Shatiri Mansor

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.

Ir. Shatiri Mansor adalah seorang profesional berpengalaman dalam bidang kejuruteraan aeronautik dengan latar belakang yang luas dalam pengurusan program kejuruteraan dan operasi di Airod Sdn. Bhd. Beliau memiliki Ijazah Sarjana Muda dalam Kejuruteraan Aeronautik dari Wichita State University, Kansas, USA, dan telah memainkan peranan penting dalam pelbagai kapasiti dari tahun 1988 hingga 2013 di syarikat yang sama.

Dalam bidang perkhidmatan awam, Ir. Shatiri Mansor telah memberikan sumbangan sebagai Wakil Rakyat N39 Kota Damansara dari 2018 hingga 2023, dan sebagai Ahli Majlis di Majlis Bandaraya Petaling Jaya dari 2014 hingga 2017. Beliau dikenali dengan keupayaannya untuk memberikan perkhidmatan yang efisien dan bermutu tinggi, serta inisiatif untuk memperbaiki kualiti perkhidmatan untuk kepuasan komuniti.

Selain itu, Ir. Shatiri juga aktif dalam pergerakan kesatuan sekerja, menjabat sebagai Naib Presiden MTUC sejak 2020 dan memegang pelbagai jawatan penting dalam kesatuan sekerja lain. Beliau juga telah terlibat dalam berbagai inisiatif komuniti, termasuk sebagai Imam dan Khatib di Masjid At-Taqwa di Desa Subang Permai.

Kemahirannya dalam komunikasi dan penggunaan perisian komputer seperti Microsoft Office memperkukuh lagi kebolehannya sebagai seorang pemimpin dan pengurus yang efektif. Ir. Shatiri Mansor terus memberi impak positif melalui kerjaya profesionalnya dan sumbangannya dalam masyarakat dan organisasi kesatuan sekerja.

Tuan

Shatiri bin Mansor

Anggota Dewan Undangan Selangor
untuk Kota Damansara
Dalam jawatan
2018–2023
Didahului oleh Halimaton Saadiah Bohan
Digantikan oleh Izuan Kasim
Majoriti15,703 (2018)
Butiran peribadi
Parti politik Parti Keadilan Rakyat
PekerjaanAhli Politik

Latar Belakang[sunting | sunting sumber]

Pilihan Raya[sunting | sunting sumber]

Rujukan[sunting | sunting sumber]