Wikipedia:Calon gambar pilihan/2009

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Jump to navigation Jump to search

Arkib pencalonan gambar pilihan 2008.

Isi kandungan

Pencalonan gambar pilihan[sunting sumber]

Januari[sunting sumber]

Bendera Malaysia[sunting sumber]

thumb|left|ditarik balik pencalonan

pencalonan baru

Apa salahnya jika dipilih gambar ini. Gambar ini juga boleh dikaitkan dengan artikel Malaysia. PuteraLuqman Tunku Andre 04:35, 7 Disember 2008 (UTC)

X mark.svg Takde la menarik sangat. ...Aurora... (b) 13:45, 15 Disember 2008 (UTC)

X mark.svg--Adikhebat (bincang) 14:28, 15 Disember 2008 (UTC)

X mark.svg. Bendera itu tampak menonjol jika ada gambar yang mempunyai unsur patriotik atau kenegeraan berlatarkan bendera Malaysia. Misalnya kain rentang bendera Malaysia yang diletakkan di Menara KLCC ke atau sesuatu yang mensimbolikkan Malaysia. Sekadar pendapat. — Didie (bincang) 16:45, 15 Disember 2008 (UTC)

Lava[sunting sumber]

Gambar lava yang saya calonkan bulan lepas lagi menarik. ...Aurora... (b) 13:45, 15 Disember 2008 (UTC) X mark.svg-Erm..bukan nak membalas..tapi ia nampak buruk. Cari la gambar lava yang cantik... PuteraLuqman Tunku Andre 03:02, 20 Disember 2008 (UTC)

Nebula[sunting sumber]

Nebula, terutamanya Nebula Mata Kucing kerana bentuk dan warnanya yang lebih kompleks. Masalahnya, tiada lagi artikel berkenaannya di ms.wiki. Zamwan (bincang) 13:30, 18 Disember 2008 (UTC)

  • Yes check.svg Ciptaan yang paling menakjubkan, sederhana jelas, ketetapan yang besar dan berwarna-warni. Saya akan mulakan artikel ini jikalau ada masa terluang (itupun klu rajin hehe). -- Tebu.an (bincang) 03:35, 22 Disember 2008 (UTC)
  • Yes check.svgKamalzack (bincang) 11:20, 22 Disember 2008 (UTC)

Februari[sunting sumber]

Gunung Semeru[sunting sumber]

Gunung berapi di Gunung Semeru sedang meletus <'>>< Mr Ikan (bincang) 08:57, 18 Januari 2009 (UTC)

  • Yes check.svg - Menarik, tapi gaya penulisan rencana kena betulkan ikut Bahasa Melayu. Zamwan (bincang) 11:27, 18 Januari 2009 (UTC)
  • Yes check.svg Ketetapan yang besar dan jelas tetapi agak kusam backgroundnya -- Tebuanhijau (bincang) 12:13, 18 Januari 2009 (UTC)

Harimau[sunting sumber]

Bersih dan gebu. Sepatutnya harimau Siberia yang terancam ini ada rencananya tersendiri tapi imej berkenaan dimasukkan dalam rencana harimau di wiki ms buat sementara waktu. Saya akan mulakan artikel tentang harimau Siberia ini jikalau ada masa. -- Tebuanhijau (bincang) 12:24, 18 Januari 2009 (UTC)

  • Saya setuju jika dicalonkan untuk bulan Mac <'>>< Mr Ikan (bincang) 14:12, 19 Januari 2009 (UTC)
  • Yes check.svg Saya setuju untuk dicalonkan pada bulan Feb 2009, sebagai menghargai kesungguhan Tebu.an untuk melengkapkan rencana ini. Zamwan (bincang) 05:26, 22 Januari 2009 (UTC)
  • Yes check.svg ...Aurora... (b) 16:05, 22 Januari 2009 (UTC)
  • Yes check.svg Sokong, tetapi jika harimau putih mesti lagi menarik! Alistaire (bincang) 19:03, 24 Januari 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju. — Didie (bincang) 03:53, 25 Januari 2009 (UTC)

Mac[sunting sumber]

Thalia[sunting sumber]

Seorang aktres yang konfiden lagi menawan! — Alistaire | عليستير (bincang) 07:41, 1 Februari 2009 (UTC)

  • Yes check.svg - Nampak menarik. Hezery99 (bincang) 07:51, 1 Februari 2009 (UTC)
  • X mark.svg - Carilah seorang calon isteri yang menutup aurat. <'><< Mr Ikan (bincang) 16:58, 1 Februari 2009 (UTC)
  • X mark.svg - Memang lawa. Tetapi, sebaik-baiknya pilihlah gambar yang berilmiah bukan artis ni. Rencanapun tak nampak pun unsur yang boleh dijadikan ilmu yang berfaedah. -- Tebuanhijau (bincang) 05:07, 2 Februari 2009 (UTC)
Ini kan gambar pilihan? Apakah salahnya sekali sekala meletakkan gambar yang menggoda untuk menyenangkan mata dan menarik orang supaya menyumbang di Wikipedia kita? Kita mesti bersifat terbuka (liberal) bukan tertutup atau konservatif. — Alistaire | عليستير (bincang) 08:55, 2 Februari 2009 (UTC)
Betulkah apa yang saudara cakap? Kebanyakan media kita memaparkan isi yang kurang penting. Apa yang ingin saya katakan ialah orang kita tidak perlu bersusah-payah untuk mencari dan menyelidik isi berkenaan (gosip sehinggalah membelek biodata artis-artis sama ada tanah air atau luar negara) melalui media-media terbabit. Sebaliknya, bahan berilmiah di negara kita amatlah kurang (mungkin disebabkan tarikan yang membosankan). Lihatlah, berapa ramai rakyat kita yang membeli surat khabar. Jadi, kita sebagai masyarakat berfikiran masa hadapan, marilah kita berusaha bersama-sama menonjolkan bahan-bahan yang memajukan bangsa kita sendiri. -- Tebuanhijau (bincang) 11:07, 2 Februari 2009 (UTC)
Lagipun saya ni penyokong parti konservatif. -- Tebuanhijau (bincang) 11:14, 2 Februari 2009 (UTC)
Ya, walaupun benar apa yang anda cakapkan, kita tidak boleh memaksa mereka yang memang tidak sukakan ilmu untuk sukakan ilmu. Kita perlu gunakan daya tarikan. Lagipun buat pengetahuan saudara, maklumat mengenai lagu dan artis pun dikira sebagai ilmu juga (Contohnya dalam siri gameshow seperti The Weakest Link, soalan yang ditanya tidak terbatas kepada perkara yang berat dan turut memasukkan informasi mengenai album dan pencapaian artis dalam peredaran zaman. Kita tidak harus mengamalkan diskriminasi ilmu Oh ya, dan saya pula penyokong parti Buruh. — Alistaire | عليستير (bincang) 11:16, 2 Februari 2009 (UTC)
  • X mark.svg ...Aurora... (b) 15:19, 2 Februari 2009 (UTC)
  • Symbol oppose vote.svg Tidak setuju Thalia sememangnya cantik tapi gambar diatas langsung tidak ilmiah malahan posisi dan gerak tubuh Thalia langsung tidak menarik.... PuteraLuqman Tunku Andre 10:59, 6 Februari 2009 (UTC)

Lava gunung berapi[sunting sumber]

Dua kali Aurora mencalonkan gambar lava, tetapi tiada sesiapa pun yang sokong. Jadi saya ingin mencalonkan gambar lava, tetapi gambar tersebut berada di dalam rencana gunung berapi <'>>< Mr Ikan (bincang) 17:09, 1 Februari 2009 (UTC)

Bunga Siti Zubaidah[sunting sumber]

Bunga Siti Zubaidah

Calon gambar terbaik bagi tahun 2007. Ditempat saya, bunga ini dikenali dengan Siti Zubaidah. Sesetengah orang memanggilnya dengan nama Bunga Tiga Bulan. Apa-apapun, di Malaysia bunga ini akan mengeluarkan 3 warna yang berlainan pada setiap bulan iaitu hijau, putih dan merah jambu (tak ingat turutan dia camna). Zamwan (bincang) 23:51, 5 Februari 2009 (UTC)

  • Symbol neutral vote.svg Berkecuali - Saya berkecuali kerana telah mencalonkan gambar lain <'>>< Mr Ikan (bincang) 02:59, 6 Februari 2009 (UTC)
  • X mark.svg - Saya tetap dengan pendirian bahawa gambar Thalia adalah lebih baik. — Alistaire | عليستير (bincang) 09:39, 6 Februari 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju-Cantik, yang penting utamakan rencana ilmiah dan artikel yang berkaitan dengan negara penutur Bahasa Melayu. PuteraLuqman Tunku Andre 11:02, 6 Februari 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju ...Aurora... (b) 14:14, 6 Februari 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju Setuju. -- Tebuanhijau (bincang) 03:23, 7 Februari 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju --Adikhebat (bincang) 11:28, 19 Februari 2009 (UTC)

April[sunting sumber]

Pensil[sunting sumber]

Pensel warna

Pensel warna. Merupakan peserta pusingan akhir pertandingan Gambar Tahun Ini 2007. ...Aurora... (b) 15:21, 4 Mac 2009 (UTC)

  • Symbol neutral vote.svg Berkecuali - Tunggu ada beberapa calon, baru saya buat pilihan <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:47, 4 Mac 2009 (UTC)

Hari Bumi[sunting sumber]

Gambar rumput, bukit dan lembu²nya sekali nampaknya sebih sesuai untuk bulan April. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:41, 5 Mac 2009 (UTC)

  • Yes check.svg - Hari Bumi, 22 April :) dragunovadiscuss 16:08, 5 Mac 2009 (UTC)
  • Symbol heart vote.svg - Saya setuju jika menggunakan tajuk Hari Bumi kerana ia disambut pada bulan April <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:51, 18 Mac 2009 (UTC)
  • Yes check.svg Laman rencananya ditukar ke Hari Bumi. — Didie (bincang) 04:17, 19 Mac 2009 (UTC)
  • Yes check.svg Menarik, tp kalau ada gambar berciri Malaysia lagi menarik. Zamwan (bincang) 06:10, 21 Mac 2009 (UTC)
  • X mark.svg gambar ni hanya sesuai untuk rencana ladang lembu, penternakan lembu, dan yang berkaitan lembu-lembu nih saja.. ^_^ 14:01, 29 Mac 2009 (UTC)

Mei[sunting sumber]

Pencemaran udara[sunting sumber]

Pemandangan dari Bukit Hollywood, jerebu menjejaskan penglihatan bandar Los Angeles pada waktu siang. Ni pulak calon gambar 2006 di Commons. Gambar Tahun Ini 2006. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 16:46, 4 Mac 2009 (UTC)

Boleh tak calonkan gambar ni untuk April, takde gambar yang saya setuju dicalonkan.. kalau gambar ni dicalonkan baru saya setuju. ^_^ 14:03, 29 Mac 2009 (UTC)
  • Yes check.svg. Gambar yang menarik perhatian. — Didie (bincang) 04:19, 19 Mac 2009 (UTC)
  • Yes check.svg. Gambar ini bersesuaian dengan tema yang dibawanya. - Hezery99 (bincang) 06:29, 7 April 2009 (UTC)

Jun[sunting sumber]

Radom[sunting sumber]

Radom

Sederetan radom (bahasa Inggeris:Radome) di Pusat Operasi Keselamatan Misawa, Misawa, Jepun. Zamwan (bincang) 16:23, 13 Mei 2009 (UTC)

Julai[sunting sumber]

Saya hanya ingin mencadangkan agar perubahan dibuat setiap minggu. Sila lihat di Wikipedia:Gambar pilihan 2009. Pencalonan boleh dibuat dari masa ke semasa. Tiada undian (barangkali) Zamwan (bincang) 16:23, 13 Mei 2009 (UTC)

  • Gambar pilihan seharusnya merupakan "merupakan kerja terbaik Wikipedia". Jadi seelok-eloknya ada proses undian. ...Aurora... (b) 14:13, 14 Mei 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju - Merupakan perubahan di Wikipedia <*)))>< Mr Ikan (bincang) 05:46, 26 Mei 2009 (UTC)
  • Symbol comment.svg - Setuju dengan Aurora. Tiada masalah untuk membuat pengundian. Tetapi mungkin kena "work-out" sedikit mekanisme pengundian nanti. Zamwan (bincang) 05:57, 26 Mei 2009 (UTC)

Pilihan mingguan 2009[sunting sumber]

  • Symbol support vote.svg Setuju - Bagi satu undian setiap gambar yang telah siap ditulis dari minggu 28 hingga minggu 52. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 01:22, 11 Jun 2009 (UTC) - Nak terlibat jugak dalam pengundian <*)))>< Mr Ikan (bincang) 03:46, 22 Jun 2009 (UTC)
  • Symbol support vote.svg Setuju - Rencana dalam Wikipedia Bahasa Melayu kini sudah semakin banyak, terima kasih buat rakan-rakan yang sudi menyumbangkan rencana. Insya-Allah dengan prestasi Wikipedia Bahasa Melayu yang semakin memberangsangkan ini nanti kita boleh kembangkan cadangan pemilihan mingguan ini bagi segmen Tahukah Anda dan Calon rencana pilihan. - Hezery99 (bincang)

Minggu 27 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 21 Jun 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Itik Mandarin Seekor Itik Mandarin (Aix galericulata) jantan di "Pusat Ayam Hutan dan Tanah Bencah Slimbridge", Gloucestershire, England. Itik mandarin merupakan sejenis itik bersaiz sederhana, dan berkait rapat dengan Itik Kayu Amerika Utara. Ia memiliki badan sepanjang 41-49 cm dan rentang sayap 65-75 cm.

Artist: Arpingstone
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • Symbol oppose vote.svg Tidak setuju Sila cipta rencana berkaitan sebelum mencalonkan gambar. Pastikan gambar yang dicalonkan digunakan dalam rencana tersebut. ...Aurora... (b) 15:31, 15 Jun 2009 (UTC)
  • Symbol comment.svg - Saya memang buat macam tu, supaya ia dapat dibirukan. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 01:54, 16 Jun 2009 (UTC)
  • Symbol comment.svg - Rencana sudah di cipta. harap saudara Aurora setuju <*)))>< Mr Ikan (bincang) 17:22, 18 Jun 2009 (UTC)

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

Minggu 28 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 28 Jun 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Pertunjukan lagak ngeri Piroteknik oleh "Giant Auto Rodéo" Lagak ngeri merupakan satu perbuatan fizikal yang luar biasa dan mengagumkan, atau sebarang aksi yang memerlukan kemahiran khas, dilakukan untuk kegunaan artistik di dalam televisyen, panggung atau filem. Lagak ngeri memiliki bahagian besar di dalam kebanyakan filem aksi.

Artist: Lviatour
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

Minggu 29 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 5 Julai 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Buah delima yang masak ranum Buah delima berasal daripada Asia Barat Daya dan telah ditanam secara semulajadi di seluruh kawasan Mediterranean dan Kausasus sejak zaman purba. Ia kini ditanam secara meluas di seluruh Asia Tengah, Timur Tengah, India, Pakistan, Asia Tenggara dan kawasan bertropika di Afrika. Delima telah dibawa masuk ke Amerika Latin dan California oleh para peneroka Sepanyol pada tahun 1769. Delima kini ditanam di sebahagian California dan Arizona untuk pengeluaran jus.

Artist: Fir0002
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

Minggu 30 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 12 Julai 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Air terjun Niagara Air terjun Niagara adalah merupakan satu kelompok air terjun yang besar di Sungai Niagara yang terbentang di sempadan yang memisahkan Wilayah Ontario, Kanada dan negeri New York, Amerika Syarikat. Air terjun ini terletak 27 km di barat daya Buffalo, New York, 120 km di selatan Toronto, Ontario di antara bandar berkembar Niagara Falls, Ontario dan Niagara Falls, New York.

Artist: Kag427
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

Minggu 31 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 19 Julai 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Kincir angin di Campo de Criptana, La Mancha, Sepanyol Kincir angin adalah sebuah mesin yang digerakkan oleh tenaga angin untuk menumbuk bijiran dan mengairi ladang. Kini, kincir angin moden yang digunakan bagi menghasilkan tenaga elektrik dikenali sebagai turbin angin. Turbin angin banyak digunakan di Eropah dan Amerika Utara.

Artist: Lourdes Cardenal
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

Minggu 32 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 26 Julai 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Larva Salmon Atlantik Telur ikan Salmon Atlantik (Salmo salar) menetas. Alevin (larva) membesar di sekeliling tinggalan kantung kuning telur - dapat dilihat adalah salur arteri yang melingkari kuning telur dan sedikit titisan minyak, juga kelihatan isi perut, tulang belakang, kaudal saluran darah utama, pundi dan lengkok insang. Dalam masa kira-kira 24 jam, ia akan menjadi anak ikan tanpa kantung kuning telur.

Artist: Uwe Kils
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • X mark.svg Banyak sangat teks merah. ...Aurora... (b) 14:10, 22 Julai 2009 (UTC)
    • Symbol comment.svg Bila dah papar kat laman utama mungkin pautan merah tersebut akan dibirukan <*)))>< Mr Ikan (bincang) 18:26, 24 Julai 2009 (UTC)
    • Symbol comment.svg Ringkasan GP ini terlalu banyak pautan. Saya rasa 4 pautan biru dah mencukupi. Yang masih merah tu, jangan jadikan pautan. Zamwan (bincang) 06:58, 31 Julai 2009 (UTC)
      • Ingatan untuk masa hadapan, tapi minggu ini punya dah tutup. Satu lagi, gambar ini juga tidak digunakan di mana-mana rencana, macam mana nak jadi gambar pilihan? Kepada pencalon, pastikan pencalonan anda memenuhi syarat gambar pilihan. ...Aurora... (b) 14:22, 31 Julai 2009 (UTC)

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Mancis Mancis adalah satu alat penghidup api pakai buang yang digunakan dalam keadaan terkawal apabila diperlukan. Mancis mudah didapati dan dijual di merata-rata. Mancis terdiri daripada dua bahagian utama iaitu "batang mancis" (dibuat daripada kayu atau kertas keras) dan "kepala mancis" yang memiliki unsur fosforus. Kepala mancis akan menyala akibat dari haba yang terhasil apabila kepala mancis digesek dengan permukaan yang bersesuaian.

Artist: Rise0011
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

1 Setuju dan 1 tidak setuju. Tiada gambar lain dicalonkan. Keputusan : Gambar diatas tetap menjadi gambar pilihan minggu ke 32
Ini peraturan mana? Secara tradisinya, sekiranya suara menyokong tidak melebihi suara membantah, sesuatu usul itu dianggap gagal. ...Aurora... (b) 14:29, 27 Julai 2009 (UTC)
Saya cadangkan gambar minggu ini digantikan dengan minggu seterusnya yang berjaya (mancis). ...Aurora... (b) 15:00, 28 Julai 2009 (UTC)
Setuju jika digantikan dengan gambar mancis. Cuma tatacara pencalonan tu kena ubah balik. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 02:51, 1 Ogos 2009 (UTC)
Cadangan syarat tambahan saya: Sekiranya gambar yang dicalonkan mendapat jumlah sokongan dan bantahan yang sama banyak dan tiada gambar lain yang dicalonkan, gambar seterusnya yang berjaya akan ditampilkan. ...Aurora... (b) 14:20, 1 Ogos 2009 (UTC)
Saya tarik balik persetujuan diatas. Tetapi saya cadangakan agar kekal dengan gambar minggu 31 sebagai gambar pilihan supaya dapat memudahkan pengurusan gambar minggu berikutnya <*)))>< Mr Ikan (bincang) 10:57, 3 Ogos 2009 (UTC)
Err... dah dipaparkan 1/2 minggu, takkan nak tarik balik. Sekarang ni silalah undi calon minggu depan. ...Aurora... (b) 14:47, 6 Ogos 2009 (UTC)
Saya masukan gambar mancis untuk undian minggu 32 <*)))>< Mr Ikan (bincang) 11:28, 9 Ogos 2009 (UTC)
Mancis adalah gambar pilihan <*)))>< Mr Ikan (bincang) 11:28, 9 Ogos 2009 (UTC)

Minggu 33 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 9 Ogos 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Pensel warna Pensel ialah sejenis alat tulis yang juga boleh digunakan untuk melukis. Pensel terdiri daripada sebatang pigmen (biasanya grafit, terkadang pigmen berwarna atau arang) yang diletakkan dalam batang kayu (kertas dan plastik juga digunakan) bagi menghasilkan tanda pada kertas.

Artist: [1]
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Memandangkan gambar mancis akan digunakan untuk minggu 32, saya calonkan semula gambar pensel yang berwarna-warni ini. Merupakan calon bulan April lepas. ...Aurora... (b) 14:20, 1 Ogos 2009 (UTC)

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar pensel warna adalah gambar pilihan minggu 33.

Minggu 34 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 9 Ogos 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Rama-rama Rama-rama adalah sejenis serangga dari order Lepidoptera. Kebanyakan rama-rama mempunyai warna yang terang dan menarik. Ramai orang keliru perbezaan di antara kupu-kupu dan rama-rama. Perbezaan fizikal utama adalah sesungut rama-rama berfilamen, langsing dan berbentuk belantan di hujungnya. Selain itu, sayap rama-rama akan dilipat tegak di atas tubuhnya semasa berehat.

Artist: Ram-Man
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • X mark.svg Ini gambar kupu-kupu, bukan rama-rama. ...Aurora... (b) 15:00, 28 Julai 2009 (UTC)
- Eastern tiger swallowtail adalah sejenis rama-rama. Info lebih lanjut boleh didapati di en.wiki. Zamwan (bincang) 06:43, 31 Julai 2009 (UTC)
Maaf, Kupu-kupu Beruang ini sejenis kupu-kupu. Butterfly = kupu-kupu. Moth = rama-rama. Lihat [2], [3], [4]. ...Aurora... (b) 14:40, 31 Julai 2009 (UTC)
Ini bermakna rencana yg ditulis di ms.wiki berkenaan Rama-rama dan kupu-kupu adalah salah. Berdasarkan pemahaman saya, rama-rama = cantik, sayap berlipat ke atas manakala kupu-kupu = warna pudar dan sayap direntangkan semasa berehat. Zamwan (bincang) 01:54, 1 Ogos 2009 (UTC)
Istilah rama-rama=butterfly sudah digunakan dalam kamus sejak 1852. Juga oleh William Marsden. Sehingga zaman persekolahan sayapun masih masih Rama-rama=butterfly. Sehingga 2003 pun ada kamus menggunakan istilah tersebut. Tetapi bila saya periksa kamus DBP, nampaknya DBP telah menukarkan istilahnya kepada Kupu-kupu. Oleh kerana kita menggunakan piwaian DBP, perlu ditukarkan, tetapi patut diletakkan penyata yang menerangkan mengenai pertukaran tersebut agar pembaca tidak keliru. Rencana yang ditulis di ms.wiki bukanlah salah tetapi lapuk ("outdated"). Yosri (bincang) 02:48, 1 Ogos 2009 (UTC)
Kupu-kupu nampaknya berasal dari perkataan Jawa dan diambil DBP bagi menggantikan perkataan Melayu. Yosri (bincang) 02:58, 1 Ogos 2009 (UTC)
Ya, memang lapuk. ...Aurora... (b) 14:20, 1 Ogos 2009 (UTC)
Kalau tak setuju, calon je la gambar lain, senang sikit nak uruskan <*)))>< Mr Ikan (bincang) 02:53, 1 Ogos 2009 (UTC)

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar gagal dalam undian dan tiada pencalonan lain, gambar pensel warna dikekalkan untuk gambar pilihan minggu 34.

Minggu 35 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 16 Ogos 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Istana Nagoya-kini Istana kota Nagoya adalah sebuah istana kota yang terletak di kota Nagoya, wilayah Aichi, Jepun. Di sekeliling istana ini terdapat Taman Meijō. Istana ini pernah menjadi tempat kediaman rasmi Keluarga Tokugawa-Owari selama 17 generasi. Istana Nagoya diwar-warkan sebagai salah satu daripada tiga buah istana terbaik di Jepun yang pernah dibina oleh Kato Kiyomasa dan Tōdō Takatora. Dua istana lainnya adalah Istana kota Osaka dan Istana Kumamoto.

Artis: Base64
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Istana kota Nagoya mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 35 ialah gambar Istana kota Nagoya. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:11, 17 Ogos 2009 (UTC)

Minggu 36 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 23 Ogos 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Komet Hele Bopp Komet merujuk kepada gumpalan batu, ais dan tanah yang bergerak mengelilingi matahari di angkasa. Kadang-kala, komet ini ditarik oleh graviti dan jatuh ke Bumi, Bulan atau planet-planet yang lain. Komet memiliki orbit atau lintasan yang berbentuk bujur, lebih lonjong dan panjang daripada orbit planet.

Artis: Philipp Salzgeber
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

  • Gambar yang telah terdapat didalam senarai <*)))>< Mr Ikan (bincang) 11:31, 10 Ogos 2009 (UTC)
  • Senarai ini. Pada minggu yang dah lepas, pencalonan dibuat hanya dari templat ini. Sebab tu la setiap minggu hanya ada satu je calon. (Baru nampak kelemahan pencalonan) ^_^ <*)))>< Mr Ikan (bincang) 17:04, 12 Ogos 2009 (UTC)

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Sekitar kemusnahan serta pertempuran yang berlaku semasa Perang Dunia I. Perang Dunia Pertama berlaku disebabkan oleh faktor politik dan ekonomi. Antara faktor politik termasuklah kemunculan nasionalisme dan sistem pakatan negara-negara Eropah, iaitu Perikatan Bertiga dan Pakatan Bertiga.

Artis: Dna-webmaster
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

  • Gambar sejarah lebih sesuai dijadikan gambar pilihan <*)))>< Mr Ikan (bincang) 12:01, 10 Ogos 2009 (UTC)
    • Saya yang calonkan, boleh ke tak saya undi gambar ni?? <*)))>< Mr Ikan (bincang) 14:35, 15 Ogos 2009 (UTC)

Setuju[sunting sumber]

  • Symbol support vote.svg Setuju - Saya pilih gambar sejarah sebagai Gambar Pilihan minggu 36 <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:14, 17 Ogos 2009 (UTC)

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar komet mendapat 2 undi setuju dan 0 undi tidak setuju manakala gambar Perang Dunia Pertama mendapat 1 undi setuju dan 0 undi tidak setuju. Gambar pilihan minggu 36 ialah gambar komet. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 14:25, 25 Ogos 2009 (UTC)

Minggu 37 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 30 Ogos 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Konsep artis HD 209458 b mentransit bintangnya HD 209458 b merupakan sebuah planet luar suria yang mengorbit bintang HD 209458 dalam buruj Pegasus, kira-kira 150 tahun cahaya dari Sistem Suria. HD 209458 merupakan bintang magnitud ke-8, dan boleh dilihat dari Bumi menggunakan teropong.

Artis: European Space Agency, Alfred Vidal-Madjar (Institut d'Astrophysique de Paris, CNRS, Perancis) dan NASA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Sebuah kapal tunda yang menuju ke hujung Caribbean terusan Terusan Panama (bahasa Sepanyol: Canal de Panamá) ialah terusan kapal utama yang merentasi Segenting Panama di Amerika Tengah dan mengaitkan Lautan Atlantik dengan Lautan Pasifik. Pembinaan terusan ini merupakan salah satu projek kejuruteraan terbesar dan paling susah yang pernah dilakukan.

Kredit : Stan_Shebs
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar HD 209458 b mendapat 2 undi setuju dan 0 undi tidak setuju manakala gambar Terusan Panama mendapat 0 undi tidak setuju. Gambar pilihan minggu 37 ialah gambar HD 209458 b. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 02:20, 1 September 2009 (UTC)

Minggu 38 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 6 September 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Stesen Angkasa Antarabangsa Stesen Angkasa Antarabangsa (SAA) adalah sebuah stesen angkasa yang terletak pada ketinggian 360 kilometer dari permukaan Bumi. Stesen ini mengorbit Bumi setiap 92 minit dengan kelajuan 27,744 km/j. Dalam sehari, ia akan mengelilingi Bumi lebih kurang 15.7 kali.

Artis: NASA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Stesen Angkasa Antarabangsa mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 38 ialah gambar Stesen Angkasa Antarabangsa. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 07:00, 7 September 2009 (UTC)

Minggu 39 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 13 September 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Pepatung Pepatung merupakan sejenis serangga dalam order Odonata, suborder Epicrota atau lebih tepat lagi di bawah infraorder Anisoptera. Ia dikategorikan bedasarkan ciri-ciri mata bersegi besar, mempunyai dua pasang sayap yang kuat dan lut sinar dan berbadan panjang.

Artis: Georg Slickers
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Perspektif pemandangan Himalaya dan Gunung Everest sebagaimana dilihat dari angkasa arah selatan-baratdaya dari tanah tinggi Tibet Himalaya (Banjaran Himalaya) adalah banjaran gunung di Asia, memisahkan India dan kawasan utara Pakistan di selatan dan tenggara dari dataran Tibet yang luas di utara. Nama khas untuk banjaran ini adalah Himalaya, walaupun nama Himalayas juga biasa digunakan.

Kredit: NASA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

  • Gambar pilihan Wikimedia Commons dan English Wikipedia
  • Nota: Resolusi gambar ini tidak berapa tinggi, tapi rasanya boleh diterima kerana diambil dari angkasa lepas. ...Aurora... (b) 14:17, 9 September 2009 (UTC)

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Pepatung mendapat 1 undi setuju dan 0 undi tidak setuju manakala gambar Banjaran Himalaya mendapat 2 undi setuju dan 0 undi tidak setuju. Gambar pilihan minggu 39 ialah gambar Banjaran Himalaya. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 03:39, 14 September 2009 (UTC)

Minggu 40 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 20 September 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Bunga api Bunga api ialah bahan letupan yang membakar dan menghasilkan cahaya yang berwarna, biasanya untuk tujuan estetik dan hiburan. Bunga api biasa digunakan dalam pertunjukan piroteknik.

Artist: Bdesham
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Bunga api mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 40 ialah gambar Bunga api. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 16:31, 20 September 2009 (UTC)

Minggu 41 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 27 September 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Jambatan Golden Gate Jambatan Golden Gate merupakan sebuah jambatan gantung yang merintangi Selat Golden Gate, iaitu satu bukaan ke Teluk San Francisco daripada Lautan Pasifik. Panjang keseluruhan jambatan ini adalah 2,727 meter, sementara jarak rentang utama di antara menara adalah 1,280 m.

Artist: Dschwen
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Jambatan Golden Gate mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 41 ialah gambar Jambatan Golden Gate. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 00:33, 28 September 2009 (UTC)

Minggu 42 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 4 Oktober 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Kapal pembinasa USS Winston S. Churchill merupakan sebuah kapal pembinasa peluru berpandu dari Kelas Arleigh Burke dan merupakan satu-satunya kelas kapal pembinasa yang masih aktif di dalam Tentera Laut Amerika Syarikat.

Artist: Tentera Laut Amerika Syarikat
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar USS Winston S. Churchill mendapat 2 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 42 ialah gambar USS Winston S. Churchill. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 01:54, 5 Oktober 2009 (UTC)

Minggu 43 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 11 Oktober 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Cermin mata Zaman Pertengahan (replika) Cermin mata merupakan bingkai yang mempunyai galas kanta yang berada di depan mata. Ia merupakan alat bantuan penglihatan, perlindungan mata, atau untuk perlindungan daripada sinaran UV.

Artist: Vassil
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Cermin mata mendapat 4 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 43 ialah gambar Cermin mata. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:02, 11 Oktober 2009 (UTC)

Minggu 44 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 18 Oktober 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Letupan bom atom di Nagasaki pada 9 Ogos 1945 Senjata nuklear ialah senjata yang mendapat tenaga dari tindak balas nuklear dan mempunyai kuasa pemusnah yang besar. Sebiji bom nuklear mampu memusnahkan sebuah bandar.

Artist: Jabatan Pertahanan, A.S
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Senjata nuklear mendapat 4 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 44 ialah gambar Senjata nuklear. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 07:42, 20 Oktober 2009 (UTC)

Minggu 45 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 25 Oktober 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Permandangan Colosseum pada waktu malam Colosseum merupakan sebuah monumen bersejarah yang terdiri dari bangunan terbuka separa bulat, berpentas, mempunyai tempat duduk yang digunakan sebagai tempat pertunjukan pada zaman Rom Lama. Colosseum adalah salah satu dari Tujuh Keajaiban Dunia yang berasal daripada Zaman Pertengahan Awal.

Artist: Diliff
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Colosseum mendapat 5 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 45 ialah gambar Colosseum. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 01:52, 26 Oktober 2009 (UTC)

Minggu 46 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 1 November 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Lebah sedang mengumpul debunga Lebah merupakan sejenis serangga terbang yang hidup bersosial dan berkelompok. Terdapat kira-kira 20,000 spesies lebah dan ia boleh didapati di setiap benua kecuali Antartika.

Artist: Jon Sullivan
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • Janganlah main setuju je. Pastikan gambar ini digunakan di rencana berkaitan. ...Aurora... (b) 14:12, 26 Oktober 2009 (UTC)
    • Gambar telah dimasukan ke rencana lebah dan diletakan dibahagian galeri <*)))>< Mr Ikan (bincang) 02:06, 28 Oktober 2009 (UTC)

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar lebah mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 46 ialah gambar lebah. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 17:16, 5 November 2009 (UTC)

Minggu 47 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 8 November 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Anggerik Anggerik ialah satu keluarga pokok berbunga (angiosperma) terbesar. Taman Botani Diraja Kew menyenaraikan 880 genus dan hampir 22,000 spesies, akan tetapi jumlah yang tepat tidak diketahui (mungkin melebihi 25,000) disebabkan pertikaian taksonomi.

Artis: Orchi
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar anggerik mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 47 ialah gambar anggerik. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 08:13, 9 November 2009 (UTC)

Minggu 48 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 15 November 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Istana Westminster Istana Westminster pada waktu senja, memaparkan Menara Victoria (kiri) dan Menara Jam yang lebih dikenali sebagai 'Big Ben' (kanan). Istana ini terletak di tebing Sungai Thames di tengah-tengah kota London.

Artis: Diliff
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Istana Westminister mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 48 ialah gambar Istana Westminister. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 02:58, 16 November 2009 (UTC)

Minggu 49 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 22 November 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Columbia sedia untuk dilancarkan Bolak balik angkasa Columbia (Designasi Kenderaan Pengorbit NASA: OV-102) merupakan bolak-balik angkasa lepas pertama dalam armada orbit NASA yang berjaya dilancarkan. Misi pertamanya, STS-1 dilaksanakan pada 12 – 14 April 1981.

Artis: NASA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Bolak balik angkasa Columbia mendapat 2 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 49 ialah gambar Bolak balik angkasa Columbia. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 06:42, 23 November 2009 (UTC)

Minggu 50 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 29 November 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Piramid Agung Kufu Piramid Agung Kufu ialah satu daripada Tujuh Keajaiban Dunia yang tertua dan yang terakhir masih tinggal. Piramid ini dipercayai dibina sebagai makam untuk Firaun Kufu (nama Greek: Cheops; tempoh pemerintahan: 2606-2583 SM) daripada Dinasti Keempat Mesir.

Artis: Ricardo Liberato
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Kuda liar Kuda liar (Equus ferus)

Brackenheim
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • Symbol oppose vote.svg Tidak setuju Rencana belum dicipta <*)))>< Mr Ikan (bincang) 11:49, 17 November 2009 (UTC)

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar Piramid Agung Kufu mendapat 2 undi setuju dan 0 undi tidak setuju manakala gambar kuda liar mendapat 0 undi setuju dan 1 undi tidak setuju. Gambar pilihan minggu 50 ialah gambar Piramid Agung Kufu. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 04:52, 30 November 2009 (UTC)

Minggu 51 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 6 Disember 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Ijazah Ijazah merujuk kepada mana-mana dalam selingkungan besar tahap darjat yang dikurniakan oleh institusi pengajian tinggi, seperti universiti, secara amnya sebagai ganjaran bagi kejayaan menyiapkan satu program pengajian.

Artis: Durova
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar ijazah mendapat 3 undi setuju, 0 undi tidak setuju. Hanya satu calon yang bertanding. Gambar pilihan minggu 51 ialah gambar ijazah. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 15:17, 6 Disember 2009 (UTC)

Minggu 52 2009[sunting sumber]

Undian[sunting sumber]

Berakhir selewat-lewatnya pada 13 Disember 2009

Calon 1[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Rumah api Wind Point dan persekitaran pada matahari terbit Rumah api ialah menara atau bangunan tinggi bagi membantu ahli pelayaran, jurumudi atau nakhoda kapal di laut untuk belayar dan berlabuh dengan selamat. Biasanya rumah api dibina di kawasan tebing tinggi yang strategik bagi memudahkan kapal dagang datang berlabuh pada waktu malam hari.

Artis: JeremyA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

  • Symbol oppose vote.svg Tidak setuju Kecil sangat rumah apinya. ...Aurora... (b) 14:50, 3 Disember 2009 (UTC)
  • Symbol oppose vote.svg Tidak setuju Sama macam pendapat Aurora. Gambar pemandangan dah cantik, tp rumah api tu kecil <*)))>< Mr Ikan (bincang) 12:02, 4 Disember 2009 (UTC)

Calon 2[sunting sumber]

Gambar pilihan mingguan
Planet Zuhal dilihat dari Cassini Zuhal ialah planet yang keenam dari Matahari dan planet kedua terbesar di dalam Sistem Suria, selepas Musytari. Zuhal, bersama-sama dengan Musytari, Uranus dan Neptun, diklasifikasikan sebagai sebuah planet gergasi gas. Zuhal terkenal dengan sistem gelangnya.

Artis: NASA
ArkibGambar pilihan lagi...

Keterangan[sunting sumber]

Setuju[sunting sumber]

Tidak setuju[sunting sumber]

Keputusan[sunting sumber]

Versi boleh ubahVersi dilindungi

  • Gambar rumah api mendapat 1 undi setuju dan 2 undi tidak setuju manakala gambar Zuhal mendapat 3 undi setuju dan 0 undi tidak setuju. Gambar pilihan minggu 52 ialah gambar Zuhal. <*)))>< Mr Ikan (bincang) 14:24, 13 Disember 2009 (UTC)