Sallehudin Amiruddin: Perbezaan antara semakan

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas.
Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Pengemasan.
Baris 23: Baris 23:
}}
}}


YB Tuan '''Sallehudin Amiruddin''' adalah merupakan Ahli [[Dewan Negeri Selangor]] untuk [[Kuang]] setelah memenanginya pada [[Pilihan raya umum Malaysia 2018]]<ref>[https://www.utusan.com.my/berita/politik/pilihan-raya/pilihan-raya-umum-ke-14/maklumat-calon-dan-kawasan-pilihan-raya-n13-kuang-selangor-1.652552 Calon DUN Kuang, Selangor]</ref> lalu.
YB Tuan '''Sallehudin Amiruddin''' merupakan Ahli [[Dewan Negeri Selangor]] untuk [[Kuang]] setelah memenanginya pada [[Pilihan raya umum Malaysia 2018]]<ref>[https://www.utusan.com.my/berita/politik/pilihan-raya/pilihan-raya-umum-ke-14/maklumat-calon-dan-kawasan-pilihan-raya-n13-kuang-selangor-1.652552 Calon DUN Kuang, Selangor]</ref> lalu.


==Politik==
==Politik==

Semakan pada 03:00, 21 Mei 2020

Yang Berhormat Tuan

Sallehudin Amiruddin

Ahli Dewan Negeri Selangor
untuk Kuang
Memegang jawatan
2018
Didahului olehDatuk Abdul Shukor Idrus
Butiran peribadi
Parti politik BERSATU
Sekutu gabungan
politik lain
Pakatan Harapan

YB Tuan Sallehudin Amiruddin merupakan Ahli Dewan Negeri Selangor untuk Kuang setelah memenanginya pada Pilihan raya umum Malaysia 2018[1] lalu.

Politik

Beliau adalah muka baharu yang bertanding untuk kerusi DUN Kuang, Selangor. Beliau telah menang dalam pertandingan 4 penjuru menentang penyandang, Datuk Abdul Shukor Idrus (BN), Mohd. Fauzan Madzlan (PAS) dan Mohd. Rafie Mohammad Arif (PRM) pada PRU 14 lalu.[2]

Pautan luar

Rujukan