Untuk Bermimpi

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
"Untuk Bermimpi"
Single oleh Misha Omar
Dilancarkan pada19 Ogos 2013 (Digital)
FormatDigital
GenrePop
SyarikatSony Music Entertainment Malaysia
Penulis Tam Mustafah / Budi Hekayat
PenerbitM. Nasir
Kronologi single Misha Omar
""Angin Syurga"
(2012)"
"Untuk Bermimpi" ""Terima Ku Seadanya (2015)"
sunting · sunting di Wikidata
Lihat pendokumenan templat ini
Lihat pendokumenan templat ini

Lagu Untuk Bermimpi (Inggeris: "To Dream") adalah single kedua album keempat penyanyi pop handalan Misha Omar yang diterbitkan terlebih dahulu pada 19 Ogos 2013 secara digital di laman digital utama seperti i-Tunes, Gaana.com & BigPond dan bakal dimuatkan dalam pek fizikal album keempat beliau yang bakal diterbitkan oleh M. Nasir.

Rakaman[sunting | sunting sumber]

Lagu ini dirakam di Studio Luncai Emas di bawah penerbitan M. Nasir. Pada bulan April 2013, Misha memuatnaik pradengar lagu ini di laman Keek namun rakaman vokal yang diterbitkan tidak sama dengan lagu yang dimuatnaik tersebut. Difahamkan, Misha merakamankan lagu ini sebanyak beberapa kali. Lagu ini menceritakan mengenai seorang wanita yang mendambakan cinta tetapi hanya mahu bermimpi di siang hari.

Penerimaan[sunting | sunting sumber]

Lagu ini mendapat sambutan yang menggalakkan sebaik dijual secara digital. Pada minggu kedua dipasarkan, lagu ini berjaya menjadi juara di dalam segmen harian Hot.fm Zon 30 sebanyak 6 kali. Lagu ini memasuki carta Hot FM 30 pada 15 September 2013 dengan kedudukan di tempat ke-23.