير".

Tulisan Jawi[sunting sumber]

Saya lihat laman pengguna anda ada paparan dalam bahasa jawi. Masalahnya, pengguna lain mahupun saudara sendiri menghadapi kesulitan apabila hendak membacanya kerana tulisan yang kecil. Saya sudah melayari Wiktionary dan setiap perkataan diterjemah kepada jawi. Jadi saya ambillah kod wikinya dan salin di sini. Yang menariknya, tulisan jawi tu nampak cool dan mudah difahami.

Kod[sunting sumber]

<span class="AR" style="font-family:Tahoma, Arial Unicode MS, Code2000, Traditional Arabic; font-size:125%;">ثلجي</span>

Hasil[sunting sumber]

ثلجي

Harap-harap ia membantu -- Tebuanhijau (bincang) 05:44, 1 Februari 2009 (UTC)

Istilah perlembagaan[sunting sumber]

Ya, anda betul. Inilah akibat kalau tangan menaip lebih laju drpd minda. Tak boleh berfikir secara logik. Sebab itu saya rasa malas nak alih bahasa rencana berkaitan psl "legal matters" walaupun urusan kerja saya adakala menghendaki saya membaca kesemua klausa2 kontrak. Zamwan (bincang) 16:37, 2 Februari 2009 (UTC)

Selamat tinggal wikipedia. Aku tidak akan berada disini lagi. Lagipun ramai orang kata saya tidak layak menjadi penyelia.—Kiteretsu (bincang) 11:00, 4 Februari 2009 (UTC)
Saya lupakan niat saya untuk berhenti di wikipedia.Kiteretsu (bincang) 11:24, 4 Februari 2009 (UTC)

Laku musnah[sunting sumber]

Alistaire, saya tidak ada kuasa seorang penyelia. Untuk membalikkan sesuatu laman, saya hanya perlu klik "sejarah" pada bar menu rencana itu dan pada bahagian nama penyunting selalunya terdapat pautan yang bertulis "(batalkan)". Saya hanya klik saja pautan ini. Saya fikir semua pengguna berdaftar memiliki kuasa ini. Zamwan (bincang) 11:14, 11 Februari 2009 (UTC)

Hehehehe, sama2. Zamwan (bincang) 11:27, 11 Februari 2009 (UTC)

Muhyiddin Yasin[sunting sumber]

Saya harap saudara dapat mengadili suntingan terbaru ke atas artikel tersebut. Salam.

Isu Kaum Tionghoa Tidak Mengenang Budi dan Memperbodohkan Barisan Nasional[sunting sumber]

Pada 12 April 2009 ketika ditemubual oleh Mingguan Malaysia Muhyiddin Yasin mendakwa yang Barisan Nasional terpedaya oleh masyarakat Tionghoa kerana zahirnya nampak macam ‘ok’, sambutan dengan tepukan masyarakat Tionghoa tidak mengundi Barisan Nasional dalam pilihanraya kecil di Bukit Gantang baru-baru ini. Muhyiddin Yasin turut menuduh bahawa orang Tionghoa tidak mengenang budi, walaupun mereka mendapat peruntukan RM1 juta untuk sekolah Tionghoa yang merupakan gula-gula pilihanraya kecil tersebut. [1]

Ucapan Muhyiddin telah menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan pemimpin-pemimpin Tionghoa, baik dari Barisan Nasional mahupun Pakatan Rakyat serta rakyat jelata berketurunan Tionghoa. Malaysiakini: Muhyiddin Membelakangi Konsep Satu Malaysia, MCA dan Gerakan Mahu UMNO Cermin Diri[2]

Politikus Jaga Hati (bincang) 08:49, 13 April 2009 (UTC)

Boleh anda membantu kami semua mencapai target 100,000 pada Januari/ Februari ini?--Aplikasi (bincang) 06:52, 20 Disember 2010 (UTC)

Saya tidak mempunyai masa yang banyak untuk Wikipedia seperti dulukala. Tetapi saya akan cuba sedaya mampu. — Alistaire | عليستير (bincang) 04:37, 20 Mac 2011 (UTC)

Bls:Apa khabar?[sunting sumber]

Hai Alistaire. Selamat kembali. Saya masih aktif tetapi tidak seaktif dulu. Tahun ini umur semakin meningkat, begitu juga dengan tanggungjawab di tempat kerja. :) Zamwan (bincang) 10:52, 20 Mac 2011 (UTC)

Hehehe, tak adalah bersungguh2 sangat. Zamwan (bincang) 13:21, 29 Mac 2011 (UTC)

Warning other users suspected of vandalism[sunting sumber]

What is the apropriate 'warning template'? Cheers, Ruy Pugliesi 18:10, 27 Mac 2011 (UTC)

Pengguna:Tanduay1[sunting sumber]

Alistaire, saya bukan Admin. Jadi saya tidak boleh menyekatnya. --Jufert (bincang) 06:03, 30 Mac 2011 (UTC)

Tak apa, marilah sama-sama kita memajukan Wikipedia Bahasa Melayu ini. --Jufert (bincang) 06:34, 30 Mac 2011 (UTC)

Selamat[sunting sumber]

Selamat kembali... :-) Polar 07:56, 31 Mac 2011 (UTC)

Terima kasih kerana memahami. Kadang-kala saya sendiri terlupa dan menganggap semua orang tahu apa yang saya maksudkan. Ini menyebab saya menulis dengan ringkas, yang mungkin menyebabkan kekeliruan. Sekiranya ini berlaku, sila juga beri teguran kepada saya. Yosri (bincang) 06:47, 2 April 2011 (UTC)
Selamat kembali... Sekarang ni sangat sibuk dengan tugasan harian, jarang-jarang sekali menjenguk ke Wikipedia Bahasa Melayu <*)))>< Mr Ikan (bincang) 18:11, 5 April 2011 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia[sunting sumber]

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 19:07, 9 Januari 2015 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 1 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:46, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 1 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:57, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 14 & 15 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Anda sudah terlepas untuk mengundi? Anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan Disember 2017:

Untuk mengundi, anda hanya perlu meletakkan *{{Undi|v}} ~~~~ atau *{{Undi|x}} ~~~~ pada bahagian undian.

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 31 Disember 2017 bagi pencalonan bulan Januari 2018. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:16, 1 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 16 & 17 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 16 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 17 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 18:12, 7 April 2017 (UTC)

Jemputan Bulan Asia Wikipedia[sunting sumber]

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
Wikipedia Asian Month 2018 Banner ms.svg

Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2018!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!

Daftar sekarang! Peraturan

TofeikuBincang 06:29, 1 November 2018 (UTC)