Perbincangan pengguna:Master2841

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Archive Arkib
  1. April 2006
  2. Ogos 2006
  3. Februari 2007
  4. Jun 2007
Klik di sini untuk meninggalkan sebarang mesej kepada saya.


Assalamualaikum,

Saya mau tanya kenapa artikel tentang kabbalah dihapus dari wikipedia? Mohon informasi tentang Kabbalah yang sebenarnya, karena sangat meresahkan saya. Banyak para idola remaja sekarang ini yang sangat memuja aliran kabbalah. thanx, FSafira

MediaWiki:Recentchangestext[sunting sumber]

Anda dijemput menyertai perbincangan tentang pesanan sistem itu. Terima kasih dan Selamat Berpuasa. --Edmund The King of The Woods! 09:12, 15 September 2007 (UTC)

Panduan Istilah[sunting sumber]

Assalamualaikum warahmatullah, Melalui pengamatan saya wikipedia makin mendapat tempat di dunia pendidikan di Malaysia.Jadi wikipedia menjadi rujukan utama rakyat Malaysia terutama melayu untuk mencari maklumat dan rujukan.

Cadangan saya pihak WIKIPEDIA BAHASA MELAYU mewujudkan satu artikel mengumpulkan serta membahaskan kewajaran sesuatu istilah2 sains dlm bahasa melayu.Banyak buku rujukan yg ditulis melanggar atau menggunakan istilah sains dlm bahasa melayu yg tidak relevent.

Oleh itu sewajarnya kita ada satu medium yg mudah dan cekap seprti ini untuk mengembangkan bahasa kita.Ingat "bahasa pendokong bangsa".Dua tamadun telah buktikan ilmu perlu ada dlm bahasa kita bukan bahasa asing.Tamadun islam menterjemahkan ilmu daripada bahasa YUNANI kedlm bahasa arab.Tamadun barat telah menterjemahkan ilmu daripda bahasa arab kedlm bahasa mereka.Hasilnya mereka sangat terkehadapan dlm sesuatu bidang.Robotik dijepun juga diajar dan dikembgkan dalm bahasa mereka.Kejuruteraan di jerman juga begitu.Malaysia??

Sudah sampai masa kita bangkit.Biarlah generasi lepas telah menukar sains dlm bahasa inggeris.Generasi kita yang telah sedar ini perlu membetulaknnya kembali..........

terima kasih


alamat IP disekat[sunting sumber]

Saya kini berada di UiTM Segamat dengan menggunakan perkhidmatan Internet percuma yang disediakan oleh pihak kampus. Saya kini berada di dalam makmal komputer berinternet Sigma, sesuatu yang saya perasan adalah alamat IP untuk makmal ini telah disekat kerana merosakkan artikel Islam dan Iman secara berturut-turut dan saya rasakan adalah tidak patut disekat kerana ini adalah alamat IP yang digunakan oleh khalayak atau umum dan bukannya persendirian. Faham? Hehehe... maaflah jika ayat berterabur... hehehe... Jika mahu menyuruh mereka mendaftar, saya rasakan tidak ramai yang mahu mendaftar. hmm... harap dipertimbangkan agar alamat IP untuk makmal ini tidak disekat lagi. Sekian, terima kasihPengguna:Azraai1511

No IP : 10.90.64.103 Pengguna:Azraai1511

XUTMKYM[sunting sumber]

Sekadar ingin minta penjelasan. Mengapa laman ini di'delete seperti kerja-kerja VANDALISME. Adakah ianya mengikut prosedur Wikipedia yang betul. Untuk pengetahuan semua. Sudah lama projek ini bermula. Mungkin lebih lama daripada kehadiran Penyelia-penyelia baru yang diragui kredibiliti'nya. Amat kesal jika Wikipedia Bahasa Melayu/Malaysia terus jadi kelab eksklusif untuk beberapa kerat penyelia seperti ini.

Bahasa Malaysia[sunting sumber]

Kerajaan arahkan penggunaan istilah Bahasa Melayu ditukarkkan kpd bahasa Malaysia, tetapi wiki tetap guna Bahasa Melayu... tak nak ubah ke? Pengguna:Azraai1511

Infobox Television[sunting sumber]

Boleh tak tengokkan apa masalah Infobox TV untuk Desire: Table for Three? Terima kasih. Pengguna:Azraai1511

Terima kasih!!! Pengguna:Azraai1511

Cadangan baik[sunting sumber]

Ya, ya, saya bersetuju jika "Senarai Musuh Lain (Naruto)" diletakkan sebagai tajuk. Begitu juga dengan tajuk lain (maaf, tidak berapa ingat beberapa tajuk yang memerlukan sedikit perubahan); jika nama Naruto itu diletakkan di dalam kurungan. Virtual_ailee

Naruto[sunting sumber]

Maaf, tetapi bolehkah anda membetulkan laman "Senarai Musuh-musuh Lain Naruto" kepada "Senarai Musuh Lain" sahaja? Untuk pengetahuan saudara, "senarai" telah membawa maksud jamak. Maka jika anda meletakkan "musuh-musuh" di belakang "senarai", ayat istu salah dari segi tatabahasa. Selain itu, ayat: Musuh-musuh Lain Naruto, Pangkat Naruto dan apa-apa sahaja yang berakhir dengan Naruto boleh diubah; nama "Naruto" patut digugurkan kerana jelas sekali bahawa segala-gala yang ditulis dalam artikel tersebut hanya berlaku dalam dunia Naruto. Musuh-musuh lain Naruto juga boleh ditafsir sebagai pihak yang tidak sebulu dengan Naruto. Hal ini salah kerana sesetengah watak yang dianggap sebagai musuh langsung tidak mengenali Naruto (malah ada yang telah mati sebelum Naruto dilahirkan!). Terima kasih. Virtual_ailee


Ejaan bahasa Arab[sunting sumber]

Penyuntingan saya terhadap ejaan bahasa Arab beberapa rencana dialihkan kembali ke versi asalnya. Saya tahu perkataan-perkataan seperti Al-Sakhrah sebenarnya berbunyi As-Sakhrah, tetapi cara ejaan perkataan sedemikian telah diterangkan dengan jelas dalam Kamus Dewan Edisi Keempat dan huruf "l" dalam istilah "Al-" patut dikekalkan walau apa-apapun konsonan di belakangnya. Apa kata kita membuat penyeragaman ejaan bahasa Arab seperti ini dalam Wikipedia bahasa Melayu? -Yk Yk Yk

  • Saya bersetuju dengan cadangan ini. Penyeragaman ejaan bahasa Arab seperti ini dalam Wikipedia bahasa Melayu amat diperlukan. Contoh "saidina" kurang tepat, yang hampir "saiyyidina". Syafrein 04:42, 10 September 2007 (UTC)

Khmer Wikipedia[sunting sumber]

As you have sysop rights on the Khmer wikipedia - can you protect the article km:User:Ahoerstemeier/Spambot with the cascading protection switched on? That would stop this annoying spambot creating these w/w/index.php pages, at least those which are listed on that page. If that bot finds new targets they can simply be added to that page. Ahoerstemeier 08:55, 2 Julai 2007 (UTC)

Tolong padamkan kategori ini[sunting sumber]

Master2841, saya tercipta laman dan memohon agar saudara padamkan kategori ini. Terima kasih. Pejuang bahasa 01:30, 4 Julai 2007 (UTC)

Sumbangan kurang?[sunting sumber]

Hi, Master. Anda katakan sumbangan saya kurang, tapi saya tak faham apa maksud anda ini. Saya mendapati bahawa kini saya telah memperolehi sebanyak 1170 kali suntingan! (bilangan ini akan berubah-ubah ke bilangan yang terkini). Dan suntingan saya yg pertama adalah pada 17 Mac tahun ini. Saya juga berdaftar pada hari yg sama itu. --Edmund The King of The Woods! (Sedang memohon menjadi penyelia) 09:08, 12 Julai 2007 (UTC)

Tapi saya rasa templat juga penting... lagipun saya bangga dgn sumbangan terhadap sesetengah templat seperti penciptaan kotak pengguna Jawi, misalnya Templat:Pengguna Jawi-1 yg memang saya yg buat, tapi diubahsuai oleh User:Polar. --Edmund The King of The Woods! (Sedang memohon menjadi penyelia) 09:03, 13 Julai 2007 (UTC)

Harry Potter[sunting sumber]

Nasib baik saya mampu menghabiskan dalam masa satu hari satu malam. Mungkin ketika saya menaip ni, anda sudah hampir habis ataupun sudah habis. Apapun, jalan ceritanya kali ini lebih padat dan menarik serta lebih banyak penerangan terhadap misteri yang dahulu. Memang betul kata Jo, inilah buku yang paling saya gemari dan yang terbaik rasanya. Selamat menelaah. :) — Polar 06:05, 22 Julai 2007 (UTC)

Bantahan anda terhadap User:Emrrans[sunting sumber]

Assalamualaikum, saya telah baca kata-kata anda di laman pengundian Emrrans menjadi penyelia itu. Saya rasa anda memang tak patut mencacinya begitu, walaupun anda memang ada alasan yg baik utk membantahnya (alasan anda memang munasabah, walaupun saya sokong dia)! Terutamanya anda berkata macam ini:

Anda tak patut muncul di sini lagi.

Emrrans memang melampau dulu, tetapi dia juga manusia yg boleh ubah perangainya. Biarpun dia seorang yg degil, anda tak patut menghalau dia dpd terus menyumbang di sini. Nampaknya anda juga melanggar peraturan "Assume good faith" kerana memarahinya di laman itu. Kata-kata anda memang tajam. Saya turut berasa luka hati untuk dia. Lagipun, lihat tarikh lahirnya, dia lahir pada tahun 1988, agak muda (Satu tahun lebih dpd saya). Tak hairanlah kalau dia tak matang, tapi kita boleh melatihkannya! Jadi saya berharap anda berhati-hati dgn kata-kata anda.

Oh ya, macam mana dia menyeleweng kuasanya sebagai penyelia semasa di bawah nama sebenarnya "Emrrans"?

Dan satu lagi, terima kasih banyak-banyak kerana telah banyak mengajar saya semasa anda membantah saya menjadi penyelia. Jangan risau, saya tak nak berkira dgn anda tentang bantahan anda dulu, terutamanya apabila saya dah berjaya sekarang ni! Kalau saya masih nak berkira, bukankah saya macam budak 8 tahun, dan bukannya remaja 18 tahun ni? Hehehehe... :-P --Edmund The King of The Woods! 17:53, 22 Julai 2007 (UTC)

Tentang menara berkembar Petronas[sunting sumber]

Assalamualaikum, Sheikh Master2841. Ayah saya kata, Menara Berkembar Petronas mengalami kecondongan. Saya dengar ni pun saya dah mula risau kerana setahu saya, Menara Berkembar ini takde apa2 masalah. Saya rasa memang ramai yang tak tau perkara ini dan saya harap agar bangunan ini tak jatuh kerana ia boleh menimbulkan malapetaka yang amat besar. — Imran Al-Sahih 09:41, 1 Ogos 2007 (UTC)


Perbualan Templat:TentangBahasaMelayu[sunting sumber]

Hello, I corrected the Turkish version in this template Templat:TentangBahasaMelayu and wrote it in Perbualan Templat:TentangBahasaMelayu section. Could you kindly correct the template please? Thank you. --Mskyrider 00:11, 13 Ogos 2007 (UTC)

Gunakan istilah Bahasa Melayu[sunting sumber]

Saya tidak bersetuju menukar istilah Bahasa Melayu kepada Bahasa Malaysia. Istilah Bahasa Melayu mempunyai akar umbi dan sejarah yang kuat dan mengikut perlembagaan Malaysia.
Di Amerika Syarikat dan beberapa negara lain, mereka masih mengekalkan istilah English, bukan American, Asutralian dan sebagainya.
Syafrein 04:42, 10 September 2007 (UTC)

Selamat hari raya, maaf zahir dan batin, dan selamat kembali jika anda akan kembali.[sunting sumber]

Hai Sheikh Master2841, saya ingin mengucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin, dan selamat kembali ke wikipedia ms jika anda berhajat kembali. Saya juga ingin memberi ribuan ampun kerana menyakitkan hati anda dengan teramat-amat mendalam. Sebenar saya sayang wiki ms dan juga anda. — Imran Al-Sahih 02:03, 2 Oktober 2007 (UTC)

Maafkan Saya[sunting sumber]

Pada tarihk 19 November 2007, saya pengguna Syfuel telah membuat suntingan di artikel Harry Potter dan Pujaan Kematian. Namun, semasa saya sedang membuat suntingan, artikel ini telah dikunci. Pada makluman saudara ketika itu, saya terlupa untuk mendaftar dan saya pula terus menyunting artikel tersebut tanpa mendaftar terlebih dahulu. Jadi saya amat memerlukan bantuan saudara untuk mengugurkan halangan tersebut untuk sementara waktu, kerana selama ini kebanyakan bahagian di dalam artikel tersebut telah disunting oleh saya.

Hi Master 2841[sunting sumber]

Dearest Master,

I would really be grateful if you could help me translate an article for the .ms wikipedia.

This article could serve as a good basis for the short translation I would love you to help me with:

http://id.wikipedia.org/wiki/Partai_Kemerdekaan_Puerto_Riko

If you could provide a brief translation in Malaysian, that would be wonderful.

Thanks a million, Master!

Curious&LovelyGirl 05:53, 1 Disember 2007 (UTC)

Selamat[sunting sumber]

Hmmm, lama tak jumpa anda, Master2841. Ke mana anda menghilang? Apapun, saya harap anda akan aktif selepas ini. Selamat. — Didie 03:15, 17 Disember 2007 (UTC)

Ya betul tu. -- Tebuanhijau (bincang) 05:21, 18 Januari 2009 (UTC)

Calon pemeriksa 2008[sunting sumber]

Kepada saudara Master2841, anda dijemput memberikan status menjadi Pemeriksa anda pada laman ini → Wikipedia:Penyelia/Permohonan#Calon_pemeriksa_2008. Diharap kerjasama daripada anda dapat diberikan. Sekian terima kasih. Dari — Didie (bincang) 07:21, 26 Disember 2007 (UTC).

Removal of access[sunting sumber]

I would like to terminate my status as a sysop on ms:wiki. Master2841 16:49, 8 Mac 2008 (UTC)

Removed --Dungodung 18:14, 8 Mac 2008 (UTC)

Pendapat anda[sunting sumber]

Macamana kalau kita wajibkan semua pengguna urus akaun global? (jangan salahkan saya, engkau tengok wikipedia Sepanyol ke Turki ke, mesti ade name aku} Muhraz (bincang) 06:50, 1 November 2008 (UTC)


UNDILAH SAYA[sunting sumber]

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Master2841, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 03:36, 9 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Fail tanpa lesen sah[sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Petamelaka.jpg
  2. Fail:Dataran1.jpg
  3. Fail:Masjid02-Islam.png
  4. Fail:Al Haram Al Sharif.jpg
  5. Fail:Al Haram Al Sharif 2.jpg
  6. Fail:Umariyya.gif
  7. Fail:Quran alaqsa.jpg
  8. Fail:Makkah0017.jpg
  9. Fail:Peta arab saudi.gif
  10. Fail:Makkah.jpg
  11. Fail:Masjid an-Nabawi 01.jpg
  12. Fail:Matahari terbenam 01.jpg
  13. Fail:Peta-Arab Saudi.jpg
  14. Fail:Satelit-madinah.jpg
  15. Fail:Ibnsaud.jpg
  16. Fail:Peta-Baitulmuqaddis-Timur Tengah.jpg
  17. Fail:Peta-baitulmuqaddis.jpg
  18. Fail:Rom-baitulmaqdis.jpg
  19. Fail:R518559884.jpg
  20. Fail:Gambaran-Pelukis-Saladin.jpg
  21. Fail:Dalam-Masjid-Umar.JPG
  22. Fail:Qubbat-As-Sakhrah-dari jauh.jpg
  23. Fail:Qubbah As-Sakhrah.jpg
  24. Fail:Indome.gif
  25. Fail:Masjid Ummaiyyah 2.jpg
  26. Fail:Peta-Ummaiyyah.gif
  27. Fail:Istana Abbasiyyah.jpg
  28. Fail:Peta-abbasiyyah.jpg
  29. Fail:Peta-Dunia-Abbasiyyah.jpeg
  30. Fail:Syiling semasa Harun Rashid.JPG
  31. Fail:Patani.jpg
  32. Fail:Sultan-alFatih.jpg
  33. Fail:Peta terakhir Uthmaniyyah.jpg
  34. Fail:Uthmaniyyah kecil animasi.gif
  35. Fail:Ankara-war1 s.jpg
  36. Fail:Thomas cup.JPG
  37. Fail:Uber cup.jpg
  38. Fail:Sudirman Cup.jpg
  39. Fail:P59 1.jpg
  40. Fail:P78 3.jpg
  41. Fail:P69 2.jpg
  42. Fail:Taman Istanbul.png
  43. Fail:Kereta Mr bean.jpg
  44. Fail:Bean5.jpg
  45. Fail:Mr bean anime.jpg
  46. Fail:Kuliah cinta 01.jpg
  47. Fail:KL menjerit.png
  48. Fail:Mrcind 01.jpg
  49. Fail:Ss postersmall.jpg
  50. Fail:Buli.jpg
  51. Fail:Trauma 01.jpg
  52. Fail:Matinya seorang patriot 03.jpg
  53. Fail:Buai laju-laju 01.jpg
  54. Fail:Gktm.jpg
  55. Fail:Bulibalikposter3.jpg
  56. Fail:Hang tuah 01.jpg
  57. Fail:Bukit kepong 03.jpg
  58. Fail:Soal hati 01.jpg
  59. Fail:Gktm2.jpg
  60. Fail:Sembilu2005 01.jpg
  61. Fail:I know what you did last raya 01.jpg
  62. Fail:Rock 01.jpg
  63. Fail:Pontianak hsm 02.jpg
  64. Fail:Paloh 01.jpg
  65. Fail:Idola 01.jpg
  66. Fail:Kaki bakar 01.jpg
  67. Fail:Spinning gasing 01.jpg
  68. Fail:Syukur21 01.jpg
  69. Fail:Perempuan melayu terakhir 01.jpg
  70. Fail:Lang buana 01.jpg
  71. Fail:Francis.jpg
  72. Fail:Sarjan hassan 01.jpg
  73. Fail:Senario xx 01.jpg
  74. Fail:Bicara hati 01.jpg
  75. Fail:Qaisy dan laila 01.jpg
  76. Fail:Gangster 01.jpg
  77. Fail:Sumpah orang minyak 01.jpg
  78. Fail:Layar lara 01.jpg
  79. Fail:Senario lagi 01.jpg
  80. Fail:Tangkai jering 02.jpg
  81. Fail:Azura 01.jpg
  82. Fail:Png2.jpg
  83. Fail:Esok untuk siapa 01.jpg
  84. Fail:Diari romeo 01.jpg
  85. Fail:Hagrid.jpg
  86. Fail:Lavender brown.jpg
  87. Fail:Cho chang.jpg
  88. Fail:Patil1.jpg
  89. Fail:Patil2.jpg
  90. Fail:Gk3 the movie 01.jpg
  91. Fail:Bintang hati 01.jpg
  92. Fail:Tujuh perhentian 01.jpg
  93. Fail:Mu-31.jpg
  94. Fail:Taipei 101 tower.jpg
  95. Fail:Hambali.jpg
  96. Fail:Johor-Ismail.jpg
  97. Fail:TambunCavePaintings.jpg
  98. Fail:CavesMalaysia001.jpg
  99. Fail:Mekong-map.jpg
  100. Fail:Chamlanguage.GIF
  101. Fail:YunnanPalembang.jpg
  102. Fail:YunnanWomen.JPG
  103. Fail:Mumbai2006.jpg
  104. Fail:Crusade damietta.jpg
  105. Fail:Hw4lm6.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:25, 11 Julai 2011 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia[sunting sumber]

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 19:08, 9 Januari 2015 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 2 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:46, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 2 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:57, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 14 & 15 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Anda sudah terlepas untuk mengundi? Anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan Disember 2017:

Untuk mengundi, anda hanya perlu meletakkan *{{Undi|v}} ~~~~ atau *{{Undi|x}} ~~~~ pada bahagian undian.

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 31 Disember 2017 bagi pencalonan bulan Januari 2018. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:16, 1 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 16 & 17 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 16 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 17 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 18:12, 7 April 2017 (UTC)

Jemputan Bulan Asia Wikipedia[sunting sumber]

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
Wikipedia Asian Month 2018 Banner ms.svg

Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2018!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!

Daftar sekarang! Peraturan

TofeikuBincang 06:29, 1 November 2018 (UTC)

Jemputan Bulan Asia Wikipedia 2019[sunting sumber]

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
Wikipedia Asian Month Logo v2 ms.svg
Hai Master2841! Saya, MediaWiki message delivery, salah seorang penganjur pertandingan ini dan saya mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2019!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!



Daftar sekarang! Peraturan

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, MediaWiki message delivery
-- TofeikuBincang 18:28, 29 Oktober 2019 (UTC+8)