Perbincangan pengguna:Hezery99

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Lompat ke: pandu arah, cari

Isi kandungan

Selamat datang ke Wikipedia Bahasa Melayu!

Berikut merupakan beberapa pautan yang dapat anda layari jika masih baru di Wikipedia:

Lihat juga tutorial Wikipedia. Untuk menandatangani sebuah pesan pada halaman perbualan, seperti halaman ini, letakkan ~~~~ (empat kali tanda gelombang). Semoga anda menikmati kunjungan anda di Wikipedia Melayu. Salam!  — Yosri 11:50, 24 May 2005 (UTC)

Pelayar web

Rencana tentang Pelayar web sudah ada. Oleh saya akan alihkan rencana yang anda cipta ke rencana sedia ada. — Master2841 07:32, 30 Mac 2007 (UTC)

Sistem Sharia Malaysia[sunting sumber]

In reference to the edit war that erupted, I would like you to reiterate the fact that the Federal Courts are the supreme court of the land. -http://www.kehakiman.gov.my/courts/maljudiciary.shtml Its stated here that the Federal Court holds the highest authority in the Federation.

Yes, the Malaysian legal system is dual track. However, it is not effectively sama paras. The Federal Courts are still the supreme courts of the land after the 1985 amendments regarding the Privy Council. I did my research I'm currently form 4 and pursuing this topic as my moral project.

"Sistem mahkamah syariah berasingan dari mahkamah awam untuk menerima kes-kes yang melibatkan umat Islam di Malaysia.[55] Sistem mahkamah syariah sama paras dengan sistem mahkamah biasa"

I suggest you lift the restrictions on editing on the Malaysia page, as it is counter-productive to the wikipedia spirit. The second line should be deleted as it is theoretically inaccurate, the first line is already adequate to depict the current scenario. I hope you do not perceive this issue with bias, and iron this out objectively without the inteference of your personal religious affiliation.


Maaf[sunting sumber]

Saya mencadangkan sauadara mencadangkan yang lain sahaja sebagai rencana pilhan kerana pada pendapat saya, ia terlalu pendek.Putera Luqman Tunku Andre| Nak Kritik, Klik Sini 15:57, 14 Disember 2007 (UTC)

Selamat Hari Raya Aidil Adha[sunting sumber]

Mohon Maaf Dipinta Dari Saya,Putera Luqman Tunku Andre. Enjoy Raya. Cheers. Putera Luqman Tunku Andre| Nak Kritik, Klik Sini 12:02, 19 Disember 2007 (UTC)

Calon Pemeriksa Wikipedia bahasa Melayu 2008[sunting sumber]

Selamat. Saudara dijemput mengundi ke laman pengundian saudara berhubung perlantikan sebagai pemeriksa → Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Yosri sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Malekhanif sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Polar sebagai pemeriksa 1 Januari 2008, Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Che090572 sebagai pemeriksa 1 Januari 2008. Undian saudara cukup berharga untuk laman pengundian ini. Sekian. — Didie (bincang) 08:24, 12 Januari 2008 (UTC)

Kerjasama menyunting Final Fantasy VII[sunting sumber]

Saudara masih ingat saya? Jika saudara ingin membantu menyunting (walaupun rencana ini sudahpun wujud, saya ingin memperbaharuinya), saudara dijemput kerana saudara memang berminat dalam siri FF kan? Salam daripada saya... sila tinggalkan pesanan di halaman pengguna saya jika saudara bersedia. Terima kasih. - pmc 01:04, 26 Januari 2008 (UTC)


Faham[sunting sumber]

oklah saya faham.

Gabung templat[sunting sumber]

Saya perasan anda cipta Templat:Infobox MotoGP rider. Sebenarnya dah ada Templat:Pelumba MotoGP. Minta gabungkan. ...Aurora... 14:22, 4 April 2008 (UTC)

Dah digabungkan, terima kasih. Hezery99 15:15, 4 April 2008 (UTC)

Penyelia[sunting sumber]

Adakah anda berminat menerima tawaran menjadi penyelia di Wikipedia bahasa Melayu? Saya lihat anda telah memenuhi kriteria sebagai seorang calon. Baca polisi ini → Wikipedia:Penyelia/Polisi#Sysop. Di samping itu, jika anda mahukan informasi lanjut, anda boleh lihat laman-laman yang berkaitan pentadbiran. Harap anda tidak keberatan menerima tawaran ini dan sanggup memikul amanah/tanggungjawab sebagai penyelia nanti. Selamat berjaya! — Didie (bincang) 17:12, 25 Mei 2008 (UTC)

Berikutan penerimaan anda menerima tawaran sebagai penyelia, satu laman khas mengenai perlantikan anda diwujudkan iaitu Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Hezery99 sebagai penyelia 26 Mei 2008. Selamat berjaya. — Didie (bincang) 13:50, 26 Mei 2008 (UTC)

Saudara Hezery99, saya harap anda mengaktifkan alamat e-mel (surat elektronik) pada laman keutamaan anda(preferences). Untuk maklumat lanjut, sila baca laman Wikipedia:Penyelia/Polisi#Sysop. Kerjasama anda amat saya hargai. Sekian. — Didie (bincang) 06:53, 30 Mei 2008 (UTC)

Tahniah! Anda(Hezery99) telah berjaya dilantik menjadi penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Anda menerima 14 sokongan dan 2 bantahan daripada laman pengundian mengenai perlantikan anda selepas tarikh tamat pengundian. Peratusan sokongan anda pula ialah 87.5% dan ia memenuhi syarat perlantikan penyelia yang tertera dalam polisi pentadbiran. Teruskan komitmen anda sebagai penyumbang Wikipedia dan jalankan tugas-tugas kepentadbiran sebaik mungkin. Sekian. — Didie (bincang) 15:05, 10 Jun 2008 (UTC)

Ucapan selamat datang[sunting sumber]

Untuk informasi tambahan buat anda, jika anda ingin meletakkan ucapan selamat datang kepada pengguna baru. Anda boleh berbuat demikian dengan hanya meletakkan templat {{subst:sd}} bagi pengguna berdaftar manakala tempat {{subst:td}} bagi pengguna tidak berdaftar diikuti dengan tandatangan anda. Bagi menghantar ucapan selamat datang kepada pengguna yang tidak fasih berbahasa Melayu pula, anda boleh meletakkan templat {{subst:interd}}. Selamat menyumbang. — Didie (bincang) 13:53, 11 Jun 2008 (UTC)

Lebih elok {{subst:sd|~~~~}}. Dan jangan lupa isikan ringkasan suntingan. ...Aurora... 14:00, 11 Jun 2008 (UTC)

Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods[sunting sumber]

Salam. Saudara Edmundwoods telah melakukan satu kesalahan yang boleh menjejaskan reputasi pentadbiran Wikipedia Bahasa Melayu iaitu terlibat dalam kes penyalahgunaan akaun di Wikipedia bahasa Melayu. Oleh yang demikian, sebuah laman khusus untuk perbincangan, penghakiman, dan pengundian oleh para penyelia Wikipedia bahasa Melayu diwujudkan. Anda dijemput menyertainya → Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Kes penyalahgunaan akaun ke atas Edmundwoods (Penyelia). Kerjasama anda amatlah saya hargai. — Didie (bincang) 17:17, 15 Julai 2008 (UTC)

Salam. Diharap saudara dapat memberikan markah selepas meletakkan Yes check.svg atau X mark.svg. Untuk maklumat lanjut, sila baca nota ringkas mengenai pemberian markah pada sub-topik penghakiman penyelia. Harap maklum. — Didie (bincang) 13:15, 17 Julai 2008 (UTC)

Hi[sunting sumber]

Terima kasih kerana menarik balik undi itu. Satu lagi, tentang sekatan anda "vandalisme mengarut" pula, saya rasa anda patut beri amaran dulu kepada pengguna itu. Kerana, no offence ya, kalau macam ini, adalah sedikit mirip dengan masalah saya di tapak web SPR (Ensiklokamus dan Dummipedia). Tapi saya pula, biasanya saya abaikan selepas padam laman, hehe... saya jarang nampak seorang pengguna yang sama buat laman yang tidak sesuai. --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 14:27, 17 Julai 2008 (UTC)

Terima kasih kembali atas nasihat saudara ini pula. - Hezery99 14:32, 17 Julai 2008 (UTC)

Tak kisah saya nyahsekat dua orang pengguna anonymous yang anda sekat baru-baru ini? Oh ya, kalau nak sekat pun, saya rasa sekat 1 atau 2 jam dah cukup, kalau IP dari M'sia. --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 14:40, 17 Julai 2008 (UTC)

Terpulanglah, kalau saudara rasa itu yang lebih baik. Lagipun kalau difikirkan balik kebanyakan IP yang disekat itu cuma menghasilkan 1 rencana saja, tambahan pula kalau pakai Streamyx dan selalu restart modem pun memang nombor IP akan jadi berubah juga, huhu... - Hezery99 00:27, 18 Julai 2008 (UTC)

RE:Penghapusan rencana "My Heart Will Go On"[sunting sumber]

OK, Terima kasih--Adikhebat (bincang) 13:14, 29 Julai 2008 (UTC)

Reanimation[sunting sumber]

Dalam Reanimation, anda kata yang Korn dan Staind membantu dalam pembikinan album itu. Ada sumber rujukan tak?—Aviator, 13:02, 4 Oktober 2008 (UTC)

Pendapat anda[sunting sumber]

Macamana kalau kita wajibkan semua pengguna urus akaun global? (jangan salahkan saya, engkau tengok wikipedia Sepanyol ke Turki ke, mesti ade name aku} Muhraz (bincang) 06:49, 1 November 2008 (UTC)

Terima Kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana anda mengundi saya untuk menjadi seorang penyelia di wikipedia ini Im-yahoo.svg --Adikhebat (bincang) 07:36, 8 November 2008 (UTC)

[sunting sumber]

Halo Hezery99, bisa ikut berpartisipasi di Wikimedia? Terima Kasih. Mikhailov Kusserow (bincang) 04:53, 3 Disember 2008 (UTC)

Telah ditulis[sunting sumber]

Sorrylah , Tanah runtuh Bukit Antarabangsa 2008. Malekhanif (bincang) 03:23, 10 Disember 2008 (UTC)

Maulid Nabi[sunting sumber]

Maulid Nabi dan Maulidur Rasul adalh 2 perkara berlainan. Harap malum. Yosri (bincang) 12:01, 28 Disember 2008 (UTC)

Terima Kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana mengingati saya. Ya benar, saya mendapat 9A didalam PMR ini. Terima kasih sekali kerana mengambil berat.Sekian. PuteraLuqman Tunku Andre 03:46, 31 Disember 2008 (UTC)

RE: Tahniah atas kejayaan dalam PMR[sunting sumber]

Terima kasih, tetapi itu perkara 4 tahun lalu :D --אדמוןד ואודס自分の投稿記録 10:38, 31 Disember 2008 (UTC)

Anugerah[sunting sumber]

Anggaplah ia sebagai satu pengakuan bagi sumbangan anda. Anda sememangnya berhak kerana menyumbang secara banyak dan berterusan. Yosri (bincang) 04:57, 15 Januari 2009 (UTC)

Mengapa anda hapuskan rencana Garisan Meridian Pangkal ? —Kiteretsu (bincang) 07:40, 1 Februari 2009 (UTC)

Sumbernya hendak dapat di mana ? Thankyou -Kiteretsu (bincang) 07:47, 1 Februari 2009 (UTC)
Tengoklah dulu sebab saya sedang menyunting tentang negara lain. Agaknya saya ini bolehkah menjadi penyelia —Kiteretsu (bincang) 07:52, 1 Februari 2009 (UTC)
Kalau begitu saya ingin menjadi penyelia. Tambahan pula hari ini hari jadi saya —Kiteretsu (bincang) 08:00, 1 Februari 2009 (UTC)
Saya telah mencipta laman Garisan Meridian Pangkal.Kiteretsu (bincang) 07:58, 28 Mac 2009 (UTC)
Sama-sama. Terima kasih kerana memantau laku musnah. Saya harap agar ramai orang menyumbang di wikipedia tetapi bukan laku musnah. {{wikipedia bahasa melayu meminta agar ramai orang menyumbangnya}} Kiteretsu (bincang) 08:07, 28 Mac 2009 (UTC)
Jika rencana berkaitan sesuatu tempat boleh ke? Thank youKiteretsu (bincang) 04:24, 29 Mac 2009 (UTC)

203.82.79.2[sunting sumber]

Boleh saya tahu kenapa anda menyekat pengguna 203.82.79.2? Green light sememangnya memberi kelulusan/kebenaran. Lihat http://en.wikipedia.org/wiki/Green_light Jangan terlalu cepat menyekat kecuali jelas ia contengan. Sila buat rujukan minima. Yosri (bincang) 11:37, 20 Februari 2009 (UTC)

Anda tidak perlu meminta maaf, cuma lebih berhati-hati. Jangan terlalu cepat menyekat sekiranya salah kecil dan penyumbang ada membuat sumbangan berguna di masa lalu, ini kerana mungkin IP yang digunakan adalah berkongsi (contoh sekolah). Yosri (bincang) 12:42, 20 Februari 2009 (UTC)


Kebebasan Media di Malaysia[sunting sumber]

Maaf ye, tiada unsur berat sebelah pun. Pastikan anda ada baca akhbar sebelum hendak menuduh saya. Salam. Suparman (bincang) 10:01, 31 Mac 2009 (UTC)

Pertikaian di Mahkamah tidak membatalkan jawatan Menteri besar Perak yang dilantik secara rasmi oleh Sultan Perak. Sama seperti jawatan wakil rakyat yang dipertikai, selagi keputusan belum dikeluarkan oleh mahkamah, perlantikan rasmi adalah kekal dan tidak boleh dicabar oleh anda atau DAP. Sila betulkan semula. Yosri (bincang) 10:11, 1 April 2009 (UTC)

Bagi menjelaskan kepada saudara lihat fakta.

  • Dalam perlembagaan Adun berhak mengundi tidak percaya menyingkir MB. Dalam hal ini, 28 Adun BN + 3 Bebas (BN friendly) menyatakan kepada Sultan bahawa mereka tidak lagi percayakan Nizar. Nizar disingkirkan oleh Adun, bukannya Sultan. (Ini adalah menurut perlembagaan). Tidak terdapat dalam Perlembagaan bahawa undi tidak percaya perlu diadakan hanya dalam persidangan dewan.
  • Dalam perlembagaan Sultan berhak melantik menteri besar dari pihak majoriti, sebagaimana Sultan memilih Nizar (PAS) dan bukan dari PKR yang lebih ramai ahli sebelum ini. Dengan bilangan 28 Adun BN + 3 Bebas (BN friendly) ini telah membentuk majority. (Ini adalah menurut perlembagaan).
  • Speaker tidak boleh bertindak sebagai "judge, jury, and executioner" menggantung Adun sesuka hati. Keputusan perlu dirujuk kepada dewan untuk pengesahan. Keputusan Speaker tidak boleh dicabar, selagi ia dilakukan menurut peraturan (dalam hal ini BN mendakwa tidak menurut peraturan kerana tidak dirujuk kepada Dewan (sekarang ini majority BN.)
  • Pembangkang menuduh 3 wakil rakyat perlu meletak jawatan kerana lompat parti BN, tetapi bila wakil BN lompat parti Pakatan Rakyat, tidak perlu letak jawatan atau pilihan raya semula. Double standard?

Berdasarkan hujah di atas, tidak ada hujah yang boleh mengatakan berlakunya krisis perlembagaan, yang ada hanya orang yang membelakangkan perlembagaan bagi kepentingan diri sendiri. Sekiranya keputusan mahkamah memihak kepada kerajaan, saya akan mengusul tajuk rencana diubah kepada Penderhaka 2009. Akibat tindakan beliau, bangsa asing dari negeri asing sudah berani menghina dan memperlekeh Sultan di Wikipedia ini. Yosri (bincang) 04:27, 2 April 2009 (UTC)

Terima kasih kerana memahami. Walaupun apa perasaan saya, saya tidak akan meletakkan apa-apa pendapat pada rencana tanpa berdasarkan fakta, dan rujukan. Yosri (bincang) 11:58, 2 April 2009 (UTC)


Koh Tsu Koon[sunting sumber]

I don't see any part of my edit appears to be not impartial. Kindly justify. Best, Politikus Murahan (bincang) 03:02, 10 April 2009 (UTC)


PDRM[sunting sumber]

Sila baca berita ini jikalau anda tidak mengikuti perkembangan terbaru: http://www.malaysiakini.com/news/102081. Salam. Politikus Murahan (bincang) 04:19, 12 April 2009 (UTC)

Rasisme[sunting sumber]

Banyak betul alasan anda! Saya tidak rasa ada apa unsur-unsur berat sebelah. Lagipun, sumber yang teramat sangat sahih (sekali) juga diletakkan. Apa lagi yang anda hendak? Janganlah bersangkaan jahat pada saya yang betul-betul ingin berkontribusi di sini. Biarlah komunitas Wikipedia mengadilinya. Salam. Politikus Murahan (bincang) 08:28, 12 April 2009 (UTC)

Saya rasa anda ini agen UMNO. Apapun, hal itu memang pun disebut oleh Ketua Pemuda UMNO sendiri. Takkan benda menulis apa yang disebut dia sendiri pun berat sebelah. Sudahlah, anda jangan lagi bersangkaan jahat terhadap saya. Biar komunitas mengadilinya. Salam. Politikus Murahan (bincang) 08:57, 12 April 2009 (UTC)
Saya rasa anda kurang faham konsep ensiklopedia. Ensiklopedia bukan untuk jaga hati orang, tetapi bersifat melaporkan kebenaran dan fakta sesuatu perkara atau seseorang atau sesuatu tempat dan lain-lain lagi. Contohnya, katakanlah X adalah perogol terkenal dan pernah dipenjarakan. Takkan sebab nak jaga hati X kita tidak melaporkan yang dia ni perogol dan pernah dipenjarakan. Saya tetap dengan pendirian saya - laporkan apa-apa yang benar. Salam. Politikus Murahan (bincang) 09:12, 12 April 2009 (UTC)
Orang cenderung melihat kamu berat sebelah kerana hanya menulis yang buruk sahaja mengenai Malaysia, UMNO dan BN. Contohnya adalah mengenai laporan OECD, bila keluar laporan Malaysia tidak lagi disenaraihitamkan tidak pula kamu nak kemaskini. Kena ingat Wikipedia adalah Wikipedia, kenapa mahu letakkan semua yang dilaporkan dalam media internet. Adakah Wikipedia ini koran (surat khabar) yang mesti melaporkan semua? Wikipedia mengupas isu, bukan melaporkan pada permukaan sahaja. Apa yang kamu tulis banyak pada permukaan seperti yang dilaporkan akhbar. Kalau kamu nak menulis lebih mendalam saya alu-alukan tapi mampukah? Lagipun tidak salah mengambil sikap berkecuali di Wikipedia. Kena ingat dalam setiap pilihan raya kecil masih terdapat byk undi yang hampir sama untuk kedua-dua belah pihak. Dan pandangan politik tidak semestinya kekal dalam diri seseorang. Kamalzack (bincang) 09:54, 12 April 2009 (UTC)
Sebanarnya Politikus Murahan pernah mendakwa dia membaca dengan teliti semua perkara (menggunakan sockpupet lain), dengan itu saya yakin sememangnya penulisannya sengaja menyakit hati kerana hendak mendapat perhatian kerana dia troll. Jangan layan sangat, sekiranya dia buat silap, ambil tindakan yang sepatutnya kerana penjelasan sudah diberikan. Kalau suntingannya boleh diterima, ubah sedikit, jangan hubungi dia kecuali dia meminta penjelasan. Tetapi awas, dia sering memutar belit fakta. Yosri (bincang) 04:23, 13 April 2009 (UTC)
Tindakan anda hanya menonjolkan prasangka anda terhadap saya. Adakah anda baca sebetul-betulnya suntingan saya. Salam. Politikus Murahan (bincang) 08:18, 13 April 2009 (UTC)



Anda tak baca ke? Tiga sumber disertakan. Kalau nak lebih, saya boleh bagi. Salam.

ps Anda ini sanak saudara dia ke? Politikus Jaga Hati (bincang) 08:52, 13 April 2009 (UTC)

Maaflah, saya terpaksa gunakan perkataan Kamalzack yang anda ini tolol. Kalau baca temubual itu memang Muhyiddin Yasin sendiri yang perkatakan kata-kata yang ditebalkan itu. Kalau anda tidak baca sumber, jangan menghentam saya secara melulu. Salam. Politikus Jaga Hati (bincang) 08:56, 13 April 2009 (UTC)
Ia boleh dibaca di Mingguan Malaysia.

Teguran...[sunting sumber]

memanglah dialu-alukan. Tetapi syaratnya teguran tersebut mestilah berasas. Saya rasa anda ini bukan seorang yang bisa berdebat. Kerana kata orang lain melenting apabila pandangan diri sendiri dicabar. Pastikan anda cross reference sebelum ambil tindakan melulu. Salam. Politikus Jaga Hati (bincang) 09:10, 13 April 2009 (UTC)

Laporan tersebut telah saya sertakan. Sekarang masa anda baca dan balikkan suntingan saya yang sahih dan neutral. Salam. Politikus Jaga Hati (bincang) 09:51, 13 April 2009 (UTC)

p.s. bukan satu sahaja laporan ada, rata-rata koran di malaysia ada. baca di malaysia insider, mingguan malaysia, sinchew, nanyang, china press, malaysiakini dan lain-lain lagi.

Tuduhan anda langsung tidak betul. Saya begitu bersabar dan sanggup berbicara dengan anda walaupun anda nampak sahaja tidak suka pada saya. Politikus Jaga Hati (bincang) 09:54, 13 April 2009 (UTC)
Hahaha, kalau menurut logik anda, artikel-artikel seperti Ahmad Ismail Racist, Kejadian 513 perlu dikeluarkanlah? Fikirlah mendalam sedikit. Anda memang berwikipedia secara jaga hati. Politikus Jaga Hati (bincang) 10:07, 13 April 2009 (UTC)
Suntingan saya pada artikel Muhyiddin Yasin hanya berlandaskan apa yang diucapkan oleh ia sendiri., ok?
Nampaknya anda sedang mencari ratusan alasan untuk mengelak suntingan saya. mula-mula kata saya fitnah, lepas sah dia cakap sendiri, kata pula ia harus bersifat biografi. Setahu, kontroversi besar ini ada nilai ensiklopediknya. Ucapan sebegini bukan lagi perkara remeh! Ataupun, malaysia ini memang biasa dengan rasistnya, jadi anda kata remeh?
Nampaknya anda yang sentiasa panggil orang lain jangan putar belit oranglah yang sentiasa putar belit. Mengapa saya kata demikian? Anda tidak menyiasat dahulu terus tuduh saya berat sebelah, putar belit dan macam-macam lagi. Kalau mengikut logik anda, kes Najib yang pada tahun 1987 kata nak mandikan darah kaum Tionghoa dengan keris pun kes remeh ye?

Pakatan Rakyat[sunting sumber]

Apakah masalah dengan suntingan saya? Salam. Suparman (bincang) 04:04, 15 April 2009 (UTC)

Pakatan Rakyat[sunting sumber]

Pertama, pengumuman Anwar dibuat pada 8 April 2009, tetapi entri kabinet bayangan sudah ada pada tahun lepas. Wikipedia bukan tempat untuk meletak sesuatu yang dispekulasi. Kedua, laporan tersebut hanya sebut "akan" ditubuhkan, tetapi setakat hari ini belum ada pengumuman sah tentang senarai tersebut - apakah Wikipedia bisa letakkan apa yang belum berlaku lagi? Oleh itu, manakah anda tahu sekiranya jabatan Timbalan Ketua Pembangkang wujud? Ketiga, apa yang diumum Anwar ialah 'panel' bukan kabinet bayangan 100% sebagaimana diamalkan di Britania Raya. Ada pemimpin PR telah bersuara atas isu ini. Saya harap anda tidak mislead orang ramai. Suparman (bincang) 04:50, 15 April 2009 (UTC)

Satu lagi, lain kali sebelum mengundur ikut suka hati anda, tolonglah semak apa yang disunting. Untuk pengetahuan anda, title Wan Azizah sekarang adalah Datuk Seri. Salam. Suparman (bincang) 04:53, 15 April 2009 (UTC)
kalau ujud, berilah sumber sahih. salam Suparman (bincang) 05:08, 15 April 2009 (UTC)
agaknya anda tak reti bahasa. sila baca komen saya di atas dengan teliti...
letihlah saya hendak berbicara dengan anda. baik saya tidur dahulu.

Undilah saya sebagai penyelia untuk menghapuskan vandalisme. Kiteretsu 03:45, 5 Mei 2009 (UTC)

Sysop[sunting sumber]

Hezery, terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada saya. Saya menganggapnya sebagai amanah dari penyelia senior. Zamwan (bincang) 09:46, 13 Mei 2009 (UTC)

Hezery, terima kasih kerana memberi kepercayaan kepada saya. Kiteretsu (bincang) 11:07, 13 Mei 2009 (UTC)

Ok , saya akan cuba sedaya upaya saya. Kiteretsu (bincang) 11:09, 13 Mei 2009 (UTC)

Marilah kita buat rencana banyak-banyak supaya wikipedia ms meningkat..ﻮﺴﺗﻳﺮﺍﺗﻲﻛ (bincang) 11:20, 7 Jun 2009 (UTC)

Terima kasih kerana menyekat dia kerana dia letak perkataan lucah. Mari cipa rencana baru. ファルハン (bincang) 08:32, 28 Ogos 2009 (UTC)

Tentang kedalaman Wikipedia (Depth)[sunting sumber]

Hai, maaf banyak2 kerana kembali sekali dan janji untuk tidak lagi menyunting tidak kesampaian. serta atas kesalahan besar yang lalu. Tapi saya ada cadangan untuk kemukakan sebelum saya pergi sekali lagi. Saya lihat kedalaman Wikipedia Bahasa Melayu semakin berkurangan, dulu kedalaman (depth) wiki ms 32, sekarang 24 balik. kalau tak percaya lihat gambar ini:

List of Wikipedias.JPG

List of Wikipedias 2.JPG

Kalau nak kedalaman (depth) Wikipedia Bahasa Melayu tinggi adalah seperti berikut:

A) Rencana kena panjang, terperinci dan perlu diupdate secara kerap.
B) Kategori kena banyak pada pada setiap dan/atau kebanyakan rencana.
C) Pastikan kedalaman wiki ms ditambah bagi menunjukkan mutu rencana wiki ms tinggi.

Jadi kalau boleh, tolonglah sangat sangat sangat sangat sangat, supaya kalian dengar dan ikut apa yang hendak saya katakan ini. Saya hanya mahu membantu Wikipedia Bahasa Melayu. Sekian sahaja dari saya, selamat tinggal... Emrrans (bincang) 09:09, 30 Ogos 2009 (UTC)

Sila lihat pautan list of wikipedia's. Emrrans (bincang) 09:54, 30 Ogos 2009 (UTC)

Translating pages from other projects[sunting sumber]

When you directly translate articles from other projects, it is required that you provide a link to the original article somewhere in the page history. As all you have been doing is directly translating pages from English into Malay, you should provide a link to the English page in an edit summary in the article history.Ryulong (bincang) 13:26, 11 April 2010 (UTC)


UNDILAH SAYA[sunting sumber]

السلام عليكم 平和があなたがたに

Assalamualaykum, Salam Sejahtera dan Salam Wikipedia,

Kehadapan Saudara Hazery99, saya merupakan pengguna Wikipedia Smim90 sedang mengadakan kempen kutipan suara melalui undian. Tujuan saya mengadakan kutipan suara ini adalah untuk mencari sokongan ahli Wikipedia bahasa Melayu yang budiman untuk memilih saya sebagai salah seorang PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU. Saudara, tujuan saya memohon jawatan sebagai penyelia ini adalah untuk membuat suatu transformasi pembaharuan dalam Wikipedia bahasa Melayu. Namun saya berpendapat keinginan saya mungkin tidak dapat dilunaskan sekiranya saya tidak mendapat sokongan yang kuat daripada anda. Saya seringkali sentiasa berusaha bersama para pengguna Wikipedia bahasa Melayu yang lain dalam mengecapi suatu matlamat yang sama bagi menyediakan rencana dan juga pelbagai pengisian yang bermanfaat dalam Wikipedia, namun saya tidaklah mahu sesuatu sumbangan itu boleh dikatakan "serumpun" sahaja kerana apa yang penting adalah kepelbagaian dan usaha kita yang tidak terhad, kerana itu juga saya amat menaruh harapan kepada anda SAHABAT, sebagai rakan seperjuangan yang sentiasa mencari adunan yang cukup sebati dalam mencipta resipi ilmu yang tidak akan dilupakan selama-lamanya .Inilah rencah kencana kehidupan.

Jika saudara mempunyai keyakinan dan kepercayaan terhadap diri saya untuk menjadi PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, saudara bolehlah memasuki pautan Wikipedia:Penyelia/Pengundian/Smim90 sebagai penyelia 09 Mei 2010 untuk mengundi saya.

Saudara boleh mengundi saya dengan dengan hanya memasukkan * SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan SOKONGAN. Kemudian tekan kotak simpan, undian saudara akan disimpan secara otomatik.

Jika saudara merasakan saya tidak layak menyandang jawatan sebagai penyelia dalam Wikipedia ini, saudara boleh memasukkan tanda * TIDAK SETUJU dan seterusnya diikuti tanda (~ sebanyak 4 kali) sebagai tandatangan saudara di dalam ruangan BANTAHAN. Kemudian tekan kotak simpan. undian saudara akan disimpan secara otomatik. Sebaik-baiknya saya amat mengesyorkan saudara untuk memberi sedikit komen dalam ruangan catatan sekiranya saudara tidak menyokong saya untuk memegang jawatan penyelia.

Saya juga sudi menerima sebarang persoalan yang ditujukan kepada saya sepanjang tempoh berkempen dan mencari undian. Jika tidak keberatan saya akan menjawab semua pertanyaan itu dengan hati yang ikhlas dan terbuka, InsyaAllah.

Akhirnya kata, undilah saya sebagai PENYELIA WIKIPEDIA BAHASA MELAYU, mudah-mudahan segala usaha saya dan saudara akan terus dapat dipertingkatkan untuk kebaikan bersama. Kearah melahirkan umat berilmu, berwawasan dan bertanggungjawab. Smim90 (bincang) 03:37, 9 Mei 2010 (UTC). Sekian, Wassallam dan Terima Kasih.

Bantuan[sunting sumber]

Salam. Boleh minta hapuskan sublaman saya yang dah bertanda {{hapus}}? Terima kasih. عبد الله Pesanan? 05:05, 18 September 2010 (UTC)

Terima kasih banyak-banyak! --عبد الله Pesanan? 08:36, 18 September 2010 (UTC)

Terima kasih kerana mencipta laman baru di sini. Tolong lah dapatkan 100,000 pada disember ni.--Farhan 04:27, 25 September 2010 (UTC)

Penyelia WBM[sunting sumber]

Undilah saya sebagai penyelia WBM yang baru. Terima kasih.--Aplikasi (bincang) 16:21, 10 Januari 2011 (UTC)

Terima kasih saudara Hezery.--Aplikasi (bincang) 08:57, 16 Januari 2011 (UTC)

Hello[sunting sumber]

We’re looking for someone who could translate and upload on ms. wikipedia this page. Can you help us please. It’s very important for us. Thanks a lot !:))--Aeron10 (bincang) 15:54, 26 Januari 2011 (UTC)

You are very kind and we are so grateful. Thank you ! :))--Aeron10 (bincang) 07:23, 27 Januari 2011 (UTC)

Nama dilarang[sunting sumber]

Halo, Pak Hezery99!

Adalah kelompok nama terlarang (nama yang tak boleh dipakai) di WBM?

Salam. Wagino 20100516 (bincang) 08:05, 28 Februari 2011 (UTC)

Terima kasih atas penjelasan Bapak kerana di WBI saya gemar sangat menyapa pengguna baru, disinipun saya harap bisa demikian. Wagino 20100516 (bincang) 00:36, 1 Mac 2011 (UTC)

maaf mencelah[sunting sumber]

maaf yea mencelah, saudara hezery, boleh kah anda tukar ayat b.i ni kepada b.m Contoh: di laman log masuk wbm ada tertulis:log me in globally

boleh tak ayat ni tukar ke bahasa melayu kepada:log masuk secara global supaya pembaca b.m boleh faham maksudnya, sori lah sangat2 yea sekali lagi... Vortrelus (bincang) 14:42, 3 Mac 2011 (UTC)

p/s: ni adalah permintaan yang pertama dan terakhir...

Unused files nominated for deletion[sunting sumber]

Hi! I have nominated some of your uploaded files for deletion because they are unused and not under a free license. See the files here [1]. --MGA73 (bincang) 18:01, 4 Mei 2011 (UTC)

Hi! Regarding your comment on my talk page. The files should all be unused so there is no need to change the articles. If they are used (or was it on the time I nominated them for deletion) then I made a mistake when I created the list of the files. -MGA73 (bincang) 09:19, 5 Mei 2011 (UTC)

Paulus[sunting sumber]

Dear Hezery99, I hope you don't mind me writing in English. After you blocked 124.13.183.5, he blanked the article Paulus again with the account Justjck. Kind regards, Mathonius (bincang) 02:28, 28 Jun 2011 (UTC)

Fail tanpa lesen sah[sunting sumber]

Hai! Terima kasih atas muat naik anda. Saya perasan sebahagian fail yang anda muat naik tidak memiliki lesen (lihat senarai di bawah). Anda boleh membantu kami dengan meletakkan lesen dan sumbernya. Sumber boleh jadi ÔÇÿKarya sendiriÔÇÖ jika anda mengambil gambar tersebut/menggunakan kamera anda sendiri atau mencipta sendiri fail tersebut. Jika anda mengambil foto/fail itu di tempat lain, sila berikan pautan ke tapak web berkaitan atau nyatakan di mana anda menjumpainya.

Fail tanpa lesen sah boleh dihapuskan, jadi kami amat berharap anda membantu kami menambah lesen supaya fail-fail tersebut dapat dikekalkan.

Kerjasama anda amatlah dihargai dan didahului dengan ucapan terima kasih.

  1. Fail:Kriss.jpg
  2. Fail:Dinamik.jpg
  3. Fail:Jaguh.jpg
  4. Fail:Kristar.jpg
  5. Fail:Nse-02.jpg
  6. Fail:NSE-01.jpg
  7. Fail:Fed highway ch1.jpg
  8. Fail:NFSMW360Screen.jpg

--MGA73bot (bincang) 22:23, 11 Julai 2011 (UTC)

Thank you for your note on my talk page. If you have taken the photos yourself you can just add a license instead of deleting the files. (I got help with translation above so this note is in English :-) )--MGA73 (bincang) 13:05, 14 Julai 2011 (UTC)

Bukit Kepong[sunting sumber]

Tindakan melindungi rencana Peristiwa Bukit Kepong adalah sangat tepat. Terima kasih.:)(أورخان غازي (bincang) 01:32, 6 September 2011 (UTC))

Re: Asrama SMK Tambunan[sunting sumber]

Terima kasih atas penjelasan saudara.. :) deal with that thanks

Mohon Sebab Penghapusan Maklumat BCR[sunting sumber]

Saya seorang yang baru dalam penggunaan wikipedia bahasa melayu.saya sedang berceria sesuatu yang benar dan sahih,kenapa erus dihapuskan maklumat bcr itu.mohon penjelasan.

Mohon penjelasan[sunting sumber]

Salam Wikipedia Hezery99, disini saya ingin mendapatkan penjelasan dari anda mengapa anda mencipta laman Wikipedia:Fikirkan Wikipe-tan!, setelah disemak dan diteliti laman projek itu memaparkan sifat-sifat antogonis suatu maskot yang masih belum disahkan rasmi oleh pihak Wikipedia. Bukankah anda ini seorang penyelia Wikipedia bahasa Melayu? Seharusnya anda tahu bezakan apa itu vandalisme dan perbuatan karut yang boleh mencemarkan kreadibiliti Wikipedia dalam misinya menjadi laman ensiklopedia bebas yang boleh dipercayai dan akauntibiliti. Sekali lagi saya ingin mohon penjelasan anda. Sekian terima kasih.--Smim90 (bincang) 11:18, 11 Januari 2012 (UTC)

Memacu kearah Wikipedia yang harmoni dan sihat bermula dari penyampaian yang telus dan berintegriti.

Re:balas: Terima kasih, Hazery99, diatas penghapusan laman tersebut, saya rasa tindakan anda itu bijak..Namun renungan untuk kita bersama bahawa misi kita di Wikipedia adalah untuk mengembangkan lebih banyak potensi rencana yang bernas selain mewujudkan platform yang ceria dan pelbagai. Saya memuji tindakan anda mewujudkan suatu laman yang interaktif dan dapat menceriakan Wikipedia dengan animasi yang baik kerana saya ykin ia sebagai satu usaha menarik lebih banyak masyarakat mendekati laman ini, tetapi kita perlu lebih realistik dan lebih matang dalam membuat perkara begitu supaya tidak disalah tafsir oleh masyarakat luar. Sekali terima kasih..

p.s.:kalau ada lebih banyak idea bernas yang membabitkan animasi untuk menceriakan Wikipedia ini saya setuju tapi mesti animasi yang segar dan matang...huuu..huu. --Smim90 (bincang) 16:13, 11 Januari 2012 (UTC)

Persimpangan bertingkat[sunting sumber]

Clover

de:Autobahnkreuz is a full grade separated road crossing. (Highway oder Freeway Crossing in word by word translation) "Parclo", see the article, is a parcial cloverleaf. --Hans Haase (bincang) 11:33, 27 Oktober 2012 (UTC)

Sekatan[sunting sumber]

Kenapa anda sekat 220.255.2.122 Yosri (bincang) 07:42, 1 Januari 2013 (UTC)

Suntingan tersebut dilakukan oleh 220.255.2.174 dan bukannya 220.255.2.122. Yosri (bincang) 09:05, 1 Januari 2013 (UTC)

Undi[sunting sumber]

Salam. Terima kasih atas undi dan kepercayaan anda. Jumpa lagi. Algazel (bincang) 00:22, 14 Januari 2013 (UTC)

Ucapan terima kasih[sunting sumber]

Terima kasih kerana mengundi saya sebagai penyelia. Mari, sama-sama kita mengembangkan bahasa Melayu melalui Wikipedia. -- i wong (bincang) 01:05, 14 Januari 2013 (UTC)

Kembali ke ms.wiki[sunting sumber]

Salam, saya harap awak akan kembali semula ke wikipedia kerana kalau boleh saya ingin melihat wikipedia ini dibangunkan oleh kita semua. Maaf jika secara tiba-tiba saya menghantar pesanan ini kepada awak. Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kerana awak pernah mengundi saya sebagai penyelia pada tahun 2011.----Aplikasi (Bincang) 05:40, 9 Mac 2013 (UTC)

Tidak mengapa, saya memahaminya. Kita semua sebagai manusia tidak terlepas daripada kesibukan tugas di dunia realiti.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 01:36, 23 Mac 2013 (UTC)

Undian[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengu ndi Nasir36 sebagai penyelia. Sila klik ini untuk mengundi sama ada sokongan,bantahan atau berkecuali.--Aplikasi (ʙᴀɴᴛᴜᴀɴ?) 01:42, 23 Mac 2013 (UTC)

Penghargaan[sunting sumber]

Administrator Barnstar Hires.png Bintang Penghargaan Penyelia
Anda layak untuk memperolehinya kerana anda selama ini banyak melakukan tugas-tugas kepenyeliaan sejak saya mula berada di Wikipedia ini pada tahun 2008. Disamping itu, anda juga sering menyokong saya untuk menjadi penyelia di WBM ini. Terima kasih kerana sentiasa menyokong dan memberi tunjuk ajar kepada saya sebelum ini. 法尔汉 Aplikasi 04:09, 1 April 2013 (UTC)

Proton Prevé[sunting sumber]

Nampaknya rencana tersebut hampir siap pautan birunya, nanti saya bantu sedikit membirukan pautan tersebut.--파한 Aplikasi 16:50, 13 April 2013 (UTC)

Hi Hezery, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi mengambil masa untuk menterjemahkan artikel ini dan Proton Saga (generasi kedua) daripada WBI ke WBM. Sumbangan anda amat dihargai. Aero777 (bincang) 16:43, 14 April 2013 (UTC)
Saya juga ingin mengirimkan penghargaan kepada Aplikasi kerana turut menterjemahkan artikel lain yang berkaitan dengan artikel Proton Prevé, bersama-sama dengan Hezery. :] Aero777 (bincang) 16:57, 14 April 2013 (UTC)
Sama-sama. Semoga ianya menjadi rencana pilihan nanti.--파한 Aplikasi 10:30, 15 April 2013 (UTC)

Undangan[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Arctic Kangaroo sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih. Salam.Apli kasi 15:40, 6 Ogos 2013 (UTC)

Undangan 2[sunting sumber]

Anda diundang untuk mengundi saudara Adikhebat sebagai usul perlucutan daripada penyelia WBM disebabkan sudah lebih 10 bulan tidak aktif. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 10:38, 18 November 2013 (UTC)

Jemputan 3[sunting sumber]

Anda dijemput untuk mengundi saudara @SNN95: sebagai penyelia Wikipedia bahasa Melayu. Untuk mengundi sila ke laman ini. Terima kasih.Apli kasi 11:44, 30 November 2013 (UTC)

Pengundian Malaysiaboy sebagai penyelia[sunting sumber]

Sila hadirkan diri anda untuk mengundi Malaysiaboy sebagai penyelia. Laman undian di disini! MediaWiki message delivery (bincang) 17:29, 1 Januari 2015 (UTC)

Pengundian pengguna 26 Ramadan sebagai penyelia[sunting sumber]

Anda dijemput mengundi 26 Ramadan sebagai penyelia. Undian boleh dilakukan di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 19:08, 9 Januari 2015 (UTC)

Pengundian SNN95 sebagai penyelia di Wikikamus[sunting sumber]

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia di Wikikamus. Walaupun saya disana sebagai penyelia, tetapi tidak kekal, hanya tiga bulan sahaja diberikan oleh meta. Untuk kekalkan status saya di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 10:47, 22 Februari 2015 (UTC)

Gambar yang sudah diterjemah[sunting sumber]

Versi asal
Versi bahasa Melayu

Saya sengaja menterjemah gambar ini kepada bahasa Melayu. Jika anda tak keberatan nak ubah dan menggunakan versi terjemah, silakan... SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 08:43, 7 Disember 2015 (UTC)

Sudah diubah! Thanks sebab beritahu! SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 17:08, 7 Disember 2015 (UTC)
Yes check.svg Orait!!! SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 05:07, 8 Disember 2015 (UTC)

Kategori:Rencana untuk dipadamkan[sunting sumber]

Hello, please delete the files against wmf:Resolution:Licensing policy. There are many more on Khas:Imej tak digunakan and Kategori:Fail tanpa lesen boleh dibaca mesin (perhaps it's easier to use commons:Special:UploadWizard?). If you aren't able to delete the forbidden files, I'll ask the stewards. Thanks, Nemo bis (bincang) 11:07, 20 Mac 2016 (UTC)

Help[sunting sumber]

Hi Hezery99. This page https://ms.wikipedia.org/wiki/IMMAGINE%26POESIA has been vandalised by User K9re11 (with the help of Orland) for weeks: he has been putting a delete templete on several wikis with no reason. The page is not promotional, it just tells the story of a Movement of Art and Poetry. Some administrators have removed the template, but he is continuing. How can we stop him ? thanks --Aeron10 (bincang) 06:58, 31 Mac 2016 (UTC)

@Aeron10:: The easiest way to stop this is to provide good sources in order to convince Wikipedia administrators that your movement is worth mentioning. Best wishes, --Orland (bincang) 09:03, 31 Mac 2016 (UTC)
@Orland: Good sources have been added: articles from poetry reviews and newspapers that are independent and not linked to the Movement. But whatever we add there is always something wrong in your opininion. This is so strange, as the page has been on Wikipedia since 2011 and suddenly it doesn't work ...--Aeron10 (bincang) 17:01, 31 Mac 2016 (UTC)
@Aeron10: Stay focused, and stop trying to make it look like this is about me. There are hundreds of Wikipedians out there, that need to be convinced of the quality of the sources and the notability of the movement. If these sources are so good, why is it only the four of you (Angler45, Alessandroga80, Aeron10 and RiverTeifi) who are convinced? Bw --Orland (bincang) 10:38, 1 April 2016 (UTC)

Melindungi rencana[sunting sumber]

Hai Hezery99. Saya nak tanya, bagaimana nak melindungi rencana Wikipedia daripada dilaku musnah, sebab saya tengok ramai pengguna tak berdaftar melakukan vandalisme. Mohon pencerahan. — Fandi89 (bincang) 16:48, 9 Disember 2016 (UTC)

Muat naik fail[sunting sumber]

Hai Hezery99. Saya nak tanya, kenapa tidak boleh muat naik fail media bukan bebas lagi di Wikipedia Bahasa Melayu. Ciri muat naik telah dimatikan sejak 27 Julai 2016 lalu sampai sekarang dan digantikan oleh alat muat naik ajaib di Wkimedia Commons, sedangkan ciri muat naik di Wikipedia Bahasa Inggeris masih aktif. Adakah rasional kegunaan wajar tidak diizinkan lagi di Wikipedia Bahasa Melayu. Apa yang saya tahu, Commons hanya menerima fail media di bawah lesen bebas dan mereka tidak menerima peruntukan kegunaan wajar. Saya harap pihak Wikipedia Bahasa Melayu aktifkan semula ciri muat naik. — Fandi89 (bincang) 17:09, 12 Disember 2016 (UTC)

Laku musnah[sunting sumber]

Hai Hezery99. Tolong lindungi rencana Radio Televisyen Malaysia, TV1, TV2, Media Prima Berhad, TV3, ntv7, 8TV, TV9 dan Astro (televisyen satelit). Ia telah dilaku musnah oleh 118.137.155.136 dengan menambah maklumat palsu dan suntingan tidak membina. Tolong sekat pengguna tak berdaftar ini kerana dia menggunakan teks bahasa Indonesia. — Fandi89 (bincang) 04:20, 2 Januari 2017 (UTC)

Sekat pengguna[sunting sumber]

Saudara Hezery99, tolong sekat pengguna 42.153.56.2. Dia telah melaku musnah rencana biografi orang hidup dengan meletakkan gambar File:Placeholder male superhero c.png dan File:Placeholder female superhero c.png. Kedua-dua gambar itu saya sudah padamkannya dari Wikipedia Bahasa Melayu tetapi dia masih meletakkannya, saya benci melihat kedua-dua gambar itu. — Fandi89 (bincang) 00:46, 8 Januari 2017 (UTC)

Melibatkan diri untuk mengundi calon birokrat WBM[sunting sumber]

Salam sejahtera saudara/i, terlebih dahulu saya mohon jasa baik anda untuk melibatkan diri dalam memilih birokrat di WBM memandangkan situasi semasa di WBM dimana birokrat sedia ada di WBM agak tidak aktif dan memerlukan sekurang-kurangnya seorang untuk dilantik sebagai birokrat bagi memastikan WBM dapat berurusan dengan lebih cekap. Saya harap anda dapat melibatkan diri dengan mengundi saudara Zamwan sebagai birokrat WBM di sini, undian anda amat bermakna bagi kami semua sebagai warga WBM. Terima kasih. Aplikasi (bincang) 16:28, 24 Januari 2017 (UTC)

Pengundian SNN95 sekali lagi sebagai penyelia di Wikikamus[sunting sumber]

Saya tahu ini agak terkeluar dari konteks Wikipedia tetapi saya perlukan pertolongan anda untuk mengundi saya sebagai penyelia sekali lagi di Wikikamus. Walaupun saya tahu disana sebagai penyelia tidak kekal kerana meta memberikan tempoh yang pendek minimum 3 bulan jika Wikikamus tidak ramai pengguna aktif. Untuk kekalkan status saya sebagi penyelia walaupun sekejap di sana, saya perlukan sokangan anda. Sila mengundi saya di sini. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 23:57, 27 Februari 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 0 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:46, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 12 & 13 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 12 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 13 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mac lepas, rencana Ayam telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan April 2017:
  1. We Can Do It! (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 30 Mac 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Penghapusan laman
Buat masa ini, terdapat 0 halaman yang layak untuk dihapuskan. Jika salah sebuah laman anda yang sedang dihapuskan, anda boleh mengemukakan bantahan yang tersenarai disini. Jika tidak tersenarai di situ, mungkin perbincangan sedang dijalankan di laman perbincangan rencana yang akan dihapuskan tersebut.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG 16:57, 10 Mac 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 14 & 15 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat menyiarkan berita ini. Agak sibuk kebelakangan ini dengan kehidupan luar internet. Oleh kerana saya agak lambat mengemaskini, dan anda sudah terlepas untuk mengundi, anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan November 2017:

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 22 November 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 08:16, 1 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 16 & 17 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 16 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 17 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 18:12, 7 April 2017 (UTC)

Berita Dwi Mingguan WBM (Minggu 18 & 19 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk dua minggu akan datang:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian.
Minggu 18 (Tekan gambar untuk mengundi)
Minggu 19 (Tekan gambar untuk mengundi)
Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.
Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan April, rencana We Can Do It! telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Mei 2017:
  1. Soeara Berbisa (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 April 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 06:30, 21 April 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 20 hingga 26 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Kini, "Berita Dwi Mingguan" ditukar kepada "Berita Bulanan".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan ini dan bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Soeara Berbisa telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Jun 2017:
  1. Pekak (undi disini)
Anda boleh mula mengundi sekarang sehingga 23 Mei 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan
  2. Darah dan Doa
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 17:09, 8 Mei 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 27 hingga 31 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Mei, rencana Pekak (filem) telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah rencana pilihan bagi bulan Julai 2017:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 29 Jun 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 21:40, 21 Jun 2017 (UTC)

Pembetulan berita (Minggu 27 - 30)[sunting sumber]

Maaf semua, rencana pilihan iaitu Pekak (filem) dipilih untuk bulai Jun, bukan bulan Mei. Maaf atas kesilapan suntingan saya. SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 21:52, 21 Jun 2017 (UTC)

Minta kerjesama semua untuk Rencana Pilihan[sunting sumber]

Salam dan hai semua.

Saya ingin sangat meminta pertolongan anda untuk bekerjasama dalam menyiapkan sebuah rencana bagi Rencana Pilihan bulan Julai ini. Rencana tersebut adalah "Atom". Saya tidak menggalakkan anda mengemaskini di rencana utama. Saya sudah mencipta sebuah kotak pasir bagi tujuan ini. Ini lamannya Pengguna:SNN95/Kotak_pasir/Atom. Saya sudah menterjemah sedikit dan tidak mempunyai masa yang cukup untuk menterjemah disebabkan kekangan masa bagi pekerjaan yang saya sedang lakukan di dunia realiti. Saya tidak mengganggap anda dapat siapkan dalam masa terdekat sehingga 1 Julai 2017. Lewat pun tidak mengapa sehingga kita dapat menyenaraikannya sebagai Rencana Pilihan. Terjemahlah dengan sepenuh jiwa dan hati-hati. Birukan pautan merah dengan rencana yang pendek dari "Simple English" untuk menjimatkan masa anda. Kerjasama anda amat dihargai. Sekian, terima kasih.

Jika anda ada rencana yang boleh dianggap Rencana Pilihan, jangan segan silu mencalonkannya. Tanya sahaja kepada mana-mana penyelia jika tidak tahu bagaimana mahu mencalonkan walaupun sudah berkali-kali anda cuba memahami prosesnya.SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 15:04, 29 Jun 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 32 hingga 36 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Ogos 2017:
  1. Sistem Pengangkutan Gerak Cepat (Singapura) (undi di sini)
  2. Hale–Bopp (komet) (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 Ogos 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh melanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 03:58, 31 Julai 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 37 hingga 41 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat mengemaskini tentang berita pada bulan ini. Kerja di dunia nyata banyak menarik masa terluang saya menyunting di sini. Walauapapun, berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan September 2017:
  1. Sarawak (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 4 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 05:59, 31 Ogos 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 39 hingga 43 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan depan:

Gambar pilihan mingguan
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Bulan Julai, tiada rencana telah dipilih untuk Rencana Pilihan (arkib). Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Oktober 2017:
  1. Bachtiar Effendi (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 30 September 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Tiada pencalonan
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 04:13, 24 September 2017 (UTC)

Berita Bulanan (Minggu 44 hingga 48 2017)[sunting sumber]

Salam dan hai kepada semua pengguna Wikipedia Bahasa Melayu.

Maaf kerana lambat menyiarkan berita ini. Agak sibuk kebelakangan ini dengan kehidupan luar internet. Oleh kerana saya agak lambat mengemaskini, dan anda sudah terlepas untuk mengundi, anda boleh mendapat kemaskini terbaru melalui senarai pantau anda. Anda hanya perlu klik butang "(Masukkan ke senarai pantau saya)".

Berikut adalah ringkasan apa yang akan berlaku untuk bulan November 2017:

Gambar pilihan mingguan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Berikut adalah gambar pilihan mingguan yang sedang diundi. Anda hanya perlu meletakkan {{Undi|v}} atau {{undi|x}} pada bahagian undian. Tekan gambar untuk ke bahagian mengundi. Gambar yang sudah ditutup undian, pautan akan memaut ke laman rencana tajuk gambar tersebut.

Anda juga boleh mencalonkan gambar pilihan anda dan pastikan gambar yang dicalon mempunyai rencana berkaitan.

Rencana pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana Pilihan diadakan sebulan sekali. Rencana Pilihan sebelum ini adalah Lie Kim Hok. Berikut adalah calon rencana pilihan bagi bulan Disember 2017:
  1. Jam air (undi di sini)
Anda boleh mula mencalonkan dari sekarang sehingga 22 November 2017. Semasa pengundian dijalankan, anda boleh menambah calon untuk bulan seterusnya atau mengundi bulan yang lain jika ada.
Rencana baik (Masukkan ke senarai pantau saya)
Jika rencana anda gagal mendapatkan tempat di Rencana Pilihan, Rencana Baik memberi ruang rencana anda dihargai. Jika menepati beberapa mutu WBM, rencana tersebut akan terus dimasukkan kepada Rencana Baik tanpa pengundian selepas dicalonkan di Rencana Pilihan. Anda juga boleh mencalonkan terus ke Rencana Baik tanpa melalui Rencana Pilihan. Berikut adalah rencana baik yang boleh di undi:
  1. Hujan (undi disini)
  2. Darah dan Doa (undi disini)
  3. Lisa Surihani (undi disini)
  4. Syamsul Yusof (undi disini)
  5. Unplugged (album Siti Nurhaliza) (undi disini)
  6. Siti Nurhaliza in Symphony (undi disini)
  7. Konsert Lentera Timur (undi disini)
  8. Sjumandjaja (undi disini)
  9. Pekin Ibrahim (undi disini)
  10. Chester Bennington (undi disini)
  11. All Your Love (undi disini)
  12. Jeff "Swampy" Marsh (undi disini)
  13. Mohd Najib bin Abdul Razak (undi disini)
  14. Kami, Perempoean (undi disini)
Anda boleh mencalonkan rencana baik anda disini.
Senarai pilihan (Masukkan ke senarai pantau saya)
Rencana yang menempatkan senarai sepenuhnya boleh dicalonkan. Perlu mengikut kriteria yang ditetapkan.
Tiada pencalonan setakat ini.
Anda boleh mencalonkan senarai pilihan anda disini.
Tahukah anda
Ruangan Tahukah anda? di Laman Utama memaparkan beberapa fakta yang difikirkan menarik untuk dikongsikan bersama. Fakta-fakta berikut akan dipaparkan secara rawak pada setiap masa berdasarkan:
  • berita semasa
  • pengetahuan am
  • rencana terbaru Wikipedia
Jika anda ada sebarang cadangan info yang boleh dikongsi; anda boleh membantu kami dengan mencadangkan atau menyumbang terus ke dalam paparan automatik kami. Baca dahulu peraturan sebelum menyumbang.

Berita ini akan diberikan kepada semua ahli aktif di WBM secara automatik. Jika anda tidak mahu mendapat langganan berita ini, anda boleh menyahlanggan berita ini di sini
SNN95Natsu and Happy.png Letter.jpg LAPIZ.SVG Online Online 08:24, 11 November 2017 (UTC)