Perbincangan pengguna:Alistair

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search
Pesanan / Messages
Archive Arkib/Archives
  1. 13 Jun/June 2006
  2. 20 Jun/June 2006
  3. 30 Jun/June 2006
  4. 31 Ogos/August 2006

Cuti[sunting sumber]

Hai Alistair... Kebetulan, saya nampak amaran tentang mesej anda ketika saya hendak menambah warna pada templat cutiwiki yang lain. Sebenarnya, percutian saya dipendekkan hingga semalam akibat musibah yang berlaku. Tapi tak apa. Kini, lebih mudah saya menyumbang apabila dah pulang ke rumah dan banyak kerja yang menunggu saya kini dengan PM Poon. :-p

Apapun, saya akan cuba memperbaiki templat yang anda usahakan tu dan... Selamat bercuti! — Polar 03:28, 2 September 2006 (UTC)

Translation Request (2 sentences)[sunting sumber]

For the front page of the Novial Test Wikipedia it would be nice to have a Malay translation of the following 2 sentences:

<>

Welcome to the Wikipedia in the Novial language!

You can read about the international auxiliary language Novial here.

<>

See the original request at Wikimedia Incubator here.

Thank you, Nov_ialiste

Terima kasih[sunting sumber]

terima kasih atas teguran anda berkenaan tekstebal. - Alashr2003

Peralihan pesanan-pesanan lama[sunting sumber]

Pesanan-pesanan lama yang saya tulis telah dipindahkan ke sini. — PM Poon 10:07, 22 Oktober 2006 (UTC)

Jemputan kembali ke Wikipedia bahasa Melayu[sunting sumber]

Pertikaian kami adalah pertikaian peribadi. Jangan membenarkan pertikaian peribadi menjejaskan penyumbangan anda kepada portal ini. Portal ini adalah untuk kepentingan orang Melayu khususnya. Kan anda mempunyai misi untuk mengembangkan portal ini menjadi "lebih cemerlang, gemilang dan terbilang"? Kan "perlantikan [anda] sebagai penyelia pada 19 Jun 2006 menandakan titik tolak baru tanggungjawab yang dipikul untuk membawa Wikipedia versi bahasa Melayu ke arah yang lebih cemerlang, gemilang dan terbilang"?

Sebenarnya, saya tidak hendak menjawab tuduhan-tuduhan peribadi anda kerana saya memang tahu kalau saya berbuat demikian, anda memang kena banyak teruk. Bagaimanapun, saya menukarkan keputusan saya selepas perutusan anda di Wikipedia:Calon rencana pilihan pada 08:34, 5 September 2006 (UTC), dan juga kerana portal Karyanet rosak cukup-cukup seminggu ketika itu. Kita memang tidak tahu kelemahan diri kecuali dengan cermin, dan saya telah menjadi cermin anda. Sebenarnya juga, saya hendak menjawab tuduhan anda bahawa "Kelihatannya kini bahawa PM Poon silap pula, meskipun kesilapannya amat biasa" tentang siapakah yang mencipta tulisan Cina mudah. Tahukan siapa perekanya yang sebenar? Mungkin anda tidak bersetuju dengan kebanyakan pandangan saya, tetapi simpan dulu. Mungkin pada suatu hari, anda akan sedar tentang apa yang saya cuba katakan.

Baru semalam saya dihentikan oleh polis kerana lampu isyarat merah. Memang tahulah saya bersalah tapi saje bertanya: "Sejak bila mendahului lampu merah menjadi satu jenayah?" Dia tengok saya seolah-olah saya seekor orang utan, hehehe. Tahukan cerita saya berkenaan dengan Hakim Alor Star. Sebenarnya, tidaklah terlalu susah untuk mengetahui bahawa Hakim Alor Star adalah Hakim Alistair.

Seseorang yang bertanggung jawab untuk Rencana Pilihan tidak boleh mencadangkan rencana sendiri kerana terdapat konflik kepentingan. Umpamanya, jika saya menjaga sebuah tabung umum, dan saya memberikan biasiswa kepada anak-anak saya, saudara-saudara saya, dan kawan-kawan saya. Mungkin kesemua itu layak menerima biasiswa, tetapi bagaimanakah orang lain memandangkannya? Sehingga hari ini, tiada banyak orang yang mempercayai bahawa Lee Hsien Loong boleh menjadi Perdana Menteri Singapura tanpa sokongan daripada bapanya.

Saya selalu tidak berpuas hati dengan penulisan saya di sini kerana saya memang tahu bahawa saya masih membuat banyak kesilapan tatabahasa. Oleh itu, saya tidak pernah berfikir mana-mana satu rencana saya layak dijadikan rencana pilihan KECUALI ia telah disemak oleh pengguna-pengguna lain. Kalau bukan, apa maknanya? Sagu hati? Buat apa sagu hati? Tak kan ada wang. Cuma melalui pembetulan rencana saya oleh pengguna-pengguna lain bahawa saya boleh mendapat balik sedikit manfaat daripada masa dan usaha saya di portal ini. Tapi malangnya...

Kini, saya dah tak sumbang lagi. Ini adalah alasan yang paling baik untuk anda kembali. Kalau nak sumbang pun tak akan banyak macam dahulu kerana saya berasa adalah baik jika saya menyumbang di Wikipedia bahasa Inggeris. Memang suasana di sana amat payah. Saya dah dapat beberapa pujian, serta beberapa kritikan. Dengan suasana yang lebih mementingkan kualiti, berbanding kuantiti, saya berasa seseorang penulis baru dapat mengembangkan keupayaan dan kemahiran penulisannya. — PM Poon 09:36, 22 Oktober 2006 (UTC)

Saya akan menjawab kata-kata anda ini di laman perbincangan pengguna anda yang baruAlistaire (bincang) 08:21, 25 Januari 2009 (UTC)

Kehadiran anda di Wikipedia[sunting sumber]

Hai Alistair, lama juga anda tidak berada di Wikipedia ini, mungkin ada sibuk dan tidak mengapa ye. - Didie 08:32, 11 Januari 2007 (UTC)

Birokrat[sunting sumber]

Sila pergi ke halaman Wikipedia:Penyelia untuk melakukan pengundian birokrat juga penamaan calon yang dianggap terbaik. Anda juga boleh mencalonkan diri menjadi birokrat. Pemilihan ini akan berakhir 31 Januari 2007 untuk proses penapisan. -Didie 07:58, 13 Januari 2007 (UTC)

hi! i was looking for someone who could possibly help me translate this into english.. ;p your help is badly needed[sunting sumber]

nyaa yang tau tau aja... santy di samping n0vel.. hukz uda senyum manis tp.. :( ani wei sblah gladys juga ada chandra .. bukan nambah rumor loo.. cuma skedar kasi tau aja... :)


huahahahahaha... kan ga sngaja,, san..ya maapp.. hahahahaha.... gubrak.. kog ada MSG nya si? nambah gosip aja ni.. tp si chandra kan ga ikut foto..hihi..


--- i'm not sure if it's malay, tamil, or mandarin but can you try?these were comments left on my friendster profile by 2 unknown singaporean ladies. i just can't understand a word that they're saying. i would really appreciate your honest response. my email ad is gelay888@yahoo.com. thanks!

Terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih. maaf lambat menjawab Alashr2003 08:41, 16 Jun 2007 (UTC)

Bagaimana nak mecadang penghapusan artikel?[sunting sumber]

Saya hendak mencadangkan artikel Goh Jun Yan untuk di delete kerana individu ini tidak dikenali dan kemungkinan dibuat sendiri oleh dia sendiri. Tetapi malangnya tidak dapat menyenarai artikel untuk dihapuskan seperti di Wikipedia English, Wikipedia:Articles_for_Deletion. Izzudin 10:16, 16 November 2007 (UTC)

Surat Khalifah Ali[sunting sumber]

Hi, could you comment on oldwikisource:Wikisource:Proposed deletions#Wikisource:Letters ? Cheers, John Vandenberg 10:40, 13 Disember 2007 (UTC)

Fail tanpa lesen sah[sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Robertwilcoxhawaii.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:15, 11 Julai 2011 (UTC)

Pengundian Malaysiaboy sebagai penyelia[sunting sumber]

Sila hadirkan diri anda untuk mengundi Malaysiaboy sebagai penyelia. Laman undian di disini! MediaWiki message delivery (bincang) 17:29, 1 Januari 2015 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia[sunting sumber]

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 19:07, 9 Januari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sebagai penyelia di Wikikamus[sunting sumber]

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia di Wikikamus. Walaupun saya disana sebagai penyelia, tetapi tidak kekal, hanya tiga bulan sahaja diberikan oleh meta. Untuk kekalkan status saya di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 10:47, 22 Februari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sekali lagi sebagai penyelia di Wikikamus[sunting sumber]

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia sekali lagi di Wikikamus. Walaupun saya tahu disana sebagai penyelia tidak kekal kerana meta memberikan tempoh yang pendek minimum 3 bulan jika Wikikamus tidak ramai pengguna aktif. Untuk kekalkan status saya sebagi penyelia walaupun sekejap di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 23:57, 27 Februari 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 1 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:46, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 1 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:57, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 14 & 15 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Anda sudah terlepas untuk mengundi? Anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan Disember 2017:

Untuk mengundi, anda hanya perlu meletakkan *{{Undi|v}} ~~~~ atau *{{Undi|x}} ~~~~ pada bahagian undian.

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 31 Disember 2017 bagi pencalonan bulan Januari 2018. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:16, 1 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 16 & 17 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 16 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 17 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 18:12, 7 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 18 & 19 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 18 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 19 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 06:30, 21 April 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 20 hingga 26 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Kini, "Berita Dwi Mingguan" ditukar kepada "Berita Bulanan".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan ini dan bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Soeara Berbisa telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Jun 2017:
  1. Pekak (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 Mei 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 17:09, 8 Mei 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 27 hingga 31 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Pekak (filem) telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Julai 2017:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 29 Jun 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 21:40, 21 Jun 2017 (UTC)

Pembetulan berita (Minggu 27 - 30)[sunting sumber]

Maaf semua, rencana pilihan iaitu Pekak (filem) dipilih untuk bulai Jun, bukan bulan Mei. Maaf atas kesilapan suntingan saya. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 21:52, 21 Jun 2017 (UTC)

Minta kerjesama semua untuk Rencana Pilihan[sunting sumber]

Salam dan hai semua.

Saya ingin sangat meminta pertolongan anda untuk bekerjasama dalam menyiapkan sebuah rencana bagi Rencana Pilihan bulan Julai ini. Rencana tersebut adalah "Atom". Saya tidak menggalakkan anda mengemaskini di rencana utama. Saya sudah mencipta sebuah kotak pasir bagi tujuan ini. Ini lamannya Pengguna:SNN95/Kotak_pasir/Atom. Saya sudah menterjemah sedikit dan tidak mempunyai masa yang cukup untuk menterjemah disebabkan kekangan masa bagi pekerjaan yang saya sedang lakukan di dunia realiti. Saya tidak mengganggap anda dapat siapkan dalam masa terdekat sehingga 1 Julai 2017. Lewat pun tidak mengapa sehingga kita dapat menyenaraikannya sebagai Rencana Pilihan. Terjemahlah dengan sepenuh jiwa dan hati-hati. Birukan pautan merah dengan rencana yang pendek dari "Simple English" untuk menjimatkan masa anda. Kerjasama anda amat dihargai. Sekian, terima kasih.

Jika anda ada rencana yang boleh dianggap Rencana Pilihan, jangan segan silu mencalonkannya. Tanya sahaja kepada mana-mana penyelia jika tidak tahu bagaimana mahu mencalonkan walaupun sudah berkali-kali anda cuba memahami prosesnya.SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 15:04, 29 Jun 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 32 hingga 36 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Ogos 2017:
  1. Sistem Pengangkutan Gerak Cepat (Singapura) (undi di sini)
  2. Hale–Bopp (komet) (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 Ogos 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh melanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 03:58, 31 Julai 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 37 hingga 41 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat mengemaskini tentang berita pada bulan ini. Kerja di dunia nyata banyak menarik masa terluang saya menyunting di sini. Walauapapun, berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan September 2017:
  1. Sarawak (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:59, 31 Ogos 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 39 hingga 43 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Oktober 2017:
  1. Bachtiar Effendi (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 30 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 04:13, 24 September 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 44 hingga 48 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat menyiarkan berita ini. Agak sibuk kebelakangan ini dengan kehidupan luar internet. Oleh kerana saya agak lambat mengemaskini, dan anda sudah terlepas untuk mengundi, anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan November 2017:

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 22 November 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:24, 11 November 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 49 hingga 52 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Anda sudah terlepas untuk mengundi? Anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan Disember 2017:

Untuk mengundi, anda hanya perlu meletakkan *{{Undi|v}} ~~~~ atau *{{Undi|x}} ~~~~ pada bahagian undian.

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 31 Disember 2017 bagi pencalonan bulan Januari 2018. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:29, 27 November 2017 (UTC)

ESEAP Conference 2018[sunting sumber]

Hello,

I’m Biyanto from Wikimedia Indonesia who organized ESEAP Conference. ESEAP Conference 2018 is a regional conference for Wikimedia communities throughout the ESEAP region: ESEAP stands for East, Southeast Asia, and Pacific. Taking place in Bali, Indonesia on 5–6 May 2018, this is the first regional conference for these Wikimedia communities.

East and Southeast Asia and the Pacific are the most under-represented regions within the Wikimedia community. There is a significant number of Wikimedia contributors in our regions, yet we continue to struggle in establishing a well-managed community. This conference will bring participants from various ESEAP communities together in order to better understand the issues and to look for solutions. It also aims to connect people of the Wikimedia movement within ESEAP regions, to share ideas, and to build regional collaborations that are impossible to achieve through online communication.

We’ve got a lot of participation from several countries, but we’re lacking from your country. As we need more participants from your country, we believe that your contribution and participation would be a valuable asset to the success of this event. If you would like to participate in the conference, please do fill the form as soon as possible (by April 5, 2018) and we’ll inform you if you get selected for the conference.

Thank you and we hope to see you soon. --MediaWiki message delivery (bincang) 08:03, 30 Mac 2018 (UTC)

Jemputan mengundi penyelia baru, Zulfadli51[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi Zulfadli51 sebagai penyelia di Wikipedia Bahasa Melayu. Sila tinggalkan undian anda di sini! MediaWiki message delivery (bincang) 09:10, 14 Mei 2018 (UTC)

Jemputan Bulan Asia Wikipedia[sunting sumber]

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
Wikipedia Asian Month 2018 Banner ms.svg

Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2018!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!

Daftar sekarang! Peraturan

TofeikuBincang 06:29, 1 November 2018 (UTC)

Jemputan Bulan Asia Wikipedia 2019[sunting sumber]

Jemputan Bulan Asia Wikipedia
Wikipedia Asian Month Logo v2 ms.svg
Hai Alistair! Saya, MediaWiki message delivery, salah seorang penganjur pertandingan ini dan saya mengalu-alukan penyertaan anda dalam pertandingan ini. Anda dijemput untuk mengikuti Bulan Asia Wikipedia 2019!

Cipta 4 rencana berkaitan Asia dan menangi poskad khas daripada komuniti Wikimedia dari Asia!

Ahli Wikipedia yang mencipta rencana yang terbanyak akan dianugerahi "Duta Asia Wikipedia" dan mendapat sijil bertandatangan khas!



Daftar sekarang! Peraturan

Selamat berjaya! Ikhlas daripada saya, MediaWiki message delivery
-- TofeikuBincang 18:28, 29 Oktober 2019 (UTC+8)

Jemputan melakukan pengundian sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama[sunting sumber]

Salam semua ahli Wikipedia! Pesanan ini dihantar bertujuan untuk menjemput anda semua bagi membuat pengundian dasar sekatan penciptaan rencana bagi pengguna awanama yang diusulkan oleh saya, CyberTroopers. Pengundian ini diteruskan semula kerana kutipan undian tidak mencukupi untuk diterima/ditolak. Dasar ini akan mengubah konfigurasi hak bagi kumpulan penggguna untuk pengguna awanama iaitu membatalkan hak kumpulan ini daripada mencipta rencana di Wikipedia bahasa Melayu. Namun begitu, mereka boleh memohon rencana untuk diciptakan atau membuka akaun bagi tujuan tersebut. Oleh itu saya berharap anda semua dapat memberi kerjasama dengan membuat undian. Saya juga ingin memohon kerjasama semua ahli Wikipedia untuk berganding bahu dengan sentiasa menyemak dan mencipta rencana di Wikipedia:Memohon rencana yang dipinta oleh pengguna-pengguna. Sekian.-CyberTroopers (bincang · sumbangan · log) 06:54, 26 Mac 2020 (UTC)

Undi sekarang! Cipta rencana